Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Tää on ilmeisesti joku "uusin" kikka koittaa cancelloida keskustelua täältä. Nyt nämä koittaa leimata minun olevan ainoa joka täällä puhuu tätä paskaa vastaan :D

Minulla ei ole kuin tämä tili täällä ja muuta ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan.

Ei mun tartte sua känselöidä. Sie kirjotat niin höpsöjä noilla kaikkilla nimimerkeillä, että känselöit itse itsesi :)

Roopeli tykkäilee omista viesteistään ja juttelee itselleen, ei hitto :D

Pakkis on niitä harvoja paikkoja, missä on tästä aiheesta oikeesti ihan laadukasta asiaa puolesta ja vastaan, joten ymmärrän miks esim just Roopeli päätynyt tänne asiasta keskustelemaan. Koitappa mennä vaikka suoli24 ja tai vauva.fi palstalle keskustelemaan aiheesta.

Toki täälläkin karkaa mopo joskus käsistä, niin kuin on huomattu.
Välillä vähän keulii, mutta aihe on niin tulenarka. Tämä on tosiaan niitä harvoja paikkoja missä voi asioista puhua kunnolla.
Onhan se kertovaa että avoin keskustelu covidista koitetaan estää lähes kaikkialla muualla. Mikä pandemia vaatii sellaista? Tai mikään?

Ei mun tartte sua känselöidä. Sie kirjotat niin höpsöjä noilla kaikkilla nimimerkeillä, että känselöit itse itsesi :)
Sä edustat täysin tuota cancel-kulttuuria ja koitat luoda jotain leimaamista siellä ettei toisten jutut olisi valid. Unohdat vaan ettei olla nyt missään twitterin kuplassa missä kaltaisesi hörhöt voi parannella mt-ongelmiaan.

Huvittavaa miten kukaan ei tiedä miten nämä rokotteet toimii (paitsi että ne toimii huonosti flunssaa vastaan) tai mitä vaikutuksia näistä vielä ilmenee, mutta tämä kehari se tuntuu tietävän.
Hän on RNA professori iltalehden kautta.

Kaikki mitä kerron on ihan yleistä tietoa jonka voi jokainen lukea. Edellyttää toki, että laajentaa sivistytään mv-lehden ulkopuolelle. Sanan kehari käytö kertoo sinusta kaiken :)

Sä edustat täysin tuota cancel-kulttuuria ja koitat luoda jotain leimaamista siellä ettei toisten jutut olisi valid. Unohdat vaan ettei olla nyt missään twitterin kuplassa missä kaltaisesi hörhöt voi parannella mt-ongelmiaan.

Nojaa 3 eri nimimerkkiä ja maaninen tahti viesteissä kertonee, että sinulla ei varmasti ole psyykkisiä ongelmia :)

Nojaa 3 eri nimimerkkiä ja maaninen tahti viesteissä kertonee, että sinulla ei varmasti ole psyykkisiä ongelmia :)
Ei projisointikaan toimi. Kertoo enemmän sinusta ja muista jotka kuvittelevat minun olevan täällä keskustelemassa useilla nimimerkeillä.
Kerrohan mikä pandemia vaatii avoimen keskustelun estämistä asioista?

Välillä vähän keulii, mutta aihe on niin tulenarka. Tämä on tosiaan niitä harvoja paikkoja missä voi asioista puhua kunnolla.
Onhan se kertovaa että avoin keskustelu covidista koitetaan estää lähes kaikkialla muualla. Mikä pandemia vaatii sellaista? Tai mikään?
Miten voikin olla niin samanlainen tilanne kuin 2015 =>. Silloinkin poliitikoilla, virkamiehillä, asiantuntijoilla ja medialla oli tasan yksi hyväksytty narratiivi, jota ei saanut kyseenalaistaa tai jos kyseenalaistit, olit rasisti. Naurettavinta oli median toiminta. Eivät haastaneet virallista totuutta tuolloin 2015 eivätkä haasta nytkään vaikka materiaalia oli tuolloin ja on nyt vaikka kuinka paljon. Suomen mediasta on tulossa pelkkä vitsi. Narratiivi/agendamedia.

Tämä on isoin epälogiikka mitä kuulee. Etenkin kun rokotteet jotka toimii lähetti rna pohjaisesti joka häviää parissa päivässä elimistöstä eli ne haittavaikutukset tulee aika nopeasti jos on tullakseen. Toisekseen mitä sä tiedät Koronan pitkäaikaisvaikutuksista? Tiedemaailmakaan ei niitä vielä kovin tunne. Norjalaisen datan mukaan moni lievänäkin sairastanut saa pitkäaikaisoireita. Pallolla on myös jo paljon ihmisiä jotka sai testiryhmissä ne piikit jo yli vuosi sitten, milloin ne haittavaikutukset alkaa? Odotetaanko niitä kun Jeesuksen tulemista?

Kyllähän long-influessa on myös ollut yleistä. Itselläni kerran se ollut ja palautuminen normaaliin kuntoon kesti pari kuukautta.

Mutsi joutui vuosia sitten influenssan takia sairaalaan, mutta ei päässyt Iltalehteen.

Ja korren pitkäaikaisvaikutuksia en toki tiedä, mutta oon valmis ottamaan riskin. Viruksia tulee ja menee, ja rokotefirmat kehittelee kyllä piikkejä niistä jokaiseen.

Mun pointti ainakin se, että jokainen ottaa piikin jos haluaa, mutta jokaisella on oikeus olla ottamatta se putoamatta itse kakkosluokkaan.

Aika turhaa spekulointia et joku kirjoittelee useammalla nickillä täällä on tämä koko koronahässäkkä sen luokan pelleilyä et en yhtään ihmettele et vastustajia on niin paljon. Mitä sillä voittaa jos kirjoittelee useammalla nickillä? Kyllä ne tarvittavat asiat saa sanottua ihan yhdelläkin nickillä.

Kirjoitus tyyli juu, aika monellakin on samankaltainen kirjoitustyyli.

Aika turhaa spekulointia et joku kirjoittelee useammalla nickillä täällä on tämä koko koronahässäkkä sen luokan pelleilyä et en yhtään ihmettele et vastustajia on niin paljon. Mitä sillä voittaa jos kirjoittelee useammalla nickillä? Kyllä ne tarvittavat asiat saa sanottua ihan yhdelläkin nickillä.

Kirjoitus tyyli juu, aika monellakin on samankaltainen kirjoitustyyli.

Kyllä mä nyt noi selvimmät nostan ja onhan se hupaisaakin.

Tai no, itse asiassa mikä ettei se negat testin hakenutkin voisi osallistua. Täytyy olla henkkoht todella tärkeä tapahtuma jos sen takia 200eur testin ottanut, ei niitä montaa siellä voi olla ja tietty todennäköisyydet pieniä jos muut rokotettuja/sairastaneita.

Tais olla vaan niin, että testit pitää olla ilmaisia jos niitä vaaditaan suunnitellulla tavalla. Näin luin jostain iltapäivälehden artikkelista. Tieto voi toki olla väärääkin. Joltakin lakimieheltä tätä oli kysytty. Ja tuollaisen systeemin he tietysti myös haluavat. Helppoa rahaa.

Kyllähän long-influessa on myös ollut yleistä. Itselläni kerran se ollut ja palautuminen normaaliin kuntoon kesti pari kuukautta.

Mutsi joutui vuosia sitten influenssan takia sairaalaan, mutta ei päässyt Iltalehteen.

Ja korren pitkäaikaisvaikutuksia en toki tiedä, mutta oon valmis ottamaan riskin. Viruksia tulee ja menee, ja rokotefirmat kehittelee kyllä piikkejä niistä jokaiseen.

Mun pointti ainakin se, että jokainen ottaa piikin jos haluaa, mutta jokaisella on oikeus olla ottamatta se putoamatta itse kakkosluokkaan.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että toi on aika yleistä puhua sen piikin pitkäaikaisvaikutuksista, mutta unohtaa samalla se suurempi riski eli koronan mahdolliset pitkäaikaisvaikutukset.

Miten voikin olla niin samanlainen tilanne kuin 2015 =>. Silloinkin poliitikoilla, virkamiehillä, asiantuntijoilla ja medialla oli tasan yksi hyväksytty narratiivi, jota ei saanut kyseenalaistaa tai jos kyseenalaistit, olit rasisti. Naurettavinta oli median toiminta. Eivät haastaneet virallista totuutta tuolloin 2015 eivätkä haasta nytkään vaikka materiaalia oli tuolloin ja on nyt vaikka kuinka paljon. Suomen mediasta on tulossa pelkkä vitsi. Narratiivi/agendamedia.
Media on joo täysi vitsi ollut jo tuosta lähtien ja pahentunut vain.
Alussa 2015 taisi muistaakseni olla ihan neutraalia uutisointiakin asioista ja haastettiin jopa ongelmia, mutta ilmeisesti savustettu nämä henkilöt pois sekä vaihdettu toiminta täysin agendaa palvomaan ja aivopesua tekemään.

Tää on kuin 2015 mutta entistä hullumpaa menoa.

Tais olla vaan niin, että testit pitää olla ilmaisia jos niitä vaaditaan suunnitellulla tavalla. Näin luin jostain iltapäivälehden artikkelista. Tieto voi toki olla väärääkin. Joltakin lakimieheltä tätä oli kysytty. Ja tuollaisen systeemin he tietysti myös haluavat. Helppoa rahaa.
Joo tuntuu olevan tuo pääasia eli rahanteon tällä roskalla pitää jatkua tavalla tai toisella. Miettii paljon nuo testaamiset tuottaa rahaa niin huh huh....

Kyllä mä nyt noi selvimmät nostan ja onhan se hupaisaakin.
Ymmärrän yskäsi. Mutta en itse usko hetkeäkään et joku vaivautuu kirjoittelemaan useammalla nickillä. Mitä sillä voittaa? Saa kuvitelman et vastustajia on enemmän kuin todellisuudessa on? Noup. Minusta on vaan hyvä et useampi ottaa kantaa koronahässäkkään oli se puolesta tai vastaan.
Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Tätä menoa ollaan joskus tilanteessa jossa et omaa mielipidettä enään edes uskalla / saa kertoa kun aletaan luokittelemaan ihmisiä eri lokeroihin.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että toi on aika yleistä puhua sen piikin pitkäaikaisvaikutuksista, mutta unohtaa samalla se suurempi riski eli koronan mahdolliset pitkäaikaisvaikutukset.
Miksi et ole aiemmin flunssakausina ollut huolissasi pitkäaikais flunssista tai muista vaivoista? On täysin normaalia että joskus köhä vai olla pidempi ja usein lyhyempi.

Ymmärrän pointin. Mut jokaisella pitäis olla lupa päättää itse ottaako vai ei.

Ja varmasti riskiryhmille ja vanhuksille korre on suurempi riski kuin piikki.

Ymmärrän yskäsi. Mutta en itse usko hetkeäkään et joku vaivautuu kirjoittelemaan useammalla nickillä. Mitä sillä voittaa? Saa kuvitelman et vastustajia on enemmän kuin todellisuudessa on? Noup. Minusta on vaan hyvä et useampi ottaa kantaa koronahässäkkään oli se puolesta tai vastaan.
Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Tätä menoa ollaan joskus tilanteessa jossa et omaa mielipidettä enään edes uskalla / saa kertoa kun aletaan luokittelemaan ihmisiä eri lokeroihin.
Mä voin rehellisesti sanoa ettei ole muuta kuin tämä. Se lukee säännöissäkin täällä sekä en koskaan valehtele ja minulla ei ole tarvetta sellaiseen. Omaan vahvat mielipiteet asioista, mutta en koskaan valehtele. Ei ole tarvetta.

Media on joo täysi vitsi ollut jo tuosta lähtien ja pahentunut vain.
Alussa 2015 taisi muistaakseni olla ihan neutraalia uutisointiakin asioista ja haastettiin jopa ongelmia, mutta ilmeisesti savustettu nämä henkilöt pois sekä vaihdettu toiminta täysin agendaa palvomaan ja aivopesua tekemään.

Tää on kuin 2015 mutta entistä hullumpaa menoa.
Piti ihan nopsasti tsekata, mitä mieltä Setä Arkadia on tästä tilanteesta. Vaikuttaisi olevan järjissään nopealla skallanuksella. Haapala on ollut yksi harvoja median edustajia, jotka ovat jatkuvasti haastaneet maahanmuuttonarratiivia.

Back
Ylös Bottom