Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Kyllä siellä on kaivettu kantakortit jo viime viikolla esiin ja sormi napilla että reserville lähtee määräys kertausharjoituksiin jonka aihe saattaa yllättäen olla liikenteenohjaus.
en usko että lähettävät, koska tietävät jo että ihmiset heittää siinä kohtaa jo hanskat tiskiin ja haistattaa paskat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en usko että lähettävät, koska tietävät jo että ihmiset heittää siinä kohtaa jo hanskat tiskiin ja haistattaa paskat.
Sehän on ihan julkista tietoa että valmistautuneet siihen.
Ainoa resurssi jos halutaan oikeasti sulkea uudenmaan kokoinen alue mutta todennäköisyys moiseen puuhaan taitaa olla aika pieni ja sitten nämä kauhuskenaarioissa elävät saisi vettä myllyyn että nyt armeija kaduilla, me kuallaan kaikki.

Vieläkös ne hätäapusiviililisäpoliisit on käytettävissä vai lopetettiinkos se prokkis?

Viimeksi muokattu:
On muuten liikkumisen rajoittaminen tai edes sen harkitseminen vittumainen paikka hallitukselle. Pelkona on varmasti se että pääkaupunkiseudulla tartuntamäärät keulii vitusti ja sitten ihmiset lähtee sopulilauman tavoin maakuntiin pakoon ja vie sen taudin joka hiton kylään. Moni siellä asuva ei ole syntyperäinen niillä on perhettä/sukua muualla.

Varmaan seuraavat esim teleoperaattorien kautta ihmisten liikkumista suuressa mittakaavassa.

Tilanteen tekee vittumaiseksi se että niiden pitäis viikolla parilla ennakoida se milloin sopulilauma alkais liikaa liikuskella, jos ei ole jo myöhäistä.

Joo-o. Kyllä nyt olisi oikea ratkaisu mahdollsimman nopeasti eristää Helsinki ja Uusimaa muusta Suomesta. Armeijan rekkoja, nosturiautoja tms. teille vaan poikittain, niin eipä siitä läpi ajettaisi.

Joo-o. Kyllä nyt olisi oikea ratkaisu mahdollsimman nopeasti eristää Helsinki ja Uusimaa muusta Suomesta. Armeijan rekkoja, nosturiautoja tms. teille vaan poikittain, niin eipä siitä läpi ajettaisi.
Jep kun kuulee naapurissa olevista tartunnoista tulee varmaan mieleen kattoa kartasta paikka missä viel 0 tartuntaa ja lähtä sinne.

Miettikää tota fiilistä? Oot eristystyksessä ja sulle kerrotaan, että tappavavirus lähteny leviämään ympäri maailmaa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=5OxZCXgAOCk&feature=emb_title

Täällä on aika monta tappavaa virusta ja bakteeria muutenkin. En minä nyt oikein ymmärrä miten kummallinen fiilis tuosta pitäisi aiheutua. Huolissaan saa olla mutta joillain menee sairaalloiseksi tuo pelkääminen. No tästä on ollut jo puhetta kymmeniä kertoja tässä ketjussa. Lapsilla lienee normaalimpaa tuollaiset pelot, koska eivät vielä hahmota riskejä tai ymmärrä elämän realiteettejä. Kyllä itse olen tiedostanut voivani kuolla milloin vaan ennen coronaa ja toivottavasti tämän jälkeenkin. Esimerkiksi syöpäsairauksia olisi syytä pelätä merkittävästi enemmän.

Tämmönen tyhmä kysymys ku noita altistuneita ja sairastuneita lääkäreitä sekä hoitohenkilöitä näkys tulevan,ni osa heistähän on täysin työkykyisiä?Ni voisiko heitä ohjata hoitamaan sairastuneita vai hidastaisiko se parantumista jotenkin,tartuttaisko ne toisiaan uudestaan vaikka kuinka pestäs käsiä ja käytettäs suojavarusteita.

Vai mitä siinä tapahtus?

Täällä on aika monta tappavaa virusta ja bakteeria muutenkin. En minä nyt oikein ymmärrä miten kummallinen fiilis tuosta pitäisi aiheutua. Huolissaan saa olla mutta joillain menee sairaalloiseksi tuo pelkääminen. No tästä on ollut jo puhetta kymmeniä kertoja tässä ketjussa.
Ei me kaikki olla niin pellepelottomia. ;)
Mites KUN tulee seuraava virus? ''No ei se oo niin paha kun koronavirus kumminkaan.'' Jatketaan elämää.
Meillä on mun mielestä liian vähän viruksia, kun terveydenhuolto ei muutenkaan ole ylityöllistetty...?:unsure:

Jälleen kerran, muut sairaudet kumoaa koronan uhrit. no, tästä on puhetta ollu kymmeniä kertoja. ;)

ja henkilökohtasesti itestäni kun enemmän tai vähemmän vihjasit, oon käyny tänäänkin kaupassa. Ei oo maskia vähän yritin varoa muita tavallista enemmän, mutta en mitenkään neuroottisesti. Niin yli on menny MULLA pelkääminen. Asioista mainitseminen ja muille vähättelijöille on mun mielestä ihan hyvä nähdä mitkä on riskit jos asiat menee tarpeeks vituiks. Mä en sitä päivää suomessa halua nähdä. Vaikka meillä on tuhansia influenssa kuolemia, tupakasta johtuvia kuolemia, onnettomuuksista, tappoja ja vanhuuteen kuolleita niin edelleenkin, meillä on yks uus kuolemaa aiheuttava virus valloillaan. Me ei mun mielestä uutta kuolemaa aiheuttavia asioita tarvita vaikka ''meillä on tappavia viruksia jo muitakin.'' ;) Ja sen takia ois ihan kiva, että ihmiset tekis vähän reippaammin asioita sen eteen että ei niitä tulisi.

Sä voit kutsua tai ajatella meikäläistä pelkuriks, sä voit kutsua pelkoa lietsovaks nössöks, idiootiks jne. silti meillä on silti ne muut vaaralliset virukset ja korona kaupan päälle. Ja se ei muutu. Mutta onneks itse en vähättele. Enkä vertaa enemmän tai vähemmän vaarallisiin asioihin/sairauksiin.:)

edit. vaikka mä itte pelkäisin niin paljon, että rakentaisin bunkkerin ja söisin papuja ja tomaattikastiketta seuraavat 6kk tekeekö se viruksesta vähemmän tappavan tai muuten vaan riippuvaisen mun tai sun mahdollisesta pelkäämisestä, tai pelottomuudesta? Se on silti absoluuttisesti tappava. Joka tappaa 800 ihmistä italiassa joka päivä. Se ei ole riippuvainen niistä muista sairauksista tai pelon lietsojista. Se on tappava silti. Ja ihmisten pitäis suhtautuu siihen semivakavasti. Pelkää sitä tai ei. Eikä vedota tilastoihin.

Viimeksi muokattu:
Tänään pitäis yrittää saada äiti sairaalaan sydänosastolle. Kerran jo ohjasivat terveyskeskukseen ja sieltä kotia. Vakava sydämmen vajaatoiminta, diabetes ja keuhkokuume. Koronaa ei ole edelleenkään testattu.
Sai sentään antibiootit terveyskeskuksesta mukaansa.
Vietti jo kuukausi sitten sairaalassa aikaa kun sai kammiovärinän, jota ei lääkäri huomannut käyrästä. Senkin huomasi tahdistimen edustaja ranteesta(äidillä joku erikoisharvinainen ladattava sydämmen apulaite).

Täytyy sanoa että alkaa vetää vakavaksi. Koronaa ei tähän enää tarvittais lisäksi. :cry:

Ei me kaikki olla niin pellepelottomia. ;)
Mites KUN tulee seuraava virus? ''No ei se oo niin paha kun koronavirus kumminkaan.'' Jatketaan elämää.
Meillä on mun mielestä liian vähän viruksia, kun terveydenhuolto ei muutenkaan ole ylityöllistetty...?:unsure:

Jälleen kerran, muut sairaudet kumoaa koronan uhrit. no, tästä on puhetta ollu kymmeniä kertoja. ;)

ja henkilökohtasesti itestäni kun enemmän tai vähemmän vihjasit, oon käyny tänäänkin kaupassa. Ei oo maskia vähän yritin varoa muita tavallista enemmän, mutta en mitenkään neuroottisesti. Niin yli on menny MULLA pelkääminen. Asioista mainitseminen ja muille vähättelijöille on mun mielestä ihan hyvä nähdä mitkä on riskit jos asiat menee tarpeeks vituiks. Mä en sitä päivää suomessa halua nähdä. Vaikka meillä on tuhansia influenssa kuolemia, tupakasta johtuvia kuolemia, onnettomuuksista, tappoja ja vanhuuteen kuolleita niin edelleenkin, meillä on yks uus kuolemaa aiheuttava virus valloillaan. Me ei mun mielestä uutta kuolemaa aiheuttavia asioita tarvita vaikka ''meillä on tappavia viruksia jo muitakin.'' ;) Ja sen takia ois ihan kiva, että ihmiset tekis vähän reippaammin asioita sen eteen että ei niitä tulisi.

Sä voit kutsua tai ajatella meikäläistä pelkuriks, sä voit kutsua pelkoa lietsovaks nössöks, idiootiks jne. silti meillä on silti ne muut vaaralliset virukset ja korona kaupan päälle. Ja se ei muutu. Mutta onneks itse en vähättele. Enkä vertaa enemmän tai vähemmän vaarallisiin asioihin/sairauksiin.:)

Ei oo tapana mennä henkilökohtaisuuksiin tämmösessä asiassa kuten joillakin täällä. Suhtautua voi ja saa asioihin monilla eri tavoilla. Mutta tavattoman rankkaa tulee sellaisten ihmisten elämä olemaan, jotka jo etukäteen pelkäävät voimakkaasti ja stressaavat yönsä unettomiksi. Se vielä herkästi tarttuu muihin. Tämä ei ole mikään poikkeus maailman historiassa ja tulevaisuudessa elävät samat uhkakuvat.

Itse suhtaudun niin, että olen valmistautunut henkisesti saamaan tartunnan, sitten aika näyttää miten pahoja oireita se kenellekin aiheuttaa. Mutta siihen asti en kyllä stressaa pätkääkään. Suurissa kaupungeissa varmaan ahdistaisi enemmän elämä nyt kuin maaseudulla

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei oo tapana mennä henkilökohtaisuuksiin tämmösessä asiassa kuten joillakin täällä. Suhtautua voi ja saa asioihin monilla eri tavoilla. Mutta tavattoman rankkaa tulee sellaisten ihmisten elämä olemaan, jotka jo etukäteen pelkäävät voimakkaasti ja stressaavat yönsä unettomiksi. Se vielä herkästi tarttuu muihin. Tämä ei ole mikään poikkeus maailman historiassa ja tulevaisuudessa elävät samat uhkakuvat.
Se on ihan varma, että Lombardiassa pelätään. Ne näkee sen siellä, että aihetta pelkoon on. Täällä sinällään ei ole, mutta jos siihen suhtaudutaan tavalla että runkkarit lähtee leville ryyppäämään niin sekin voi olla edessä. Ja sitä pyritään välttämään.

Mun näkökulma tähän coronaan on hyvinkin rauhallinen siihen verrattuna mitä kirjoituksista ehkä luulisi. Ainoa pointti mulla on ollut, että jos saadaan hidastettua leviämistä niin päästään helpommalla. Helpoin tapa estää leviämistä on käyttäytyä kuin olisi jo oireeton taudinkantaja ja mahdollisuuksien mukaan pysyä eristyksissä ellei ole pakko käydä ulkona. Helpoin tapa tämän toteuttamiseen on jokaisen ottaa vastuuta itsestänsä ja käyttäytyä järkevästi niin ei tarvi yhteiskunnan pakottaa.

Se miksi ajattelen noin on, että kun katsoo italia, espanja, nyt usa,... niin vaikea on uskoa, että virus suomessa leviäisi jotenkin huonommin ellei jotain tehdä paremmin. Ei suomessa olla jotain geneettisiä superihmisiä tms. joihin virus ei tartu.

Se ottaa päähän, jos joku ei ymmärrä miten helposti sitä virusta voi levittää ja jankkaa ettei voi esim. oireettomana tautia levittää. Noita yritin katkoa linkkaamalla parasta mahdollista tietoa. Paras tapa tän tilanteen hoitamiseen on jokaisen olla ajantasalla uusimmasta tiedosta ja käyttäytyä järkevästi.

Se mitä tässä toivoisi on, että ei tuijotettaisi omaa napaa ja oltaisiin ihmisiä toisillemme. Jos mahdollista pidetään ne salikortit voimassa ja autetaan vaikka sitä naapurin mummoa ettei sen tarvi käydä kaupassa.

edit. Ja kun asun kaliforniassa niin täällä tilanne on jo kärjistynyt eri tavalla kuin suomessa niin näkee jalat maassa tasolla mitä tämä virus tekee... ja ollaan täällä vasta myrksyn alussa vaikka viikko on jo eristystä takana. Täälläkin oli rannat täynnä porukkaa viikonloppuna, kun osalle porukasta ei ollut vielä tilanteen vakavuus mennyt perille. https://www.sfgate.com/bayarea/article/SF-Mayor-London-Breed-Please-limit-outdoor-15149380.php Salit sun muut täällä on jo pakolla laitettu kiinni

Se on ihan varma, että Lombardiassa pelätään. Ne näkee sen siellä, että aihetta pelkoon on. Täällä sinällään ei ole, mutta jos siihen suhtaudutaan tavalla että runkkarit lähtee leville ryyppäämään niin sekin voi olla edessä. Ja sitä pyritään välttämään.

Ei se joka tapauksessa kovin valoisalta vaikuta, että tämän tulee pysäyttämään lopullisesti rokote tai immuniteetti. Vaikka tehohoitoa olisikin tarjolla. Mutta mikään ei puhu sen puolesta etteikö tämän joutuisi sairastamaan suuri osa väestöstä. Totaalinen liikkumiskielto on toinen vaihtoehto, mutta siinä ongelma on tartuntojen käsiin räjähtäminen rajoituksien höllennyksen jälkeen. Joten se ei kyllä pidempiaikaisesti toimi terveyden suojelijana (+sen aiheuttama talouskatastrofi).

Taalla tilanteesta huolestuneet leimataan aika helposti pelon ja paniikin lietsojiksi vaikka yleensa argumentteina on ollut tieteelliset faktat tai arviot. Ei taalla kukaan ole sanonut etta "voi vittu me kaikki kuollaan ja maailmanloppu on kasilla". Vaikka omat selviytymismahdollisuudet on ehka luokkaa 99%, en silta halua taloutta pahemmalle kuralle kun se jo on ja hirveita ruumiskasoja. Omassa suvussakin on sen verran iakkaita ihmisia etta jos me kaikki saataisiin se, todennakoisesti joku kuolisi. Ei kiva.

Suositut

Back
Ylös Bottom