Koronan takia kotona treenaus käsipainoilla ja kehonpainolla

BCAA-valmisjuoma -40%
Terve!

Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne pakkikselle, joten olkaa suopeita!
Olen siis 17-vuotias bodaustreeniä harrastava poika, olen harjoitellut nyt lihaskuntotreeniä lihasten kasvatusmielessä hieman yli vuoden. Kuitenkin tuloksiin tähtäävää hieman progressiivisempaa treeniä on takana vasta noin 6kk. Olen erittäin kiiinnostunut bodauksesta ja tästä lajista. Ongelma on kuitenkin se, että joudun treenaamaan nykyään kotona vain käsipainojen ja omaa kehonpainoa käyttäen koronan takia. Itselläni perheessä on riskiryhmää, joten tällä hetkellä salille ei ole asiaa. Ei ole ollut maaliskuusta saakka. Asia mitä haluaisinkin kysyä on, että onko tämä yksijakoinen ohjelma parempi 2-3 kertaa per viikossa parempi kuin esimerkiski 2+1 jakoinen kotona, lihasmassaa ajatellessa. Olen yrittänyt tätä pähkäillä ja miettinyt, intensiteetin ja kertavolyymin vaikutusta paljon. Olen siis tehnyt nyt kroppa läpi 2-3 kertaa viikkoon tälläisellä ohlemalla säädettävillä käsipainoilla, kehonpainolla ja repulla. Käsipainot ovat muuten riittävän suuret, mutta selkää haluaisin treenata ylhäältä tulevalla vetoliikkeelllä kuten leuanvedolla, koska selkäni hermottuu hyvin.

-Punnerrukset lisäpainoilla
- etukyykky käsipainoilla + reppu jossa lisäpainoa
-kulmasoutu käsipainoilla
- Pystypunnerrus käsipainoilla
- Hauiskääntä käsipainoilla
- voimapyörä

en nyt pistänyt sarja-tai tositomääriä, mutta yleisesti yhdessä treenissä 3 sarjaa 8-12 toistoa per liike.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Osta vaikka ovenkarmiin kiinnitettävä leuanvetotanko, aika tärkee.
Sit kahvakuulat 12, 16 ja 20kg aluks.
Näillä pääsee jo pitkälle.
Lisäks suosittelen pyöriviä punnerruskahvoja, mm stallone käyttäny näitä videoillaan. Hyvä lisä punnerteluun.
Yhdenjalan kyykyt vois lisätä tohon vielä.
Yksjakoinen 2-3krt viikossa aika hyvä.
Tuli ite vedettyy talvi/kevät vastaavaa.

Korona kotitreeneistä oli jo keskustelu. Mutta ei kodin läheltä löydy kuntorataa/ulkosalia, jossa voisi tehdä leukoja ja muitakin liikkeitä? Pohkeita kannattaa myös treenata, helpottaa elämää kun ikää tulee 20-30v lisää ;) Täydellä liikeradalla (max venytys alhaalla ja max supistus ylhäällä) esim. portaikossa. Sitten kun voimat riittää niin sama täysi liikerata yhdellä jalalla. Takareisiä ja pakaroita voi myös treenata hyvin kehonpainolla, youtubesta löytyy loputtomasti liikkeitä. Tsemppiä ja tervetuloa foorumille.

Minäkin sen pistoolikyykyn suosittelen opettelemaan, tosi hyvä koronaliike. Leuanvetotanko vielä niin eipä sitä oikeestaan muuta tarviikkaan. 3x1 jakoinen ja 2+1 jakoisuuden paremmuus riippuu siitä kumpaa ohjelmaa pystyt mielestäsi suorittamaan tehokkaammin pitkällä aikavälillä, makuasia.

Kiitti kaikille vastauksista!
Täytyy tosiaan mennä tekee leukoja vaikka treenin ekaks liikkeeks nii saa selän etenki latsit hyvään pumppiin!

Pistoolikyykky on kyllä hiton rankka liike eikä meikäläisellä mee yhtää liikkuvuudenkaa puolesta. Epäilen että nilkan dorsiflexio on sopiva koska pääsen ass to grass syväkyykkyyn, mutta yhellä jallalla kaatuu perseelle. Varmasti lisää liikkuvuutta vaan! Pitää kuitenki ottaa mukaan myös pistoolikyykkyä, koska treeneissä ei tosiaan oo mukana yhtään unilateraalista liikettä jaloille.

Kiitos vielä!😊

Minäkin sen pistoolikyykyn suosittelen opettelemaan, tosi hyvä koronaliike. Leuanvetotanko vielä niin eipä sitä oikeestaan muuta tarviikkaan. 3x1 jakoinen ja 2+1 jakoisuuden paremmuus riippuu siitä kumpaa ohjelmaa pystyt mielestäsi suorittamaan tehokkaammin pitkällä aikavälillä, makuasia.
Mietin samaa kiitos tästäkin.
Yksijakoinen tuntuu toimivan kun voi stimuloida proteiinisynteesiä riittävän usein. Tietty lihasta ei voi kerralla tappaa tai vetää failureen joka kerta, kun samalla lihakselle tulee kuitenkin monta treeniä. Täytyy koittaa molempia ja katsoa kumpi mieluisampi!🤠

Voi sitä rohkeasti kokeilla muitakin jakoja. 2-jakosella 4 krt/vk? Ei tuo 3 sarjaa/lihas 3krt viikossa vielä kovin paljon ole. Että siis isompaakin volyymiä voi kokeilla, kun jo yli vuosi reeniä on takana kuitenkin.

Pistoolikyykkyä voi helpottaa tekemällä boksille/tuolille/sohvalle. Bulgarialainen kyykky ja erilaiset askelkyykkyvariaatiot (eteen/taakse/sivulle, askelkyykkykävely) ovat toimivia.

Vastuskumit ovat näppäriä, eivätkä vie paljon tilaa. Näillä pystyy simuloimaan taljaliikkeitä, esimerkiksi virittämällä oveen/leuanvetotankoon ja siitä vaan ylätaljaa tekemään.

Punttisaagan Mikko Ellmenin podcast aiheeseen liittyen on ehdottomasti kuuntelemisen arvoinen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=HmGb8EsZX0w

Pistoolikyykkyä voi helpottaa tekemällä boksille/tuolille/sohvalle. Bulgarialainen kyykky ja erilaiset askelkyykkyvariaatiot (eteen/taakse/sivulle, askelkyykkykävely) ovat toimivia.

Vastuskumit ovat näppäriä, eivätkä vie paljon tilaa. Näillä pystyy simuloimaan taljaliikkeitä, esimerkiksi virittämällä oveen/leuanvetotankoon ja siitä vaan ylätaljaa tekemään.

Punttisaagan Mikko Ellmenin podcast aiheeseen liittyen on ehdottomasti kuuntelemisen arvoinen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=HmGb8EsZX0w

Kiitos!

Kuuntelinkin tuon Punttisaagan podcastin, paljon uutta avautui miten vois reenata paremmin kotona.

Tosiaan ihan tuettunakin toi pistoolikyykky on sen verran kova etureisiliike, että jäi toistot melko alhaseks :D

Ehdottomasti pitää ostaa vastuskuminauhoja. Niitä löytyy kotoa kyllä fysioterapia käyntien takia, mutta on liian kevyitä.

Kiitos vielä!👍

Terve!

Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne pakkikselle, joten olkaa suopeita!
Olen siis 17-vuotias bodaustreeniä harrastava poika, olen harjoitellut nyt lihaskuntotreeniä lihasten kasvatusmielessä hieman yli vuoden. Kuitenkin tuloksiin tähtäävää hieman progressiivisempaa treeniä on takana vasta noin 6kk. Olen erittäin kiiinnostunut bodauksesta ja tästä lajista. Ongelma on kuitenkin se, että joudun treenaamaan nykyään kotona vain käsipainojen ja omaa kehonpainoa käyttäen koronan takia. Itselläni perheessä on riskiryhmää, joten tällä hetkellä salille ei ole asiaa. Ei ole ollut maaliskuusta saakka. Asia mitä haluaisinkin kysyä on, että onko tämä yksijakoinen ohjelma parempi 2-3 kertaa per viikossa parempi kuin esimerkiski 2+1 jakoinen kotona, lihasmassaa ajatellessa. Olen yrittänyt tätä pähkäillä ja miettinyt, intensiteetin ja kertavolyymin vaikutusta paljon. Olen siis tehnyt nyt kroppa läpi 2-3 kertaa viikkoon tälläisellä ohlemalla säädettävillä käsipainoilla, kehonpainolla ja repulla. Käsipainot ovat muuten riittävän suuret, mutta selkää haluaisin treenata ylhäältä tulevalla vetoliikkeelllä kuten leuanvedolla, koska selkäni hermottuu hyvin.

-Punnerrukset lisäpainoilla
- etukyykky käsipainoilla + reppu jossa lisäpainoa
-kulmasoutu käsipainoilla
- Pystypunnerrus käsipainoilla
- Hauiskääntä käsipainoilla
- voimapyörä

en nyt pistänyt sarja-tai tositomääriä, mutta yleisesti yhdessä treenissä 3 sarjaa 8-12 toistoa per liike.
Syö hyvin!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitti kaikille vastauksista!
Täytyy tosiaan mennä tekee leukoja vaikka treenin ekaks liikkeeks nii saa selän etenki latsit hyvään pumppiin!

Pistoolikyykky on kyllä hiton rankka liike eikä meikäläisellä mee yhtää liikkuvuudenkaa puolesta. Epäilen että nilkan dorsiflexio on sopiva koska pääsen ass to grass syväkyykkyyn, mutta yhellä jallalla kaatuu perseelle. Varmasti lisää liikkuvuutta vaan! Pitää kuitenki ottaa mukaan myös pistoolikyykkyä, koska treeneissä ei tosiaan oo mukana yhtään unilateraalista liikettä jaloille.

Kiitos vielä!😊

Itsellä ainakin pitää olla etureidet hyvin auki, että pistoolikyykky toimii. Jos reidet jumissa niin syö hirveesti liikkuvuutta / voimantuottoa oikeaan suuntaan pistoolissa. Koronan alettua aloitin kehonpainolla, menikö ny 6 toistoo / koipi ja nyt menee jo puolet omapainosta lisäpainona (levytanko sylissä ts. zercherinä) ykkösmaksimit. Vielä ku sais takakyykkyyn siirtymään... 😁

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Itsellä ainakin pitää olla etureidet hyvin auki, että pistoolikyykky toimii. Jos reidet jumissa niin syö hirveesti liikkuvuutta / voimantuottoa oikeaan suuntaan pistoolissa. Koronan alettua aloitin kehonpainolla, menikö ny 6 toistoo / koipi ja nyt menee jo puolet omapainosta lisäpainona (levytanko sylissä ts. zercherinä) ykkösmaksimit. Vielä ku sais takakyykkyyn siirtymään... 😁
Tosiaan itse aliarvioin pistoolikyykyt pahasti. Ensinnäkin laittaa etureidet ihan lukkoon ja ei mitään asiaa alas jos etureidet jumissa. Muuten mainio liike.

Respect 😁

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom