korkea syke rankemman treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eLm0h
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
34
Morjesta,

Tossa vähän kerkisin searchiä käyttämään mutta löysin vanhoja threadeja sykkeestä. Treenaan 3-4x punttia viikossa. Viime aikoina homma on kaatunut siihen kun neljäs treeni tulee viikossa niin sen jälkeen on syke korkealla. Joskus myös flunssa iskenyt. Pelottavinta on kun yölläkin syke niin korkealla että sen tuntee selvästi, eikä unta saa tämän takia kun olo on niin pirteä. Tuli tässä pari päivää sitten valvottua koko yö sen takia.. ei herkkuu. Epäilisin huonoa peruskuntoa, kun välillä tuntuu reippaampi kävelykin nostavan sykettä älyttömästi. En paljoa kävele tai pyöräile nykyään, kun on tullut autoa käytettyä. Tämä kävisi järkeen.

Ajattelin sykemittarin ostaa, tuntuu vaan olevan perhanan kalliita. Kävin nielurisaleikkauksessa pari kuukautta sitten, eivät pitäisi tulehtua helposti enään. Jostain luin että tämän leikkauksen jälkeen voisi keuhkoputki tulehtua helpommin, kiva! Mutta eniten askarruttaa, olisiko 2x viikossa peruskuntolenkit pelastus? 40-60min 40-70% max. sykkeestä? Nuuskaa käytän myös.. Ylikunnossa olin ~1,5-2v sitten.

Ettet vaa ois alottanu treenaa liian kovaa? Kerkeetkö palautua tarpeeks treeneistä? Vähän kuulostaa ylikunnolta tollanen sairastelu ja korkeet sykkeet.

Miikä treeni tämä neljäs treeni on? Jos treenaat 3/4-jakoisella ja neljäs treeni on yleensä jalkatreeni niin sanoisin tuon kyllä olevan melko luonnollista. Itsellä ainakin kovien jalkatreenien jälkeen ei tule uni ja on sykkeet ja lämmöt korkeella. Keho käy kovien treenien jälkeen aika pitkään vielä "ylikierroksilla", osittain myös tästä syystä treenin aineenvaihdunnallinen vaikutus yltää yli itse treenikeston.

Miikä treeni tämä neljäs treeni on? Jos treenaat 3/4-jakoisella ja neljäs treeni on yleensä jalkatreeni niin sanoisin tuon kyllä olevan melko luonnollista. Itsellä ainakin kovien jalkatreenien jälkeen ei tule uni ja on sykkeet ja lämmöt korkeella. Keho käy kovien treenien jälkeen aika pitkään vielä "ylikierroksilla", osittain myös tästä syystä treenin aineenvaihdunnallinen vaikutus yltää yli itse treenikeston.
Olen itse vähän samoilla linjoilla, eli veikkaan korkean sykkeen yms. syyksi lähinnä jalkojen treenaamista, en niinkään sitä että kyseessä on viikon viimeinen treeni. Meikäläisellä kyykyt ja prässit on monesti semmoisia että näkökenttä tuntuu häviävän viimeisten toistojen aikana, ja keuhkoihin tulee nyrkinkokoisia reikiä.

Mistä se pumppu edes tietäisi mikä viikonpäivä on, ja minkä treenin jälkeen kierto alkaa alusta?

Kyllä jos ite skippailee liikaa aerobista niin käy noin muutenkin.. Rakastan juoksemista mutta nyt ei jalat ja selkä tykkää yli 2 kertaa viikossa juoksusta.. Siispä vedän sellasta 2 x 30-50 minuuttista lenkkiä viikossa puntin ohella.. Nousee rauta paremmin kyllä ja hetken kun pidin taukoa niin huomas heti että hengästytti kovemmassa salitreenissä.

Sehän on normaalia että jos vedät ilta treenin niin uni ei tule 2h treenin jälkeen..joskus meen juosten salille suunta 3km..kun lähen salilta niin jo pelkkä kävely pitää pulssia yli130 ja rento juoksu yli160..

Kyllä toi leposykkeen kohoaminen on aika hyvä indikaattori ylitreenaamisesta. Pidä välillä kevyitä viikkoja ja mieti tuleeko tehtyä liikaa salilla.

Mulla ainakin toi nielurisaleikkaus vähenti sairastelut puoleen.

Kyllä toi leposykkeen kohoaminen on aika hyvä indikaattori ylitreenaamisesta. Pidä välillä kevyitä viikkoja ja mieti tuleeko tehtyä liikaa salilla.

Mulla ainakin toi nielurisaleikkaus vähenti sairastelut puoleen.

Jos leposyke on koholla yhtenä päivänä niin ei todellakaan ole kyse mistään ylikunnosta/ylitreenaamisesta. Puhutaan pitkäaikaisesta leposykkeen kohoamisesta jne. Korkea syke rankemman treenin jälkeen on ihan normaalia, ja on täysin normaalia että ei sen takia saa unta niin aikaisin kuin toivoisi.

Ei tullu luettua tota kunnolla, niin siis jos joka päivä olis leposyke koholla niin sillon voi jo epäillä ylikuntoa.

noo empä sanois että rankemman treenamisen johdosta tulisi. Tulee yleensä jo parin salikerran jälkeen. Viikon pääsee treenaamaan pienillä painoilla jonka jälkeen alkaa ihme sykkeen hyppiminen. Salilta taas pois ja tasottuu. Yritän lenkeille päästä, yleensäkin kävellä enemmän niin kattoo miten asettuu..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Kyllähän tuo on selkeä kehon reaktio liialliseen rasitukseen. Johtuuko se sitten treenistä vai olisiko esimerkiksi sydämessä jotain vikaa, niin se kannattaisi kyllä sulkea pois käymällä lääkärissä, jossa voi myös kysellä tuosta asiasta muutenkin.

Itsekki seurailin tuossa vuodenvaihteen jälkeen, kun aloin taas rankasti treenaamaan treenin jälkeistä sykettä, kun kanssa koko illan hakkas syke yli 100 useiden treenien jälkeen. Ei mennnyt kauaa kun ei sitten jaksanut tehä enää juurikaan mitää, verikokeissa oli kortisoli aika koholla. Ni ei voinut olla kuin ylirasitus tila päällä ja oli muutenkin sykkeen nuosu herkässä. Taas pikku hiljaa varovasti päässy treenailee ja ihan perus 3jakosella treenasin 5 päivän kierrolla ilman mitään erikoistekniikoita. Kai toi on niin yksilöllistä ja kyllähän se peruskuntokin siihen vaikuttaa.

kävin verikokeissa ja sydänfilmissä, en ole vielä tuloksia saanut. Kävin myös yhdellä lenkillä, aka 50min. Ihan poikki vielä seuraavanakin päivänä :D

Muutaman kerran käynyt niin että kun on vetänyt kunnon treenin loppuun asti niin tunnin päästä sohvalla maatessa pulssi hakkaa kun kevyehköllä lenkillä...

Muutaman kerran käynyt niin että kun on vetänyt kunnon treenin loppuun asti niin tunnin päästä sohvalla maatessa pulssi hakkaa kun kevyehköllä lenkillä...

Kyllä tuommonen ja esim.jos jotain kevyttäkin tehdessä pulssi nousee herkästi eikä meinaa laskea ja on vähän sellanen tukala olo jotain tehdessä,se on merkki siitä että pitäis levätä.
Itte huomas kun oli tuota vikaa niin esim.50 istumaan nousua heti alku lämppäriks kun meni salille niin sykemittäri näytti 165,sitten lepoviikon jälkeen sama niin alle 120 ja lähti heti laskemaan,tollon 165 tippu 140 eikä millään alle vaikka koitin pitää pitkiä taukoja seuraavien liikkeiden välissä ja sarjan jälkeen huiteli 190-200 välillä.
Sitten voi koittaa vaikka sellasta kun vaikka ihan välipäivänä mennee makaamaan muutamaksi minuutiksi ja nousee seisomaan,normaalisti ei pitäs paria kymppiä enempää syke nousta,mulla nous jostain 60 sinne 100 tuntumaan sillon kun olin ylirasitus tilassa vai mikskä sitä nyt luonnehtis.Nyt kun menee makaamaan sohvalle muutamaks minuutiks syke voi tipahtaa 45,sillon ei alle 60 vaikka ois maannut puol tuntia siinä sohvalla.

Oletko dietillä ?

Muutenkin ihan normaalia jos yhtään iltasella urheilee niin syke on korkealla vielä nukkumaan mennessäkin, varsinkin jos yhtään raskaampia liikkeitä tekee. Itse kävin tänään tuossa päivällä treenailemassa ja vieläkin tuntuu jähiä pukkaavan :D

Oletko dietillä ?

Muutenkin ihan normaalia jos yhtään iltasella urheilee niin syke on korkealla vielä nukkumaan mennessäkin, varsinkin jos yhtään raskaampia liikkeitä tekee. Itse kävin tänään tuossa päivällä treenailemassa ja vieläkin tuntuu jähiä pukkaavan :D

En ole dietillä, koskaan ei oo tarvinnut :D pikemminki bulkkaan täyspäiväisesti. Oma lääkäri (mihin ei todellakaan oo aina uskominen) totes kyllä niin selvän tosi seikan, että ihan ihmetyttää miten ite ei oo sitä tajunnut.. yötyöt ja öisin kova kofeiinin käyttö. Ihmekkään ku sitä unta tuu kunnolla kun viimesin kahvi juotu pari tuntia ennen nukkumaan menoa.. kai oon tullut jo niin vanhaks ku tälläset perusasiat menee jo ohi :zzzz:

Kofeiinihan jo pelkästään yksinään voi nostaa sykettä! Vielä kun treenit siihen päälle niin enpä ihmettele jos vähän on pulssi koholla nukkumaan mennessä :)
Suosittelisin jättämään kahvin(ja muiden kofeiini juomien) käytön ainakin näin pariksi viikoksi pelkästään aamupalan yhteyteen, jos et siintä kokonaan halua luopua. Siitäpähän sitten näkee aika hyvin oliko vika kahvin vai mahdollinen ylirasitustila.

Joo, elikkä tilannetietoja:

Ongelma selvis sillä että suussa oli viisaudenhammas joka oli tulehduttanut suuta ja tätä kautta pieni tulehdus kehossa kokoajan päällä. Siinä sitten reenailtiin enkä sitä tajunnut. Revittiin pois kaksi kappaletta ja seuraavaksi oli vuorossa juurihoito hampaalle mistä oli paikka lähtenyt. That's it, 4 käynti kertaa meni siinäkin. Noh, nytten ois taas 2 kpl viisaudenhampaita tulossa, voi vittu. Toinen sen verran esillä ettei vielä kehtaisi repiä tai leikata sieltä pois, ja noin 1kk välein hammaslääkärissä on siihen lääkettä piikillä ikeneen laitettu jotta tulehdus laskisi.

Nooh nyt taas tuntuu siltä, ei jaksaisi hammaslääkäriin taas mennä ja maksaa niistä käynneistä joten tullu ostettua apteekista tollasta Cordysolia, antibakteerista suuvettä. Tepsii paremmin kuin hampaiden pesu tähän vaivaan.

Sykemittari on tosi jees, näkee jos leposyke on liian korkea niin ei jää arvuuttelun varaan reeneihin lähtö... Yötyöt lopetin kanssa, ei sopinut ollenkaan.

tulin just salilt ja zekkasin sykkeen(treenistä aikaa 45min). Oli siel 100 pinnas :D? tohon saattaa kans vaikuttaa nuuska minkä iskin 20min ennen huuleen ku ton sykkeen katoin.. Onkohan toi ihan normaalia.
Peruskunto on aika rapakunnos että seki on varmasti yksi suurin vaikuttaja tohon

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom