Korkea leposyke (108)!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
mittasin aamulla just herättyä verenpaineen, joka oli muuten hyvän matala 100/60, mutta leposyke näytti 108! onko tää vaarallista? oon nuori (18v), elän terveellisesti ja oon hyvässä fyysisessä kunnossa. siks tää jotenkin ei oikein käy järkeen:D oon kyllä ennenkin kiinnittänyt sydämmentykytyksiin huomiota, mutta en oo koskaan ajatellut asiaa enemäpää tai mitannut sitä, eikä missään terveystarkastuksissa oo ikinä sanottu mitään. salilla välillä tuntuu että happi meinaa loppua, mutta oon senkin laittanut vaan kovan treenin piikkiin.

Onko mitään muuta erikoista? Ootko mitannu leposykettä aiemmin?

mittasin äsken uudestaan ja luku huiteli 138:ssa. istuin kyllä hetkisen paikallaan rauhassa.

- - - Updated - - -

Onko mitään muuta erikoista? Ootko mitannu leposykettä aiemmin?

en koskaan. taino, terveystarkastuksissa mutta koskaan ei kukaan oo mitään sanonut.

Onko stressiä, väsymystä, flunssaa? Juotko paljon kahvia yms kofeiinia?

Onko stressiä, väsymystä, flunssaa? Juotko paljon kahvia yms kofeiinia?

kahvin oon vähentänyt yhteen kuppiin päivässä. oon stressaava ja ahdistelev ihminen mutta oon mielestäni saanut senkin haltuun. en oo mielestäni kipeä.

Mulla on myös korkea leposyke, aina ollut. On väsymystä, stressiä, kofeiiniaddiktio ja kuopparinta.

Stressi nostaa ja myös ahdistus sitä sykettä. Mulla samaa hommaa, jos on ahistava olla niin syke voi olla hrkösti 120 ja kun on rentoutunut niin se on yleensä alle 40.. Ota iisisti ja relaa :)

Jos sulla ei ole rintakipua tai muuta, en huolestuisi ainakaan vielä. Kato tilannetta maanantaihin asti ja tosiaan ota mahdollisimman rennosti. Jos ei viikonlopun löhöilyllä laske, ehkä voisit maanantaina soittaa terveyskeskukseen. Ne saa helposti suljettua pois esim rytmihäiriöt, anemian ja kilpirauhasongelmat, jotka voi tehdä korkeaa sykettä. Ootko viime aikoina laihtunut, nukkunut huonosti, treenannut tavallista kovempaa, ollut stressaantunut tms?

Jos sulla ei ole rintakipua tai muuta, en huolestuisi ainakaan vielä. Kato tilannetta maanantaihin asti ja tosiaan ota mahdollisimman rennosti. Jos ei viikonlopun löhöilyllä laske, ehkä voisit maanantaina soittaa terveyskeskukseen. Ne saa helposti suljettua pois esim rytmihäiriöt, anemian ja kilpirauhasongelmat, jotka voi tehdä korkeaa sykettä. Ootko viime aikoina laihtunut, nukkunut huonosti, treenannut tavallista kovempaa, ollut stressaantunut tms?

no kaiken järjen mukaan nyt pitäis olla levännyt olo. kuukauden sisään tullu poikkeuksellisesti kaks lepoviikkoa, jouluna otettu vähän rennommin, lomaa on vietetty ja rentoiltu, en oo tehnyt koulujuttuja vaan viettänyt aikaa ystävien kanssa. mähän olen siis laihduttanut melko kauan, nyt on tasasesti puolisen vuotta nostettu ruokamääriä että sais lihaakin tähän kroppaan :D nukun kuin tukki ja en treenaa tavallista kovempaa koska mun tavallinen on jo melko kovaa. stressinkin oon saanut melko hyvin haltuun, ennen olin jatkuvasti ahdistunut.

oon ennenkin kiinnittänyt huomiota sydämmen tykytykseen ja välillä tultuu että kroppaa kihelmöi ja kädet vapisee. en oo koskaan kyllä jäänyt miettimään asiaa sen kummemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi olla, et jännität sitä mittausta, joka nostaa sykkeen just sopivasti mittauksen ajaksi. Jos siulla on sykemittari, ni laita se päälle illalla, kun rauhotut vaikka kattelemaan telkkaria. Katot sit jälkikäteen ne sykkeet ja teet lisää päätelmiä vasta sen jälkeen.

no kaiken järjen mukaan nyt pitäis olla levännyt olo. kuukauden sisään tullu poikkeuksellisesti kaks lepoviikkoa, jouluna otettu vähän rennommin, lomaa on vietetty ja rentoiltu, en oo tehnyt koulujuttuja vaan viettänyt aikaa ystävien kanssa. mähän olen siis laihduttanut melko kauan, nyt on tasasesti puolisen vuotta nostettu ruokamääriä että sais lihaakin tähän kroppaan :D nukun kuin tukki ja en treenaa tavallista kovempaa koska mun tavallinen on jo melko kovaa. stressinkin oon saanut melko hyvin haltuun, ennen olin jatkuvasti ahdistunut.

oon ennenkin kiinnittänyt huomiota sydämmen tykytykseen ja välillä tultuu että kroppaa kihelmöi ja kädet vapisee. en oo koskaan kyllä jäänyt miettimään asiaa sen kummemmin.

Anemia tosissaan voi aiheuttaa myös sellasta hapentunteen loppumista. Älä liiaksi mieti kroppasi tuntemuksia, usein niillä tapana vaan buustaantua silloin :)

Mä sanoisin kyllä edelleen että käy näytillä terveyskeskuksessa, niin eipähän tarvii murehtia. Tuskin toi mitään kovin vaarallista on mutta imo parempi tietää missä on vika jos on jotain outoja tuntemuksia. Ja tosiaan jos sulla on sykemittari, pidä sitä päällä ihan vaikka kotona.

Jos jotai olis vialla niin sä et olis kirjottelemassa pakkiksella. :D

Jos aloittaja on juuri noussut sängystä pystyyn jo se voi pelkästään nostaa sykkeen. Mittasithan leposykkeen sitten uudelleen istuttuasi/maattuasi muutaman minuutin ihan paikoillaan? Oliko silti yhtä korkea?

e.huomasinkin tuolta välistä kommentin asiasta. Mutta joo, ne sykkeet ei enää kuulosta normaalilta normaalikuntoiselta ihmiseltä. Ylikunto voisi olla mahdollinen tosiaan ellei sitten ole joku muu vika, mutta sen selvittää lääkäri.

Nuo paskat verenpainemittarit nyt näyttää sykkeeksi mitä vain 40-100 välillä

Nuo paskat verenpainemittarit nyt näyttää sykkeeksi mitä vain 40-100 välillä

Joo kannattaa kyllä testata jollain muulla vekottimella myös etenkin kun on noin korkeita lukuja. Mutta tällä henkilöllä ilmeisesti oli muitakin oireita, hengästymistä ja sydämentykytystä. Siksi ehkä kannattaa käydä vaikka lääkärillä juttelemassa.

Lääkärille vaan mahdollisimman pian ja EKG:t ym. mittaukset siellä. Jos lääkäri aloittaa stressistä ja tarjoaa buranaa jne. niin lääkärin vaihto saman tien.

Itse sain infarktin 3vk sitten ja tuli sitten sattuneesta syystä selattua eri nettiforumeita aiheesta. Ihmiset ovat oikeasti menneet lääkärille valittamaan väsynyttä oloa, epämääräistä sykettä ja särkyjä. Käteen burana resepti ja epäilys paniikkihäiriöstä. Ja viikkoa myöhemmin on menty piipaa-autolla sydänpolille.

Epätodennäköistähän nämä vaivat ovat nuorelle ihmiselle, kun olivat meikällekin. Mutta ainahan pohjalla voi olla synnynnäistä vikaa. Silti tarkka tutkimus on paikallaan.

Lääkärille vaan mahdollisimman pian ja EKG:t ym. mittaukset siellä. Jos lääkäri aloittaa stressistä ja tarjoaa buranaa jne. niin lääkärin vaihto saman tien.

Itse sain infarktin 3vk sitten ja tuli sitten sattuneesta syystä selattua eri nettiforumeita aiheesta. Ihmiset ovat oikeasti menneet lääkärille valittamaan väsynyttä oloa, epämääräistä sykettä ja särkyjä. Käteen burana resepti ja epäilys paniikkihäiriöstä. Ja viikkoa myöhemmin on menty piipaa-autolla sydänpolille.

Epätodennäköistähän nämä vaivat ovat nuorelle ihmiselle, kun olivat meikällekin. Mutta ainahan pohjalla voi olla synnynnäistä vikaa. Silti tarkka tutkimus on paikallaan.
Mun isälle kävi niin että sai käydä arvauskeskuksessa kolme kertaa, kaksi ensimmäistä kertaa tarjottiin närästystä ja että uudenvuoden krapulaa se vaan on, kolmannella kerralla omalääkärin vastaanotolla arvauskeskuksessa laitettiin ekg:hen ja siitä piipaa autolla tayssiin. Tehtiin pallolaajennus ja sepelvaltimotauti diagnoosi.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom