Korjaava -ja kauneusleikkaus

Heipä hei! Nyt on ongelma. Ollut jo pidemmän aikaa. Olen viime aikoina tiedostanut, että silmäluomeni ovat aika matalalla ja muutenkin ongelmallisen tuntuiset. Viime aikoina tämä on ruvennut häiritsemään minua paljon. Ainakin itsetunto on kärsinyt kovasti, joten olen alkanut harkitsemaan silmäluomien kohottavaa leikkausta. Ja ikää on tosiaan reilut 20 vuotta ja mies ja jo tässä iässä tällainen ongelma :dance2:

Silmäluomeni ovat aina raskaan tuntuiset ja aukastakseni silmät kunnolla, joudun itse jännittämään silmäluomet ylös jolloin ne näyttävät olevan normaaliasennossa. Toinen silmäluomi on vieläpä usein sen tuntuinen, että silmäluomi olisi jotenkin "kurttuinen" ja tämä on ikävä tunne. Tietenkin tämä ongelma saa minut näyttämään väsyneeltä ja muutenkin inhoan sitä.

Olenkin nyt alkanut miettimään, että kun kärsin tällaisesta ongelmasta ja haitat ovat itselleni ilmeiset niin miksi en kävisi korjauttamassa asiaa? Leikkaus kestää alle tunnin, toipuminen viikon ja leikkausjäljet häviävät noin kolmessa viikossa. Leikkaus maksaisi noin 500€-1100€. Tämä kaikki olisi pieni hinta siitä, että tämä ongelma olisi loppuelämäni poissa. Tosin koen tällaisen "kauneusleikkauksen" hivenen nolona asiana, joten jos menen kyseiseen leikkaukseen niin tuskinpa puhun tästä muille.

Kertokaa omia kokemuksianne korjaavista -tai kauneusleikkauksista, mieluiten miehet :david: Olisi hienoa, jos joku olisi käynyt vastaavan operaation läpi kuin mihin minä aion(?) mennä.

Jos tästä on jo thread niin lukottakaa tämä ja laittakaa linkkiä oikeaan ketjuun.

OT: Ensimmäinen viestini tänne :1: En rekisteröitynyt tämän takia. Oli jo pidemmän aikaa mielessä rekisteröityä, mutta tämä asia olikin sen verran tärkeä, että vauhditti rekisteröitymispäätöstäni :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä on ollut samanlaista ongelmaa joskus.. Nukutko mahallasi tai onko silmäsi muuten turvonneen oloiset? Ulkoilu auttaa "väsyneisiin" silmiin ja turvotusta poistavat voiteet myös. Tietysti alue voidaan operoidakkin jos mikään ns. perinteinen apu ei riitä.

Kuinka alas yläluomesi on painunut? Kovin helpolla eivät ainakaan yleisissä ala noita leikkaamaan, pitää estää selkeästi näkökenttää...

Itellä on ollut samanlaista ongelmaa joskus.. Nukutko mahallasi tai onko silmäsi muuten turvonneen oloiset? Ulkoilu auttaa "väsyneisiin" silmiin ja turvotusta poistavat voiteet myös. Tietysti alue voidaan operoidakkin jos mikään ns. perinteinen apu ei riitä.

Kuinka alas yläluomesi on painunut? Kovin helpolla eivät ainakaan yleisissä ala noita leikkaamaan, pitää estää selkeästi näkökenttää...

Taidan nukkua mahalteni, mutta silmät eivät tunnu aina turvonneilta vaan joskus ainoastaan. Ja tässä on vielä se ongelma, että toinen silmäluomi on välillä jotenkin turvoksissa ja se vasta näyttääkin rumalta kun toinen silmäluomi on selvästi matalampana kuin toinen. Sanoisin, että aina raskaan tuntuiset ja välillä toinen luomi turvoksissa. En tiedä mistä se johtuu. Ulkoilu ei tunnu auttavan minun kohdallani, vaan sisällä silmät ovat selvästi paremmassa kunnossa. Silmäni ovat myös aika kuivat ja näiden kahden asian takia ulkona pää pystyssä käveleminen on melkolailla mahdotonta. Sisällä tätä ongelmaa ei ole, ellei sisätiloissa vedä. Joitain silmätippoja olen käyttänyt kuiviin silmiin, mutta en turvotusta poistavaa, koska silmäluomi ei ole aina turvoksissa. Aina välillä on.

Silmäluomet eivät ole painuneet kovinkaan alas. Tuntuu pikemminkin siltä, että silmäluomien päällä oleva iho painaa silmäluomia hiukan alaspäin ja tästä syystä silmäluomet tuntuvat raskailta ja näyttävät väsyneiltä.

Yksityiselle voi joutua menemään ja sehän nostaa hintaa mukavasti :dance: Yleisellä kestäisi varmasti kauan ennen kuin pääsisi leikkaukseen.

Sanoit kärsineesi vastaavasta ongelmasta "joskus". Miten hoidit ongelman?

Yllämainituin keinoin, ulkoilu auttaa ja kyllä ne silmät siihen lenkkeilyyn tottuu. Kokeileppas huviksesi nukkua muutama yö selälläsi ja ulkoile päivittäin, älä katso alaspäin vain kohdista katsetta välillä myös kauas.. katsele vaikka taivasta :) Kyllä ne silmälihakset sieltä vahvistuu. Kuvaamasi ongelma lienee kovinkin yleinen paljon näytön ääressä töitä tekeville, tuleeko oltua koneella montakin tuntia päivässä ?

Ei nyt kannata mennä leikkelemään itseään ennen kuin on selvittänyt mistä tuo johtuu.

Telkkarista tuli joku onhelma jossa jollain oli sama vaiva, ja ilmeni että joku hermovika tai vastaava oli. Se sitten jotenkin korjattiin ja ongelma hävis. Ilmeisesti oli joku sellainen että leviää vähitelleen muuallekin jos ei hoideta.

imo, toi on ihan kosmeettinen ongelma mihin ei hoitoa ole. jos siellä on ihoa paljon niin ei se kyllä millään ulkoilulla sieltä katoa(eihän?)

Kiitos vastauksista. Varhaisin muistikuva tästä vaivasta on kun olin noin 15-vuotias eli reilut viisi vuotta sitten. Silloin toinen silmäluomi oli joskus selvästi alempana kuin toinen eli vaiva on vaivannut jo useamman vuoden.

Alkuvuodesta lenkkeilin paljon (3-5krt/viikossa) enkä kylläkään muista, että kyseinen ongelma olisi silloin vaivannut. Tosin 15-vuotiaanakin urheilin paljon ja silloinkin oli silmäluomet missä sattuu välillä. Kesän aikana vähensin lenkkeilyä paljon ja tämän jälkeen vaiva on vaivannut usein. Pitäisi varmaan käydä ensin lääkärillä tutkituttamassa asia ennen kuin alkaa päättämään mitään mistään leikkauksista. Pitäisikö mennä ihan silmälääkärille vai minne? Niin ja silmät ovat edelleen kuivat. Jos tämä vaikuttaisi siihen tietoon, että minkä alan lääkärille pitäisi mennä ensiksi.

imo, toi on ihan kosmeettinen ongelma mihin ei hoitoa ole. jos siellä on ihoa paljon niin ei se kyllä millään ulkoilulla sieltä katoa(eihän?)

Jos ongelma on todella se, että luomessa on liikaa nahkaa niin eihän se edes loputtomalla lenkkeilyllä sieltä katoa. Ongelma voi kuitenkin olla myös se että silmät ovat turvonneet ja sitä varten näyttävät vaan roikkuvilta.

http://www.ttl.fi/NR/rdonlyres/4EBE2426-04CF-45C6-B606-481E1A7F1498/0/silmäjumppa.pdf

Eli eiku yhdessä jumppaamaan :david::eek::david::eek: ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom