- Ikä
- 40
Leso sanoi:Eihän tuo puntin ja lajitreenin yhdistelmä ole kovin järkevää, mutta kaippa se on pakko valmentajan käskyjen mukaan tehdä.
Jaa, miksköhän ei? Itse ainakin huomasin etten korin alla pärjännyt ollenkaan enää, kun en treenannut tarpeeks ja kasvanu muutakin kun pituutta. Ootteko te muuten tehnyt sitä teiän valkun treeniä vielä? Jos se meinaan ei vaan jaksanu selittää kaikkee teille vaan esim näyttää sitten salilla tai tekee teille ohjelmat?
Doggoned sanoi:Miksi helvetissä rinta treenataan, mutta olkapäitä ei? Totta kai kädet pitää treenittää, mutta mihin helvettiin tarttee rintoja koriksessa? Olkapäät vaan ennemmin mukaan. Taitaa valmentaja olla ahkera penkkimies. Jalatkin treenataan ennen treenejä? Ei oikeasti kukaan liiku mihinkään jaloillaan kunnon jalkatreenin jälkeen. Sanopa sille valmentajalle, että jaottaa homman vielä kerran uudelleen. Selkä on myös ensiarvoisen tärkeä. Koeta painottaa sille jauhoavoille näitä asioita niin eiköhän se siitä ala uskoa.
Mihin helvettiin tarvii käsiä futiksessa? Kuule, kyl se on vähän enemmänki siitä kropan kokonaisuudesta kiinni. Et varmaan tiennyt, että "oikeaoppisessa" heitossa voima lähtee lähinnä jaloista ja kädet/käsi toimii lähinnä heiton ohjaajana. Myös vahvat rintalihakset auttaa mm. kiistapallotilanteissa, korin alla pelaamisessa, heittäjän/vapaan hyökkääjän sulkemisessa.
Tosta jalkojen treenaamisesta ennen treeniä sen verran, että kun on vetänyt oikeesti kovan aerobisen koristreenin niin jalat menee helposti hapoille ja syke on tuhat. Itse oon huomannut, että sillon on törkeän vaikea saada tehtyä kunnon jalkatreeni. Motivaatiokin on siinä vaiheessa huomattavasti alhasempi, kuin ennen koristreenejä. Jos ne nyt on samana päivänä, niin siinä pitää mun mielestä vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Koristreenei saattaa olla useammat viikossa, mutta jalkoja treenataan tolla jaolla tietääkseni vain kerran viikossa.
Kyllä mä myönnän, että toi ohjelma on kieltämättä vähän kyseenalainen. Sanoisin kuitenkin, että tossa Leson iässä kun hormoonit hyrrää, on hyvä että tekee edes jotain. Salilla voi aina kuitenkin tehdä paremmin asiat, mutta kun kattoo miten useimmat ton ikäiset treenaa, niin tuskin tollasel treenil nyt on välittömässä hengenvaarassa ja tuleepahan jotain edes tehtyä.