Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

Molempi parempi. Tuossa nököttävät vierekkäin sulassa sovussa. Pelejä sitten hommataan sille kummalle on edullisempia (jos sama peli) ja molemmille saa sitten ne omat "killerit" kuten GOW tai Resistance.

XBOX360:aan tuli hankittua HD-DVD silloin kun sai 5 leffaa kaupan päälle. Heti sen jälkeen tappoivat mokoman formaatin. PS3 tuli hommattua ensisijaisesti BR-soittimeksi, mutta enemmän sillä on tullut pelattua kuin leffoja katsottua :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos pelkästään pelaa, niin boxi vois olla paree. Jos meinaa pelaamisen lisäksi yhtään kattoa bd-leffoja tai haluaa olohuoneen mediakeskuksen niin silloin suosittelisin pleikkaa.. Pelitarjonta on aika yksi yhteen, molemmille on muutamia hyviä single platform-julkaisuja, multiplattareista et huomaa eroa kumpaa pelaat (väitän). Itselläni on pleikka enkä ole katunut.
Mie kun oon taas sitä mieltä, että nämä boxin single platform pelit hakkaa ps3 single platform pelit 100-0. Toki se pitää ostajan sitten miettiä, että kummista pitää enempi.

Kyllä noissa multi platform peleissä on kuulema pieniä eroja. Esim. fallout 3. Myös nhllässä on kuulema hiukan sutjakkaampaa tuo ruudunpäivitys(?) boxilla, kuin ps kolmella. Toki ps3 immeiset sanoo, että niissä ei ole mitään eroa, mutta näin olen joistain pelisivustoilta lukenut.

E: Itse olen noita boxin yksinoikeus pelejä ostanut fable 2, gow 1 ja 2, halo 3, ninja gaiden 2, forza 2, lips, eternal sonata ja mass effect.

Taas jos ps kolmen omistaisin niin todennäköisesti olisin ostanut yksinoikeus peleistä vain singstarin, mgs 4 ja buzzin. Joten itselle tuo boxi on tähän asti kyllä ollut se oikea valinta pelien puolesta.

E2: Ja vaikka boxin online palveluista joutuu maksamaan niin kyllähän se sitten onkin aika paljon laadukkaampaa. Eikä tuo paljoa edes maksa. 34 euroa 13 kuukautta.
 
Myös nhllässä on kuulema hiukan sutjakkaampaa tuo ruudunpäivitys(?) boxilla, kuin ps kolmella.

08 versiossa kyllä.

Kyllä noissa multi platform peleissä on kuulema pieniä eroja. Esim. fallout 3. Toki ps3 immeiset sanoo, että niissä ei ole mitään eroa, mutta näin olen joistain pelisivustoilta lukenut.

Itse molemmat konsolit omistaneena, nykyään kuulun kyllä tuohon ps3 immeiset kerhoon, en huomannut mitään eroa missään multiplattarissa. Ainoastaan värisävyt on ainoa mitä itse erotin. Totta tuokin että pelisivustoilla sanotaan että joissain multiplattareissa on eroja, mutta ne on tosissaan niin olemattomia, esim. epäselvempi jalka sotilaalla uudessa Codissa ja joissain peleissä jotain ruudunpäivityseroja siellä täällä. Se oliskin eri asia jos ne erot olis niin isoja että ne tosissaan haittaisivat pelaamista. Esim. Juuri tuossa Falloutissa ei itellä ole tullut eteen mitään mikä häiritsisi pelaamista.

E2: Ja vaikka boxin online palveluista joutuu maksamaan niin kyllähän se sitten onkin aika paljon laadukkaampaa. Eikä tuo paljoa edes maksa. 34 euroa 13 kuukautta.

Itellä kun tuo hetken aikaa oli niin en kyllä nähnyt sitä mitenkään laadukkaampana kuin psn. Saatikka sitten että vielä maksaisin sellasesta palvelusta jotain, jota on saatavilla aivan yhtä laadukkaana ilmaiseksikin.

Loppujen lopuksi valitsee kumman konsolin tahansa, tuskin tulee katumaan ostostaan.
 
Itellä kun tuo hetken aikaa oli niin en kyllä nähnyt sitä mitenkään laadukkaampana kuin psn. Saatikka sitten että vielä maksaisin sellasesta palvelusta jotain, jota on saatavilla aivan yhtä laadukkaana ilmaiseksikin.

Ehkä jos olisit pitänyt sitä pitempään niin mielipiteesi saattaisi olla eri :) Itsellä ei ole psnnästä mitään kokemusta enkä siihen voi sanoa juuta enkä jaata, mutta semmoisen kuvan olen saanut, että live on parempi, kuin psn. Ainakin ilmeisesti noitten pelipäivitysten lataaminen on ps kolmella hiukan monimutkaisempaa / työläämpää, kuin boxilla.

Esim. MTM1977 on täälläkin palstalla sanonut, että live on paljon parempi, ja hän kumminkin omistaa molemmat koneet.

E: Kai tuossa falloutissa nyt jotain eroa on ps3 ja xbox 360 / pc version välillä, kun niistä ihan erikseen arvosteluissa mainitaan. Ei toki ilmeisesti mitään peliä haittaavaa, mutta eroja kumminkin. Ja siitähän tässä oli kyse.

Kumminkin tuo versioissa ilmenevä ero on jonkinlainen, kun se on huomioitu eri versioiden pisteytyksessä negatiivisena puolena.

E2: Lisäsin vielä hymiön, että kukaan ei vedä herneitä :)

E3: Tässä vielä pelit lehden fallout 3 arvostelusta poimittu kohta:

Pelimiehen elämä olisi harvinaisen yksinkertaista, ellei multiformaattipelien laatu heittelisi laidasta laitaan. Fallout 3 on valitettavasti esimerkki pelistä, jonka versiot eivät ole keskenään identtisiä. PC-versio on kaunein ja siihen saa jo rutkasti virittelymodeja. Siistin näköisen Xbox-version rinnalla PlayStation 3:n Fallout 3 on ruma ankanpoikanen.
 
Ehkä jos olisit pitänyt sitä pitempään niin mielipiteesi saattaisi olla eri. Itsellä ei ole psnnästä mitään kokemusta enkä siihen voi sanoa juuta enkä jaata, mutta semmoisen kuvan olen saanut, että live on parempi, kuin psn. Ainakin ilmeisesti noitten pelipäivitysten lataaminen on ps kolmella hiukan monimutkaisempaa / työläämpää, kuin boxilla.

Esim. MTM1977 on täälläkin palstalla sanonut, että live on paljon parempi, ja hän kumminkin omistaa molemmat koneet.

E: Kai tuossa falloutissa nyt jotain eroa on ps3 ja xbox 360 / pc version välillä, kun niistä ihan erikseen arvosteluissa mainitaan. Ei toki ilmeisesti mitään peliä haittaavaa, mutta eroja kumminkin. Ja siitähän tässä oli kyse.

Tuskin. 2 kuukautta se oli ja se ei tarjonnut mulle mitään sellasta mitä olisin välttämättä tarvinnut ja mitä psnnältä en olisi saanut. Itellä ei ikinä mitään ongelmaa ole ollu psnnän kanssa ja olen siihen ihan täysin tyytyväinen. En edes tarvitsisi siihen mitään enempää. Se on täydellinen tuollaisenaan. :)

Pelipäivitysten lataaminen ei mun mielestä kovin työlästä/monimutkasta ole, kun laittaa pelin päällä se ilmoittaa että uusi versio ladattavissa painat x-näppäintä ja homma on siinä, muuta kun odottelee että tarvittava päivitys on latautuu ja asenntuu automaattisesti johon menee n. minuutti. Tämän jälkeen peli käynnistyy myös automaattisesti uudestaan. Saishan siitä helpomman vähemmän työlään kyllä jos ei tarttis painaa ok:ta :D

Onhan siinä varmasti toki joitain eroavaisuuksia, kun siitä monessa paikassa puhutaan, mutta ainakaan sellainen puusilmä kun minä ei sellasia huomais ellei niistä erikseen mainittais, eikä välttämättä vielä sittenkään :D Ja pelinkehittäjäthän on avoimesti myöntäneet Falloutin tapauksessa että boxi ja pc oli etusijalle peliä kehittäessä, mikä selittänee nuo eroavaisuudet ps3 versioon. Loppujen lopuksi pelinkehittäjien vikaa ja laiskuuttahan tuo on jos eivät jokaisesta versiosta saa identtistä ;)

Summasummarum pääasia että jokanen on tyytyväinen siihen omaan koneeseensa:)
 
Ehkä jos olisit pitänyt sitä pitempään niin mielipiteesi saattaisi olla eri :) Itsellä ei ole psnnästä mitään kokemusta enkä siihen voi sanoa juuta enkä jaata, mutta semmoisen kuvan olen saanut, että live on parempi, kuin psn. Ainakin ilmeisesti noitten pelipäivitysten lataaminen on ps kolmella hiukan monimutkaisempaa / työläämpää, kuin boxilla.

Esim. MTM1977 on täälläkin palstalla sanonut, että live on paljon parempi, ja hän kumminkin omistaa molemmat koneet.

Minäkin olen molemmat koneet omistanut ja nykyään PS3:lla mennään. Ainakaan mulla ei ole ollut ongelmia PSN:n kanssa nettipeleissä. Eli en ymmärrä, mikä maksullisesta Livestä tekee paremman kuin ilmainen PSN. Makuasioita IMO.

E: Kai tuossa falloutissa nyt jotain eroa on ps3 ja xbox 360 / pc version välillä, kun niistä ihan erikseen arvosteluissa mainitaan. Ei toki ilmeisesti mitään peliä haittaavaa, mutta eroja kumminkin. Ja siitähän tässä oli kyse.

Kumminkin tuo versioissa ilmenevä ero on jonkinlainen, kun se on huomioitu eri versioiden pisteytyksessä negatiivisena puolena.

E2: Lisäsin vielä hymiön, että kukaan ei vedä herneitä :)

E3: Tässä vielä pelit lehden fallout 3 arvostelusta poimittu kohta:

Pelimiehen elämä olisi harvinaisen yksinkertaista, ellei multiformaattipelien laatu heittelisi laidasta laitaan. Fallout 3 on valitettavasti esimerkki pelistä, jonka versiot eivät ole keskenään identtisiä. PC-versio on kaunein ja siihen saa jo rutkasti virittelymodeja. Siistin näköisen Xbox-version rinnalla PlayStation 3:n Fallout 3 on ruma ankanpoikanen.

Taisi olla heikommat tekstuurit/piirtoetäisyys PS3-versiossa. Toisaalta mulle aika sama, kun PC:llä pelasin tuota. :)
 
Pelipäivitysten lataaminen ei mun mielestä kovin työlästä/monimutkasta ole, kun laittaa pelin päällä se ilmoittaa että uusi versio ladattavissa painat x-näppäintä ja homma on siinä, muuta kun odottelee että tarvittava päivitys on latautuu ja asenntuu automaattisesti johon menee n. minuutti. Tämän jälkeen peli käynnistyy myös automaattisesti uudestaan. Saishan siitä helpomman vähemmän työlään kyllä jos ei tarttis painaa ok:ta :D

Näin MTM1977 sanoi tästä live vs psn jutusta:

Live on maksullinen, mutta se pieksää Playstation Networkin toinen silmät sidottuna ja toinen käsi munia raapimassa.

Live on erittäin helppo käyttää, pääsääntöisesti toimii hyvin ja esim. automaattipäivitykset toimii paljon fiksummin kuin PS3:lla, PS3 päivitykset vaatii lähes aina erillisen latauksen, uudelleen käynnistyksen ja asennuksen (jopa pelipäivitykset), kun taas boxi lataa ja asentaa samanaikaisesti, eikä vaadi yleensä uudelleenkäynnistystä.

Tuosta tekstistä sain semmoisen kuvan, että tuo päivitysten latailu on työläämpää / monimutkaisempaa.

Toki itse en tuosta mitään tiedä, kun kokemusta ps3 pelipäivityksistä ei ole.

Summasummarun pääasia että jokanen on tyytyväinen siihen omaan koneeseensa.

Tässä olen kyllä kanssasi samaa mieltä :)
 
Näin MTM1977 sanoi tästä live vs psn jutusta:

Live on maksullinen, mutta se pieksää Playstation Networkin toinen silmät sidottuna ja toinen käsi munia raapimassa.

Live on erittäin helppo käyttää, pääsääntöisesti toimii hyvin ja esim. automaattipäivitykset toimii paljon fiksummin kuin PS3:lla, PS3 päivitykset vaatii lähes aina erillisen latauksen, uudelleen käynnistyksen ja asennuksen (jopa pelipäivitykset), kun taas boxi lataa ja asentaa samanaikaisesti, eikä vaadi yleensä uudelleenkäynnistystä.

Tuosta tekstistä sain semmoisen kuvan, että tuo päivitysten latailu on työläämpää / monimutkaisempaa.

Toki itse en tuosta mitään tiedä, kun kokemusta ps3 pelipäivityksistä ei ole.

Sanotaan nyt vielä että ikinä ei ole mitään ongelmaa psnnän kanssa ollut ja kohta 2 vuotta sitä tullut jo käytettyä.
Ja jos sitä ei ole helppo käyttää niin mitä sitten on :D Niinkuin sanottua toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä.

Tuo on kyllä totta että lataus ja asennus tapahtuu erikseen, mutta siinä ei tarvitse muuta tehdä, kun painaa kerran x-näppäintä niin sen jälkeen kaikki hoituu automaattisesti. Se lataa päivitykset ja asentaa ne automaattisesti. Pelipäivitykset n. minuutissa ja järjestelmäpäivitykset noin 4-5 minuutissa alusta loppuun riippuen toki yhteyden nopeudesta. Järjestelmäpäivitys vaatii koneen uudelleen käynnistämisen, mutta senkin kone tekee itse, kun asennus on suoritettu loppuun.
 
mitä on multiplatform ja singleplatform pelit? erot?

joo, olen nyyppä :jahas:
 
Jahas, pitänee itsekin kommentoida jotain :D

On se Live parempi, siitä ei pääse mihinkään.
PSN paranee pikkuhiljaa päivitysten kanssa, mutta vielä on paljon tehtävää.

Päivitykset ovat nopeampia ja helpompia boxilla, mutta ei ne nyt mitenkään hankalia ole pleikallakaan.
Esim. kaverilista toimii boxilla PALJON paremmin kuin pleikalla ja se on aika iso tekijä, jos pelaa moninpelejä esim. tietyllä porukalla.
Live Marketplace on huomattavasti toimivampi kuin PSN store (vaikka storea onkin jo vähän paranneltu)

On noita eroja muitakin, mutta ei jaksa kaikkia listata.

Mulla on ollut 360 käytössä joulukuusta 2005, PS3 ollut käytössä kohta vuoden, joten boxin kanssa mulla on enemmän kokemusta, mutta uskallan väittää, että kokemus Liven paremmuudesta ei johdu pelkästään siitä ;)

mitä on multiplatform ja singleplatform pelit? erot?

multiplatform pelit julkaistaan useammalle kuin yhdelle koneelle (esim. PC, XBOX360, PS3 julkaisu), singleplatform vain yhdelle (esim. PS3 yksinoikeus tai XBOX360 yksinoikeus).
 
mitä on multiplatform ja singleplatform pelit? erot?

joo, olen nyyppä :jahas:

multiplatform on peli joka tulee usealle eri konsolille

singleplatform tehdään ainoastaan yhdelle

E:liian hidas taas...
 
Ois kiva kuulla millä tavalla boxin frendilista on toimivampi?

Sitä on vähän hankala selittää, jos ei ole käyttänyt molempia...
Boxin frendilistassa on huomattavasti enemmän toimintoja ja tarkemmat tiedot siitä, mitä kaveri parhaillaan tekee.

Myös eri statukset järkevämmin käytössä.

Monipuolisemmat viestitoiminnot.

Mahdollisuus muodostaa porukoita, joilla sitten siirrytään sulavasti pelistä toiseen jne.
 
^ Jos konsolit olisi samanhintaisia (tai raha ei olisi kriteeri) kumman konsolin ottaisit? Pääpainona olisi kuitenkin pelaaminen.

Tuon olen joskus sanonutkin, eli jos mun pitäisi pelikäyttöön valita joko boxi tai pleikkari niin ottaisin boxin. Muuhun viihdekäyttöön (leffojen katselu yms.) ottaisin pleikkarin.
Mutta kun ei tarvitse valita niin on molemmat :D

Kummassakin tosiaan hyvät puolensa ja varmasti molemmista riittää hankkijalleen iloa.
 
Tuon olen joskus sanonutkin, eli jos mun pitäisi pelikäyttöön valita joko boxi tai pleikkari niin ottaisin boxin. Muuhun viihdekäyttöön (leffojen katselu yms.) ottaisin pleikkarin.


Näin. X360 on pelikonsolina parempi.
 
Näin. X360 on pelikonsolina parempi.

Niin, no tuo nyt vaan oli meikäläisen mielipide, ei sillä oikein mitään absoluuttista totuutta vielä saada :D
 
Tuon olen joskus sanonutkin, eli jos mun pitäisi pelikäyttöön valita joko boxi tai pleikkari niin ottaisin boxin. Muuhun viihdekäyttöön (leffojen katselu yms.) ottaisin pleikkarin.
Mutta kun ei tarvitse valita niin on molemmat :D

Muttakun valitsee pleikan niin saa hyvä pelikoneen JA viihdekeskuksen samaan hintaan. :whip:

Ei mulla ainakaan olisi intoa omistaa molemmat pelikonsolit - ei mitään hyötyä. Boxin rahoilla ostais sitten vaikka läjän niitä Bluray leffoja pleikkaan.

On se Live parempi, siitä ei pääse mihinkään. PSN paranee pikkuhiljaa päivitysten kanssa, mutta vielä on paljon tehtävää.

Tähän vielä. Lainattu KFIN foorumilta:

"HipHopGamerin uusimmassa jaksossa herra HipHopGamer väittää PS3:n firmisversio 3.00:n ilmestyvän kesäkuussa, ja sisältävän suuria parannuksia nimenomaan PSN-verkkotoimintoihin. Toisin sanoen tuon päivityksen jälkeen Pleikasta pitäisi löytyä käytännössä kaikki samat ominaisuudet, joita X360 ja Xbox Live tarjoavat. (Kannattaa kelata n. 22 minuutin kohdalle, jos ei jaksa koko jaksoa katsoa.)"
http://www.hiphopgamershow.com/?p=2803
 
Ei mulla ainakaan olisi intoa omistaa molemmat pelikonsolit - ei mitään hyötyä. Boxin rahoilla ostais sitten vaikka läjän niitä Bluray leffoja pleikkaan.

Juu, en mä sanokaan, että se on se "kaikille oikea ratkaisu", että omistaa molemmat :D
Onhan mulla noiden lisäksi vielä se kohtuu tehokas PC:kin :lol2:

Viimeaikoina tosin pelaaminen on ollut sellaista, että itse en ole käyttänyt konsoleita lainkaan, ainoastaan PC:tä. Avovaimo on sitten välillä pelaillut vähän Guitar Heroja boxilla.

Välillä taas PC saa olla rauhassa ja tulee väännettyä boxilla tai pleikalla jne.

Eli kerrallaan mulle riittää aina yksi noista, mutta kaikki ovat aina vuorollaan käytössä.
 
jos pelaamisesta puhutaan niin ehdottomasti xbox kaikista konsoleista. Vaikka multiplatformereita suurin osa, ps3:n yksinoikeuspelit ei iske yhtään verrattuna x0:n.

falloutissa puuttuu ps3:lla aa eli sahalaidat vilisee. Se on huomattava "efekti". Joku tekstuurien laatu jossa eron huomatakseen pitää tuijottaa peukalon kynttä on kyllä täysin yhdentekevää.

Lisäksi pelin kopioiminen kovolle on :5: - ratkaisu. Mutulla tippui latausajat per pelisessio noin puoleen (tykkään pelata enkä katsoa loading-tekstejä)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom