Konemusan tekeminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jossi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä oon käyttäny FL studiota vuodesta 2006 ja nykyään teen siis hardcore technoa sillä. Tosin olen hommannut vanhoja synia kaveriks ja teen MIDIllä enempi.

Kuinka moni täällä viellä tekee musaa ja käyttää juurikin tuota fl studiota? Itse just latasin fl studion ja nyt alkaa pikku hiljaa ymmärtämään mistä on kyse :P Pitäisi vielä sellasta kysyä, että tietääkö ketään saako nexuksen asennettua fl studio 10 demoon? Se olis vissiin aika tärkee plugin, jos housea väsää, vai?

Mä teen, jos kerkeän. Hiukan on sitä ongelmaa, että tulee tehtyä pelkkiä keskeneräisiä pätkiä, mutta ei tahdo aika riittää väsätä valmiita biisejä. Mulla on käytössä Reaper DAW:ina ja iso kasa plugeja. Reaper on ollut tähän asti testaamistani ollut joustavin ja mä en anna oikein mitään arvoa DAW:n mukana tuleville plugeille, kun niitä on niin paljon jo tullut osteltua. FL Studio on ihan kelpo softa. Jos haluaa valmiin paketin PC-ympäristöön, niin kyllä se FL Studio Producer on varmaan ihan hyvä valinta. Aika sama mikä DAW on käytössä, kunhan work flow tuntuu toimivalta ja osaa käyttää sitä. Abletonissa on paremmat live-ominaisuudet, mutta eikös FL Studio 11 pitäis sisältää jotain hiukan sen suuntaisia. Veikkaan, ettei se tuossa silti Abletonin ohi mene. Niin joo, mulla on myös hardware-syntikoita, joita nauhoitan audiona. Reaper on ollut nauhoittelussa hyvä.

Tuolla Nexuksella tarkoitat varmaan ReFX:n Nexus 2-plugaria? Ei se mikään välttämättömyys ole. Hemmetin kovaa kiskontaa pikemminkin. Sehän on ns. softarompleri. Eli sampleri, joka soittaa valmiita ääniä ja johon et voi ladata omia samplejasi. Kirjastojen hinta taitaa olla 55e kipale ja niitä tulee koko ajan uusia. Ihan jees, jos alussa haluaa vaan valmiita hyviä soundeja, mutta mä veikkaisin, että pääosa muusikoista haluaa hakea sitä ns. omaa soundiaan ihan oikeilla syntikoilla. Voi toimia hyvin myös ideoinnissa, jos haluaa saada materiaalia kasaan, mutta ei jaksa veivata synan kanssa soundeja. Nexus 2 pitäis toimia FL Studion kanssa. Kun tilaat sen, saanet ohjeet mukana miten se asennetaan.

https://soundcloud.com/mus-k-1/id , siinä eka söhellys. Omaan korvaan kuullostaa ihan ok:lta, mutta toi masterointi nyt vähän pääsi kusemaan. Ehkä sitä vois masteroida myöhemmin paremmin, sitten kun on taitoa.

Risuja ja ruusuja otetaan vastaan, ehkä enemmin risuja, jotta pystyy kehittymään paremmaksi :)

Onhan tuota tullut reilu vuosi väsäiltyä aina silloin tällöin, en tosin yhtään järkevän kuuloista ole vielä onnistunut tekemään. Tässä uusin, en kyllä oo kovin tyytyväinen kokonaisuuteen, varsinkaan kun tuossa keskellä jankkaa aivan liikaa samaa... Tähän olen tyytyväisempi. Kertokaa mielipiteitänne?

Joskus tein enemmänkin musaa, enimmäkseen trackereilla. Nyt ei ole vuosiin vuosiin vuosiin ehtinyt juuri mitään tehdä, kuin huumoribiisejä kurssikavereille. Haave olis vielä joku päivä ehtiä tekemään oikeasti konemusaa(kin). Mikit, skeebat, äänikorit jne kaikki löytyis, aika vaan puuttuu. Työkaluna Cubase + Reason tällä hetkellä.

Tarkoitus olisi kyllä nyt kun kaikki opiskelut ovat takana, niin aktivoitua enemmän. Kun ei ole pitkään aikaan mitään tehnyt, niin ei oikein enää osaa. Mut kyl se sieltä tulee takaisin.

Viimeksi tein kurssikavereille eurodancea (lasketaan konemusaksi?), kun pyysivät vuosikurssibiisiä. Biisi on niin läppä kuin olla ja voi ja sinne on yritetty tunkea kaikki kliseet. Ihan viimeiseen asti ei ole viilattu esim. laulua, koska aika tuli vastaan ja läppänä tää menee näinkin. Laboratorio (of love) - YouTube

Anteeksi jo etukäteen :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tää oli ainakin yllättävän hyvä. En yleensä tuollaista konemusaa kuuntele, mutta omaan korvaan kuullosti hyvälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Playing: Trouse.mp3 - picosong

Ite sain tänään tällasseen parin päivän projektin puoliks valmiiks. Pitäis tehdä loppuun ja masteroida, mutta en yksinkertaisesti nyt vaan jaksanut.
Antakaa ihmeessä kommenttia, toivottavasti edes melodia iskee :)

E: Mitä softaa k1r3p käytät? Mukavan kuulonen kyllä toi yläpuolella oleva biisi!

Kiitos, jäänyt taas vähän toi musanteko koeviikon takia. Pitäisi varmaan tehä toi kappale loppuun, mutta siitä tulee väkisin trancen kuullosta, vaikka haluaisin tehdä housea. Itse käytän myös Fl studiota.
Teetkös melodiasi näppiksellä vai onko sulla MIDI-koskettimet tai muuta oheislaitteistoa? Itse väännän vaan PC:llä ja paskoilla kajareilla :D

Sun uus tuotos muistuttaa aika paljon Deadmau5:n tuotoksia. Hyvä!

Playing: Trouse.mp3 - picosong

Ite sain tänään tällasseen parin päivän projektin puoliks valmiiks. Pitäis tehdä loppuun ja masteroida, mutta en yksinkertaisesti nyt vaan jaksanut.
Antakaa ihmeessä kommenttia, toivottavasti edes melodia iskee :)

E: Mitä softaa k1r3p käytät? Mukavan kuulonen kyllä toi yläpuolella oleva biisi!

Nexus presetit? :D

Ja toi bassline ja noi cymbalit saa sen kuulostamaan trancelta. Muuta niitä pikkasen niin hyvä tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom