Konemusa

^^ Mä olen muuten miettinyt, pitäisikö oikeasti alkaa käyttää korvatulppia klubeilla.

Itse käyn aika usein mestoissa, jossa on aivan järisyttävät sound systemit ja työskentelen yökerhossa, joten altistun kovalle musiikille tosi usein. En vaan millään haluaisi käyttää tulppia, koska tykkään kovasta musiikista ja duunissa en kuule mitään korvatulpat korvissa :(
En jaksa odottaa että pääsen taas Damiin ja sellaseen kuin Studio80. Kaupungin paras sound system ja se sanoo jo aika paljon!

Edit.
12.3 HMV Institute Line-up:

Rusko
Jack Beats
Modestep
Doctor P
Borgore
Micky Slim
Boogie Dave

Oon paikalla, missasin Ruskon aiemmin ja se harmitti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alyssa sanoi:
en kuule mitään korvatulpat korvissa
Puhutko nyt siis hifikorvatulpista vai vaan korvatulpista? Mä kävin F-musiikista viitisen vuotta sitten ostamassa tuollaset alpinen hifikorvatulpat, makso muutaman kympin. Ne leikkaa suunnilleen tasasesti kaikkia taajuuksia, keskiääniä vähän enemmän kun muita, kuitenkin tavallaan niin että musa kuulostaa vaan hiljemmalta korvissa. Voi sitten miettiä vaan että jos kovimpien äänien taso on 115dB ja nuo leikkaa 10 tai 15dB, niin onhan siinäkin vielä. Mä en kyllä lähe minnekää ilman noita..

Noniin.. Olipas Skism:llä kova setti dubia.. Ja Burma jatkoi hyvin dnb:llä siitä. Mukavaahan tuolla oli, hassua vain kun missään muualla ei ole vielä tuntunut että 10dB filtterit jää pieneksi. Kovaa porukkaa jotka ilman mitää vetelee..:rolleyes:

Tinnityksen pelossa itekin käytin tulppia eilen pleikkarissa, tuntu näin jälkeenpäin fiksulta päätökseltä. Usein alkaa korvat soimaan jälkeenpäin, mut nyt ei käynyt niin.

http://www.ljudia.fi/kuulokkeet-s82125/korvatulpat-c74761/ear-ultratech-p78657/ Tosta hyvät tulpat.

Minen mittään korvatulppia oo ikinä käyttäny paitsi töissä tehtaalla.. Nautitaan nyt äänestä vielä kun ollaan nuoria :D Ei sitä kuitenkaan vanhana jaksa varmaan enää Pleikkarissa käydä dubsteppailemassa.. Sit kun kuulo huononee niin prätkäänkin vaan suorat putket omaksi iloksi ja muiden harmiksi että saa nauttia äänestä :lol2:

Pelästyin ihan vitusti tässä pari viikkoa sitten, kun parin päivän ajan puski tinnitystä vasemmassa korvassa, onneksi häipyi...

Tuo on kyllä vähä sellanen aihe ettei sillä kannata kauheesti pelleillä loppujen lopuks. Homma kuitenkin menee niin että joillain tuollasesta tulee alenema yhen illan jälkeen, joillain ei vaikka ne juoksee noita enemmänkin. Miksi ottaa riski. Kuitenkin on hyvin perseestä kun ei kuule esim kaikkia huuteluja viereisestä huoneesta yms kunnolla arkielämässä, eikä siihen edes tarvita kummosta vammaa. Mulla nyt 15dB tulpista huolimatta tuntuu korvat siltä että ei tee mieli kuunnella musaa ollenkaa tänää..

Mulla ei oo tähän mennessä viel koskaan tullut tinnitystä vaikka paljon melussa ollut. Metallikeikoilla ja (helvetin)äänekkäiden moottoripyörien kanssa ollu tekemisissä. Ehkä se kuulo on jo niin huono että peli on menetetty :D

Puhutko nyt siis hifikorvatulpista vai vaan korvatulpista? Mä kävin F-musiikista viitisen vuotta sitten ostamassa tuollaset alpinen hifikorvatulpat, makso muutaman kympin. Ne leikkaa suunnilleen tasasesti kaikkia taajuuksia, keskiääniä vähän enemmän kun muita, kuitenkin tavallaan niin että musa kuulostaa vaan hiljemmalta korvissa. Voi sitten miettiä vaan että jos kovimpien äänien taso on 115dB ja nuo leikkaa 10 tai 15dB, niin onhan siinäkin vielä. Mä en kyllä lähe minnekää ilman noita..

Ihan normaaleista, niitä jaetaan aina meillä duunissa. Tavalliset korvatulpat eivät ilmeisesti yhtään erottele mitä blokkaavat, vaan blokkaavat kaiken äänen? Sinänsä toi tavallisetkin olisivat bilettäessä ihan ok, mutta töissä tosiaan pitää kuulla mitä ne asiakkaat haluavat. Kuuleeko noilla hifitulpilla siis ihan hyvin puheen?

Joillain vaan korvat kestää, mikäs siinä.. :rolleyes:

Mullakin tähän asti kestänyt, mutta pelkään ettei kestä kauaa kun 4-5 iltaa viikosta menee yökerhossa... :(

Alyssa sanoi:
Kuuleeko noilla hifitulpilla siis ihan hyvin puheen?
Niin siis periaatteessa nuo tulpat vaan "pienentää volaa" korville. Jos puhe muuten erottuu taustamökästä niin suunnilleen yhtä paljon se erottuu tulppien kanssa.

Colorssin tapahtuma 13.2 siirretty Tigeriin. Ei saatu Faithlessia taaskaan Suomeen, briteistä kuitenkin on edelleen tulossa vaatimattomat Solarstone ja Lange. Olisihan tuo ollut mukavan historiallista nähdä Faithless, mutta sitä en nyt kuitenkaan ensisijaisesti lähtenyt katsomaan.
Trance

Solarstonella on mielestäni erityisen hyvä maku settien suhteen, aina mukavaa kuunneltavaa. Omat biisit eivät ihan sitä huippua tao, mutta aika rentoja kyllä ovat ja joitain remixejä kyllä kelpaa kuunnella. Speak in sympathy(jussi polet remix):n laitoinkin tänne jo.

Viime perjantaina oli Kotimaan Teknokatsaus 3 kuudennella linjalla. Olikos kukaan muu siellä? Oli kyllä tosi mieletön meininki. Vuoden paras tapahtuma ilman muuta.

Mites onks tuolla Pleikkarissa joka keskiviikko se Get Dubbed meininki? Ku ei niitten omilla sivuilla kalenterissa ainaan nyt lue mut klubituksen sivuille oli laitettu jotain että "weekly event". Sillon viikeeks siitä oli kyllä ihan maininta niitten omilla sivuilla kalenterissa.

Juu löysinkin Klubituksesta sellasen ketjun missän on kaikki Playgroundin maaliskuun tapahtumat ja vaikutti säännöllisesti joka keskiviikko olevan :) Ens viikolla yks kaveri lupas lähtee messiin niin pääsee taas nautiskelee hifistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom