Kone kaatuu yhtäkkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Rock^
Näyttiksessä oli Interrupt Request 16, äänikortissa 19.

Onko tuossa 19 portissa mitä muita laitteita? Jotkut laitteet suostuvat toimimaan toisten kanssa samassa IRQ:ssa, jotkut eivät. Itsellä taisi olla joskus aikoinaan motu ja äänikortti samassa jolloin kone jämähti heti, kun koitti musiikkia kuunnella.

Ongelmanratkaisemista helpottais myös oleellisesti kokoonpanon kertominen ja se, tuliko ongelma ns. itsestään vai teitkö ennen sitä jotain, joka olisi voinut aiheuttaa sen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Rock^
Näyttiksessä oli Interrupt Request 16, äänikortissa 19.

Vaikka wintööt näyttää irq:ksi erit saattaapi vika olla silti tuossa. Tarkista emon ohjekirjasta missä pci-paikoissa on samat irq:t kuin agp:ssa. Tosin nuot on usein ilmoitettu esim a,b,c,d merkeillä, mutta taulukossa, josta homma on kyllä suht helppo tarkistaa. Koska ongema ilmenee esim mp3:ia kuunnellessa on todennäköistä että äänikortti menee agp:n kanssa päällekäin.

Tsekkasin Device Managerista kaikki IRQ:t läpi eikä mikään ollut päällekkäin.

Kokoonpano:
AMD TB 1.4GHz
Gigabyte 7ZXE
Poweri HEC 300W
SB Live 1024
SMC 10/100Mbit (SMC 1211TX)

muistit, kovalevyn, ja näytönohjaimen oon vaihtanu. Äänikorttia oon kokeillu eri PCI-paikassa, voin kokeilla vielä toiseen PCI-paikkaan jos on ollu niin huono säkä että edelliset PCI-paikat olis molemmat olleet samalla IRQ:lla kuin AGP.

Prossua oon alikellottanu ja lämmöt ovat olleet n. 50 astetta, silti kaatuilee.

Kyllä tää tästä vielä selvii...! :D Onkohan se sittenkin emolevy joka vetelis viimeisiään... :eek:

Minun mieliksi tarkista ne konkat, että onko ne turvonneet? ;)

Ai 50 astetta, vaikka oot alikellottanu? Koitas hakea sellanen ohjelma ku prime95 ja aja sillä torture testiä. Seuraa lämpöjä ja kato tuleeko virheitä.

Voisit kokeilla puhdistaa siilen pölystä, ja laittaa pohjaan hopeathnat.

Joo mul on amd tbird 1.3ghz prossun lämpö siin 50 eikä kaatuile ollenkaan vaikka kone 24h päivässä päällä. Muistaakseni sitten kun ton prossun lämpö nousee yli 65 niin sit kannataa jo huolestua.

Riippuu vähä prossuista. Esim AMD kestää yleensä jopa 80 astettakin. Hetkittäin yli 100 astettakin.

Mutta voihan siellä esim näytönohjain tai NB heittää volttia, jos niiden lämmöt nousee.

Sitä paitsi mun 2100+ @ 2700+ on monen tunnin kuormituksen (eli koko ajan 100% suoritinkäyttö) jälkeen tollanen 52 astetta.

Ainakin minulla jäähdytys pelaa.

hmmm...

Oon pitäny konetta nyt yli 24h päällä eikä oo kaatunu, oon katsellu leffoja ja kuunnellu mp3:sia. Ainoo muutos mitä tein oli ramboosterin käyttöönotto. Saa nähä kaatuuko tää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom