Kone kaatuu yhtäkkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla tekee samaa, jonkun avin kanssa koko konee jämähtää ihan täysin, hiiren osoitin saattaa jopa liikkua, ja kuva jäädä, mutta muuten ihan täysin seis koko vehje. En usko että virtalähteestä, kun on muuten pelittäny todella pitkän aikaa ihan jees, ja nyt alkanu tekee sitä välillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli vähän samantyyppisiä ongelmia eli välillä kone ei lähtenyt käyntiin ollenkaan ja kun se lähti niin jossain vaiheessa jämähti paikoilleen juuri samalla tavalla kun Rockilla. Tutkimukset johtivat siihen että vika on pakko olla emolevyssä, sillä kaikki muut osaset joko vaihdoin ja tarkistutin toisessa koneessa. Loppujen lopuksi homma selvisi niin, että kaikki osat olivatkin ehjät, mutta emolevyä asentaessa oli käynyt pieni moka. Eli emolevyssä on yleensä 6-10 reikää ruuveille ja samaten kotelossa on paikat johon ruuvit voivat "tarttua". Siinä mun emossa oli noita reikiä vähemmän kun emossa ruuvinpaikkoja, joten ne metalliset ruuvinpaikat painoivat emolevyyn sillaiseen kohtaan jossa ei ollut reikää, vaan jotain ihan muuta (mitä siellä emolevyn pohjassa nyt onkaan, juotoksia yms). Eli emo otti näistä sitten aika pahasti häiriötä. Poistamalla nuo ylimääräiset ruuvinpaikat kotelosta alkoi homma vihdoin pelittämään, eli kaikki ongelmat katosivat ja kone toimii kuin unelma :)

hmm, kokeile hakea esim ac3, ja xvid codeceista uusimmat versiot.

Sekä päivitä ffdshow.

mul on ollu sama ongelma:( luulin ekaks et johtu tuulettimesta mutta ei oo tuulettimen vaihto auttanu. Mulla jumittaa aina välillä ku katon jotain leffa mut saattaa myös jumittaa ku kuuntelen musaa ja silloin ku vielä pelasin CS:ää nii saatto jumittaa kesken pelin. Kuva jähmettyy ja äänet jää jummaa ja mikää muu ei auta ku reset nappi. Alka pikku hiljaa kyrsii tää ongelma :curs:

Kyllä lisälaiteongelma täytyy olla, tai sitten softajuttu, eli ffdshow käyttöön ja ac3.

Ja Nyt hei järki käteen, vika EI voi kai olla virtalähteessä, jos kone vain jumittaa eikä boottaa, nimenomaan kun käytössä on videoita/mp3?

Lisäksi itselläni on tehokkaampi mylly, jossa on _mitattu_ tehonkulutus idlessä 117 W ja täyskuormituksen alla 162 W, joten jos joku on keksinyt ikiliikkujan =laite, josta saadaan energiaa enemmän, kuin se vie, kertokoon mulle!:david:

PS: Trebla, keneltä idiootilta sen koneen ostit?

Edit: Niin, ja tosiaan, itseltäkin jumittaa samalla tavalla esim. Call of Duty, mutta vain, jos grafiikka-asetukset on huipuissa.

Entäs päällekkäiset IRQ-osoitteet esim. näytönohjaimella ja äänikortilla? Itselläni ainakin aiheutti vastaavia ongelmia.

mulla oli toi sama ongelma w2k:n kanssa, pelit ja musiikki jumitti aina satunnaisesti. ongelma poistui ihan kokonaan kun päivitin wintoosaa lovsanin takia.

Eli suosittelen päivittämään w2k:n ihan tappiin, service packeja löytyy microsoftin sivuilta jostain.

Kerrotko sun virtalähteen merkin? 300w ei kerro vielä mitään vaan pitää tietää myös merkki. Myös heräisi epäilys onko sun emolevyssä konkat menny? Eli katso onko konkkia pullistunut ja onko niistä tullu tavarat ulos.

edit lisätäänpä pari muuta hommaa. Käytä kortteja irti ja puhdista pölystä.

Originally posted by Narutumppu
PS: Trebla, keneltä idiootilta sen koneen ostit?

Ostin ne osat joskus nelisen vuotta sitten ja kokosin itse vanhaan koteloon. Eihän sitä silloin tullut ajatelleeksi tuollaisia kun kovalla innolla tunki uutta emoa koteloon :nolo: Mielenkiintoista tässä on se että kone toimi ongelmitta tuon 4 vuotta ennenkuin mitään häikkää ilmaantui.

Kokeile laittaa muistin tehoja pienemmälle tai kokeile vaihtaa toinen m.kampa. Mulla itellä on nyt koneessa yks kampa joka aiheuttaa vastaavanlaisen tiltin ku sulla jos nostaa tehot normaaliin.

Originally posted by Sale
Kokeile laittaa muistin tehoja pienemmälle ...

Kokeilin toisella muistikammalla (Kingston 512MB), mutta kaatu silti. Asensin äsken Ramboosterin ja katotaan kaatuuko nyt, millä ohjelmalla ite oot noita tehoja säätänyt?

Originally posted by tipa
Neljävuotta vanha emo alkaa olla elinkaarensa päässä. Todennäköisesti joudut ostamaan uuden.

Sitä itsekin pelkään... katotaan nyt vielä jos tuo rambooster auttais, pahasti epäilen ettei auta. Mikäköhän olis halpa emo tohon TB 1.4:seen?

Originally posted by Rock^
Sitä itsekin pelkään... katotaan nyt vielä jos tuo rambooster auttais, pahasti epäilen ettei auta. Mikäköhän olis halpa emo tohon TB 1.4:seen?
Katsoitko niitä konkkia emolevystä? Varmaan tarkoitettiin biosista asennettavia cas, ras jne. asetuksia eli muistin asetuksia löysemmällä jos se takaisi sitten toimivuuden.

Oottekos kokeillu formatoida kovon ja asentaa sit win uusiks.
Powerissa vika tuskin on. Ja emolevyäkin epäilen. Saattaa olla että ei ole laittesitollinen tuo vika ennemmin softa vika itellä ollu niin monta kertaa windowssien kanssa ongelmia. Toisaalta jos sulla on vanhoja ja uusia laitteita koneessa niin voi olla jotain yhteensopivuus ongelmia mutta mene ja tiedä. Kannattaa todellakin Formatoida koko paska jos mahdollista ja asentaa kaikkia uusiks.

Kaiken mainitun infon perusteella uskaltaisin kyllä väittää edelleen sitä emoa syylliseksi, eikä siinä tartte näkyä mitään fyysistä vikaa. Prossu tulee kakkosvaihtoehtona(esim lohkeama, tai muuten vaan possu loppu). Softassa se vika tuskin on.

Ootko kokeillut alikellottaa prossun ja muistit niin alhaiseksi kuin mahdollista? Mitäs silloin sanoo, toimiiko kone?

Originally posted by Vuoris
Entäs päällekkäiset IRQ-osoitteet esim. näytönohjaimella ja äänikortilla? Itselläni ainakin aiheutti vastaavia ongelmia.

Tätä veikkaisin itsekin. Oletko jo tarkistanut?

Mulla itsellä teki vastaavaa kaatuilua corruptoituneet ajurit. En tiedä miten ne oli pääseet sekoamaan. Mutta edelleen pyytäisin tarkistamaan ne konkat ;)

Originally posted by Sam Earch
Tätä veikkaisin itsekin. Oletko jo tarkistanut?

Näyttiksessä oli Interrupt Request 16, äänikortissa 19.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom