Kompressiovaatteet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli..
Onko kellään kokemuksia kyseisten vaatteiden käytöstä? Hyvät ja huonot kokemukset vaan esiin!
Itteä lähinnä kiinnostas kokeilla 3/4 pitusia housuja, jotka siis peittävät myös polvet. Kiinnostas tietää, että miten hyvin ne tukee/lämmittää polvia.

Ite oon kans miettiny että pitäiskö laittaa hankintaan. Ku vaan jostain löytyis joku paikka, missä myydään ihan kivijalkaliikkeessä ettei tarvi summassa netistä tilata, kun ei oo sit oikeen kokosia kuitenkaan (ei ehtis hirveesti mitään pakettipalautusrumbaa)... Mut huonoo on Intersporteissa jne.

Eikö nämä ole sama asia kuin tekniset alusvaatteet?

Anyway, pakkikselta saadun vihjeen mukaan ostin tommoset polveen asti menevät. Käytän lenkillä kollareiden tai tuulihousujen alla. Olin iham yllättynyt kuinka hyvät ne on. Ostin halvimmat Stadiumista, oisko ollu peräti kympin.

No ei aivan. Mulla on UAta ja nike:n procombat:a. Onhan niissä hyvä jumpata, en tosin tiedä mikä se varsinainen hyöty siitä kompressiosta on. Ainakin budget sport myy tuota nikeä.

Kompressio vaatteiden ero "normaaliin" tekniseen on se, että paine estää esim. Lenkkeilessä lihaksen turhan tärähtelyn ja näin ollen lihas ei rasitu niin paljon. Kompressio vaatteissa on myös se hyöty, että se siirtää paremmin kosteutta iholta koska se on ihon myötäisesti verrattuna normaaliin tekniseen.

En hirveästi odottaisi noilta tukiominaisuuksilta, mutta kyllähän ne lämmittäå siinä missä muukin vaate ja itse oon urheillessa tykännyt käyttää.

Tontzalta melkoinen mainoslause :D ainakin omat shortsit on niin "tukevat", että lihas pysyy lämpimänä, sekä siirtää kosteuden helkkarin hyvin läpi. Noi värähtely jutut jätän omaan arvoon. Jos noin KÄYTÄNNÖSSÄ on, niin myös taviksilla saa saman hyödyn.

Itsellä ollut Niken kompressiopaita. En tykännyt salikäytössä kun oli liian tiukka. Itse tykkään hieman väljemmästä paidasta. Mut onhan se jollekkin varmaan kiva, kun saa vatsamakkarat tiivistettyä tiukan paidan alla piiloon ;)

Eikö kosteudensiirto riipu ihan vaan materiaalista ?
Noi kompressiovaatteet on kyl aika mielenkiintoiset, vois kyllä kattoa noita 3/4 pitkiä. Jos haluaa käyttää viel extra polvitukea se kannattaa laittaa varmaan niitten päälle ? vai liukuuko se sit ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En hirveesti ole ite noista paidoista kiinnostunu, vaan lähinnä juuri 3/4 pitusista housuista lähinnä salikäyttöön. Pitää käydä stadiumista kattomassa jotku ja eikun testaamaan.

Eikö kosteudensiirto riipu ihan vaan materiaalista ?

Luulisin. Itse ostin joskus sportsdirectiltä jonkun sondicon (halvahkon) kompressiopaidan. Ihan tajuttoman mukava päällä, mutta aina kiekon peluun jälkeen yllättyy, kuinka voi paita olla muka niin märkä. Aivan kuin siitä ei haihtuisi mitään. Sinällään tykkään kompressiopaidoista, todella mukavia päällä ja hyvännäköisiäkin. Pitäisin salilla jos siellä ei olisi muita. Jollain tasolla "julkisesti" kompressiopaidan pitäminen tuntuisi vouhottamiselta, kun vartalo näkyy läpi. Ehkä pitäis vaan laittaa se päälle ja unohtaa se kuinka namulta siinä näyttää, ja nakata vaatimattomuus nurkkaan..

Kompressiovaatteiden funktio on justiin juoksemisessa tuo laskimoverenkierto ja tuki. Ei niistä liiemmin salihommiin ole hyötyjä enemmänkin mieltymysasia.

Puntilla nuo tuntuu olevan enemmän muoti- ja mukavuuskysymys kuin suoritukseen vaikuttava tekijä. Toimii varmaan siinä missä muutkin vaatteet, ja saattaahan tuo boostata jonkun treenejä, joka ei osaa lämmitellä.

Mulla on ollu pitkähihainen kompressiopaita salitreeneissä about 4 kk käytössä. Koko aikana pari kertaa treenannu ilman ja oma kokemus on että:
- nopeuttaa happokirvelyn katoamista sarjatauoilla(puristus)
- Puristaa lihasta jonninverran kun lihas supistunut, joten saa hiukan paremman tuntuman lihakseen. Sama kuin treenikaveri painaisi treenattavan lihaksen päällä sormenpäitää/kämmentä(puristus)
- Itsellä alaselkä ongelmia ja kun ennen kompressiopaitaa se meni pumppiin loppui selkärangan taipuvuus kokonaan päättäen treenit ja aukes vasta pari päivää myöhemmin. Paidalla selkä aukeaa noin viidessä minuutissa ja treenit jatkuu (puristus,lämpö ja paidan alaselkää tukava saumaus)

Kompressiovaatteen on oltava sopiva, jotta saa mitään hyötyä. Itsellä pitkähihaiseen joudun ahtautumaan ja oikein että saa paidan istumaan menee noin pari minuuttia. Treenien jälkeen välillä joudun pyytämään emäntää avuksi että saa paidan pois päältä, johtuen pumpista,hikisyydestä ja paidan kireydestä.

Nämä on vain minun omia käyttökokemuksia viimeisen 4 kk:n ajalta ja sitä ennen toistakymmentä vuotta bodailua ilman.

Niin ja mainittakoon että aioin hankkia paidan kaveriksi pitkä lahkeiset kompressiohousut kyykkäjäisiin avuksi. PIDÄN KOMPRESSIO VAATTEITA TREENIVAATTEIDEN ALLA EN AINOINA TREENIVAATTEINA :)

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom