Kommenttia päivän safkoista pyytää hän ja kiittää.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikäs olen tänne aikaisemmin kirjoitellut avauksen Ylipainoisen naisen ohjelma ja saanutkin paljon hyviä vinkkejä. Kiitos niistä.
Nyt olen pari viikkoa imenyt ravintoaiheisia juttuja, mutta käytännössä tieto on vielä nollassa.
Tänään sain aloitettua tuon aamun aerobisella!!! Jee!!! Saavutus mulle.
Päivä ruuat olivat seuraavat.

klo8 vettä
jäi sit se aamupala lenkin jälkeen väliin, kiire...
klo12 reilu lautasellinen tonnikalatomaattimurskapastaa, ½prk raejuustoa(rton)
klo14 prk rahkaa ja ananasmurskaa
klo17 1ruisleipä, kevytfloora, broilerleike, mandariini
klo19 120g kypsää nahatonta broileria, ½prk raejuustoa, 2 tomaattia, pala kurkkua, pieni maustekurkku, pari tl kevyt salaatinkastiketta

En yhtään tiedä miten paljon tuossa määrässä on kaloreita, hiilareita ja proteiina tai rasvaa. Olikos jossain linkki sivulle, missä niitä voipi suht helposti(blondi) laskea?
Mitä pitäis lisätä/vähentää? Yritän nyt käydä 2xvko aerobisella lenkillä ja 2xvko salilla. Miten muuten salipäivän aamupala? Lähden salille aina aamuisin n. parin tunnin päästä heräämisestä.
Ja tänään en oo syönyt yhtään karkkia!!! Tavallisesti mässytän sitä päivittäin vaihtelevia määriä. Jostain tää kai on aloitettava... Pituus nyt 174cm ja paino siinä 87-89kg :itku: Mut en aio millekään älyttömälle dieetille alkaa, vaan järkiperäistää tottumuksiani, jotka ovat aivan retuperällä.

Moi! tuossa on hyvä kalorilaskuri sivu: http://laam.ath.cx/ruoka?delete=1
Minun mielestäni et saisi jättää aamupalaa missään nimessä pois. Yön aikana kulutat paljon energia varastojasi, ja vielä tuon aamu aeroobisen jälkeen mielestäni kannattaisi jotain suuhun pistää. Esimerkiksi paljon proteiinia, ja kohtuullisesti hidasta hiilihydraattia, ( ruisleipää jne )

Joku viisaampi korjatkoon jos menin puhumaan ohi suuni, mutta pointtina oli tuo sivu =P

http://www.fineli.fi/ tuolta tietoa eri ruoka-aineiden makroravinnejakaumasta ja PALJON muustakin!! On loistava saitti, pistä heti feivöritesiin tai bukmarkkeihin.

Aamupalaa ei tod. kannata jättää väliin. Esim. protujuoma ja banaani kombon mutustelee ja siemailee suht nopsasti. Mielestäni myöskään ei ole välttämätöntä aamulla sitä aeerooppista tehdä, jos ei millään kerkiäisi tai muuten on hankalaa/inhottavaa. Kunhan sitä aerooppistakin tekee jonkun verran (aloittelee esim. yhteensä 1-2 tunnilla viikossa, 2-4 eri kertaa, lisää pikkuhiljaa määrää ja/tai tehoa myöhemmin), niin hyvä.

Lisäisin rasvan määrää hieman. Iltapalan yhteyteen esim. 2rkl rypsiöljyä ja/tai oliiviöljyä. Voit myös lisätä jonkun aterian yhteyteen pari kalaöljykapselia, tekee hyvää.

:offtopic: Olen nyt huvikseni pariin kertaan laskenut päivittäisiä energiamääriäni energynetissä, ja tulokseksi tulee yleensä, että noin 40 % energiasta tulee rasvasta. Tietääkö energynet mitään, koska tulos on tuo esim. sellaisinakin päivinä, jona rasvaa on tullut vain ruokalusikallinen rypsi- ja pellavaöljyä, ja se vähä, mitä jossain kotitekoisessa kastikkeessa on. (tulos voisi olla uskottava sellaisenä päivänä, kun satun syömään neljä voileipää rasvaisella juustolla ja metwurstilla.)

Moi!, ota huomioon reinhardt, että 1 gr rasvaa sisältää 9kcal, 1 gr hiilaria ja 1gr protskua sisältää sen 4kcal kummassakin. Joten rasvaa ei tarvitse syödä paljoa että tuo 40 % tulee täyteen. Ota myös huomioon syömässäsi ruuassa olevan " piilo rasvan ". Parhaimman tuloksen saisit kun laskisit ruoka pakkauksista syödyn määrä, kalorit, p/hh/r arvot. Hiukan on joo työlästä, mutta äkkiä siihen tottuu. :)

Melina T, se sivu jonka annoin, sieltä voit laskea suunnilleen oman päiväkulutuksesi, ja ilmoittaa ohjelmalle että haluat laihtua esim. 0.5kg viikossa joka on hyvä tahti, sitten vaan syöt sen kalorimäärän mukaan jonka tietokone ilmoittaa.

Back
Ylös Bottom