Kommenttia ketodieetistä, kiitos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu
Ens viikolla pitäis alotella meikäläisen ensimmäinen ketodieetti. Nyt kun oon ollu lievillä pluskaloreilla ja melko runsailla hiilareilla, niin aattelin että teen näin:

ma: hiilarit 100g
ti: ketoruokavalio päälle ja illalla matalasykkeinen aerobinen ketoosin pääsemiseen nopeuttamiseen

10-14 päivää ketoruokavaliolla, ja sitten eka hiilaritankkaus.

Liitteenä ruokavalio, jonka äkkiseltään finelin avulla rakensin. Mitä ootte mieltä, onko tuo mistään kotoisin? Kalorit on kai melko alhaalla mutta ei kai se niin vakavaa oo sillä mulla on salitreenit vain 3x viikossa? Aerobista alan tekemään sitten jos paino alkaa jumittamaan... Mitat ovat siis 181cm/105kg/bf 16%.

attachment.php

Kaikki kommentit ja neuvot ovat tervetulleita!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-

Liitteet

• keto.jpg
    keto.jpg
    83,4 KB · Katsottu: 474
Kuitua pitäis saada tasasemmin. Ja vihanneksista broccolin voisi ihan hyvin ottaa mukaan, maistuu nuo ruuat paljon paremmin sen kanssa. Sadassa grammassa prot 4.6g , hiil vain 1.9g ja kuitua jopa niinkin paljon kuin 2.5g ;). Broccolin lisäks kehitä vielä joku muu kasvis mukaan, ja tosiaan pellavansiemenrouheen jaat vaikka kolmelle aterialla päivässä tai miksei kaikille neljälle, yhteensä n.50g on todennäköisesti ok määrä. Broccoli lisää tuota proteiinin E%-määrääkin sitten (vaikkei se olekaan kunnollista proteiinia).

Tuota, en nyt mikään huippuasiantuntija tässä ole koska lopetin juuri vasta ensimmäisen (4vko) keton, mutta sen huomasin ainakin käytännössä että kun tuossa sulla tollaset "täyttävät" ateriat painottuu aamupäivälle niin ei mulla muutama kananmuna pidä illalla nälkää mihinkään. Nimittäin minulla oli öitä jolloin yksinkertaisesti heräsin yöllä 3 aikaan siihen kun oli kurniva nälkä! Sitten kun muutin aikataulua siten että ajoitin "illallisen" (j-lihapihvi juustolla) tonne iltakymmeneen niin sai nukkua yön rauhassa... Toivotaan että sun unet ei häiriinny.

Originally posted by muffy
...mutta sen huomasin ainakin käytännössä että kun tuossa sulla tollaset "täyttävät" ateriat painottuu aamupäivälle niin ei mulla muutama kananmuna pidä illalla nälkää mihinkään.

Jeps. Eikös ketoosin eräs hienous kuitenkin ole se että näläntunne ei ole niin voimakas kuin hiilaripitoisilla dieeteillä...

Täytyy katsoa käykö noin kuin sanoit. Lisään siihen iltapalaan vaikka tonnikalaa, vähän kuituja, ja Sakkeuksen suosittelemaa parsakaalia jos tarve vaatii.

Jahas... glutamiinia ei ilmeisesti saa CKD-dieetillä käyttää?!?!?!?! Eikä kreatiiniakaan kannata... Aika karulla palautusjuomalla yritetään sitten palautua, protskua ja vitamaxia. Puh.

Glutamine is considered a conditionally essential amino acid, but has become a relatively "hot" supplement of late for a number of good reasons. It aids in glycogen storage, promotes Growth Hormone release and has substantial immune system benefits. However, glutamine supplementation is not recommended on a CKD: it interferes with entering ketosis. Non ketogenic low carbers may want to consider l-glutamine supplementation, although it's a bit expensive. If you use it, glutamine should be taken in multiple doses, with each dose not exceeding 2 grams. More than 2 grams at any one time may be wasted as amounts ingested above this are largely absorbed by the liver.

Noita pellavansiemenrouheita ei tarvii laskee päivän hiilareihin.Eli vaikka vetäisit 200g kuituja päivässä ei sen pitäisi vaikuttaa ketoosiisi.Eli kuituja ei lasketa hiiilareihin ,näin neuvoo Atkins.

Originally posted by Tziisus
Noita pellavansiemenrouheita ei tarvii laskee päivän hiilareihin.Eli vaikka vetäisit 200g kuituja päivässä ei sen pitäisi vaikuttaa ketoosiisi.Eli kuituja ei lasketa hiiilareihin ,näin neuvoo Atkins.

Tein vähän muutoksia ja laskin että mulla tulee nyt 33,1 grammaa hiilareita vuorokaudessa. Eli mun pitäis vaipua ketoosiin koska tosta hiilarimäärästä on 12 grammaa pellavasiemenrouheesta? Ellen sitten ole geneettinen friikki :lol2:

Originally posted by Tziisus
Eikö pellavansiemenissä ole imeytyvää hiilihydraattia ollenkaan?

Originally posted by Jortsu
Eikö pellavansiemenissä ole imeytyvää hiilihydraattia ollenkaan?

Reformin Pellavasiemenrouhe - 100g sisältää:
hiilihydraatteja 37g, josta sokereita 2g.

Eli tuo erotus 35g on sellaista hiilihydraattia jota ei tarvitse laskea, eli jolla ei ole mitään merkitystä ketoosin saavuttamiseksi?

Originally posted by Rock^
Reformin Pellavasiemenrouhe - 100g sisältää:
hiilihydraatteja 37g, josta sokereita 2g.

Eli tuo erotus 35g on sellaista hiilihydraattia jota ei tarvitse laskea, eli jolla ei ole mitään merkitystä ketoosin saavuttamiseksi?
Onhan sitä olemassa muutakin imeytyvää hiilihydraattia kuin sokerit... .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom