Kommentteja treenistäni+ruokavaliosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nutq
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Elikkäs, käyn salilla 3-4 kertaa viikossa. Tai oikeammin siten että välissä on yksi päivä lepoa.

Treenin alussa poljen kuntopyörää muutaman minuutin, sen jälkeen teen vatsat siihen tarkoitetulla "laitteella", jossa kulma on noin 45 astetta. Niitä teen kymmenen toistoa kertaa 2-3.

Sen jälkeen on vuorossa toinen vatsalihaslaite, siis se jossa on painopakka ja siin istutaan penkillä ja tehdään vatsarutistuksia. Niitä teen ton edellisen liikkeen jälkeen 10-12 toistoa*2-3

Sit on vuorossa ylätalja niskan taakse. Siinä teen kymmenen toistoa*2-3

Sit rintaprässiä samoilla toistomäärillä.

Jalkaprässiä teen ens lämmittelyinä 25kilolla+ prässin kelkan omapaino. Lämmittelysarjat....tai oikeemmin vaan yksi sarja...menee kymmenellä toistolla.
Sen jälkeen lataan siihe viel toisen 25kilon levypainon. Ja teen 10-12 toistoa*3

Teen myös hauiskääntöä Z-tangolla, kuusi toistoa*3-4

Penkkiä teen harvemmin. Lämmittely hoituu pelkällä tangolla ja sen jälkeen lataan tankoon vähän painoja. Penkkitulos ei todellakaan huimaa päätä, mä joudun tekee todella pienillä painoilla ja silloinkin toistoja menee 3-4

Lisäravinteina on Fastin kreatiini (se alkaa kyl olla lopussa ja sit ei täält Kotkasta mistään saa. Oon tilannu sitä joskus verkkokaupasta ja välil oon käyny ostaas sitä Kouvolasta)
Lisäksi käytän Muscle+ lisäravinnetta, siinähän on mm. maitoprotskua, heraprotskua, maltoa, glutamiinia ja kreatiinia.

Tästä jauheesta teen palautusjuoman, jonka nautin heti treenin jälkeen.

Lisäksi sekoitan sitä maitoon ja juon pitkin päivää.

Unta tulee mielestäni riittävästi (8-10 tuntia) ja ruokapuolikin pitäis olla kohdallaan. syön n. 2 tunnin välein ja nälkä mul tuntuu olevan aina.

Aerobista liikuntaa harrastan pyöräilyn muodossa ja lenkkeilen koiran kanssa.

Mut sitte niihi kysymyksiin:

-Pitäiskö noi jalat treenata ihan omana päivänä kunnolla. Ja sopisiko siihen jalkapäivään, että tekisin kevyillä painoilla selän ylätaljassa ja alataljasoudussa. Ja kait vatsat voi treeenata vaik oliskin jalkapäivä.

-Monta kertaa ne jalat kannattaa treenata viikon aikana. Riittäiskö yksi jalkapäivä viikossa? Jotkuu sanoo, et jalat ei palaudu kunnolla edes kahdessa viikossa, pitääköhän paikkansa?

-Ja sit viel semmonen kysymys, et miksi mul ei enää lihakset kipeydy seuraavina päivinä? Kyl mä teen niin isoilla painoilla ku jaksan, mut silti....

Nii, ja painoa on 62kg ja pituutta 177cm.
Voimatasossa on tullu kyllä kehitystä ja six-packkikin näkyy.

Kiitos mahdollisista vastauksista ja vinkeistä!

tosta sun kirjotuksesta saanut nyt oikeen tolkkua et millanen se sun ohjelmas on, mutta jos tosiaan teet joka treenissä ensin vatsat yms ni kyl sit jotain on vialla.. yleensä parempi aloittaa isoista lihasryhmistä ensin (jalat-selkä-rinta jne...) ja edetä pienempiin lihasryhmiin (hauis-ojentaja yms). kyllä sen sixpäkin saa näkymään ilman että vatsoja treenaa joka toinen päivä :)

Huomenna oon menos salille ja ajattelin että jos painottais huomisen treenin jalkoihin. Onko muuten testotasot korkeimmillaan aamulla? Sen takia vaan kysyin, koska oon menossa sinne salille n. klo 8.00.

Mitäs kannattais nauttia ennen nukkumaan menoa tänään? Olisko Muscle+ jauhe maitoon sekoitettuna hyvä. Eikö maito hidasta hiilareiden imeytymistä?
Ja aamulla heti herättyäni kunnon aamupala ja toi protskudrinkki.
Ja sit salille!

joo, aika vaikeeks meni toi sun tekstisi.

jalat kannattaa treenaa ihan omanapäivänä, kuitenki ne on isot lihakset ja kulutat paljon energiaa siel salilla silloin.
ja miksi se selkä pitäisi tehä jalkapäivänä? tee se selkä omanapäivänä myös.

ite teen jalat kerran viikossa, ja kyllä ne saa jumiin moneksi päiväksi. ja en tee muuta jalkapäivänä kuin ne jalat, en vatsoja, kerta yleensä on raskaan treenin jälkeen yksinkertaisesti niin väsynyt :zzzz: ettei oo paljoa puhtia alkaa vääntää mitää ylimäärästä.

Mulla pisti silmään vähän semmonen , että ei niitä vatsoja kannata reenata kun yksi tai korkeintaan kaksi kertaa viikossa. Vatsat on ihan normaali lihasryhmä ja ne saavat jo rasitusta selkä -ja jalkareeneissäkin. Tsemppiä ! :kippis1:

kisskiss sanoi:
Mulla pisti silmään vähän semmonen , että ei niitä vatsoja kannata reenata kun yksi tai korkeintaan kaksi kertaa viikossa. Vatsat on ihan normaali lihasryhmä ja ne saavat jo rasitusta selkä -ja jalkareeneissäkin. Tsemppiä ! :kippis1:

Nojoo, nämäkin mielipiteitä alkaa olla aika paljon.

Esim.Ari "Godsilla" Kokkonen treenaa 4 kertaa vatsat kierron aikana, aina treeniin päätteeks hinkkaa niitä jonku verran.

Ja mies on hyvässä kunnossa!

edit.siis ei aina treenin päätteeksi, mutta 4 kertaa kierron olen muistaakseni lukenut, että äijä tekee, ja kierto tais olla joko se 7päivää tai 8 päivää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom