kommentteja ruokavaliostani

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AllIn
  • Aloitettu Aloitettu
Olen aloittanut painonpudotuksen allaolevalla ruokavaliolla. Lähtöpaino oli 96,5kg, nyt viikon jälkeen 95kg. Kulutuksekseni olen arvioinut liikunta huomioiden 3100kcal, joten n. 500:n kalorin vajeella lähden liikkeelle.

1. kaurahiutale 80g
vehnälese 20g
heraproteiini 30g
rasvaton maito 2dl
appelsiinimehu 2dl
monivitamiinipilleri

2. hunajamarinoitu broilerin filesuikale 150g (raakapaino)
tumma riisi 70g (kuivapaino)
tomaatti

3. rasvaton raejuusto 200g
banaani

4. palautusjuoma 65g
glutamiini 10g
tai
2 viipaletta Real-leipää
50g Polar 5% juustoa
kurkkua/salaattia

5. 133g paistijauhelihaa
70g tummaa makaronia
50g ketsuppia
tomaatti
omena
4 kalaöljykapselia

6. purkki Ehrmannia
100g marjoja
2rkl rypsiöljyä

Kaloreita noista kertyy n.2590, energiasta 31% tulee proteiinista (201g), 42% hiilareista (270,6g) ja 27% rasvoista (77,4g).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, haluaisin siis kuulla onko ylläolevassa listassa jotain ehdottomasti muutettavaa, lisättävää tai pois otettavaa... Aterioiden järjestys vaihtelee jossain määrin päivärytmin ja treeniaikojen yms. mukaan, mutta näillä eväillä kuitenkin mennään.

En nyt ihan äkkiseltään keksi tuohon mitään muutettavaa. Positiivista on, että olet kirjannut mukaan vihanneksia, hedelmiä ja marjoja, joka tuntuu monelta rahka/tonnari/kalkkuna -linjalaiselta unohtuvan. :thumbs:

mikäs näissä on niin terveellistä? vitamiinit yms. saa muutenkin jos ei rehuista tykkää IMO...

Vai mikäs noissa on niin terveellistä. En taida jaksaa alkaa vääntämään aiheesta.

Mutta voin kuvitella sinunlaisesi (=mielipiteilläsi varustetun) kaverin parinkymmenen vuoden päästä johonkin terveyskampanjan antimannekiiniksi valion maitomainoksen tyyliin kommentoimaan naama harmaana ja iho lohkeillen:
"Ikinä en ole vihanneksia, hedelmiä & marjoja syönyt, enkä syö!"

:lol2:

Hyvin kasvaa ja laihtuu ilmankin vihanneksia ja hedelmiä. Kaikilla ei yksinkertaisesti kiinnosta elää mahdollisimman terveellisesti. Lisäksi voi laittaa ne rehuista säästyneet rahat proteiiniin josta on taatusti enemmän hyötyä harrastuksen kannalta.

En viitsinyt uutta threadia avata, koska asiani on sama kuin tämän threadin avaajalla.

Eli olen 18v mies 173/71.

Päivittäinen ruokavalioni on suurinpiirtein seuraavanlainen:

1. Kaurapuuro (lautasellinen; 1dl kaurahiutaleita ja n. 2dl rasvatonta maitoa) + ruispala (2 viipaletta kinkkua ilman levitettä)

2. 1 pala vaaleaaleipää ( 2 kinkun viipaleella ilman levitettä)
1 Omena
Jogurtti (rasvatonta) 200g

3. riisi/peruna/pasta n.100g, liha/kana/kala n.100g + todella paljon vihanneksia ja salaattia, n.3dl rasvatonta maitoa

4. 1 omena

5. 1 pala vaaleaaleipää (kahdella kinkkuviipaleella ilman levitettä)
1 banaaani + satunnaisesti 1 porkkana

Eli siis olisiko tuossa ruokavaliossa muutettavaa, kun pitäisi päästä viimesistäkin läskeistä eroon? Tuntuu, että ne eivät lähde tästä mihinkään...

Liikkumisestani (ainakin nyt kesälomalla) voisin kertoa seuraavaa: 4-5 kertaa viikossa 1 tunnin lenkki (sijoittuen 1. ja 2. ruokailun väliin), 3 kertaa punttia viikossa n. 2 tuntia (sijoittuen 2. ja 3 ruokailun väliin)

Jos tuosta pitää syömistä karsia, niin ei kiva. Nyttenkin tuntuu, että on lähes koko aika nälkä ja sitä pyrinkin todella suurella veden juomisella (maustettuna fun lightilla) poistamanaan.

Thorn, tuossa sinun kolmos ateriassasi on ~1000kcal joka on aika helvetisti dietin yhdeksi ateriaksi

Lisäksi protskua ja rasvaa liian vähän -> hiilareita liikaa

Hyvin kasvaa ja laihtuu ilmankin vihanneksia ja hedelmiä. Kaikilla ei yksinkertaisesti kiinnosta elää mahdollisimman terveellisesti. Lisäksi voi laittaa ne rehuista säästyneet rahat proteiiniin josta on taatusti enemmän hyötyä harrastuksen kannalta.

Aika saatanan tyhmä olet, jos et salaattia syö.

Aika saatanan tyhmä olet, jos et salaattia syö.

Kerro ihmeessä lisää, miten salaatin syöminen tai syömättä jättäminen tekee minusta tyhmän? Ostan vitamiinit+mineraalit apteekista ja hyvin oon pärjännyt. En edes muista milloin olen viimeksi ollut sairaana.

Itse kyllä huomaan ihan treenitehossa, olossa ja suolesta, että on syöty vihanneksia. Ei ehkä kaikki, jotka purkkivitamiineja syö( syön kylä itsekin ), niin tiedä, että keho muuttuu kovan treenin ja vähien vihannesten takia happamaksi, jolloin se treeniteho laskee jonkin verran. vihannekset auttavat tähän asiaan. Itse tulee kyllä massakaudella syötyä ihan liian vähän vihanneksia, ja sen huomaa. dietillä kun tulee taas niitä syötyä enemmän, niin huomaa heti, että on jotain parempaa kehoonsa laittanut

Itse kyllä huomaan ihan treenitehossa, olossa ja suolesta, että on syöty vihanneksia. Ei ehkä kaikki, jotka purkkivitamiineja syö( syön kylä itsekin ), niin tiedä, että keho muuttuu kovan treenin ja vähien vihannesten takia happamaksi, jolloin se treeniteho laskee jonkin verran. vihannekset auttavat tähän asiaan. Itse tulee kyllä massakaudella syötyä ihan liian vähän vihanneksia, ja sen huomaa. dietillä kun tulee taas niitä syötyä enemmän, niin huomaa heti, että on jotain parempaa kehoonsa laittanut

http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/04_venakaklo_vesi.shtml , viimeinen kappale.

Kerro ihmeessä lisää, miten salaatin syöminen tai syömättä jättäminen tekee minusta tyhmän? Ostan vitamiinit+mineraalit apteekista ja hyvin oon pärjännyt. En edes muista milloin olen viimeksi ollut sairaana.

Kasvisten sisältämä klorofylli puhdistaa elimistöä kuonasta.

Kasvisten sisältämä klorofylli puhdistaa elimistöä kuonasta.

Onhan niillä vaikka mitä terveyttä edistäviä vaikutuksia, mutta jos ajatellaan puhtaasti lihaskasvua tai rasvanpolttoa niin en usko että vihannesten syönnillä on isoa merkitystä.

Onhan niillä vaikka mitä terveyttä edistäviä vaikutuksia, mutta jos ajatellaan puhtaasti lihaskasvua tai rasvanpolttoa niin en usko että vihannesten syönnillä on isoa merkitystä.

Eipä niillä varmaan noin kärjistetysti ajatellen olekaan, mutta noita rehujahan saa vetää aika huolella ennen kuin tulee kovasti kaloreita. Eli jos tuntuu että dieetillä kärsii nälästä niin vihanneksia naamariin vaan vapaasti..

Tosin tämän jo kaikki tiesikin, eli lopetan täältä tähän...

Suositut

Back
Ylös Bottom