Kommentteja dietistäni

ensin vähän taustaa. Mitat: 186cm paino n.92kg. Kunnollista treeniä takana noin vuosi. Rasvat n.18% (ehkä alle). Nyt piiiiitkän bulkkikauden tuloksena paino noussut ja rasvat ohessa vähän. sen verran, että juuri ja juuri sixpäcki näkyy.

Dieettini ei ole vielä ajankohtainen, vasta vuodenvaihteen jälkeen, mutta nyt olen ruvennut sitä tosissaan suunnittelemaan. Treenaisin dieetilläni normaalisti 4 -jakosella (kädet, selkä, jalat, rinta+olkapää/hartia) sekä jokaisena arkipäivänä n.30min lenkki (pohjiksi puoli litraa vettä, sekä pari kuppia kaffeeta). Ruokailusta ei voi mitään aikoja mainita, kun on kolmivuorotyö, mutta parin tunnin välein söisin kutakuinkin alla mainitussa järjestyksessä

-1dl elovenaa, lasi maitoa, 1rkl rypsäriä ja 20g heraa
-purkki rahkaa
-250g kanaa + vähän vihanneksia / tummaa riisiä / pastaa, lasi maitoa.
-purkki rahkaa
-palautusjuoma (0.5dl maltoa, 50g heraa + vitamiinit, kreatiinit yms)
-250g kanaa + vihanneksia tai riisiä / pastaa
-rahkaa ja tunaa

ennen nukkumaan menoa 1 rkl rypsäriä, 6 kananmunaa tai purkkitunaa + pari munaa

Ideana olisi syödä jokapäivä samat safkat. Kaloreita en ole vielä laskenut, mutta noin 2200 per päivä.
Ja tietysti reippaasti juon nestettä. noin 4-6l päivässä.

Arvioisin dietin kestoksi noin 6 viikkoa ja takoitus olisi siis kiristellä. polttaa fläsää lantiolta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä söisin noi safkat hieman harvemmin, eli mahdollisesti 3-4 tunnin välein. Ehkä useammin mm palautusjuoman jälkeen.

- ei turhaan noi insut nousis joka välissä
- ei tarttis olla koko ajan mussuttamssa ruokaa

venytetään siis ruokailu 3h välein kutakuinkin, mutta olisiko muuta parannettavaa / moitittavaa yms???

Aikoinani ennen punttisaliharrastuksen alkua dieettasin tosi rankasti (väärällä tavalla) n.30kg läsää + lihaksia, mutta tämän päälle oli hyvä aloittaa kaikki puhtaalta pöydältä :) Nyt haluaisin dieetata vähän viisaammin.

Hyvältä näyttää, jos oikein haluaa hifistellä niin rypsiöljyt vaan proteiiniaterioilla eli pois aamiaiselta.

Kiitos neuvoista!
Mietin vielä, voisiko tuota kanaa korvata jollain nopeampi tempoisella safkalla, kun ei aika tahdo töiden lisäksi riittää gurmee ateroiden laittoon?
Kana tosin ravintoarvoiltaan lienee parasta antia.
Miten lie Kanan kanssa jos söis vain öljyä? Kana paistettuna + pari lorausta rypsäriä?

Kananrintojen kokkaus nyt on maailman vähätöisin sapuska: Muutama paketillinen rintaleikkeitä sellaisenaan isoon kattilaan kiehuvaan veteen, mukaan mausteita maun mukaan ja loraus öljyä. Puoltoista tuntia kolmosella kannen alla ja nahka sekä luut putoaa pois pehmeän lihan seasta vähän nyppäisemällä.

Puolen viikon kanat duunattu jääkaappiin syömisvalmiiksi noin 5 minuutin aherruksella.

Miten te miehet syötte noin vähän? ;) Toisessa topicissa 85 kilonen sano saaneensa muutaman kilon pois 1800 kcal, ja nyt 92 kg aikoo syödä 2200 kcal dieetin alussa.

Tilannehan on se, että mä en tiedä mitään miesten energiantarpeesta. Mutta noi luvut vaan kuulostaa tosi pieniltä, kun itse dieettaa ja syö 1600 - 1800 kcal päivässä. Ja painoa on kuitenkin melkein 30 kg vähemmän :D Eikä mulla oo ees lihaksia!

:kippis1:

Miten sitten, kun ajattelin syödä joka päivä prikulleen samat safkat? Jossain vaiheessa odotettavissa kroppa säästöliekille???
Noh...se jää nähtäväksi :kippis1:

Sori! Mä siis en tiedä dieettauksesta enempää ku nekkeri jääpuikosta! Oon aina onnellisesti bodannu ympärysmittoja vilkuilematta. Nyt kuitenkin vuodenvaihteen jälkeen ajattelin kaivaa sen sixpäkin esille :)

Aina vain porskuttanu eteenpäin mentaliteetillä "Aivan sama jos ylimäärästä kertyy - pääasia, että kasvaa"

Nyt näyttäis tää dieettaus olevan niin kova sana, että munki on pakko kokeilla :arvi: :arvi: :arvi:

Originally posted by VahvaJussi
Miks helevetissä?
Aikamoinen duuni syödä vakiokalorit hyvällä p/h/r-suhteella jos ruokavalio vaihtelee päivittäin. Huomattavasti helpompaa on laskea yhdelle päivälle optimiruokavalio ja toistaa sitä päivästä toiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom