Kolari auton kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

Orava

Chef
Tuossa 15 min sitten auto ajoi ilman valoja, päälleni. Auto tuli vauhdilla kerrostalon pihamaalta, josta ei ollut suoraa näköyhteyttä minuun. Ajoin siis itse pyörällä ja auto ajoi minun päälleni, enkä minä kylkeen. Pyörässäni ei ollut lamppua, mutta katu oli valaistu.

Kumman vika? Soitanko poliiseille? Mitä teen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän tommosessa tilanteessa pitää soittaa heti poliisille, niin tulevat tarkastamaan tilanteen. Jos esim. menee paikkoja rikki (pyörässä tai itsessä), niin saadaan kaveri korvaamaan. Jos et ottanut tuon tyypin hlötietoja/rekkaria ylös, niin voipi olla jo myöhäistä tässä vaiheessa.

Auton tullessa pihasta, on hänellä aina väistämisvelvollisuus. Ei poikkeuksia. Kytät olisin soittanut samantien paikalle jos jotain olisi sattunut. Jos kyseessä esim. kosmeettisia vahinkoja niin ilman käteistä rahaa en olisi paikalta lähtenyt.

Kaveri käveli joskus baarista kotiin ja joku vanhempi nainen ajoi suojatien kohdalla päälle. Ei käynyt pahemmin, töytäisy vähän, mutta tämä nainen juoksi autosta pihalle ja oli ensimmäisenä "OMG!!¤% eihän autoon vaan tullu mitään eihän!!". Kaveri kännipäissään vittuuntui ja potkaisi autoon lommon. Kauhee rähinä siitäkin vielä syntyi ja poliisit tuli paikalle, mutta ei joutunut kaveri maksamaan, vaan meni autoilijan piikkiin.

Pyörästä meni eturengas paskaksi ja itselläni jalka kipiäksi. Nauratti vain, kun mies tuli heti autosta ulos huutaen, että MISSÄ SUN LAMPPUS ON? SAAT SAKOT, SIITÄKIN JOTEN EI SOITETA POLIISEJA. Etc.

Huolestuttaa ihan pirusti, kun itselläni ei nyt liikaa rahaa ole ja kyseessä oli vielä autokoulun opettaja.

Pyörästä meni eturengas paskaksi ja itselläni jalka kipiäksi. Nauratti vain, kun mies tuli heti autosta ulos huutaen, että MISSÄ SUN LAMPPUS ON? SAAT SAKOT, SIITÄKIN JOTEN EI SOITETA POLIISEJA. Etc.

Huolestuttaa ihan pirusti, kun itselläni ei nyt liikaa rahaa ole ja kyseessä oli vielä autokoulun opettaja.
Totta helvetissä kannattaa soittaa poliisit paikalle,jos auto ajoi päällesi pihatieltä -auton vika. Niinkuin huppe aikaisemmin sanoi.

HETI SOITTOA POLIISILLE. Saadaan noinkin "asialliset" autokoulunopettajat vastuuseen.

MIkäli ymmärsin oikein? Ajoit katua pitkin kun auto tuli pihalta päällesi? Tuossa tapauksessa autoilijan vika.

HETI SOITTOA POLIISILLE. Saadaan noinkin "asialliset" autokoulunopettajat vastuuseen.

MIkäli ymmärsin oikein? Ajoit katua pitkin kun auto tuli pihalta päällesi? Tuossa tapauksessa autoilijan vika.
Kyllä, ymmärsit täysin oikein. Pyörässäni ei ollut valoja, mutta toisaalta eipä niitä ollut autossakaan :hyvä:

Mitäs sellaisessa tapauksessa käy jos joku ajaa sinun päällesi autolla jota ei ole vakuutettu tai katsastattu ja kaveri on vielä niin perseaukinen että silläkään ei ole rahaa korvata autoasi. Mitä siinä tapauksessa käy? Ja tietenkin oletetaan että se olisi tämän toisen vika.

Itse olin jo valmis painamaan asian villaisella mutta nyt kun selvisi että kyseessä on autokoulun opettaja ja hänen natsimainen asenteensa selvisi niin pistäisin kaverin maksamaan kunnon oppirahat tuosta. Hyvässä lykyssä menee vielä opetusluvat jäihin määräajaksi. Tommosia kusipäitä PITÄÄ rankaista.

Itse olin jo valmis painamaan asian villaisella mutta nyt kun selvisi että kyseessä on autokoulun opettaja ja hänen natsimainen asenteensa selvisi niin pistäisin kaverin maksamaan kunnon oppirahat tuosta. Hyvässä lykyssä menee vielä opetusluvat jäihin määräajaksi. Tommosia kusipäitä PITÄÄ rankaista.
Samaa mieltä, Olisin itse voinut painaa asian villaisella, kunnes hlö alkoi minua uhkailemaan ja kikkailemaan poliiseilla.

Kinkkasin kotiini äsken, soitin isälleni kerroin tapahtuneen, soitin poliiseille ja kerroin tapahtuneen tarkasti, osoitteineen, asioineni, senkin ettei pyörässä ollut lamppua ja aivan kaiken. Pyysivät aamulla tulemaan tekemään rikosilmoituksen asiasta.

Autokoulumies juuri pisti tekstiviestin minulle ja pyysi tulemaan paikalle antamaan vakuutustiedot. Ilmoitin, että tottakai, kunhan käyn ensin poliisien pakeilla aamusella, jonka jälkeen mies soitti minulle hlökohtaisesti ja paasasi kovaan ääneen kotivakuutuksesta.

Siltä menee bonarit autosta ja sitä vituttaa. Voi voi ei kannattaisi olla mulkku. Miksi kaiken pitää olla aina muiden vika? On se vastuunotto tapahtuneesta niin helvetin vaikeaa vaikka olisi syyllinen :(.

Mitäs sellaisessa tapauksessa käy jos joku ajaa sinun päällesi autolla jota ei ole vakuutettu tai katsastattu ja kaveri on vielä niin perseaukinen että silläkään ei ole rahaa korvata autoasi. Mitä siinä tapauksessa käy? Ja tietenkin oletetaan että se olisi tämän toisen vika.

Liikennevakuutuskeskus LVK hoitaa homman.

Se on sen auton kuljettajan ongelma. Ainakin niin kauan kuin auto on rekisterissä niin liikennevakuutus on voimassa, vaikka sitä ei olisi maksettukaan.

Kokemusta on, kolarissa vastustaja oli syyllinen ja ajeli autolla, josta ei ollut vakuutusta eikä ajoneuvoveroa maksettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom