Koko viikko reeniä samoille lihaksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimbe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tässä nyt harrastanut tälläistä reeniä vähän aikaa missä rasitetaan koko viikon ajan samoja lihaksia päivästä toiseen.

Eli esim. otetaan vaikka yhdeksi ryhmäksi rinta/ojentajat/forkut.

Treeni menee näin MA ja TI samat liikkeet noille lihaksille, sitten keskiviikkona on sekapäivä eli tehdään vähän kaikkia niitä muita lihaksia mitkä ei kuulu sen viikon ryhmään. Ja taas TO ja PE tehdään samat liikkeet. Sitten seuraavalla viikolla toinen ryhmä vaikka Jalat (siis pakarat/reidet/pohkeet).

Liikkeet voi tietty vähän erota toisistaan mutta vain maksimissaan vai 2 erilaista päivää, eli vaikka MA - päivä1, TI - päivä 2, TO - päivä1, PE- päivä2.

Selviydyin aika kivuttomasti tuon yhden kuukauden missä kävin läpi koko kehon. Yks mikä autto paljon oli että venyttelin aina, eka tosi lyhyet venytykset ennen reeniä ja reenin lopuks ja sitte vähän pitemmät joku kolme tuntia reenin jälkeen.

Ja yks mainitsemisen arvonen asia vielä että joka päivän reeniin tulee mukaan joko käden hauis tai ojentaja. Tämä menee siten että kun mulla on 4 ryhmää jotka on rinta/jalat/olkapäät/yläselkä niin rinnan kanssa aina ojentaja, sitten jalkojen kanssa hauis, olkapäiden kanssa ojentaja ja yläselän kanssa hauis. Tuo menee noin ihan siitä syystä että kunkin ryhmän liikkeet tekee aina toissijasesti jompaa kumpaa lihasta (paitsi ei jalat tietenkään hauista tee).

Tässä vielä kokonaisuudessaan kaikki neljä ryhmää:

1. Rinta/ojentajat/forkut
2. Jalat/hauis/alaselkä
3. Olkapäät/ojentajat
4. Yläselkä/hauis

Mitäs mieltä olette?

mä oon oppinut että pitäis venytellä max30min treenien jälkeen. ja toi että vedät lyhyet venyttelyt ennen treeniä ei kuulsta kovin viisaalta. itse venyttelen aina 10-15min ennen treenejä ja lihasryhmille jotka helposti kipeytyvät teen pari kevyttä sarjaa ennen kovia. treenien jälkeen hieman käsienpyörittelyä ja kotiin juomaan maltodrinksu. seuraavana päivänä ei tunnu pahemmin kipua lihaksissa.

EDIT: tuo 3tuntia on kuulemma sittenkin parempi vaihtoehto.

On aika ihmeellinen tapa treenata. Itse tosin olisin jumissa vielä tuolloin torstailla, jos maanantain treeni olisi vedetty täysillä loppuun :lol2:

oletan siis että tää on voiman/painon-nosto ohjelma (joista en paljoo tajua). kehonrakennusohjelmana tää on aivan älytön - ja tajuun että lihakset on kipeenä :).

Eli onko ideana siis treenata samoja lihasryhmiä viikko ja sitten olla kolme viikkoa treenamatta niitä? :eek: En minä ainakaan näe tuossa mitään järkeä.

Ja tuo venyttelysivu, kovasti menee venyttelyksi koko homma tuolla tavalla. Aivan liian monimutkaista minulle.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Eli onko ideana siis treenata samoja lihasryhmiä viikko ja sitten olla kolme viikkoa treenamatta niitä?

Keskiviikkona näyttäisi olevan 'sekapäivä' jolloin reenataan niitä muita lihasryhmiä mitkä ei kuulu sen viikon ryhmään. Onhan tuo vähän omituisen tuntuinen, kun treenataan kaksi päivää putkeen samoja lihaksia, päivä taukoa, ja taas 2 päivää putkeen samoja lihaksia. Viikon ensimmäisten treenien pitää olla kevyitä tai loppuviikon treeneistä ei tule mitään. Aloittelija varmaankin kehittyy tuollakin tavalla jonkin verran, mutta aloittelija nyt kehittyy vaikka piereskelemällä pulloon.

Originally posted by Force
Keskiviikkona näyttäisi olevan 'sekapäivä' jolloin reenataan niitä muita lihasryhmiä mitkä ei kuulu sen viikon ryhmään.

Niinpäs onkin, kun ajatuksella lukee.

Eli ilmeisesti tarkoitus on ylikuormittaa se yksi ryhmä ja sen jälkeen antaa sen ylikompensoitua.......? Tuo kolme viikkoa palautumiseen on mielestäni liian pitkä aika sillä yhdellä treenillä per viikko, jos ylikuormitus kestää viikon.

Mielenkiintoinen viritys kyllä, haluasiko Jimbe antaa jotain taustaa millä perustein tuo ohjelma on tehty vai onko se "löin pääni oven pieleen ja sain ilmestyksen"-tyylinen tapaus ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole minäkään ennen tästä lukenut. Mahtaako olla jotain niitä shokkihoitoja jostain muutaman vuosikymmenen takaa jota joku silloinen huippu on vääntänyt? Niitä joskus tulee luettua ja jotkut on ihan jänniäkin. Onkohan tätä tarkoitus siis noudattaa jatkuvasti vai tämä kuukausi ja sitten palata johonkin "normaaliin" ohjelmaan?

P.S. Noista vuosien takaisista sydeemeistä; olisi tarkoitus kaverin kanssa joskus lähitulevaisuudessa kokeilla ns. Austrian Blitziä, josta Aanold kirjoitti joskus.
:thumbs:

Heheh, jotenkin arvelin ettei tää kovin lämmintä vastaanottoa sais täällä :)

Tuo idea tuli ihan vaan isältä (joka on 7 vuotta treenannut) tuollai että sanoi että voisit kokeilla välillä tuollaista tapaa. Muokkasin tietty sitte ihan vähän itse sitä.

Ja tuosta venyttelysivusta vielä että jos ei sitä nyt ihan sana sanasta noudateta vaan luetaan sillai vähän rivien välistä ja katsotaan mikä on itselle parhaaksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom