Koko kroppa 5 kertaa viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kris84
  • Aloitettu Aloitettu
reenaan koko kroppaa 5krt viikossa(ma-pe) n70-75min kerralla(n60min reeniä) loput taukoa, teen 6-8eri-liikesarjaa 6-15 toistoa ja max 5krt,kroppa ei tunnu saavan mistään tarpeeks,eli illasta vois mennä jo uudestaan =) olisko vinkkejä? Ja mitään ravinteita proteiinin lisäksi en käytä, kaikki toistot tehdään suht raskailla painoilla voimaa tulee kyllä lisää mut sitä MASSAA KAIPAAN..

Mitäköhän liikkeitä siellä salilla teet? Jos ne ovat akselilla kuntopyörä, reisilevitin, rannerullaus, niin en yhtään ihmettele ylläolevaa.

Joka treeniin raskasta kyykkyä ja/tai maastavetoa, ruokavalioon riittävästi hiilaria ja protskua, niin jo massaa alkaa tulemaan. Haulla löytyy varmasti yksityiskohtaisempiakin ohjeita.

ojentat (ranskalainen,taljalla ja kapeapenkki) haba,kp,scott,pitkällätangolla,rinta, tasa/vino penkki,samat kpllä,jalat kyykkyä,pohkeita,ojentajaa, selkä, mavea,kulmaa,ylätalja..

Vähän kyllä epäilyttää, jos kunnolla vedät

Tästäpä se juuri onkin kiinni.

Lihasta ei vielä (oletettavasti) vähäisen treeni taustan takia kyetä vielä treenaamaan kunnolla loppuun.

Itse aloittaessani punttien kolistelun saatoin treenata jopa 4 tuntiakin päivässä ja virtaa riitti, ei
onnistuisi enään.

Tsemppiä treeniin. :puntti:

Sen sijaan että keksit itse ohjelman, jolla et saa haluamiasi tuloksia, voisit valita jonkun hyväksi todetun täältä forumilta. Et mainitse mitään lähtötilanteestasi, mutta veikkaisin, että myös päivittäisessä ruokailussa on parantamisen varaa. Tsemppiä.

Ihmisiäki on erilaisia, 5 kertaa viikossa koko kroppa ei ole ollenkaan mahottomuus vaikka treenais jokaisen lihaksen aivan loppuun. Usein se on niin, että pää luovuttaa ennen kroppaa.

Ite oon treenaillu 4 -jakosel silleen, että neljä treenikertaa peräkkäin, päivä väliä ja taas neljä kertaa treeniä putkeen. Treenit kesti aina sen 1-1,5h. Nyt jouduin siirtyä jumppapainoihin viikon takaisen leikkauksen vuoksi ja päätin alkaa tehdä 1 -jakosella saadakseni treenistä kaiken hyödyn irti. Minkäänlaista painetta en saa kaulan alueelle laittaa, joten raskaiden painojen heiluttelu on käytännössä mahdottomuus. Kolme päivää oon nyt treenaillu tolla, tänään treenit kesti tasan kolme tuntia. Jaotus oli seuraava: 1h jaloille, 30min rinnalle, 45min selälle, 30min käsille ja 15min vatsoille. Liikkeitähän tuossa tuli niin helvetisti, että niitä en jaksa alkaa listata. Toistot oli aina 6x20. Huomenna vielä ja sit päivä taukoa =). Jokainen lihasryhmä treenattiin aivan loppuun.

The Waterbury High Frequency System

Siitä vaan tekemään, parhaimmillaan 8 krt kroppa läpi viikossa. Itsellä menossa kys. ohjelma tällä hetkellä, ja ohjelma on todella rankka. Varsinkin iltatreenit ovat välillä aika raakaa puuhaa, jo ihan aerobisestikin (hengästyn ja hikoilen paljon enemmän verrattuna päivän ensimmäisen treeniin).

Ja venytellä pitää ainakin minun ihan helvetin paljon, ja välillä oon käyny hierojallakin. Mut koita tuota ohjelmaa ja kerro sit, että oisko vielä puhtia enempään treeniin :)

en tee kaikkia yllä mainittuja yhtenä päivänä,vaan 6-8 noista, fiiliksen mukaan mitä milloinkin.

Lieneekö tästä kiinni. Fiiliksen mukaan on vähän huono treenata. Ennemminkin etukäteen suunnitellun ohjelman ja selkeän progression mukaan. Alkaa tulla tuloksia riippumatta siitä miten monta kertaa ja monikojakoisella treenaat.

reenin vein täysillä alusta loppuun!! Silti jaksoin tehdä max nostoja milloin vain ilman mitään 3pv taukoja! Nyt 8vk pelkkää penkkiä ja mavea 3*6 sarjoin,siis tavoitteena isommat raudat, tällä hetkellä penkki 85,5 ja mave 120kg enemmänkin nousis mut selkä vaivoja ollut..

Teet 1-jakosta 5x viikkoon? Vähän kyllä epäilyttää, jos kunnolla vedät, että miten kroppa jaksaa..
Sen sijaan että keksit itse ohjelman, jolla et saa haluamiasi tuloksia, voisit valita jonkun hyväksi todetun täältä forumilta. Et mainitse mitään lähtötilanteestasi, mutta veikkaisin, että myös päivittäisessä ruokailussa on parantamisen varaa. Tsemppiä.
suojaa menee viiden edestä suusta alas mutta mutta paino ei nouse juurikaan! Enempää ei voi syödä,kun jaksa istua perse ruvella posliinilla joka
Päivä =)

Meikäläinen on ollut aina yksijakoisen treenin puolestapuhuja. Tämä sen takia, että olen todennut sen omalla kohdalla tehokkaimmaksi ja ennen kaikkea mieluisimmaksi tavaksi voimailla. Treenaan usein kotona, käytössäni on säädettävät käsipainot ja vatsapenkki. Ohjelmani on seuraavanlainen:

huom. teen aina 10 toistoa ja 3 sarjaa kutakin liikettä, sarjojen välissä 1-2 min tauko.

hauiskääntö seisten 15 kg:n käsipainoilla, kierto mukana, joskus vasaraotteella
pystypunnerrus 15 kg:n käsipainoilla niin, että rystyset ovat alussa eteen päin
selkäliike eli maasta nosto käsipainolla 25 kg, yksi käsi kerrallaan, asento kumarassa, selkä suorana + jäykkänä
etunojapunnerrus käsipainojen päällä
reisiliike eli pidän molemmissa käsissä 25 kg:n käsipainoja, laskeudun kyykkyyn niin, että perse melkein maassa kiinni, sitten nousen seisomaan
pystypunnerrus 25 kg:n käsipainoilla (hyvä liike olkapäille), usein saan "vain" alle 10 toistoa
vatsalihaksia vatsapenkissä, ensin istumaannousua yksi sarja
sitten kaksi sarjaa jalkojen nostoa kohti vatsaa
kyynärvarsille sormipuristimia aina niin monta toistoa kuin jaksaa ja tietenkin 3 sarjaa

Joskus teen vipunostoja edestä ja sivuille suht pienillä painoilla, täydentää mukavasti ohjelmaa ja tuntuu olkapäissä!

venyttelyä treenin jälkeen, välillä unohtuu tai ei mukamas kerkee

Onko tässä ohjelmassa mitään järkeä? Löytääkö joku siitä yhtäläisyyksiä omaan ohjelmaansa? Mitä mieltä olette yleisesti yksijakoisesta treenaamisesta?

Voimaharjoittelun ohella teen 10 km:n juoksulenkkejä. Viime aikoina olen kuitenkin keskittynyt bodaamiseen. Ei tonne pimeään viitsi enää lähtee. Keväällä sitten taas alkaa ehkä juokseminenkin maistua.

Treenaan 4 - 5 kertaa viikossa. Palaudun suhteellisen nopeasti, mikä saattaa olla vilkkaan aineenvaihdunnan ansiota.

Itsekin aloitin puntilla käymisen, ja tuntuu että toi 1jakoinen tuntuu luontevalta, kun aikaa silti riittää joka ilta 5päivänä viikossa 3tuntia. Tuntuu että muuten menee liian hitaasti ja tuloksia ei näy. Itsekin käyn olkapäät, rinnan, selän, kädet ja jalat päivittäin läpi tyyliin 5x 10 ja 3x 5 isoilla painoilla, ellei enemmän.

Meikäläinen on ollut aina yksijakoisen treenin puolestapuhuja. Tämä sen takia, että olen todennut sen omalla kohdalla tehokkaimmaksi ja ennen kaikkea mieluisimmaksi tavaksi voimailla. Treenaan usein kotona, käytössäni on säädettävät käsipainot ja vatsapenkki. Ohjelmani on seuraavanlainen:

huom. teen aina 10 toistoa ja 3 sarjaa kutakin liikettä, sarjojen välissä 1-2 min tauko.

hauiskääntö seisten 15 kg:n käsipainoilla, kierto mukana, joskus vasaraotteella
pystypunnerrus 15 kg:n käsipainoilla niin, että rystyset ovat alussa eteen päin
selkäliike eli maasta nosto käsipainolla 25 kg, yksi käsi kerrallaan, asento kumarassa, selkä suorana + jäykkänä
etunojapunnerrus käsipainojen päällä
reisiliike eli pidän molemmissa käsissä 25 kg:n käsipainoja, laskeudun kyykkyyn niin, että perse melkein maassa kiinni, sitten nousen seisomaan
pystypunnerrus 25 kg:n käsipainoilla (hyvä liike olkapäille), usein saan "vain" alle 10 toistoa
vatsalihaksia vatsapenkissä, ensin istumaannousua yksi sarja
sitten kaksi sarjaa jalkojen nostoa kohti vatsaa
kyynärvarsille sormipuristimia aina niin monta toistoa kuin jaksaa ja tietenkin 3 sarjaa

Joskus teen vipunostoja edestä ja sivuille suht pienillä painoilla, täydentää mukavasti ohjelmaa ja tuntuu olkapäissä!

venyttelyä treenin jälkeen, välillä unohtuu tai ei mukamas kerkee

Onko tässä ohjelmassa mitään järkeä? Löytääkö joku siitä yhtäläisyyksiä omaan ohjelmaansa? Mitä mieltä olette yleisesti yksijakoisesta treenaamisesta?

Voimaharjoittelun ohella teen 10 km:n juoksulenkkejä. Viime aikoina olen kuitenkin keskittynyt bodaamiseen. Ei tonne pimeään viitsi enää lähtee. Keväällä sitten taas alkaa ehkä juokseminenkin maistua.

Treenaan 4 - 5 kertaa viikossa. Palaudun suhteellisen nopeasti, mikä saattaa olla vilkkaan aineenvaihdunnan ansiota.

Aika pienelle rasitukselle jäävät selkä+jalat jos ei 25kg helistimiä isompia romuja löydy. Rohkeasti nyt sinne salille vaan repimään.

Itsekkin tykkään yksijakoisella treenata toimii hyvin itsellä varsinkin massakaudella. Tällä hetkellä menossa arskan golden sixsi ja muutenkin olen suosinut kunnon isoja liikkeitä missä liikkuvat isot raudat eikä mitään näpertelyä. Jos vemputtaan yhtä lihasta kerrallaan jollain pumppailu painoilla niin kai sitä nyt jaksaa tehdä vaikka kuinka usein ja paljon. Rohkeasti vaan rautaa tankoon reilusti niin riittää ihan hyvin se 3 kertaa viikossa.

Kiitos vinkeistä Jamppax. Minulla on säädettävät käsipainot, joten saan yhteen punttiin painoa maksimissaan jopa 50 kg! Sen jo luulisi riittävän selkäliikkeessä, kun treenaan yhdellä painolla :).

Jalkojen kohdalla ajattelin kokeilla supersarjoja, eli alan tehdä 20 toistoa 10 toiston sijaan. Saa nähdä, tuottaako tulosta. 20 toistoa voi olla aluksi liikaa, mutta ehkä 15 toistoa olisi ok tällä hetkellä jaloilla.

Back
Ylös Bottom