Koko ajan flunssassa!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

SSS

Ikä
46
Jelpatkaa vähäsen, kertokaa omia kokemuksianne(onko täällä samanlaisia kohtalotovereita), millä tätä voisi estää jne.

Ongelmana on jatkuva sairaana oleminen talvisin(kesäisin ei mitään ongelmia)
Tänä talvena on jo ollut 6 flunssaa ja yksi angiina. Alkaa muuten pikkuhiljaa vitu***maan.

Kaava menee suurinpiirtein näin, aluksi kovaa treeniä viikko, sen jälkeen tulee surkea olo ja tiedän jo siinä vaiheessa että jaahas huomenna ollaan taas flunssassa, sairastan muutamasta päivästä viikkoon ja pidän taukoa treenistä, tämän jälkeen takaisin treenaa rauhallisesti ja kun tuntuu että voisi aloittaa taas kovat treenit tulee taas flunssa ja taas samaa rataa.

Taustatietoa
27 vuotias mies, pituus 180 ja paino 85, rasvaprosentti alhainen, voimatasot kohtuulliset

Syön normaalisti, noin 3000kaloria per päivä, maitotuotteita paljon, vihanneksia ja hedelmiä vähemmän, mutta monivitamiini, c-vitamiinit, sinkit jne ovat ahkerassa käytössä.
Käytän ahkerasti ma huang stakkeja(treeneihin piristykseksi ja kausiluonteisesti rasvanpolttoon), voisiko tällä olla jotain merkitystä?

Viime kuurista(anabolisista) on 4kk.
Saan kerran kolmessa viikossa korvaushoitona sustanon 250.
Edittiä: En polta enää(lopetin viime kesänä, siirryin nuuskankäyttöön, ulkona ollessa saatan polttaa muutaman tupakan), alkoholia käytän normaalisti, eli kerran kuukaudessa kännit, ei räkäkännejä.
Pukeudun normaalisti eli lämpimästi :D

Seuraavan kerran kun haen taas lääkärintodistusta Mehiläisestä, ajattelin vaatia täydellistä verenkuvan tutkimusta että onko siellä jotain vinksallaan? Onko jotain erityistä mitä kannattaa pyytää tutkimaan, voiko kortisoliarvoja mitata, ylikunnon selvittämiseksi?

Kommentteja, apuja kiitos.

Tuli vaan mieleen yksi juttu joka pitää mut aika hyvin terveenä. Saattaa vaikuttaa hölmöltä kysymykseltä ja kaukaa haetulta. Mutta kuinka paljon kiinnität huomiota hygieniaan? Pesetkö käsiäsi, nuoleskeletko sormiasi tai hengitätkö suun kautta? Oletko töissä paikassa jossa on paljon ihmisiä?

Mä olen sairaaalloisen tarkka omasta hygieniasta enkä intissäkään sairastellut oikeastaan ollenkaan. Jatkuvasti pesemässä käsiä ja väistelemässä yskiviä ihmisiä. Huomasin että ne soltut joilla ei ollut käsitystä puhtaudesta olivat jatkuvasti flunssassa.

Tällanen vaan tuli äkkiseltään ajatuksiin.

SSS sanoi:
Käytän ahkerasti ma huang stakkeja(treeneihin piristykseksi ja kausiluonteisesti rasvanpolttoon), voisiko tällä olla jotain merkitystä?

Vaikea sanoa, jotenkin tuntuu, että miten olisi, mutta miksi ei toisaalta? Oletko yrittänyt, että olisit jonkin aikaa ilman?

SSS sanoi:
Seuraavan kerran kun haen taas lääkärintodistusta Mehiläisestä, ajattelin vaatia täydellistä verenkuvan tutkimusta että onko siellä jotain vinksallaan? Onko jotain erityistä mitä kannattaa pyytää tutkimaan, voiko kortisoliarvoja mitata, ylikunnon selvittämiseksi?

En usko, että mitään hyödyt miljoonasta verikokeesta. Mulla ainakin ekana tuli tarinastasi mieleen, että onko oikeasti sun "kovaa treenaaminen" sulle vain yksinkertaisesti liian kovaa? Treenaatko kesällä eritavoin, kun silloin ei ole ongelmia?

Angiina on tietysti eriasia, mutta 6 flunssaa on aikuisella miehellä hieman ihme kyllä, tai ainakin keskimääräistä enemmän. Tietenkin joku krooninen poskiontelon tulehdus tai sellainen vois olla vaihtoehto myöskin..

Mike sanoi:
Mulla on nenä tukossa kokolailla vuoden päivät. Eikös se ole jotain kanavien ahtautta ja se tulkitaan heti flunssaksi.

Voi olla. Flunssa ja tukkonen nenä on toki yleensä yhdessä, mutta nenä voi olla "ahdas"/tukkonen kyllä ihan rakenteellisistakin syistä.

Kyllä mä käsitän flunssan yleiseksi heikoksi oloksi johon kuuluu tuota tukkoisuutta/räkää. Itselläni ainakin flunssassa, vaikka ei olisi edes kuumetta, on vetämätön ja heikko olo. Syke nousee helposti, nopeat liikkeet aiheuttaa pientä huimausta yms.

Nimim. ensimmäistä kertaa flunssassa 11 kuukauteen :curs:

Mike sanoi:
Mulla on nenä tukossa kokolailla vuoden päivät. Eikös se ole jotain kanavien ahtautta ja se tulkitaan heti flunssaksi.

työterveyslääkäri sanoi et nenässä on polyyppi kun valitin sille jatkuvaa flunssaa.. sit kävin yksityisellä lääkäris ja tutkittuaan sano et on ahtaat noi nenäontelot..vaimikäsenyoli.. ei polyyppeja eikä flunssaa.
eli nenä voi helposti tukkeutua on flunssaa tai ei..!
mutta siihenkin vaan tottuu... ei se sit elämää haittaa vai mitä mike? :rolleyes:

Oletko kokeillut valkosipulia? Valkosipulin kynsi päivässä pitää pöpöt kurissa. Jos ei putoa maun takia, ota kapseleina.

Onko hyvät rasvat mukana ruokavaliossa? Mulla on sellanen fiilis että kalaöljyt on
myös tärkeitä jos tahtoo pysyä terveenä. Mutu.

Mä oon vedellyt Pirkan valkosipulitabuja. Ihan asiallisia ottaa, eikä koko tai maku haittaa.

Lisäksi tulee vedettyä, aina silloin kun tuntuisi flunssa olevan tulossa, Biocidin Plus -kapseleita. (luontaistuotekaupasta) Perstuntumalla sanoisin, että ovat auttaneet mulla.

Välillä meinas tosin tulla jo semmonen fiilis, ettei uskalla niitä heittää lainkaan pois, kun heti tauti iskee jos lopettaa syömisen. No, nyt kuitenkin alla jo jonkin aikaa flunssattomana, ilman Biocidinejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moro SSS!
Mites sun kita- ja nielurisojen laita? Ne on meinaa olennaisessa osassa noissa flunssa- ja angiinajutuissa.

Nämä vaivat (en nyt tarkoita erityisesti aloittajaa) voivat liittyä allergioihinkin. Itsellä nykyään nenä tuhisee ympäri vuoden, joskus kesäaikaan kunnon on allergianuhaa. Käsittääkseni nimenomaan heinäallergikoilla nenän tukkoisuus voi muuttua helposti ympärivuotiseksi.
Koitan tätä nykyä 10mg reseptivapailla cetiriziineillä helpottaa menoa, jos siltä tuntuu. Yleensä nuhainen olo ja aivastelut vaivaavat erityisesti aamulla.

Itselläni puolestaan poskiontelotulehduskierre jatkunut noin kolmisen kuukautta. Kaksi lääkekuuria takana, ja aina kun luule tervehtyvänsä, niin heti iskee uudestaan.

Jouluna oli enkka, silmä-,korva-,poskiontelo-ja nielutulehdus. Kuurien jälkeen poskiontelot ja kurkku eivät ole vieläkään terveet. Poskionteloista valuva räkä ärsyttää kurkkua ja kierre on valmis.

Nokkaa huuhon suolavesi liuoksella päivittäin ja eilen vedin sen lisäksi valkosipulin kynnen ja huuhtelin suunkin suolavedellä. Mutta aina vaan herää aamulla kurkku limasta karkeena. Tänään varmaanni uudestaan lekuriin.

Koulun terveydenhoitaja puhui jotain, että tällaista ois ollu liikkeellä. Arveli myös, että mun rososet "jotkin"risat kurkussa melkein säilöö pöpöjä, niin sitten vielä helposti vilustun vielä, sekunniksi kun tuuli pääsee kurkkuun käsiksi niin se on siinä.

Ei hyvin oo lähteny eka treenivuosi käyntiin :curs:

SSS sanoi:
Syön normaalisti, noin 3000kaloria per päivä, maitotuotteita paljon, vihanneksia ja hedelmiä vähemmän, mutta monivitamiini, c-vitamiinit, sinkit jne ovat ahkerassa käytössä.

Mun jatkuvat flunssat loppu, kun jätin järjettömän suuret maitotaloustuotteiden määrät ruokavaliosta pois. Maito kehittää sitä limaa elimistöön. Alkuun oli hankalaa korvata sitä proteiini määrää muilla lähteillä mutta nopeasti siihen tottu. Kaikille ei maito sovi.

Mä en ole ollut kipee sitten armeijan. ja ennen inttiä en edes muista koska olen ollut kuumeessa tai nuhassa. joskus 15v sain mahataudin kun ostin töttörön päärynän makua muuten oli, kaks päivää tuli perseestä ja suusta samaan aikaan vettä ym alan tuotteita...
edittiä: en ole mikään maidon suuri ystävä ja sitä tulee viikossa juotua max yksi lasi ja itse asiassa en muista koska viimeks edes olen juonut maitoa :D joskus armeijassa

Kopsasin noi kommentit ja vastaan tuonne väliin. Kiitokset kaikista kommenteista ja vinkeistä, spesiaalikiitokset Tonzalle, Mikelle, Odulle, TJJ:lle ja foolle

Mutta kuinka paljon kiinnität huomiota hygieniaan? Pesetkö käsiäsi, nuoleskeletko sormiasi tai hengitätkö suun kautta?

Ihan normaali hygienia, en ole jöröjukka :D

Vaikea sanoa, jotenkin tuntuu, että miten olisi, mutta miksi ei toisaalta? Oletko yrittänyt, että olisit jonkin aikaa ilman stackeja?

Hmmm...itseasiassa on niitä napsittu koko talvi enemmän tai vähemmän. Voisi kokeilla ollan hetken aikaa ilman.

En usko, että mitään hyödyt miljoonasta verikokeesta. Mulla ainakin ekana tuli tarinastasi mieleen, että onko oikeasti sun "kovaa treenaaminen" sulle vain yksinkertaisesti liian kovaa? Treenaatko kesällä eritavoin, kun silloin ei ole ongelmia?

Kesällä luonnollisesti tulee saunan jälkeen syötyä grillimakkarat ja juotua sidukat, ja otettua iisisi, mutta salilla treenaan aina yhtä kovaa kun sinne pääsen, eli en usko että syy olisi kovassa treenissä, tai en tiedä...

Tietenkin joku krooninen poskiontelon tulehdus tai sellainen vois olla vaihtoehto myöskin..

Tutkittu, ei ole POT:a.

Mike hei, kyllä mä nyt erotan että mikä on flunssaa ja mikä on tukkoisuutta. Mun flunssissa yskittää perkeleesti, nokka vuotaa ja on tukossa, tulee lämpöä ja on törkeän väsynyt olo...yritä nyt siinä sitten tehdä Miken viparipeijaisia :curs:

Paljonko saat unta vuorokaudessa?

Liian vähän, työ, treenit, sosiaalinen elämä jne, rajoittaa sitä. Arkisin noin 6h ja viikonloppuisin noin 12h per yö.

Oletko kokeillut valkosipulia? Valkosipulin kynsi päivässä pitää pöpöt kurissa. Jos ei putoa maun takia, ota kapseleina.

En ole kokeillut, voisin kokeilla tai siis kokeilen, nimenomaan noita kapseleita(pidän kyllä kynsilaukasta, mutta se haju :urjo: ) Eihän niiden kapseleiden kanssa haise?

Onko hyvät rasvat mukana ruokavaliossa? Mulla on sellanen fiilis että kalaöljyt on myös tärkeitä jos tahtoo pysyä terveenä. Mutu.

Normaalit öljyt kuuluu ruokavalioon, kieltämättä aika harvoin tulee syötyä kalaa ja otettua omegoita.

Mä oon vedellyt Pirkan valkosipulitabuja. Ihan asiallisia ottaa, eikä koko tai maku haittaa.

Nämä käyttöön!!:worship:

Lisäksi tulee vedettyä, aina silloin kun tuntuisi flunssa olevan tulossa, Biocidin Plus -kapseleita. (luontaistuotekaupasta) Perstuntumalla sanoisin, että ovat auttaneet mulla.

Ovatko kalliita? Jos eivät mahdottomia maksa niin käyttöön!! Tässä ollaan melkein valmiita tekemään melkein mitä tahansa.

Välillä meinas tosin tulla jo semmonen fiilis, ettei uskalla niitä heittää lainkaan pois, kun heti tauti iskee jos lopettaa syömisen. No, nyt kuitenkin alla jo jonkin aikaa flunssattomana, ilman Biocidinejä.

Moro SSS!
Mites sun kita- ja nielurisojen laita? Ne on meinaa olennaisessa osassa noissa flunssa- ja angiinajutuissa.

Ihan normaalit ne on, ei ole leikattu. Angiinassa ne olivat täysin valkoiset, ei näkynyt lohenpunaista missään, pelkästään valkoista oli koko kurkku täynnä kun fikkarilla katsoin...:urjo: :D

Allergiat

Kaikki tutkittu ja mitään ei näkynyt.

Mun jatkuvat flunssat loppu, kun jätin järjettömän suuret maitotaloustuotteiden määrät ruokavaliosta pois. Maito kehittää sitä limaa elimistöön. Alkuun oli hankalaa korvata sitä proteiini määrää muilla lähteillä mutta nopeasti siihen tottu. Kaikille ei maito sovi.

Varmasti hyvä idea, mutta silloin mun valkuisten määrä tippuisi kuudellakymmenellä prosentilla...:(

SSS sanoi:
Biocidin Plus -kapseleita. (luontaistuotekaupasta) Perstuntumalla sanoisin, että ovat auttaneet mulla.
-------------------------------------------------------------------------
Ovatko kalliita? Jos eivät mahdottomia maksa niin käyttöön!! Tässä ollaan melkein valmiita tekemään melkein mitä tahansa.

Muistaakseni oon maksanut niistä jotain 13.90€/paketti. Sillä paketilla pärjää jonkun aikaa ja kyllähän sen siinä näkee, että auttavatko, että tietää ostaako jatkossa... Ei tuo hinta paha ole kokeilua ajatellen ja jos niistä on hyötyä, niin pieni hinta siitä, että flunssat pysyisivät poissa.

Mike sanoi:

Onko toi vaiva ollut jo ennen röökiä yhtä pahana?

2 edellisenä talvena molempina sairastin jonkin sortin flunssaa 6 tai 7 kertaa.

keväällä 2005 kyllästytti taas sairastelu ja menin nenä ym lääkärille.
totesi että allergia on pahasti päällänsä nenän limakalvoilla.
polyypit olivat reilusti laajentuneet ym. antoi reilun kuurin jolla saatiin polyypit kuivumaan ja kutistumaan -> tosin nykyään tulee verta nenästä aamuisin, nuorempana ei tullut ikinä. tähän asti on nenä toiminut ja pystyn hengittämään sen kautta, ennen hengitin suun kautta ja honotin.

syksyllä tulin kipeeksi ja ajattelin että eipä auttanut kun talvi taas tuli (yllätys kännien jälkeen kipeeksi). reilu 1kk kesti flunssailu. tosin söin huonosti ja muutenkin vitutti, niin varmasti tuo elpyminenkin kesti kauemmin.

ryypiskelyn olen jättänyt vähällä, sekin saattaa auttaa. ja jos on kipeä ja sairastaa usein, suosittelen olemaan salilta pois ja kauan, koska ei ole mitää hyötyä treenata puolikuntoisena ja hommata flunssalle lisää aikaa.
eli sun tapauksessa pysyisin 2 tervettä viikkoa pois treeneistä ja kävisin tutkituttamassa hengitys tiet.

itsekin tutkitutin veren, mutta sielllä oli kaikki normaalisti, hyvin.

eli itselläni auttoi tuo nenän kuntoon saaminen ja se ryyppäämisen vähennys, sekä liika treenaminen. ja nyt ollaan parhaassa kunnossa mitä koskaan ollaan oltu ja tulee jo 5 vuotta treeniä täyteen.

Back
Ylös Bottom