Koko ajan flunssassa!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä pääsin eroon järjettömästä sairastelusta alkamalla syömään helvetisti lisäravinteita. Nykyään tulee syötyä kapseleina valkosipulia (ei haise), sinkkiä, magnesiumia, monivitamiinit ja hivenaineet, ja vielä lohiöljyt päälle. Ja tietysti glutamiini joka päivä. Vihanneksia ja hedelmiä olen syönyt aina mahdollisimman paljon mutta ei vain näemmä riitä. Sairastelu vituttaa jo sen verran pahasti että taidan vielä jonkun purkin ostaa säännölliseen käyttöön.

Omasta kokemuksesta suosittelen purkkikokoelman kartuttamista jos vain lompakko kestää. Jotkut pärjää ilman, jotkut ei.

Mä suosittelen nukkumista sukat jalassa. Mä niiskutan aina, jos nukun ilman sukkia talvella. Mutta sukkien kanssa ei ole mitään ongelmaa. Pistä testiin...

Muutama kokemus omasta puolestani:
Vaikka kuinka terveelisti syön ja elän niin jos vaan tulee stressiä ja univajetta niin seuraamuksena on ollut flunssa toisinaan. Olen itse vuorotyössä ja vuorojen vaihteessa tulee huonosti nukuttuja öitä ja niiden jälkeen olin yhdessä vaiheessa aika herkkä saamaan flunssan.

Entäs sitten kodin ja työpaikan ilmanlaatu? Pölyä? Hometta? jne onko?

Vaikka on toisessa threadissa kumottu väittämä että kylmyys aiheuttaa flunssaa niin omasta kokemuksesta voi yllättävän pienikin veto joskus saada aikaan flunssan.

Sympatiat sulle. Itsellä on ollut jo kuukauden päivät pientä lämpöä 37,5~, eikä loppua näy :(. Ehkä kaikkien ärsyttävintä on ollut se että ei voi urheilla ja kotona levätessä tulee kokoajan syötyä kun ei ole muutakaan tekemistä. Maha kasvaa kasvamistaan.

japa sanoi:
Muutama kokemus omasta puolestani:
Vaikka kuinka terveelisti syön ja elän niin jos vaan tulee stressiä ja univajetta niin seuraamuksena on ollut flunssa toisinaan. Olen itse vuorotyössä ja vuorojen vaihteessa tulee huonosti nukuttuja öitä ja niiden jälkeen olin yhdessä vaiheessa aika herkkä saamaan flunssan.

Entäs sitten kodin ja työpaikan ilmanlaatu? Pölyä? Hometta? jne onko?

Vaikka on toisessa threadissa kumottu väittämä että kylmyys aiheuttaa flunssaa niin omasta kokemuksesta voi yllättävän pienikin veto joskus saada aikaan flunssan.

Tohon homeeseen kannattaa suhtautua vakavasti. Siihen liittyy yleensä nuhaa, väsymystä, päänsärkyä, joskus kuumeilua ja lihas sekä nivelkipuja. Kaveri altistui taannoin asunnossaan homeelle ja oli lähes koko ajan sairas. Homeallergianhan voi käsittääkseni saada selville testein. Työpaikallekin voi vaatia jonkun testaamaan ilmanlaadun.

Mulla oli ihan sama tilanne ennen inttiä ja pääsin siitä eroon, kun muutin tai lisäsin montaakin asiaa:

1) Syömällä proteiinia ja yleensäkin ruokaa paljon, proteiinia tuli noin 3g per painokilo päivässä. Tämä myös nopeuttaa palautumista.
2) Ottamalla valkosipulikapseleita, joita muutkin näyttää syövän. (Nostavat myös testosteronia.)
3) Greipinsiemenuute ja oliivinlehtiuute ovat yhdessä päivittäin nautittuna todella voimakas antioksidantti.
4) Lisäämällä vitamiinien saantia huomattavasti yli RDA:n, käytän vitamaxia sen suositellun 5g päivässä, jolloin parhaimmillaan tulee 1300% yli rda:n hivenaineita.
5) Nukkumalla enemmän.
6) Pukeutumalla poikkeuksellisen lämpimästi ja välttämällä pieniäkin ulkonahyppäämisiä ilman kunnon vaatetusta. Älä hae postia pelkällä T-paidalla.

Offtopiccina vituttaa suunnattomasti kun jo toisena talvena peräkkäin nenä on ollut koko ajan tukossa. Käytän kroonisesti nenänaukaisusumutteita, nasolinia ym. Lääkäri sanoi että talvi kuivattaa limakalvot ja käski muuttaan välimerelle. Antoi se tosin a-vita tippojakin, jotka kosteuttaa nenän limakalvoja, ei vaan jaksa käyttää niitä. Nyt on muuten tullu uus nenäsumute johon on lisätty mentholia, on pirusti tehokkaampaa kuin normaali sumute, olisko ollu otrivinilta vai ratiopharmilta.. En muista.

Sä et SSS kerkee muuta enää tekeenkään kun testaileen näitä meidän antamia vinkkejä, jos jokaista meinaat koittaa. :lol2:

Saapas sanoi:
Offtopiccina vituttaa suunnattomasti kun jo toisena talvena peräkkäin nenä on ollut koko ajan tukossa. Käytän kroonisesti nenänaukaisusumutteita, nasolinia ym. Lääkäri sanoi että talvi kuivattaa limakalvot ja käski muuttaan välimerelle. Antoi se tosin a-vita tippojakin, jotka kosteuttaa nenän limakalvoja, ei vaan jaksa käyttää niitä. Nyt on muuten tullu uus nenäsumute johon on lisätty mentholia, on pirusti tehokkaampaa kuin normaali sumute, olisko ollu otrivinilta vai ratiopharmilta.. En muista.

Tiedätkö mäkin olin koukussa noihin sumutteisiin,en saanut nukuttua ilman yms.Noitahan ei sais käyttää kuin jotain 10pv putkeen.
Tilanne korjaantui kun lääkäri määräsi kortison sumutetta jota voi käyttää vaikka vuoden putkeen.

osku sanoi:
Tiedätkö mäkin olin koukussa noihin sumutteisiin,en saanut nukuttua ilman yms.Noitahan ei sais käyttää kuin jotain 10pv putkeen.
Tilanne korjaantui kun lääkäri määräsi kortison sumutetta jota voi käyttää vaikka vuoden putkeen.
Perkule, pitääkin varata heti aika lääkäriin! Kiitoksia vinkistä! :worship:

VITTUUUUUUU!!!!!!!

Nyt on itellä kaksi kuukautta mittarissa sairastelua. Pieni kurkkukipu koko ajan, yleinen heikotus, nokka tukossa, lämpöä ei. Tämä on just vittumainen tauti. Duunissa ja arkiaskareissa ei tunnu juuri mitään. Sitten joks vähänkään koittaa jotain tehdä, niin pyörryttää, ja näkee että ei ole ukko kunnossa.

Siellä saatanan arvauskeskuksessa olen käynyt varmaan viidesti. Ekalla kerralla tuli "randomkuuri", ei sulla taia mitään olla, mutta vedä varalta penisilliinit. Toisella kerralla tuli keppiä ja buranaa. Kolmannella tuli röntgenreissu "saattaa olla poskiontelojutska, vedäppä kuuri". Neljännellä tuli punkteeraus "ei siellä mitään taia olla, mutta punkteerataan varalta". Viidennellä kerralla tuli taas keppiä ja buranaa.

TÄmä on totaalisen perseesta. Koko aikana olen vetänyt vissiin 3 tai neljä punttitreeniä, silloin kun on ollut parempi päivä. Pitää vissiin lähteä yksityiselle lekurille, ja laitattaa hommat viimeisen päälle kuntoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elchubagabra sanoi:
Pitää vissiin lähteä yksityiselle lekurille, ja laitattaa hommat viimeisen päälle kuntoon.

Ole hyvä vaan. Mutta eipä siellä paljoa sen enempää voida tehdä kuin terkkarissakaan. Aina kaikki ei ole sen terveyskeskuksen syytä, ts. "laitattaa kaikki viimeisen päälle kuntoon" on toiveajattelua.

Kokeile hunajaa. Flunssassa en ole hunajan käyttämisen aloittamisen jälkeen ollut. Avantouinti on myös hyvä keino pitää flunssat ym vaivat poissa. Itse en ole sitä kuitenkaan kokeillut. Flunssaisena ei kannata mennä avantoon.

Klatskin sanoi:
Ole hyvä vaan. Mutta eipä siellä paljoa sen enempää voida tehdä kuin terkkarissakaan. Aina kaikki ei ole sen terveyskeskuksen syytä, ts. "laitattaa kaikki viimeisen päälle kuntoon" on toiveajattelua.

Olet oikeassa! Ja aika puusilmäistähän se on yleistää, että arvauskeskuksissa tulee vaan voivottelua, ja että yksityisellä kaikki käy ihan vaan "simsalabim".

Yleisen sektorin kortti on nyt katsottu, ja ainakin minun kohdalla se on ollut sitä "kyllä se siitä ajan kanssa mutuilua", joten kokeillaan jotain muuta.

Mulla tuli mieleen krooninen yrjö ylikunto, jolloin elimistö alkaa toimia vasten sun tahtojas. eli parasympaattinen hermoston ja sympaattisen hermoston vaihtelu alkaa olla mielenkiintoinen. Lepäät ja elimistö palautuu, mutta kun aloitat uudelleen riehumaan, niin kohta ollaan taas sängyn pohjalla.

parasymppis= Välillä nukuttaa, aineenvaihdunta ja ruokahalu voi tökkiä. treeni ei kulje ja elimistö ei lähde käyntiin eli et hikoile.Kaikki maistuu puulle.

symppis= hikoilee alvariinsa, univaikeuksia, vituttaa ja kiukuttaa, mutta treeni kulkee ja voi olla, että olo on kuin supermiehellä. voi olla jopa hetkellisiä lämpötilan kohoamisia esim 37,5 c ja 4 tunnin päästä mittaamisesta lämpötila on normaali 36,5.

Tossa on noin yleisesti oireiden kuvaukset. Oireet sopivat jossain määrin jopa kilpirauhasen toiminnan mukaisiin oireisiin (yli/ali -aktiivinen). Mietityttää hieman tuo kuurittelu, onko sillä ollut vaikutusta omaan hormonitoimintaan (on ja varmasti) ja kuinka paljon. Palauttelu taisi olla mallillaan, joten ajan kanssa selviää, et oliko vai eikö.

että sellasta...

Minulle tulee mieleen liian kova treeni, jolloin elimistön vastustuskyky laskee ja sitten sairastuu. Niin ja talvisin siksi, että muistaakseni flunssapöpöt tykkää kylmästä. Jos en ihan väärin muista.

Krice sanoi:
Minulle tulee mieleen liian kova treeni, jolloin elimistön vastustuskyky laskee ja sitten sairastuu. Niin ja talvisin siksi, että muistaakseni flunssapöpöt tykkää kylmästä. Jos en ihan väärin muista.

Kyllä flunssapöpöt tykkää lämpimästä, ja talvellahan ihmiset viihtyvät sisätiloissa.

jostain lueskelin miksei jalkoja kannata kylmätä ym...
eli kun jalat alkavat palella talvella, alkaa verenkierto kohdistumaan noihin kylmiin kohtiin -> veri on muualta pois esim kurkusta -> bakteerit saavat enemmän "tilaa" ja alkaa muodostua jonkin sortin tulehdus -> kurkku kipeä ja kuumeessa kohta ollaan.
en täysin muista artikkelia eli virhettä saatta olla, joku lääkäri tieteilijä voi korjailla.
ja lähes kaikkihan sen nuha viiruksen on saanut, mutta kaikki ei sitä sairasta.

liekkisalama sanoi:
Tohon homeeseen kannattaa suhtautua vakavasti. Siihen liittyy yleensä nuhaa, väsymystä, päänsärkyä, joskus kuumeilua ja lihas sekä nivelkipuja. Kaveri altistui taannoin asunnossaan homeelle ja oli lähes koko ajan sairas. Homeallergianhan voi käsittääkseni saada selville testein. Työpaikallekin voi vaatia jonkun testaamaan ilmanlaadun.

Kohta ilmeisesti pitää rueta kyselemään että mistä kautta tulisi joku tutkimaan mmeidän firman ilmanlaadun sillä parikin ihmistä valittaa nuhan oireita ja aivastelua yhtenään duunissa. Itse olin aikaisemmin sitä mieltä että siellä on jotain häikkää mutta kun lekuri lykkäsi allergia lääkkeet kouraan niin sillä omat oireet hävisivät.

Elchubagabra sanoi:
VITTUUUUUUU!!!!!!!

Nyt on itellä kaksi kuukautta mittarissa sairastelua. Pieni kurkkukipu koko ajan, yleinen heikotus, nokka tukossa, lämpöä ei. Tämä on just vittumainen tauti. Duunissa ja arkiaskareissa ei tunnu juuri mitään. Sitten joks vähänkään koittaa jotain tehdä, niin pyörryttää, ja näkee että ei ole ukko kunnossa.

Siellä saatanan arvauskeskuksessa olen käynyt varmaan viidesti. Ekalla kerralla tuli "randomkuuri", ei sulla taia mitään olla, mutta vedä varalta penisilliinit. Toisella kerralla tuli keppiä ja buranaa. Kolmannella tuli röntgenreissu "saattaa olla poskiontelojutska, vedäppä kuuri". Neljännellä tuli punkteeraus "ei siellä mitään taia olla, mutta punkteerataan varalta". Viidennellä kerralla tuli taas keppiä ja buranaa.

TÄmä on totaalisen perseesta. Koko aikana olen vetänyt vissiin 3 tai neljä punttitreeniä, silloin kun on ollut parempi päivä. Pitää vissiin lähteä yksityiselle lekurille, ja laitattaa hommat viimeisen päälle kuntoon.

Samat temput tehtiin mulle viime vuonna yksityisellä x~2, ei auttanut.
Nykylääketiede tuntuu olevan aika lapsen kengissä, avohaavat osataan sitoa, mutta, kun mitään vikaa ulospäin ei näy ollaan sormet perseessä ja kohautellaan olkapäitä.

Viime vuonna olin 11 kertaa flunssassa. Syksy-talvi aikaan kaikki.
Nyt oon TAAS kipeenä.

Joku mainitsi maitotalous tuotteiden runsaan käytön vaikutuksen. Onko tästä mitään näyttöä?
Mulla menee 2-3 litraa maitoa, 1kg rahkaa + juustoa /päivä.

Back
Ylös Bottom