Kokkolan pakkislaisia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dodiin, tuli käytyä Rokissa tänään tekemässä selkätreeni. Jos mä hieman kertoisin mielipiteitäni ja huomioitani. Elikkä, ensinnäkin siellä on viehättäviä naisia aikalailla paljon, tai oli ainakin tänään (varsinkin yks blondi ohjaaja pisti heti silmään). Olin siellä joskus klo 17-18.30 välillä ja tosiaan silmänruokaa oli kiitettävästi jos semmoista hakee. Lisää positiivisia asioita, niin ilmastointi oli ihan ok ja paikassa oli ihan "oikean" kuntosalin näköä. Pukuhuone oli siisti, joskin melko pieni (tosin siellä ei tod.näk. hirveetä ryysistä ole miehistä varmaan koskaan, niin se ei haittane), ja siellä oli 2 suihkua, niin ei tarvi jonottaa. Saunaa ei ainakaan miesten puolella näkynyt vaikka infrasaunaa mainostavat.

ja sieltä löytyi peruskamat eli 1 penkkipunnerruspenkki, 2 smith laitetta (jotka liikkuivat myös syvyyssuunnassa), 1 kyykkyteline, ez-tanko, dippiteline, ainakin 2 säädettävää penkkiä, perus ylä- ja alatalja, jonkin sortin jalkaprässi, ristitalja, ja sitten kaikenlaisia muita laitteita joista suurinta osaa ei varmaan tule koskaan ite käytettyä. Käsipainoja näytti olevan kiitettävästi, taisivat tosin vain loppua 40 kiloon. EI mavepaikkaa, mutta lattia oli osittain päällystetty kumimatolla, niin siellä periaatteessa pystynee tehdä sitä (saattavat tosin neidit katsoa pahalla silmällä, who knows?). Myöskään dippivyötä siellä ei tainnut olla, en tosin huomannut edes oikein etsiä. Muutama perus vyö siellä oli ainakin.

Sitten jos negatiivisia asioita kävis läpi, niin paikka on PIENI. Verrattuna U-taloon, ihan törkeän pieni. Laitteita ja telineitä oli lähinnä 1 jokaista, eli jos on yhtään enempi ryysistä, niin joutuu odottamaan. Tänään ei ollut liian paljon porukkaa, niin mun treeniä ei haitannut, jouduin ainoastaan viimeistä paikkaa venaan pari minuuttia. Sitten siellä on kova meteli, radio huutaa jotain musaa ja viereinen jumppasali soittaa toista ja ne ohjaajat kuuluu tosi äänekkäästi. Itsellä oli mp3-soitin ja silti meteli meinas puskea läpi (ei kuitenkaan niin pahasti että se ois treeniä haitannut).

Eli summa summarum plussat ja miinukset

+ kauniita, nuoria naisia
+ siisti
+ ok laitteet, telineet ja tangot

- PIENI
- meteli
- vähän laitteita ja telineitä (joutunee odottamaan jos on enempi väkeä)

Rokia suosittelisin ihmisille jotka haluavat nähdä nättejä tyttöjä ja eivätkä välttämättä treenaa ns. "tosissaan" ja ihan mahdottaman isoilla painoilla. Voimanostajille ei sovi ollenkaan, jos käytät penkkipaitaa, älä mene Rokiin. Itse olen kahden vaiheilla, hinta ois loistava (30€ kk-kortti) ja periaatteessa laitteet ja tilat riittäis omaan treeniin (käsipainot loppuu ehkä vähän kesken osaan liikkeistä), mutta koska laitteita on vähän ja tilat pienet, niin siellä ei välttämättä pystykään vetään treeniä suunnitelmien mukaan. Yks treeni ei riitä antamaan kunnon kuvaa paikasta (esim. jalkatreeni laitteet meni suurimmaks osaksi noteeraamatta). Nyt on paha paikka, pettääkö u-talo ja mennä ainakin kuukaudeksi Rokiin vaiko jatkaa tutulla ja turvallisella? Nää on niitä elämän vaikeita kysymyksiä.

Vähän arvelinkin jotain tuon tapaista kommenttia. Puolensa ja puolensa, mua ainakin piristää välillä vaihtaa treenipaikkaa :)

Hieno tiivistelmä möröltä..

Olen itse aika paljon urkalla rautaa vääntänyt ( vuosissa ), mutta käytännössä siellä pystyy vain aamuiseen aikaan kesällä treenata. En tarkemmin perustele tätä. Paras sali nostajille ja äijille ,kuten itsekin olen.. Positiivista on että urkka on ainut paikka missä meikäläisellekin käsipainot riittää ( lue määrää kg ) vaikka olen tällainen alamittainen ja reilusti alle 80kg, mutta ei se koko vaan teho:)

Jokainen kuitenkin voi vaikuttaa kuntosalin laitehankintoihinkin jos näin haluaa!!!

Itsellä oli aika siirtyä finnbodyn kautta rokkiin ihan positiivisen ilmapiirin ja raittiin ilman suhteen.. Tämä riittää minulle ja monelle muullekin vallan mainiosti.. Kehottaisinkin ihmisiä käymään rohkeasti jokaisessa paikassa ja tutustumaan avoimesti samalla myös ihmisiin kun treenaa.. Ei pelkästään perseitä kyttäämäällä tule hyvä mieli :)

Treenaaminen on paljolti myös sitä että haluamme poistaa stressia ja arjen rasitukset kehoistamme, jotta mielemme toimisi paremmin ja Rokissa se toimii hyvin. Väitän että oma intensiivinen treenityyli on reilusti keskimääräistä korkeampi ja silti sali tarjoaa joka kerta tavan nöyrtyä uudelleen ja uudelleen.

Hintalaatusuhteeltaan ROK hakkaa mennen tullen paikalliset kilpailijat ja vaikkakaan en ole omistajia enkä hyödy tekemästäni provosta millään muotoa on ROK ehdoton valinta myös kovasti ja positiivisesti trenaaville henkilöille..

ps. dippivyö on ollut jo viikkoja vakivaruste rokissa:)

Ostin kuukausikortin Rokiin tänään ja hieman alkoi kaduttaan heti. Ensinnäkin se tanko penkissä on todella sileä (eikä taida painaa 20kg), tein yhden lämmittelysarjan, jonka jälkeen vaihdoin smith-laitteeseen, jossa oli paljon parempi tanko. Muuten rintatreeni sujui tosi nätisti, ei ongelmia.

MUTTA mikä pisti silmään huomista ajatellen oli se että siellä ei ole kunnon painoja jalkaprässiin. En kokeillut vielä millainen se prässi on, mutta uskoisin että jos teet u-talolla yli 300 kilolla, niin taitaa jäädä Rokin prässi pieneksi kun isoin kiekko taitaa olla 20kg. Eli tod.näk. pitää alkaa tehdä yhden jalan prässiä. Kyykkyteline vaikuttaa tosin hyvältä.

Eli vielä kerran tiivistettynä, niin vaikuttaa siltä että maastaveto ja jalkaprässi jäänee vahvemmilta kavereilta tekemättä Rokissa. Itseä harmittaa se prässi kun on polvet niin rikki, että ei kyykkyä pysty aina välttämättä tekemään.

Ps. siellä tosiaan on dippivyö. Ja muut vyöt vaikutti tosi pieniltä, en tiedä mahtuvatko mun ympärille.

Ensinnäkin se tanko penkissä on todella sileä (eikä taida painaa 20kg),

Kylä Rokissa reenaa ei siinä mitään, mut tangot juurikin Kärkkäisen 99,- kamaa ja punnitessa painoi 18kg! Ja tosiaankin ruuhka aikaan siellä loppuu laitteet samantien. Plussana kumminkin et siellä näkee muitakin kuin urheilutalon Eskoja :D. Silti kukaan ei voi väittää sitä salina paremmaks kuin U-talo tai KokkolaSportsGym..

Kylä Rokissa reenaa ei siinä mitään, mut tangot juurikin Kärkkäisen 99,- kamaa ja punnitessa painoi 18kg! Ja tosiaankin ruuhka aikaan siellä loppuu laitteet samantien. Plussana kumminkin et siellä näkee muitakin kuin urheilutalon Eskoja :D. Silti kukaan ei voi väittää sitä salina paremmaks kuin U-talo tai KokkolaSportsGym..

Voi persus, luulin jo nostavani enkkoja melkein penkistä mutta se tanko olikin pari kiloo kevyempi ;)

Tehdäämpä sit Metallimörön vastine Kokkola Sports Clubista :). Okei Siellähän on vanha Finnbodyn laitteisto plus vanha ladylinen laitteisto. Tarkemmasti Sports Clubin laitteistosta:
2x penkki
1x vinopenkki
2x smith
1-10kg käsipainot + 5-40kg käsipainot (2,5 kg korotuksin)
Kyykkyteline
Dippiteline
Nostolava
Vipuvarsiprässi (uusitaan)
räck tulossa
3x vipuvarsisoutukoneita erikulmasta selälle
2x vipuvarsisoutukoneita rinnalle
Vipunostokone aasinpotkuille
+ Hack (uusitaan)
ja sit taljavehkeitä (joku impulce jossen väärin muista. ei vakuuta):
Vaakaprässi
Koukistus ja ojennus
pohkeet
rintallike + selkäliike
pystäri + sivuolat
pitkäselkälihas+ vatsarutistus
sivuttaisvatsat
peckdeck + väärinpäin peckdeck (takaolat)
ylätalja+ 2x alatalja (+yks kone jossa on näitten yhdistelmä)
avustettu dippikone+leuanveto
ristitalja
normitalja
2x vatsarutistus
2x suorat selät
+
3x rullilla liikkuva vatsalaite (en tosiaan tedä nimeä)
2x selkäpenkki
2x vatsapenkki
2x Ostostv:stä tuttu rutistuspenkki :)
2x jalannostopenkki
3x tärisytinlaite (jossa yleensä tärisytetään persettä)
3x venytyspenkki
(voi olla lisääkin vehkeitä. en nyt muista tarkasti.)

lisäksi mm ryhmäliikuntatilat, spinninghuone, yheiset infrapunasaunat (/+tietenki omat ilmaiset saunat molemmislle) miehille ja naisille, yhteinen ilmainen poreamme ja lisäksi ryhmäliikunnat, joista allekirjoittanut ei ymmärrä mitään. keilaus puolella on lappu, jossa kerrotaan, että vip jäsenille on ilmaista keilata välillä su-to olikohan 10-15 (en muista tarkasti).

-lisäpainovöitä ei ole (itse ostin ketjua + lukon hartmannilta. ei maksanu paljoa)
-vöitä ei juuri ole. salilla on 1 painonnostovyö, joka on liian suuri meikäläiselleki. -->Anne lupasi tuoda Ladylinen vyöt sinne. Josseivat ole hyviä, joutuu luultavasti ostaa oman
- Käsipainot menevät vain 40kg:hen asti. vahvemmille huono homma(ainaki toistaseks).
- Sopimuksen joutuu tehdä vuoden kerrallaan
- uusin hankintojen tuominen kokkolaan kestää -> laitteita ei maassa. tuominen kuulemma kestää

Loistava homma nämä vertaillut. Varmistuu kanta ainakin siitä, että Kokkola Sports Clubiin ei tarvi jalallaan astua. Rok taas... meikällä näkyy heti punasta jos on:
yks penkki
2 säädettävää penkkiä
Just tuo 1 per laite periaate...
Meikäläinen mielellään treenaa just jämptisti ohjelmani mukaan ja en pidä siitä, että joutuisi odotella laitteen vapautumista (aina ei välissä vetäminen onnistu/ole mielekästä)

Hyviä perusteluita, kiitoksia niistä :)

Vois kesäloman kunniaksi käydä vaikka torstaina tuolla rokissa ja perjantaina sports clubissa. Voisin itekki jos jaksaa, niin sitten laittaa jotain lyhyttä kommenttia kyseisistä paikoista :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei pistelkääs aikoja milloin käyttä hikoileen ,tekis hyvää vähän laajentaa kaveripiiriä... Ei väliä mies vai nainen, kunhan on asenne kohillaan:)

Itehän käyn urheilutalolla ti, to, la ja su. Viikolla jossain 16 aikaan, melkein suoraa töiden jälkeen. Viikonloppuisin treenaan aamulla johonkin 9 - 11 aikaan.

Käväisin tänään tuolla sports clubissa.
Paikka siis todella hieno ja laitteet on hyvät ja monipuoliset, kässäreitä saisi olla vähän enempi muuten en varustelun puolesta niin suurta moitittavaa löytäny...
Mutta treenaaminen siellä oli mielestäni aika tylsää, olin tunnin salilla eikä ainuttakaan muuta kävijää näkyny, minä ainakin tykkään kun on muitakin treenaajia joitten kans voi jutella sarjojen välissä...
Ensimmäinen kerta tuonne oli ilmainen, muuten kertamaksu on 12€ ja vuosikortti suunilleen 600€ eli aika suolaiset hinnat.

Kokonaisuudessaan ihan ok sali, mutta jää kyllä kauas urheilutalosta minun mielestäni :)

Rok tuli tänään testattua.
Odotukset ennen sallille menoa ei ollut kovin suuret, sillä siitä infosta kun katsoi salia niin sai sen käsityksen että paikka on pieni ja muutenkin laitteita näytti olevan aika vähän.
Mutta heti kun pääsin treenaamaan niin mieli ja fiilikset muuttui, sali yllätti todella positiivisesti :) vaikka mave paikka puuttuu, ja tangot on huonolaatuisia, niin kuitenkin siellä oli kyllä hyvin laitteita ja käsipainoja millä treenata. Eka kertaa pääsin myös elämässäni testailemaan tuommoista smitti laitetta joka liikkuu myös vaakatasossa, tein siinä kulmasoutua ja epäkkäitä ja vaikutti todella hyvältä. Muutenkin salilla näytti olevan ihan mukava ilmapiiri kaikinpuolin.
Pukuhuone oli aika pieni, mutta eihän sen paljon tuota isompi tarvitsekkaan olla.
Eikä ollut hinnalla pilattua tämä paikka, verrattuna sports clubiin... 30€/kuukausi.
Vielä tämä jää kyllä reilusti jälkeen urheilutalosta, mutta todella hyvä sali minun mielestä oli näin muuten, ja kiva oli saada vähän vaihteluakin.

En tiedä miten nämä tulevat asuntomessut vaikuttavat urehilutalolla treenaamiseen, mutta veikkaan että parkkipaikat voivat olla aika kiven alla. Ja muutenkin voi olla että on aikamoinen ruuhka siinä molemmin puolin urheilutaloa. Jos näin on niin harkitsen kyllä kuukausikortin ostamista tuonne Rokkiin, vaikka urheilutalolle on vuosikortti maksettu...

Btw, se jalkaprässi rokissa on aika huono, mutta painot ei todellakaan lopu kesken vaikka niin luulin. Se on erilainen kuin u-talolla, piti jättää sata kiloa kevyemmälle. Muuten olen kyllä aika tyytyväinen rokiin kun on nyt viikon treenannut. Jotain liikkeitä on pitänyt vaihtaa, mutta suurimmaks osaks on voinut treenata just niinku on halunnut. Ei hassumpi paikka, mutta en viitsi mainostaa ettei sinne tule tungosta ;)

Tuo ihmisten määrä tuolla on kyllä suhteellinen käsite. Silloin ku mulla on "voimapäivät", niin kyllä v***ttaa ku on yksin salilla. Koitappa ottaa tiukkoja sarjoja ku salilla ei oo ketään varmistamaan. Toisaalta ku meen vaan pumppailemaan niin on hyvä jos laitteet on vapaina ja ei tarvi ootella ketään. Yleensä nämä vaan sattuu mun tuurilla menehän just toistepäin...

ROK on ainakin omasta mielestä tosi hyvä paikka. Nyt varsinkin kun sinne pääsee 06-22 aikana ni ei ainakaan tuu aukioloaikojen kanssa ongelmia. Se rokin penkkitanko on todella sileä, hikisenä on vaikea vetää tosissaan penkkiohjelmaa ku kädet lipsuu. Mutta kysäsin niin mankkua saa käyttää jos löytyy, sillä ongelma ratkesi mulla. Tangon painosta sanoisin että kyykkytelineen tanko tuntuu painavammalta ku penkkitanko. Maybe? Ja smithin tanko painaa 15kg.

Suositut

Back
Ylös Bottom