Tai teet siitä ns. "perhosleikkeen"( Broilerin rintafilee leikataan pituussuunnassa halki isoksi pihviksi). Väliin sitten se täyte--> broisku takasin kiinni--> pannulle--> uuniin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt oon sen verra viisastunut, että haluisin koittaa täytettyä broilerfilettä. Mutta miten tää käytännössä onnistuu?
Onko kukaan tehnyt ja ottanut kuvia, jotka vois nyt mulle paljastaa?![]()

Hieman enemmän olis pitäny pistää hunajaa valmistuksen aikana, ainakin tuntu siltä. Asettelussakaan ei oo kehumista, mutta näillä mennään. Tärkeintä oli tapahtuman sosiaalinen syvyys ja ruoan maku.
Kiitti tästä, tän laitan muistiin ja tänään teen treeniannoksen, etten sitten ihan kylmiltä lähde tota duunaamaan ylihuomenna. Thanks.Täällä on jo hyvin neuvottua samaan tyyliin kuin mäkin, mutta laitanpa tän silti...
Mulla ei valitettavasti ole kuvia ihan tekovaiheen alusta, vaan vasta siitä paisto-osuudesta. Tämä mun ohje on ainakin tosi helppo ja hyvänmakuinen. Jos et halua, niin sun ei ole pakko tehdä tota risottoa, vaan voit tehdä vaikka jotain muutakin sen kanssa.
Jos haluat tehdä tätä, niin osta sellaisia maustamattomia broilerin rintafileitä. Sellaisia suht paksuja eikä mitään ohuita. Sitten laitat sen fileen leikkuulaudalle ja leikkaat siihen fileeseen paksuimpaan kohtaan sivusuunnassa sellaisen syvän viillon. Viilto ei kuitenkaan saa mennä läpi fileen sieltä toiselta puolelta eli älä halkaise sitä, vaan tee siihen vaan sellainen tasku. Jos tämä leikkaustapa ei aukea tämän kirjoituksen perusteella, niin kysy vaikka kaupassa lihatiskillä neuvoa tai sitten kysyt vaikka äipältä.
Tämän jälkeen täytät taskun reseptillä kerrotulla tavalla, kiedot ympärille muutaman pekonisiivun ja lopuksi laitat sen fileen ja pekonit kiinni vielä cocktail-tikulla, jotta se ei repsahda uunissa. Ennen uuniin laittoa fileet maustetaan ja fileitä paistetaan hetki paistinpannulla niin, että ne saavat pintaan vähän ruskeaa väriä. Kokonaan kypsiksi niitä ei edes kuulu tässä vaiheessa paistaa, vasta uunissa.
Ja tietty ennen tarjoamista poistat ne cocktail-tikut. Hammastikut on tätä tarkoitusta varten ehkä vähän liian lyhyitä. Jos käyttää hammastikkuja, niin kannattaa katsoa etteivät ne ole mitään minttumaustettuja...
Täällä resepti:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=66046&page=25
Kiitti tästä, tän laitan muistiin ja tänään teen treeniannoksen, etten sitten ihan kylmiltä lähde tota duunaamaan ylihuomenna. Thanks.
Niin ja jotain pastaa vois kokeilla siihen kylkeen.
Jos teet broiskufileen kanssaesim. riisiä/pastaa, niin voisin suositella laittamaan ehkä jotain kastiketta siihen oheen. Voisin kuvitella, että esim. joku vähän kermainen kastike voisi olla hyvä. Jos et halua alkaa heti tällaista opettelemaan, niin voihan niitä ostaa kaupasta valmiina.
Tää kuullostaa aika iisiltä. Mieteinkin tossa ittekseni, että jotain kastiketta se sit varmaan kaipais. Yleensä tehny ihan perus riisiä ja fileesuikaletta, ja kun suikaleet paistettu pannulla niin kermaa sekaan ja pienel lämmöllä antanu muhia.Yks helppo, mikä toimii kanan kanssa:
Paketti pekonia
Pari desiä kermaa
sipulia
sieniä
lihaliemitiivistettä
suolaa
pippuria
Pannu kuumaksi
Pekonit pannulle, pari minuuttia kärvistelyä
Sipulit ja sienet pannulle sen ajaksi, että ne pehmenee
kermat sekaan ja lämpö pienelle
ehkä joku ruokalusikallinen tuota lihaliemitiivistettä(myydän pienissä pulloissa, nimeltään joku vasikan fondue tai vastaava)
Suolaa ja pippuria tarpeen mukaan ja annetaan muhia vähän aikaa
Toimii mun mielestäni kanankin kanssa oikein hyvin. Välttämättä tota lihaliemikamaa ei edes tarvita, mutta mun makuaisti on niin tärviöllä että ite käytän aina.
Edit: Ja muista pilkkoa ne pekonit, sienet ja sipulit. ;)

). Kaupan pussikastikkeet maistuu kaikki samalle :urjo: 
Samalla aaltopituudella kuljemme.
Käykö tohon kastikkeeseen ihan perus herkkusienet? Paha saada oikein mitään muuta tähän aikaan vuodesta.
Olisko hyviä, nopeita, helppoja kastikeohjeita, jotka sopii lihalle ja kalalle, pastalle, perunalle, riisille? Ja nimenomaan erikseen tehtyjä, en tarkoita paistinlientä tai muuta ruuan "ohessa" valmistuvaa (niitäkin toki otetaan vastaan).