Kokeneiden punttaajien neuvot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Hummerivirta

Pakkiksen Tolstoi
Ikä
36
En ole tällaista thrediä aikaisemmin bongannut, joten aloitampa tällaisen. Jos löytyy vastaava thredi niin saapi poistaa.

Eli kirjoitelkaa tänne millaisia neuvoja olette salilla saaneet kokeneemmilta punttaajilta reenin tai ravinnon suhteen. Mitkä ovat olleet niitä kaikkein arvokkaimpia vinkkejä ja mitkä ovat siivittäneet kehitystä eteen päin? Entä mitä muilta kuultuja neuvoja olet siirtänyt seuraavalle reenisukupolvelle?

Viime viikolla prässiä tehdessäni eräs punttaaja huomasi että laskuvaiheessa kantapääni nousivat irti alustasta. Kaveri sitten kertoi kuinka joskus salinpitäjä oli hänelle kertonut ettei kannata laskea painoja niin alas että kantapäät nousevat, se rasittaa kuulemma polvia aika paljon. Hän auttoi minua korjaamaan tekniikkaani ja nyt lasken painot juuri niin alas että kantapäät pysyvät kiinni alustassaan.

Tänään salinpitäjä -joka on myös kokenut kisalavoilla esiintyjä- korjasi minun kulmasoututekniikkaa ja neuvoi että selkä pitäisi pitää enemmän suorana. Tämä neuvo ehkäisi varmasti mahdollisia tulevia selkävaivoja. :)

Kyllähän sitä on alussa tullut kysyttyä salin isoimmilta äijiltä, että viititkö kattoa kun teen mavea, että meneekö oikein. Muutenkin salilla missä käyn on hyvää porukka, jotka varmasti neuvoo eikä pihtaa tiedostaan. Asiasta kun asiasta on saanut vinkkejä kun on kysäissyt.

Hummerivirta sanoi:
Eli kirjoitelkaa tänne millaisia neuvoja olette salilla saaneet kokeneemmilta punttaajilta reenin tai ravinnon suhteen. Mitkä ovat olleet niitä kaikkein arvokkaimpia vinkkejä ja mitkä ovat siivittäneet kehitystä eteen päin? )
ehdottomasti parhaan neuvon olen saanut meidän salin isoimmalta ukolta koskien ylätaljan tekemistä eli teen sitä "väärin" mutta se toimii:)(tosin yt on nyt jäänyt ohjelmasta pois vuosien hinkkauksen jälkeen, ihan vain vaihtelun takia). lisäksi penkkiin sain nimimerkki petroolilta luultavasti hyvän neuvon, mutta sen toimivuudesta ei ole vielä takeita, katsellaan sitten myöhemmin josko siitä olisi, jos paikat vain suinkin kestää tehdä.

Neuvo salin isoimmalta karjulta vuonna -97:

-Jos haluat jalat(??), tee kyykyt niin, että perse koskee pohkeisiin!!

En ole oikein neuvoa noudattanut, mutta eipä ole kunnon jalkojakaan?!?

Miken 2x6 penkkiä tehdessä vanhempi kaveri oli varmistamassa, ja karju sano sarjan jälkee että "No Sattuko?" :D Olin vähän että mitäs ihmettä, eipä tuo niin.
"No sillon tietää että toimii kun pientä tervettä kipua tuntuu" :) Tuota oon noudattanu ja on mielestäni todella hyvä neuvo :worship:

Unohda kaikki hilavitkuttimet ja aloita oikeasti treenaamaan.

Tomppa85 sanoi:
"NOSTA HOMO!"

En kyllä ajatellut siirtää tätä eteenpäin, vaikka tanko nousikin.

:lol2: Loistavaa.... Oli pakko laittaa signatureen. Toivottavasti Tomppakin sen hyväksyy.

Omat saamani neuvot tulevat Måpålta, jolle olen suuren kiitoksen velkaa:thumbs:
Hän voi ne luetella tänne jos huvittaa, sillä niitä on kyllä ihan saatanasti:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lopettakaa hifistely ja keskittykää kovaan treenaamiseen.

Ja sitten toinen treenivinkki minkä olen saanut kokeneemmalta:
Treenaa tuntumalla ja keskity siihen, että liike kohdistuu lihakseen.
Ei kuitenkaan mitään hempeilyä vaan niin isot painot, että tekniikka pysyy just ja just kasassa.

Tämmöinen kysymys minulle on herännyt, jos vihdoin joku voisi vastata? Eli voisiko joku pakkislainen jeesata tai jopa treenata minun kanssa pari kertaa Lahdessa tuolla Gym1 salilla. Tarvitsisin neuvvoa mavessa sekä kyykyissä. Eli jos joku pakkislainen käy tuolla lahden Gym1 salilla niin voisiko hän auttaa minua?

Onhan minullekin neuvvotu jotain, esim. yksi mies sanoi kun tein alataljaa, että vähennäppäis poika painoja vähän ja tee se käsillä äläkä vedä selkää enempää kuin tuohon 90 asteen kulmaan..

NGV sanoi:
Tämmöinen kysymys minulle on herännyt, jos vihdoin joku voisi vastata? Eli voisiko joku pakkislainen jeesata tai jopa treenata minun kanssa pari kertaa Lahdessa tuolla Gym1 salilla. Tarvitsisin neuvvoa mavessa sekä kyykyissä. Eli jos joku pakkislainen käy tuolla lahden Gym1 salilla niin voisiko hän auttaa minua?

Onhan minullekin neuvvotu jotain, esim. yksi mies sanoi kun tein alataljaa, että vähennäppäis poika painoja vähän ja tee se käsillä äläkä vedä selkää enempää kuin tuohon 90 asteen kulmaan..

Aika :david: neuvolta kuulostaa tuo. Se liike tehdään selällä, lapaluita yhteen, ei käsillä. Ja kyllä sen voi tehdä ihan kunnon selkäradalla, kunhan lapaluut pamauttaa yhteen ja rinta eteen. En todellakaan ole guru (olen noobi), mutta jotenkin kuulostaa ouolta neuvolta.

parhaat neuvot saa yllättäen kokeneimmilta. enkä nyt tarkoita että pelkästään ikään tuijotetaan, vaan kokemukseen ja menestykseen.

treenaan erään ammattilaisen treenikaverina, joten tekniikka on alkanut hioutumaan pikkuhiljaa kohdalleen. en usko että samoja "niksejä" voisi itse itseään kuuntelemalla koskaan oppia, vaan todellakin toisen pitää olla vieressä antamassa palautetta ja kannustamassa eteenpäin. parhaat saamani neuvot liittyvät lähinnä jalkakyykkyyn.

kysykää vaan rohkeasti kokeneemmilta neuvoja. kliseistä mutta totta: ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä. perse edellä on vaikea päästä puuhun.

Yks kauheen kokonen äijä sano, kun kyykkäilin, että pitäis olla leveempi asento. Oon pyrkinyt kykkäys asentoa vähän leventämään, mutta itse asiassa en tiedä edelleenkään kuin leveä olis paras mahdollinen asento.

Viime yläkroppatreenissä tein kapeaa penkkiä ja sen jälkeen yks voimamies neuvo että liikettä ei kannata viedä rintaan asti kun menee olkapäille. Ennen oon vetänyt tangon ihan kiinni rintaan, mutta ajattelin nyt sitten muuttaa tuota tekniikkaa.

En oo saleilta niin kauheasti neuvoja saanut. En oo kyllä hirveesti kysellykkään. Tosi paljon neuvoja kokeneimmilta treenaajilta oon saanut täältä pakkikselta.

Kiitos kaikille hyviä neuvoja antaneille!

naruranne sanoi:
kuulin kerran salilla että pakkotoisto on voiman pahin vihollinen..faktaa vai fiktiota?
vähän :offtopic:

Totta. Voimaa treenatessa ei todellakaan ole tarkoitus täyttää lihasta maitohapolla.

naruranne sanoi:
kuulin kerran salilla että pakkotoisto on voiman pahin vihollinen..faktaa vai fiktiota?
vähän :offtopic:
Faktaa

Edit: Too sloooooooow

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom