Kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kemmeri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten on palstan gurut, onko kokemuksia seuraavasta treenimallista: esimerkiksi penkissä tehdään yhteen putkeen setti, jossa ensimmäisessä on kolme toistoa lähes maksimilla (esim 100), toisessa otetaan puolet pois (50) ja toistoja 15, kolmannessa painoja lisätään 50 prosenttia (75) ja toistoja 8. Tämä vedetään niin nopeasti kuin mahdollista (eli taukoa on sen verran, kun painojen vaihtamiseen menee) ja muodostaa yhden sarjan. Sarjoja tehdään kolme. Toimiiko?

Kuulostaa kummalliselta. Lähentelee HuuHaata. IMHO.

2x6 on ollut hyvä. Helppo muistaa, koko ajan tietää miten homma etenee eikä kestä kauaa. Samaa ohjelmaa olen käyttänyt kaikkiin liikkeisiin (pl. mave)

Kyllähän treenauksesta saadaan taidetta, kun mietitään valmiiksi kaiken maailman prosentit sun muut. Eli ei tuossa ole yhtään mitään ihmeellistä tai uutta, joku vaan keksinyt jonkun hienon kaavan.

Enpä ole moista kuullutkaan ja kuulostaa kyllä vähän turhan rakettitieteeltä minulle. Voihan tuollaista joskus vaihteluna veivata, mutta enpä ihan heti tota omaan treeniini ottaisi.

Kaveri kertoi etenevänsä tällä menetelmällä, mutten minäkään ymmärrä miksi. Ei voi kyllä kieltää: kovassa kunnossahan tuo on nosteltuaan vuosikymmeniä. Halusin vain tietää, onko menetelmä joku tunnettu romanialais-moldovialainen variaatio normaalista teemasta.

Oletkos kysynyt romanialais-moldovalaiselta kaveriltasi, mistä sarja on peräisin? Onko kenties itse järkeillyt ja fysiikalleen hyväksi todennut?

Kemmeri sanoi:
Miten on palstan gurut, onko kokemuksia seuraavasta treenimallista: esimerkiksi penkissä tehdään yhteen putkeen setti, jossa ensimmäisessä on kolme toistoa lähes maksimilla (esim 100), toisessa otetaan puolet pois (50) ja toistoja 15, kolmannessa painoja lisätään 50 prosenttia (75) ja toistoja 8. Tämä vedetään niin nopeasti kuin mahdollista (eli taukoa on sen verran, kun painojen vaihtamiseen menee) ja muodostaa yhden sarjan. Sarjoja tehdään kolme. Toimiiko?

Tuota kahdella pudotuksella olen itse joskus vinopenkkiä ja tavan penkkiä tehnyt, jolloin toistot meni suunnilleen 5 - 5 - 5 tai 4 - 4 - 4. Sarjat tehtiin siis loppuun asti, jolloin painoja jouduttiin pudottamaan joka sarjaan. Näitä sarjoja max 2 per treeni, loput suoria.

Mutta sitä mietin, että siteeratussa metodissa voidaan loppuun asti tehdä korkeintaan 1 ja 3 sarja. Vai pystyykö joku tekemään keskimmäisessä sarjassa kovan 15 toistoa (enempää ei tule), nostamaan painoa 50 % ja sen jälkeen tekemään vielä 8 toistoa tällä suuremmalla painolla? Miken 2 x 6 systeemissä jätetään sarjat vajaaksi tarpeen tullen, jos tuntuu että menee yli 6 ja nostetaan painoa seuraavaan treeniin, mutta ylläolevassa mallissa pidän aika turhana huomion kiinnittämistä noihin toistomääriin. Sitä paitsi toistoja kertyy 26 tuolla setillä, joten kovin montaa noita ei tarvitse rintapäivänä ottaa.

Vaikee nähä tollasen systeemin etuja konventionaaliseen pudotuksiin missä lihas työskentelee koko ajan "rajoillaan". Ite esim. saan loistavan ärsykkeen pudottamalla vain vähän painoo ja tekemällä tällasia pudotuksia vaikka 2. Nopeet lihassolut saa ruoskittua aivan finaaliin, jota em. tavalla ei vois tehdä. Tietty jos omaa enemmän hitaita niin toi saattas jotenkuten onnistua ja antaa vaihtelua. Kovaa haponsietokykyä vaatii lihakselta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom