Kokemuksia tv-tarkastajista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Integrandi sanoi:
Monta vuotta odoteltu, mutta kertaakaan ei ole käynyt. Onko jengi täällä kokenut ikäviä yllätyksiä, kun oven on aukaissut?

kerran on ollu oven takana , oli vielä kämppä mistä näki ovelta suoraan olohuoneeseen.
eihän mulla lupaa ollu , mutta ei tullu mitään sakkoja tai takautuvia maksuja.
laitettiin vain tv-lupa voimaan siitä päivästä.
tosin olin silloin työtön , niisä tapauksissa nää ilmeisesti joustaa juuri sakkojen ja muiden suhteen.

Kokemuksia Espoosta: Mulla kävi tarkastaja noin kuukausi takaperin ovella. Aukasin oven. Kysyi onko tv:tä, sanoin, että ei ole. Tarkastaja kysyi saako tulla sisään tarkistamaan. Sanoin, että EI. Sen jälkeen tarkastajasta ei ole kuulunut mitään.

Kaverille tapahtunutta: Ovikello soi, meni aukaisemaan oven tv:n kaukosäädin kädessään ja ovella tarkastaja. Sakkoja ei tullut, mutta lupa laitettiin samointein voimaan.

Olin tulossa kaupasta ja joku ukko seisoi oven luona. Asuin siis kerrostalon alimmassa kerroksessa ja ovi heti siinä asukaslistan vieressä. Kysyin että mitäs...? Sano että
-"Soitin ovikelloa mutta ei taida olla ketään kotona?" Eurosportti kuului ovenläpi rappuun... sanoin sitten että minä siellä asun että mitä asiaa. Näytti lapun ja kysyi TV-lupaa. No ei siinä sit muu auttanut kun todeta että ei ole mutta tarkoitus on ollu hankkia.
Itseasiassa TV-maksu hallinnolta oli pariviikkoa aiemmin tullut sellaiset kaavakkeet lupamaksua varten.
Totesin että laput on täytetty ja varmaan jo kohta perillä niin sillä siitä selvisi.
Olisi pitänyt vaan jatkaa matkaa heti aluksi...

Maksoin joskus muutama vuosi sitten tv-lupaa. Nykyään ei ehdi katsomaan niin paljoa ja tv-tarjonta on yksinkertaisesti niin paskaa, etten viitsi lupaa maksaa. Typeräähän se on, mutta meidän perheessä ei avata tuntemattomille ovea...

Luin tuolta muusikoiden netistä joskus aikoja sitten, että tv-luvasta saadut rapsut olisivat halvemmat kuin itse maksu. Ja eihän tarkastaja saa tulla ilman oikeuden määräämää lupaa sisään, vai oliko se ilman poliisia, hmmm.... :david:

Ja minne luparahat menee ? Ylen pomon uuteen autoon, ja kökköohjelmiin ? :0:

Kerran puhuin kännykkään samalla kun tarkastaja soitti ovikelloa ja epähuomioissani avasin oven vaikka juuri luvan puuttumisen takia en koskaan avaan ovea jos en tiedä kuka on tulossa. Sitten kävin tarkastajan kanssa seuraavanlaisen keskustelun.

-Päivää, tulinko pahaan aikaan?
-Et ollenkaan, mitähän asia koskee?
-TV-lupaa tulin tarkastamaan, tietojen mukaan lupaa ei ole ja kuulostaisi siltä kun televisio olisi tuolla huoneessa päällä.
-Se on kyllä makuuhuone ja siellä ei ole televisiota.
-No taitaa se jossain siellä ainakin olla päällä.
-Ei ole, tieokone siellä vaan soittaa musiikkia.
-Ahaa, ei siis ole televisiota eikä ole tarkoituksena hankkiakaan?
-Ei ole eikä tule, olen köyhä opiskelija eikä ole varaa ostaa.
-No jos nyt tästä kuitenkin annan tämän lapun tulevaisuuden varalle jos joskus aiotte hankkia...
-Kiitos mutta ei kiitos, ei ole tarkoitus koskaan hankkia televisiota.
-Mutta jos nyt kuitenkin vain annan tämän lapun...
-En tarvitse.
-Mutta jos nyt kuitenkin annan tämän kun tämä ei velvoita vielä maksamaan...
-En tarvitse.
-Mutta olisi hyvä jos tämä olisi kaapissa siltä varalta että joskus...
-En tarvitse.
-Mutta jos minä nyt kuitenkin annan täm...
-No jos minä sen otan niin lähdetkö sitten menemään?
-No kyllä se niin passaa...
-Kiitos ja näkemiin.
-Näkemiin ja hyvää illanjatkoa.

Eli urbaanilegendat jossa tarkastajat tulevat väkisin sisään tai omaavat korkeimman hallintohovikihlakunnanoikeuden määräyksen voi unohtaa. Eipä se sieltä sisään tule jos vain ei päästä. Jotenkin jäi sellainen olo, että tämäkin tarkastaja koitti heti vaivihkaa ottaa askeleen sisään mutta pistin sitten ovea pienemmälle ja astuin itse käytävään. Olihan se vähän koomista käydä kyseinen keskustelu kun toisella oli talvivaatteet päällä ja itse olin ainoastaan munakukkarot jalassa käytävässä :)

Isommissa kaupungeissa se saattaa piipahtaa jos on vasta muuttanut. Kerran erehdyin muijan kämpässä ollessani aukasemaan oven ja tsädäm. Onneksi ei tullu iso lasku. Siellä kyllä ravaskin sen jälkeen jehovia sun muita ja ovi pysy kiinni. Saahan se tv olla jos siitä ei mene antenninjohto seinään. Katselee vaikka videoita, DVD:tä tai pelaa pleikkaa.:D

Kun vielä solussa asuin tuli TV-lupatarkastaja käymään. Mietittiin jo hetki että pitäiskö edes avata kun ei odotettu vieraita mutta kämppis sitten meni avaamaan ja varovasti raotti kun tarkastaja repäisi oven auki väkisin ja sillä sekunnilla sitten näkyikin kämppiksen huoneesta telkkari. No onneks mun telkkari oli kämppiksen puolella, kämppis sai luvan mutta mulla ei oo vieläkään :D

Tässä nykyisessä kämpässä näkee kyllä ovelta suoraan koko kämpän kun on niin pieni luukku mutta kun on tv-kortti tietokoneessa niin eipä sitä todellakaan tuolta ovelta näe ellei ole televisio koneella auki, ja kyllä sen sitten aina piiloon saa jos oven menee avaamaan eli nou hätä.

Alkas tuo Ylekin vaan mainostamaan, ni ei tartteis ihmisten maksella kalliita lupia tai vaihtoehtosesti pelätä joka ovikellon kilahdusta...

Onhan noita lappuja tullut ja kerran joku soitti ja kyseli TV-luvasta. En kyllä todellakaan oo maksamassa noin paskasta ohjelmatarjonnasta, enkä varsinkaan ylelle.
Ite en avaa koskaan ovea jos joku tuntematon on rimputtamassa, sillä aina kun joku kaveri on tulossa, niin se soittaa etukäteen. Kaipa luvan vois maksaa sitten joskus kun menee töihin, vaikka naurettavaahan tää koko tv-lupasystemi on.

Tomi sanoi:
Nykyään ei ehdi katsomaan niin paljoa ja tv-tarjonta on yksinkertaisesti niin paskaa, etten viitsi lupaa maksaa .
Juuri samaisesta syystä itse irtisanoin pari vuotta taaksepäin TV-luvan sitä vuoden päivät maksettuani. Varsinkin näin kesällä telkusta ei tule muuta kuin uusintojen uusintoja ja muutenkin ohjelmatarjonta huononee mielestäni vuosi vuodelta mutta lupamaksut vain nousevat :curs:

Mä pääsin eroon noista tarkastajista kolmisen vuotta sitten kun soittivat. Kerroin tyynesti, että uskontoni ei salli tv:tä ja se oli sillä siisti:lol2: Sen koommin ei olla kyselty, siellä on varmaan mun kohdalla maininta jehova tjsp.
Ennenkun kukaan luulee niin EI, EN siis ole mikään jehova tai muukaan sellanen, mutta noin niistä ainakin pääsee eroon:D

TheLORD sanoi:
Tarkottaako viritn sitä että voi kattoa telkkuu nopeemmin esim tunnin ohjelman 50 minuuttin?

Voi elämän kevät. Tämä tyyppi se osaa aina yllättää...

Kerran olin laittamassa kämpillä ruokaa kun ovikello soi. Kaveri meni avaamaan oven ennen kuin kerkesin kunnolla edes tajuamaan asiaa... Siinä samassa keittiössä seisoi outo mies ja kaverini hämmästynyt ilme kasvoillaan. Silloin hokasin että voi per****! (keittiö oli heti ulko-oven vieressä)
En viitsinyt väkiselläkään alkaa poistamaan tarkastajaa kämpästä, joten tuli se pirun lupakin sitten hankittua... :curs:

vol sanoi:
niisä tapauksissa nää ilmeisesti joustaa juuri sakkojen ja muiden suhteen.

Ja vitut. Minun piti ainakin opiskeluaikoina maksaa 50 € extraa. Ovikin tuli avattua vahingossa, en aukaise sitä jehovan todistajien ja muiden pummien takia, mutta nyt oli tilanne se että odotin kaveria kylään ja ovi tuli avattua. No irtisanoin luvan seuraavalla viikolla ja maksettavaksi tuli tuo 50 €.

TheLORD sanoi:
Tarkottaako viritn sitä että voi kattoa telkkuu nopeemmin esim tunnin ohjelman 50 minuuttin?

:D :D :D

kyllähän tuo pari kertaa vuodessa käy ja soittelisikin varmaan, jos numero ei olisi salainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom