Kokemuksia silmien leikkaamisesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumu
  • Aloitettu Aloitettu
Uusintaan pitäisi mennä. Toinen silmä on ylikorjaantunut +2:een. Samalla putsataan läpän alta siellä olevaa epiteeliä. (jota ei siis sinne kuulu.)

Koska oot ollu leikkauksessa?

Ei siihen mielellään uudestaan menis, vaikkei leikkaus ainakaan itselläni ollut kivulias ollenkaan (kävin nimittäin eilen operoitavana). Menetelmä oli femtolasik ja Medilaserissa kävin. Jännitin ihan pirusti sinne menoa, vaikka runsaasti positiivisia kommentteja olin kuullutkin! Ainut mikä tuntu aika inhottavalle, oli silmän paineistaminen - sitä vaihetta oikeestaan jännitinkin eniten lopputuloksen lisäks... mutta eilen näin jo aika hyvin, ja tänään vielä paremmin :). Näkö on todellakin parempi kuin laseilla! Kostutustippojen kanssa pitää läträtä useemman kerran päivässä, mutta toivon mukaan se jossain vaiheessa loppuu. Eli ainakin tällä hetkellä voin suositella operaatiota kaikille sitä harkitseville :thumbs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin viime joulukuussa. Aika paljon piti laittaa tippoja ja melko pitkään. Leikannut lääkäri lupasi asentaa uusinnassa tulpan kyyneltiehyeeseen. Pitäisi edesauttaa silmän kosteana pysymistä. Kokonaisuutena olen kyllä tyytyväinen leikkaukseen ja lopputulokseen.
 
Osaako joku sanoa onnistuuko leikkaus nykypäivänä kun toisessa silmässäni on sarveiskalvon pullistuma sekä muistaakseni harmaakaihia? Ei nuo juurikaan menoa muutoin haittaa, mutta ovatko este leikkaukselle?
 
Mulla kans positiivinen kokemus. Vajaa kolme vuotta sitten kävin tallinnassa leikkauttamassa ja hyvin näkee edelleen. Hinta oli puolet suomi versiosta ja sisälsi myös majotuksen kolmeksi päiväksi. Lääkäri oli saanu koulutuksen suomessa ja paikalla ollut teknikko oli suomalainen. Turhaan jännitin, nopeesti oli homma ohi ja näin jo seuraavana päivänä hyvin. En ole katunut, ne rahat ois kulunu piilareihin jo moneen otteeseen. Eikä tarvi enää räveltää..aikansa otti että oppi oleen ilman rillejä, niitä ku haki aina sängyn viereltä ku heräs. Tosi koomisia aamuja..:D
 
silmät leikattiin puoli vuotta sitten. oon tosi tyytyväinen nyt ja nään paremmin ku laseilla ennen. ei oo ollu mitään ongelmia, silmien kuivumista eikä muuta. ite toimenpide aikas nopee. ehkä kivuliaat hetket heti leikkauksen jälkeen, mutta se kestää vaan pari tuntia.

oon tosi tyytyväinen nyt, ku ei tartte rillejä. olihan se kallis paukku, mutta sen arvonen. :)
 
Vinkki: jos uskallat mennä viroon leikkaukseen (niinkuin itse aion mennä), niin liittymällä ilmaiseen Viking Clubiin saat KSA Silmäkeskuksessa ilmaisen esitarkastuksen, jonka voi halutessaan tehdä Helsingissä (säästää yhden majoituspäivän virossa), sekä -10% hinnoista pois:
http://www.vikingline.fi/vikingclub/edut_maissa/tallinna/muuta.asp
 
Vinkki: jos uskallat mennä viroon leikkaukseen (niinkuin itse aion mennä), niin liittymällä ilmaiseen Viking Clubiin saat KSA Silmäkeskuksessa ilmaisen esitarkastuksen, jonka voi halutessaan tehdä Helsingissä (säästää yhden majoituspäivän virossa), sekä -10% hinnoista pois:
http://www.vikingline.fi/vikingclub/edut_maissa/tallinna/muuta.asp




Enpä suosittelis Viroa enään kellekkään ;) 3 tuttua kävi leikkauttamassa muutama vk sitten simmut siellä..
Ainakin 1 meni leikkaus käteen ja joutuu käymään uusinta leikkauksessa.

+ Leikkauksesta toipuminen on ollut 2 näistä tyypeistä huomattavasti hitaampaa kuin itsellä johtuen varmaan TODELLA huonoista kotihoito-ohjeista mitä kaverit olivat saaneet sieltä.
 
Kivuton my ass!


Kivuttomuudesta vielä, tuo itse laserointi ei tunnu missään mutta voi perkele sitä silmien paineistusta. Saattaa olla yksilöllistä, mutta kyllä siinä oli sen puolen minuutin ajan tunne, että silmät räjähtävät päästä.

Yleisarvosana: :5:




Ilmeisesti yksilöllistä tunnen nyt 6henkilöä kelle operaatio tehty ja 4 valitteli että sattu niin saatanasti ja itse + 2 tuttua kuvattiin tunnetta kevyesti ärsyttäväksi
 
Missäköhän hinnoissa silmäleikkaukset on tällä hetkellä?

nettisivuilla ne kerrotaan aika hyvin/selkeesti. oliko 'silmälaser' jolla aikanani etein googlettamalla. samalla sivulla kautta suomen. Tre.llä sillon oli halvin (siis laser-leikkaus). Sit on femto lasik...

tolla laserilla pyörii 3600 kaikkine jälkitarkistuksineen ja esitutkimuksineen. noin 500 ekee halvempi se hitusen epävarmempi muoto joka tehdään terällä. ja ihan hyvät takuut on jos ei näkö esim parane tarpeeksi tai tulee muuta sen tyyppistä virhettä.
 
Enpä suosittelis Viroa enään kellekkään ;) 3 tuttua kävi leikkauttamassa muutama vk sitten simmut siellä..
Ainakin 1 meni leikkaus käteen ja joutuu käymään uusinta leikkauksessa.

+ Leikkauksesta toipuminen on ollut 2 näistä tyypeistä huomattavasti hitaampaa kuin itsellä johtuen varmaan TODELLA huonoista kotihoito-ohjeista mitä kaverit olivat saaneet sieltä.

Satutko tietämään missä paikassa leikkauttivat ja millä tekniikalla (PKR, LASIK, joku muu)?
 
Takuukorjaus tehty eilen ja nyt tuntuu silmä aika raiskatulta. Kirvely alkoi melkein heti leikkauksen jälkeen ja kesti iltaan asti. Ei pystynyt silmää juurikaan availemaan, vaikka kyllästin itseni buranalla ja panacodilla. Edelleen luomet turvoksissa, mutta nyt pikkuhiljaa helpottaa.

Silmä taisi saada jonkin verran hondaa eilen, kun läppä nostettiin ja sen alta silmää lioteltin ja harjailtiin. Lisäksi kyyneltiehyeeseen laitettiin tulppa, jotta silmä pysyisi kosteampana.

Nyt pitäisi muutama päivä olla trenaamatta. Vaikealta tuntuu jo nyt.
 
Silmät leikattu tänään Vaasan Mehiläisellä. Esitarkastus ja leikkaus samassa ja koko homma meni 8:30-12:00. Silmät vähän aristaa tällä hetkellä, mutta näkö on jo arviolta aika lailla täydellinen. Ammattitaitoinen henkilökunta joka todellakin tiesi mitä teki. Silmien paineistus tuntui vähän epämukavalta, ja olihan sekin aika erikoista kun haistoi palaneen käryä omista silmistä. :) Pari päivää on kirjoitettu saikkua, mutta huomenna olis tarkoitus mennä töihin ihan normaalisti. Silmätipat vaan messiin.
 
Ei olis kyllä pahan hintaista tuolla. Voisi jopa opiskelija budjetilla harkita asiaa, kunhan ensin on saanut olla kesän töissä. Laittakaahan tosiaan kokemuksianne edellä mainitusta paikasta, niin minäkin pääsisin eroon näistä rilleistä :)
 
Tämän ja muutaman muun sivuston keskustelujen perusteella vaikuttaa siltä että Femtolasikkia suositellaan kaikista eniten. Silmäkirurgeista Juhani Pietilä ja Harri Koskela tuntuvat saavan hyvää palautetta asiakkailta. Minulla olisi kätevää käydä Oulussa Femtolasikissa Laser-Poruksessa Jouko Mattilan tai ODL:ssä Antti Juutisen operoitavana. Onkohan työn tai laitteiden laadussa oikeasti suuria eroja? Jos on, niin olen valmis matkustamaan Helsinkiin tai Tampereelle saadakseni parhaan mahdollisen tuloksen. Kommentteja, kokemuksia Oulussa tehdyistä operaatioista?
 
Itellä on pian esitutkimus edessä. Aattelin siis tuohon femtolasik-leikkaukseen mennä. Mitä kaikkea ne tutkii tuossa esitutkimuksessa? En muistanu sillon kysyä kun varasin aikaa, muistaakseni tunnin kestää?
 
Itellä on pian esitutkimus edessä. Aattelin siis tuohon femtolasik-leikkaukseen mennä. Mitä kaikkea ne tutkii tuossa esitutkimuksessa? En muistanu sillon kysyä kun varasin aikaa, muistaakseni tunnin kestää?

Muistaakseni samat jutut kuin silmälasien hankinnassa ja ainakin sitten on se silmänpohjan paineen mittaus vai mikä lie jossa puudutetaan silmä silmätipoilla ja painetaan sillä sauvalla silmää. Ilkeä ajatuksena muttei tunnu oikeastaan yhtään.
 
Suurinpiirtein tuommosta siinä oli, se puuduttava tippa laajentaa pupillit isoksi ja aurinkoisella ilmalla itketti silmiä.
Mulla on kohta vuosi femtolasik-operaatiosta ja oon ollu tyytyväinen tähän asti. Itselläni oli yli -5 ja ainoa haitta on että aamuisin on silmät kuivat n. 5min heräämisen jälkeen. Tunne katoaa itsestään tai tipoilla. Hämäränäössä en ole huomannut muutosta toistaiseksi, kirkas ilma ehkä pikkuisen häikäsee enemmän kuin ennen, mutta ongelma ratkeaa arskoilla.
 
Itselläni esitutkimukseen meno 1.9 Espoon Medilaserissa. Onko muita ko. paikassa käyneitä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom