Kokemuksia pösö 307 mallista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Nonnii, oma unelma passatti lähes kaikilla herkuilla tulee ehkä
vaihtoon puolet halvempaan autoon. Harmittaa jos näin joutuu
tekemään, mutta joskus täytyy luopua asioista että saa toisia
asioita :(

Mielessä onkin pyörinyt 2001--> vuosimallin 307 peugeot
joko bensalla tai diiselillä.
Noista kaipaisin sitten kaikenmoisia kokemuksia.
Antakaa tulla, kyllä mä kestän!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vanhemmissa pösöissä ainakin sähköongelmia, kun sähköt vedetty jollain ihan omalla systeemillä versus muut automerkit. Muuten kai ihan hyviä pelejä.

Ainakin tossa vuostuhanne vaihdetta ennen tehdyissä on noita vikoja. Tosin sä oletkin ilmeisesti hakemassa uudempaa? No, pysyypä ylhäällä tää sun treadi..

307 SW vm. 2004 joskus testattu. Täytyy sanoa että harvinaisen huono auto ajaa, en tykänny vähääkään, enkä laittas peugeuttia mistään hinnasta sen kokemuksen perusteella.

No yli 20 000e passatista kun vaihtaa noin 10 000e autoon, niin taitaa mikä tahansa auto tuntua huonolta. Joku auto tarttis keksiä tilalle.

Zone-sarja -42%
No tottakai vag-mies pysyy leirissä... eli skoda fabia farmarina irtoaa mukavasti tuohon 10ke pintaan.

Ajo-ominaisuuksissa ei valittamista sekä suht luotettava tekniikkakin. Alkupään tuotannon autoissa on sähköistä kaasua moitittu hieman arvaamattomaksi mutta on korjaantunut jossakin välissä fiksusti toimivaan. Minulta saat sitten 100e käyttämättömän vakioalustan :)

Tuossa noita http://lyhytlinkki.net/?ds12krag

ps. Ja ei, fabia ei tunnu huonolta passatin jälkeen, uudesta ocusta kun istahtaa takaisin omaan fabiaan niin voi vain ihailla miten hyvin auto voidaan tehdä... Sisätiloistaan karumpi mutta kulkee kuin unelma.

Mites olis vaikka seat? Kumminkin vw lähes kaikin puolin mutta puolet halvempi. Itse omistanut pösöjä ja renuja, enään en ajaisi ranskalaisella jos ei ihan pakko ole. Ranskalaiset sopii lautaselle, ei muuten.

edit. Tai skoda octavia, vanhempaa mallia...

VAG-mies tässä on oltu hurjat 4kk jota ennen oltiin ford-mies :D
Perkule kun joutuu luopumaan hyvästä passatista. Se kun oli laskettu
kahden ihmisen tuloilla pidettäväksi tuon asunnon lisäksi.
Sinkkumies vaihteeksi kun ollaan, niin first things first. Mielummin käytän
sen muutaman extrasatasen kuussa muuhun kuin siihen että seisotan
pihassa komiaa rassia.

Oikeestaan ei niin sillä merkillä ole väliä, kunhan vain näyttää omasta
mielestä hyvälle ja on muutenkin mukava :)
Ensisijaisesti silmää miellyttää 307 ja uudehko corolla. Kumpainenkin
vissiin ihan luotettavia, sikäli mikäli mitään autoa voi nykyään
luotettavaksi sanoa.

Ostakaa pois hyvä passat. Viimeisen päälle vehje ja VAG-COM:lla
tarkastettu eilen ettei mitään vikakoodeja.
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=3162&kuva=1

307 SW vm. 2004 joskus testattu. Täytyy sanoa että harvinaisen huono auto ajaa, en tykänny vähääkään, enkä laittas peugeuttia mistään hinnasta sen kokemuksen perusteella.

Nämä on sitten näitä mielipide-eroja taas. Itellä on vuoden 2005 farkku 307, ei siis SW:tä jossa on se panoramakatto ja saa ne lisäpenkit, mutta muuten täysin samat korit noissa on.

Mun mielestä tuo on suorastaan erinomainen ajettava! Vakaa tienpäällä ja melutkin kohdillaan. Tosin tuo 1,6 litranen on vähän turhan kesy jos auto on kuormattu kunnolla, taas se 2,0 tuo hintaakin lisää aika kiitettävästi.

Itse olen pitänyt ja voin omien kokemusteni perusteella suositella.

Näitä parhaat ranskalaiset saa grilliltä, Opel on maailman huonoin auto Fordin jälkeen yms. tason kommentteja voisi vähän välttää. JOKAISESSA automerkissä on vikansa ja ne on toki hyvä mainita. Mutta kaikkia kaverinkaverilta kuultua ei välttämättä kannata totuutena julistaa. Lisäksi kannattaa musitaa, että joku 95 vuoden auto ei ole sama asia kuin 05 vuoden auto. Eli varmaan ovat tehtaalla jotain vanhoja vikoja mahdollisesti korjanneet...ehkä...luulisin. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vanhemmilla on tollanen 307 sw ja pari kertaa sen kanssa oon matkannu, ihan mukavat kokemukset on autosta. vaikka suosittelen mielummin 206 sarjan tehokkaimpia malleja, joita saa samalla hinnalla kun tollasen laiskemman 307:an. Tietysti tilaa on huomattavasti vähemmän, mut ajettavuudeltaan paljon parempi ja tietenki sporttisempi(omasta mielestäni)
Itellä on tällähetkellä 206:nen 1,4 koneella ja voin sanoa että on välillä pinna aika kireellä kun sen kanssa ajaa maantiellä, kaupungissa taas tosi kätevä. Ens kerralla en tee sitä virhettä autoa ostaessani, että olen säästävinäni ja valitsen tollasen perusvarustellun auton vähän kalliimman siaan.

Mutta ei kyllä ole mitään moitittavaa tosta 307:sta.

No en itsekään mitään karvalakkimallia halua, mutta ei mulle mikään sporttihirmukaan tarvi olla. Varmaan tollanen perus 2.0 diiseli tai jotain. Ja mielummin 307, kun joskus aina sitä tilaa tarvii ja silloin kun sitä tarvii, niin ei tarvi katua että osti kauppakassin.

http://www.sportpug.com

Tuolta sivustolta kannattaa kysellä Pösöistä. Sieltä saa varmasti hyviä vastauksia, eikä mitään kuulopuheita.
Vaikka Pösöihmisten sivu onkin niin ihan totuuspohjaisia vastauksia saa, eikä pelkästään kehuja.

Vieläkö jollain pakkislaisista on 307 alla? Onko millaisia vikoja/ominaisuuksia ollut? Ilmeisesti ainakin ensimmäisissä 307 oli paljonkin vikaa, mutta onko mikään parantunut vuoden 2006 malliin mennessä?

Ittellä 307sw 1,6 -03 ollut noin kolme vuotta. Minun mielestä erinomainen ajettava.
Vikoja ei ole vielä ollut, kerran kutsuttu huoltoon jonku abs-jarrujen eristyksen takia tai jotain. Normi kulutusosia vaihdeltu.
Todella tilava kokoisekseen, takapenkille menee kolme lastenistunta ja takakonttiin menee neljä jääkiekkokassia(ei mahdu ihan joka autoon). Hyvä varustelu hintasekseen.

Miinukset
-1.6 on aika laiska mutta on sillä tähän asti keritty.
-muoviosat pitää välillä ihme naksauksia
-vakionopeuden säädin seilaa melkein 10km/h
-rengasmelu(voi johtua renkaistaki)
-rekisterikilven valot palaa pari kertaa vuodessa

Tämän topicin kun perustin, niin hankin sitten lopulta 307 2.0l bensakoneella ja vuosimallia 2003. Enkä ole katunut. Se on ollyt nyt minulla 2v 4kk ja vielä tulee olemaan pitkään. Varsinkin kun tuli ostettua hyvillä varusteilla. On vakionopeudensäädin, ilmastointi, ajotietokone ja keskikyynärnojat. Lisäpitkätkin asensin itse jälkeenpäin.

Mittarissa oli 118 000km kun sen ostin. Oli juuri myyjäliike teettänyt jakohihnarempan.

Tällä hetkellä mittarissa 165 000km ja vaihtoon on mennyt:
- takalasin pyyhin rikki ostettaessa. myyjäliike maksoi uuden 120e.
- pakoputken takapönttö ruostui halki 300e (auto asui ennen pk-seudulla ja siellä ne ruostuu)
- yksi pallonivel eteen sekä yksi koiranluu eteen. yhteensä noin 100e osineen töineen.

Merkkiliikkeessä laitatin ainoastaan pakoputken, koska pösön pakoputket pieksee joka osa-alueella nuo motonet-putket jne... siitä oli oikein tekniikanmaailman testi ja pösön putki voitti sen ylivoimaisesti. Ja on se putki sitten hiljainenkin. Todella hiljainen. Muutoin en marmoritiskille viitsi enää maksaa töistä, koska mittarissa on kuitenkin jo noin paljon.
Esim. pallonivelen vaihto pösöllä maksaa noin 150-200e, kun nyrkkipajassa se maksoi osineen 77e.

Katsastuksistakin söpö on mennyt nätisti läpi joka kerta.
Auto on toiminut kuin unelma. Kuuluisia ranskalaisten sähkövikojakaan ei ole näkynyt.

Vinkkejä:
- 2.0l kone ehdottomasti bensa-autoon. Ei jää jalkoihin ja ohittaminen on mielekästä. Edellisessä viestissä haukuttiin 1.6l laiskaksi ja sitä se todella on.
- Omat muoviosat ei naksu mitenkään (onkohan ne edellisellä kirjoittajalla kunnolla kiinni ja paikoillaan)
- vakiosäädin seilaa noin 4km/h
- rengasmelu nokialaisilla ihan kauhea!!! Michelinit oman kokemuksen mukaan paljnon hiljaisemmat
- rekisterivalot eivät ole palaneet kertaakaan. Mutta ajovalot H7 saa vaihtaa kerran vuodessa. Ei maksa montaa euroa, kun ei ole xenonit.
- varaosaliikkeistä saa halvalla noita perus kuluvia osia kuten niveliä jne...

Plussat:
+ mukava ajaa
+ tilava takakontti vaikke ole farmari (mahtuu lastenvaunut taitettuna ja pari ruokakassia)

Miinukset:
- kuluttaa bensaa kaupunkiajossa paljon (9-11l/100km riippuen onko kesä vai talvi). Maantiellä menee 80kmh vauhdissa 6-6.5l kulutuksella tämä 2 litranen bensakone. Diiselinä olisi paras. Pösön diiselit on maailman parhaita ja kestäviä. Kulutukset hyörii oikeasti siellä 3.5-4.5l keskikulutuksessa.
- metsän siimeksestä aukealle ajettaessa tuulisella säällä tuuliherkkyyden huomaa. 307 on kuitenkin aika korkea auto. Tosin tästä plussana liki 2 metrinen äijäkin mahtuu helposti kuskin paikalle. Ja takapenkeillä on silti ihan hyvin tilaa jaloille.

Täällä hyödyllistä tietoa 307:sta (ja muistakin pösöistä)
307 Käyttökokemukset: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11314.0
307 Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=20266.0
307 Ongelmat ja tekniset aiheet: http://peugeot-foorumi.com/index.php?board=17.0
307 Arkistoituja vinkkejä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?board=25.0

Hienoa et on Pugi pelannu :thumbs: itsekkin olen pösön miehiä, tosin mallina vaan tuo 406. Pakko sanoa että rahoille on kyllä saanu vastinetta! Ihan mahtava auto..

Suositut

Back
Ylös Bottom