Kokemuksia Opel Omegasta.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
23.4.2006
Viestejä
1 399
Onko kennelläkään kokemuksia Opel Omegasta?
Olen itse ajatellut hankkia nykyisen auton tilalle mahdollisesti Omegaa, joitain vuosimallia 94-97 ja alle 250000 ajettua nelos konetta. Ajattelin kysellä josko joku tietäisi minkälaisia nämä ovat noin yleensä koneeltaan ja koreiltaan.
Tai jos näillä on jotain ominaisvikoja yleensä niin minkälaisia?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kansivikasia alkaa olee useimmat ton verran ajetut, jos ei oo kunnostettu jo kertaalleen. Myös aika huono ruostesuojaus on noissa ton ikäsissä ooppeleissa, tosin ei läheskään niin huono kuin vaikkapa uudemmissa Mazda 6:sissa yms, eli ruostekuplaa puskee ovista ja helmasta.
 
Zone-sarja -42%
Itellä tuollainen -93 omega, ajettu jotain pitkälti yli 300000km (taitaa olla jotain 370tkm). Hyvinpä tuo kulkee, jotain pikkukremppaa on (sähkölukot, ikkunat), mutta ei mitään major ongelmaa ainakaan tällä hetkellä. Ei jaksa muistaa mitä kaikkea siihen on vuosien myötä tehty.
 
Faijalla ollut 3 Omegaa, vuosimallit: -90, -95 ja -00. Sillon kun ne oli, niin olivat sen verta tuoreita kuitenkin, ettei pahempia ruosteongelmia ollut. Parastahan noissa on talvella lukkoperä ja pitkä akseliväli. :rock:
 
Parastahan noissa on talvella lukkoperä ja pitkä akseliväli. :rock:

Jep jep :) Mutta mitenköhän tuon eukolle uskaltaa antaa, ku tälläkin hetkellä meidän auto on korjaamolla.
Nainen+liukas=korjaus+bonuksen häviää, ainakin meillä ;) (etuveto tosin nykyinen)

Kuinkahan paljon tuollainen nelos kone syö menovettä? Ajattelin vaan ku aika iso korinen on.
 
Kuinkahan paljon tuollainen nelos kone syö menovettä? Ajattelin vaan ku aika iso korinen on.

Mulla kiskoo (2.0i) täysin sekalaisessa ajossa ehkä 8-9l/100km. Suurin osa tuosta kumminkin kaupunki/taajama-ajoa. Pidemmällä matkalla oikein pihistelemällä pääsee johonkin 6-7l/100km.
 
Ja kansivikahan näissä ecotec-koneissa käsittää venttiilinvarren kumien irtoamisen. Ainakin se on kaikkein yleisin. No, ei ole korjauskaan hirmuisen kallis.
Näin on!

Mainitsit että olet ostamassa neloskoneella, mikä on sinänsä järkevä päätös. Älä missään nimessä osta Omegaa kutosen koneella. Syö nimittäin Irakin nestettä kutoskoneeksi aivan liikaa. Iso auto, hyvä ajettavuus. Virtalukossa kuulemma ollut ongelmia, mutta tätä en ole itse havainnut
 
Taisin vastata sulle jo OCF:n sivuilla?

Mukavahan tommosella on ajella, kun vain jaksaa kuunnella vittuilua tyypeiltä jotka ovat sattuneet kuulemaan esson baarissa rönttämersulla ajavalta ja kaiken autoista tietävältä mieheltä että "Opel on paska" :D

Mielestäni hinta/laatusuhteeltaan kohtuu hyvä vehje, hyvä ja tukeva ajettava, äänieristys on hyvä, tilaa riittää ja halpa ostaa ja korjata..

taloudellinen, itselläni ajotietokoneen mukaan (on tarkistettu ja pitää paikkansa) sekalaisessa ajossa, taajamaa, kaupunkia ja maantietä, tällä hetkellä 8,6l sataselle, maantiellä pääsee vähän alle 7L (olen ajanu myös 6L/100km, mutta silloin ei paljon ohiteltu :D) kaupunkikulutus asettuu maltillisella kaasujalalla 9,5L/100km

Kuiteski, viat mitä noissa 2l 16v (136hv) koneissa on:

- Tyhjäkäyntimoottori: hajoaa ajan myötä, jos imusarjalle venttiilikopasta menevän letkun imusarjan päässä oleva liitin karstottuu tukkoon, siinä on semmonen reilu 1mm reikä jonka EGR:n kautta tuleva paska tukkii aika helposti

- Venttiilivarrenkumit: eivät halua pysyä paikallaan mm. itse laitoin locktiten ruuvilukitteella kiinni, hyvin on pysyny (myös saabeissa joutuu noita liimaileen...)

- Jakopää: herkkä paikka. 60000km välein remontti, joka ei sinänsä ole kyllä paha, jossa kannattaa vaihtaa kaikki rullat ja vesipumppu samalla. Eikä tää paljon parjattu jakopää ole mikään ongelma kenellekkään joka yleensäki pitää autosta yhtään huolta.


8 venttiilisen (115hv) b-omegan jos löydät, niin siitä saat ainaki takuuvarmasti luotettavan pelin. Ei ole mitään noista yllämainitsemistani ongelmista.

Mutta, ettei menis aivan opelistin oman merkin kehumiseksi, pitää vissiin laittaa vähän muitaki miinuksia:

- On suuri todennäköisyys löytää läpimätä paska, jos etelän suolateillä ajettuja omppuja katselet. Ruostesuojaus on b-omegoissa paljon parempi kuin mitä se oli a-omegoissa, mutta mikä myrkky se suolapaskalta pelastais?

- On suuri todennäköisyys että ajovalojen lasit ovat erittäin himmeät, ellei niitä ole vaihdettu kertaakaan. Itse korjasin tämän ongelman Autosolilla ja rättilaikalla, hyvä tuli

- Keulassa, kallistuksenvakaimen "koiranluut" alkavat helposti kolista. Tarvikeliikkeestä halvalla uudet, helppo vaihtaa.

Lisään tähän vielä jotain jos huomaan/muistan/saan mieleeni...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä tuollainen -93 omega, ajettu jotain pitkälti yli 300000km (taitaa olla jotain 370tkm). Hyvinpä tuo kulkee, jotain pikkukremppaa on (sähkölukot, ikkunat), mutta ei mitään major ongelmaa ainakaan tällä hetkellä. Ei jaksa muistaa mitä kaikkea siihen on vuosien myötä tehty.


Mun entisellä A-omegalla oli ajettu n. 450000km, ja luultavasti tulee vielä paljon lisää kilsoja. Yks IrQ:lainen kävi tampereelta asti hakemassa sen pojalleen kulkupeliksi :)

Muuten, se sähköikkunoiden yleisin vika (jos ei mene kerralla kiinni, vaan joutuu naputtamaan) johtuu siitä että se ikkunannostimen runko joka on niiteillä kiinni ovessa, löystyy. Vaihdat vaan uudet teräspopparit vanhojen löystyneiden tilalle ja rasvaat hyvin niin taas toimii. (nimim. kirottu, korjattu ja todettu)
 
Jep jep :) Mutta mitenköhän tuon eukolle uskaltaa antaa, ku tälläkin hetkellä meidän auto on korjaamolla.
Nainen+liukas=korjaus+bonuksen häviää, ainakin meillä ;) (etuveto tosin nykyinen)

Kuinkahan paljon tuollainen nelos kone syö menovettä? Ajattelin vaan ku aika iso korinen on.

Kyllä sen uskaltaa eukolle antaa, ku vaan muistuttaa että se käyttäytyy täysin eri tavalla ku etuvetonen, jos vetäviltä renkailta lähtee pito. Onneks siinä on pitkä akseliväli, se ei oo kuitenkaan ihan välittömästi poikittain :thumbs:

Käytä vaimoketta vaikka jääradalla harjottelemassa (niin meinasin itse tehdä, kunhan nuo jääradat ovat siihen malliin jäässä että uskaltaa mennä) :D
 
Muuten, se sähköikkunoiden yleisin vika (jos ei mene kerralla kiinni, vaan joutuu naputtamaan) johtuu siitä että se ikkunannostimen runko joka on niiteillä kiinni ovessa, löystyy. Vaihdat vaan uudet teräspopparit vanhojen löystyneiden tilalle ja rasvaat hyvin niin taas toimii. (nimim. kirottu, korjattu ja todettu)

Juu, vika ei ole tuossa, vaan sähkö ei kulje kovinkaan hyvin nappuloista oveen asti.. :)

Mutta kokonaisuutena pikkuongelmista huolimatta varsin hyvä peli tuo tuntuu ainakin mun käyttöön olevan, kohtuu pienellä rahalla melko paljon autoa. Ja tilaa on todellakin hyvin, jopa takapenkillä.
 
Kiitos kaikille tiedoista :) Ei toi nyt niin kauhealta kuulosta, ku ajatellaan että harva tuon ikäinen auto nyt ihan täydellinen on. Ellei sit halua maksaa mansikoita. Ja autojen kuluvat osat kuluu, oli merkki sit mikä tahansa.

Pitää nyt vielä katsella, vaihtoehtoja on muitakin mm. Camry 92-94 (muijan suosikki), Saab 9000CD/CDE 94-96 (muijan inhokki, kuulemma ei nätti sisältä!:jahas: ) tai joku Mondeo 96-98 (lähinnä sit sellainen kompromissi vaihtoehto).
 
Noista melkeen osaisin ton camryn, eihän ne yhtä mukavaa kyytiä ehkä anna kun saabi ja opel mutta yleensä noi vanhatkin japsiautot on yleensä sellasia että bensaa tankkiin ja ajoa. Tietenkin jokasta autoa joutuu huoltamaan mutta noi vanhat Toyotat vaikkapa on melko idioottivarmoja vehkeitä tekniikaltaan.
 
Mulla on itellä ollu joskus 88 Camry, on muuten ainoa auto minkä olen omistanut mitä ei kertaakaan tarvinnu korjailla. Kunhan bensaa muisti laittaa niin kyllä kulki.

Camry kyllä olis ihan hyvä vaihtoehto, mutta mitens noi kaskot tuommoisessa esim. 92 vuoden mallissa? Saiko sen ikäiseen täyskaskoa? Ei nyt millään muista.... Ja toisaalta en tohdi niin vanhaa ostaa mihin ei saa, olen vaan viime aikoina huomannut ton kaskon tarpeellisuuden.:rolleyes:
 
Täytyy tähän väliin todeta aihetta sivuten, että noiden vuosimallien Omegat ja Camryt ovat kovasti erään kansallispukuun pukeutuvan vähemmistöryhmän suosiossa. Suosion syytä en kyllä osaa selittää ja tekniikastakaan en tiedä mitään.
 
Täytyy tähän väliin todeta aihetta sivuten, että noiden vuosimallien Omegat ja Camryt ovat kovasti erään kansallispukuun pukeutuvan vähemmistöryhmän suosiossa. Suosion syytä en kyllä osaa selittää ja tekniikastakaan en tiedä mitään.

Jos meinaat romaaneja, niin en kyllä olisi huomannut että he noilla 92vuoden tai uusimmilla Camryillä ajelisi. Vanhemmilla malleilla enemmänkin. Oikeastaan ei haittaisi vaikka joku romaani ajaisi samanlaisella autolla kun minä.
 
Meillä oli joskus aikoinaan joku 94 tai 95 omega ja se oli noin kuukauden välein korjaamolla erilaisten sähkövikojen takia. :D

Ei oo sen jälkeen opeleita tähän talouteen paljoa hommailtu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom