Kokemuksia ja kysymyksiä lisäravinteista

Oon siis uus henkilö tällä sivustolla joten terve vaan kaikille.

Mulle on tullu nyt näistä lisäravinteista pikkunnen pakkomielle ja nytte on tullu testailtuu joitain lisäravinteita lähinnä fitnesstukusta ostettuna. No tällä kertaa satuin ostamaan muun muassa tän animal pakin, jonka siis pitäis olla jo klassikko kehonrakennus ja painonnosto piireissä - ainakin fitnesstukun mukaan, ja ajattelin pistää tällasen keskustelun pystyyn, kun en kerta suoranaisesti tällasta keskustelua nopealla selaamisella löytäny.

Eli tänne vaan mahollisimman paljon kokemuksia ja kysymyksiä lisäravinteista.
No nii ja sitte takas siihen Animal pakkiin. Löytyykö porukoilta kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Itsellä on vähän ongelmia kyseisen tuotteen kanssa kun kaikkialla on erilaiset ohjeet siitä että milloin tulisi nauttia, jossain lukee että tyhjään vatsaan, toisaalla että aterian yhteydessä, jossakin taas että 20-30min ennen treeniä yms.
Sitten vielä sellanen juttu että tilasin samalla tällasta Performance Matrix energiaboosteria ja olin ajatellu sen just samanaikais käyttöö varten ton Animal pakin kanssa, no sitten kun olin jo "mömmöt" saanu nii ajattelin että kysästään nyt sieltä fitnestukusta tästä samanaikais käytöstä ja sieltä tuli vastaukseksi perustelematon "Emme suosittele.". Eli tää homma jäi vähän ihmetyttämään ja siks ajattelinkin kysyä täältä mielipiteitä asiasta.

Olen suosituksesta huolimatta nyt muutaman päivän ajan näitä samaan aikaan käyttänyt, koska tarkistettuani molempien sisällön niin en huomannut tuotteiden sisältävän mitään muita samoja aineita kuin aminohapot, ja sekin on ymmärtääkseni aika laaja käsite. Enkä nyt nettiä selailemalla löytänyt varsinaisia haittavaikutuksia liioista aminohapoista. Fitnesstukun sähköpostissa suosittelivat että vetäisin kuurit peräkkäin, mutta homma jäi mietityttämään että miksi? Molemilla ravinteilla pitäisi olla eri käyttötarkoitus eli Animal pakin pitäisi sisältää mahdollisimman laajan määrän erilaisia rasvahappoja, aminohappoja, vitamiineja yms. ja sen pitäisi siis auttaa lihaskasvuun kun taas Performance Matrixin pitäis antaa energiaa treeneihin, auttaa keskittymään ja sen pitäisi näin yleensäkkin auttaa ottamaan treeneistä kaiken irti.

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen myös melko uusi näissä lisäravinnejutuissa ja kiinnostais kans tietää kokeneemmilta että mitä lisäravinteita yleensä kannattaa ottaa treenin kanssa jos haluaa lihaskasvua maksimoida? Nyt olettaen siis että ravinto ja muut on kondiksessa lihasten kasvua varten. Gurut auttakaa noobeja :)

Meinasin kans melkeen tilata ton Animal Pakin

No koska näköjään tänne nyt ei ihan kauheesti näytä juttua tulevan niin alotan sitten ite. Ihan kauheesti ei oo kuitenkaan tullu noita lisäravinteita hamstrattuu sen lisäks mitä nytte on kokeilussa, ku tällä hetkellä käytössä on Whey-100, Fastin kretiini, Animal pak ja performance matrix. Aiemmin oon yhen Sanin Zma kuurin saattanu loppuu, mutta en mä siitä huomannu minkäänlaista hyötyy olevan.

Niin no, eiköhän kuitenki suurin osa nuista "Extrasuperhyperbigmuscles" - ravinteista ole täysin hyödyttömiä peruspunttaajille. Kuitenki sillä että että reenin, ravinnon ja levon suhde on kohillaan, on varmasti 99% vaikutus tuloksiin ja kaikkeen muuhun. Tietenki on lisäravinteita joista on hyötyä tietyllä tasolla (kreatiinit, beta-alaniinit, muutamat treeniboosterit). Mutta faktahan on se, että laillisilla lisäravinteilla ei ihmeitä aikaan saada.

tässä muutama tärkeä.

-palautusjuoma (sisältää jo valmiiksi kreatiinia, glutaminia yms.)
-kalaoljy
-heraproteiini
-vitamiinit

Tottahan se on että harvoista lisäravinteista on hyötyä... Itse yritän lisäravinteilla kompensoida epäsäännöllistä ruokailuani ja unirytmikin heittelee, mutta en voi väittää ettenkö myös vähän mainonnan uhri olisi... Järki sanoo että ei, mutta jokin muu sano vastaan että miksei? :wall:
Siksi tämän kekustelun aloitinkin ja toivoisin saavani tänne mahdollisimman paljon kommentteja erilaisista (kokeilluista) lisäravinteista.

Olen myös melko uusi näissä lisäravinnejutuissa ja kiinnostais kans tietää kokeneemmilta että mitä lisäravinteita yleensä kannattaa ottaa treenin kanssa jos haluaa lihaskasvua maksimoida? Nyt olettaen siis että ravinto ja muut on kondiksessa lihasten kasvua varten. Gurut auttakaa noobeja :)

Meinasin kans melkeen tilata ton Animal Pakin

-Treenin jälkeen palkkari(hera+malto)
-Krea, jotkut hyötyy
-D-vitamiini

D-vitamiini boldattu, koska se on mielestäni tärkein.
Muita en voi suositella.

Animal Pak löytyy myös mun hyllystäni. En osaa sen vaikutuksista kommentoida, kun on jäljellä vielä vanhoja vitskuja jotka aattelin vetää eka pois. Ainakin ravintoselosteen perusteella ei pitäs pelätä mitään vitamiinipuutostiloja kun sitä käyttää. Itse en oo jaksanu vedellä muuta kuin valmista palautusjuomaa ja jotain vitamiineja satunnaisesti. Palautusjuoman lähinnä siks, että se vaikuttaa mulla erittäin paljon just siihen palautumiseen :) Ja vitamiinien käyttö pitää mut paljon virkeämpänä. Joskus ku oon ollu ilman vitamiineja, niin huomaa selvästi olevansa paljon väsyneempi ku niiden käytön aikana. Omegaa tulee popsittua myös aina kun muistaa.

Miten lisäravinteiden vaikutus näkyy? Kerronpa omat kokemukseni. Yläasteelta lähtien oon punttaillu satunnaisia kausia. Amiksen loputtua olin erittäin laiha ja normaalipituinen. Vaaka näytti painoa siinä 60-70kg väliin ja pituus oli jossain 180 cm. Penkistä nous sillon semmoset 90 kiloa. Muita tuloksia en muista ollenkaan. Ja kyllä se hävetti olla niin ruipelo, vaikka voimataso painoon nähden oli ihan jees. Amiksen jälkeen menin töihin ja tein fyysisesti tosi raskaita hommia 8h päivässä. Aloin käymään myös yrityksen omalla salilla 4 kertaa viikossa aina töiden jälkeen. Ostin silloin elämäni ensimmäiset lisäravinteet. Heraa, kreatiinia ja dextroa. Heraa vedin kolmesti päivässä ja palkkari koostu näistä kolmesta tavarasta. Puolen vuoden jälkeen lopetin duunit, kun intti kutsui. Silloin paino oli noin 85 kiloon ja ylimäärästä ei mitenkään silmäänpistävästi ollut tullut. Sen muistan et penkistä nousua oli tullut noin 25 kiloa. Mave oli sillon 160 kg. Muita tuloksia en kyllä muista. Sillä välillä (noin 6kk) kasvu oli niin kovaa, että monet luuli et olin alkanut roinaamaan. Enkä nyt tarkoita et olisin ollut kovassa kunnossa sillonkaan, vaan nimenomaan että MUUTOS mikä oli tapahtunut puolessa vuodessa oli melkosen suuri.

Olivatko lisäravinteet avain tähän? En usko, mutta iso tekijä ne varmasti olivat. Nuoren miehen keho temppuilee paljon vielä siinä iässäkin. Elämä ei paljoakaan ollut muuttunut. Ainut isompi ero oli se että pulpetissa istuminen oli vaihtunut fyysiseen työhön. Ruokailu oli samanlaista, eli söin kuin hevonen. Punttia olin ottanut jo kauan vaikkakin ennen se treenaaminen oli kausiluontoista. esim 6 viikkoa punttia ja pari viikkoo taukoa yms. Tulosta olisi varmasti tullut ilman lisäravinteitakin, mutta en usko että noin paljoa.

Olen aina sen jälkeen syönyt lisäravinteita enemmän tai vähemmän. Tosin aamu ja iltaprodet jää liian usein ottamatta (LAISKA). Suosittelen ainakin PERUSlisäravinteiden käyttöä. Markkinoilla on vaikka minkälaista ihmejauhoa ja pilleriä myynnissä. Perusasiat kuntoon ruokailusta aina riittävään lepoon ja viimeisenä kannattaa vasta ottaa erinäisiä lisäravinteita tueksi (poislukien vitamiinit ja omegat). Ja on tärkeää myös pitää mielessä, että se kallein tuote ei aina välttämättä ole se laadukkain (älä maksa merkistä). Tässä oma näkemykseni asiasta. Pahoittelen sekavaa tekstiä ja kieliopillisia virheitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom