Kokemuksia Bulgariasta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Colin sanoi:
No siis toi koko paikka on "keskusta" ei siellä mitään skutsia ole. Kaikki mestat taitaa olla parin kilometrin sisällä. Lazur on rantakadulla. Sitä paitsi taksi on halpa kuin saippua. Muista myös, että teillä pitää olla vähintään yksi täysikäinen messissä (en oo kyllä 100% varma).

Kesällä Sunny Beachille 7 hengen poppoolla:rock:

Mitä nyt oon kyselly ja selvitelly ni ei tarvii olla täysi-ikäistä mukana.

Nyt vaan pitää saada kavereita messiin ni sit vaan matkaa varaamaan :thumbs:

Ei ainakaan netin kautta pysty varaa jos kaikki on alaikäsiä.

Esim. Finnmatkojen varaukseen jos laittaa 0 aikuista ni vastaus on: Alle 18 vuotias ei voi tehdä varausta. Varauksella täytyy olla vähintään yksi 18 vuotta täyttänyt matkustaja.
Muilla matkatoimistoilla ei pysty edes valitsemaan 0 aikuista.

Kyllä mä luulen, että 1 täysikäinen pitää olla mukana.

No ite ainakin oon sellasen käsityksen saanut että ei tarvii olla täysi-ikäistä mukana. Toi netistä varaaminen on sitten ihan eri asia. Kyllä siihen matkan varaamiseen tarvii taysi-ikäisen/huoltajan mutta ei mun mielestä sinne itse matkalla mukaan. Eli jostai toimistosta voi käydä varaamassa vaikka äidin kanssa, mutta äiti ei lähdekkään matkalle mukaan.

Noniin 12 tuntia lentoja ja junia takana ja viimein kotona. Reissu oli tosi jees, rahaa meni paljon vaikka kaikki olikin sikahalpaa.:D Hintatasoa:

Olut: 1-3 levaa ( yksi leva on noin 50 snt.)
Shotit 2-4 levaa
Ruuat 6- x levaa, yleensä noin 20 levalla saa alkuruuan, pääruuan ja juoman
Tequila-shotti 1-2 levaa
Drinksut 5-9 levaa ( Happy hourilla kaks yhden hinnalla:kippis1: )
Suihinotto ( ei paukku ;) ) 50 levaa

Sitten pikku vinkkejä; Kannattaas sopia taksit etukäteen, ja ei kannata kuseksia julkisille paikoille (saatiin kaverin kanssa 10 levan sakot tuosta), kaveri anto jurrissa sille 50 levaa ja sano että "Keep the change". :hyper: Ei vittuiltu aamulla kun se tajus tekonsa. :lol2: Tuosta suihinoton laadusta ei tietoa, ei tullut kokeiltua.:D

Täältäkin on lähössä n.6 hengen kööri sunny beachille elokuussa:whip: , kuulostaa kyl tosi hyvältä paikalta lähteä just tollee poikaporukalla jiirittämää.

Ai niin ja tosiaan.. Ne jutut paikallisista naisista: Ovat 100% totta. ;)

Ite olin joskus käymässä Bulgariassa, soitettiin festareilla Kazanlakin kaupugissa. Siellä kyllä tuli juotua vesijohtovettäkin jonkin verran, eikä ollut mitään ongelmia. Tämä oli tosin vuonna 1993, joten ajat ovat varmasti muuttuneet.

Levan kurssi on muuten muuttunut älyttömästi. Joskus 1 markka oli 4 levaa.

Geratherm sanoi:
Ai niin ja tosiaan.. Ne jutut paikallisista naisista: Ovat 100% totta. ;)

Mitkä jutut? :eek: Minkälaisia naisia siellä on? :eek:

Saako bulgariasta halvalla mitään lisäravinteita? Ajattelin, että jonkun protskupatukka-satsin voisi tuoda... :)

Kokemusten perusteella (kolme kertaa Bulgariassa) voin sanoa, että Sunny Beach on parempi kohde kuin Kultahietikko, ainakin nuorelle turistille. Kalja ja viina ryöstöhalpaa, paikalliset naiset (ainakin Sunny Beachilla) ihan vitun ihania (pääsis tosi moni tuonne ihkut ihmiset-threadiin).

Strippimestoissa ei juuri pillua näy (paitsi privaatissa). Stripparit kyl ihan sairaan hyvärunkosia, mut pöksyt pysyy jaloissa. Suihinotto olis irronnu 50:llä (levalla vai eurolla, sitä en osaa sanoa johtuen massiivisesta humalasta), tarjoajana toimi minihameeseen pukeutunut kakskymppinen sälli. Samaan hintaan oma muija olis saanu kattoa vierestä....aika helmi tarjous, maltoin kuitenkin kieltäytyä.

Taksit on halpoja, kuten piraatit designvaateet. Tosin vaikka feikkejä ovatkin, niin on käytössä kestänyt siinä, missä Suomestakin ostetut kamat. Siistiä käsityötä saa myös melko edukkaasti.

Ja mitä ruokaan tulee, niin se on ollu mun mielestä erittäin hyvää ja kohtuuhintaista. Riippuu paljolti, missä syö tietty...

Heinäkuussa taas Sunny Beachille edustamaan...hyvää kikkailua tiedossa.

Rankkuri sanoi:
Suihinotto olis irronnu 50:llä (levalla vai eurolla, sitä en osaa sanoa johtuen massiivisesta humalasta), tarjoajana toimi minihameeseen pukeutunut kakskymppinen sälli. Samaan hintaan oma muija olis saanu kattoa vierestä....aika helmi tarjous, maltoin kuitenkin kieltäytyä.

Sälli... maltoit kieltäytyä.;)

Tällä naamalla ei oo varaa valikoida vaan otetaan mitä saadaan. Piste ku piste ;)

E: Mikäänhän ei oo niin kaunista kuin kahden (karvaisen) miehen välinen rakkaus

PriYa sanoi:
Mitkä jutut? :eek: Minkälaisia naisia siellä on? :eek:

Ei niille ole riittävän kuvaavaa verbiä, taivaallinen voisi olla aika lähellä.:D

Joutuu komppaa sua tuossa asiassa aivan täysin :thumbs:

Olen lukenut joskus tämän threadin läpi enkä nyt ihan tarkkaan muista onko aihetta käsitelty täällä paljoakaan, mutta heitänpäs omat kysymykseni tähän:

Muita palstoja seuraavana, matkailu-aiheisissa keskustelupaikoissa pyörineenä olen jonkin verran lueskellut kokemuksia ja huomioita Bulgariasta. Lähes kaikkialla on listattu paikka erittäin turistirysäksi, täynnä sikailevia kännisiä turisteja, paikat aika likaisia/roskaisia, paljon kerjäläisiä ja köyhän ym näköisiä ihmisiä, ei erityisen hyvää ruokaa ja aivan sairaasti huoria, huoria ja huoria. Ja tämä lutkakommentti on tullut esille monissa paikoissa juuri tuolla tavalla kuin esitin, aivan kuin niitä olisi joka kadunkulma pullollaan :D

Paikkaa on kehuttu bilettäjille ja nuorille 16-25v ikäisille rellestäjille loistavaksi lomakohteeksi. Jos mikään kulttuuri/nähtävyydet/luonto/shoppailu ei pahemmin kiinnosta vaan loma-aika on tarkoitus täyttää auringonotolla ja ryyppäämisellä niin siinä tapauksessa paikka on kuulemma hyvä, muuten ei näiden muiden asioiden takia.

Täällä aika monet hehkuttajista taitaa olla kovasti viinaa ottavia nuorehkoja sinkkumiehiä joten ehkä kovinkaan negaa kuvaa paikasta ei ole luotu, vaikka muualla Bulgaria on melkein poikkeuksetta arvosteltu paskimmaksi lomakohteeksi [kun siis on pitänyt luetella paikkoja mitkä ovat olleet jollain tasolla pettymys ja jonne ei haluta enää palata].

Miten on, nekin ketkä siitä paikasta diggaavat? Onko ryyppääminen/biletys/huorissakäynti se ainoa huvi tuolla? Ja apteekkien tarjonta jne? Kuitenkin on omaan silmääni hiukan hassua kun tässä ketjussa muistini mukaan paikasta on pidetty ja monissa muissa paikoissa sitä on haukuttu hirveäksi mestaksi :D

MissEvilEve sanoi:
Kuitenkin on omaan silmääni hiukan hassua kun tässä ketjussa muistini mukaan paikasta on pidetty ja monissa muissa paikoissa sitä on haukuttu hirveäksi mestaksi :D
Jep, enpä minäkään Bulgariaan reissaisi kuten en moneen muuhunkaan turistirysään. Mutta kuten sanoit, riippuu siitä mitä matkailija kohteelta hakee. Minä nyt tällaisena tympeänä kulttuurin koluajana en saa hirveästi irti vastaavanlaisista matkakohteista. Jotain shoppailtavaa tosin voisi tuoltakin löytyä. :D Monissa paikoissa nykyään (esimerkkinä Turkki) tosin on piraattituotteidenkin hinnat liki samoissa aitojen kanssa vaikka laatu ei, Bulgariastahan taidettiin vielä sanoa toista, eli halpaa on.

Itse olin siellä sen viikon, enkä harrastanut maksullisia (miehiä... ;) ) enkä juonut kuin kerran ja silloinkin oli ajoissa nukkumassa. Viikko siellä on ihan sopiva aika, pidempään en jaksaisi olla.

Jos haluaa lähteä sellaiselle nopealle ja edulliselle lomalle, niin kyllä Bulgaria on ihan jees. Siis jos riittää se, että matkakohde on sellainen Välimerenmaiden tyyppinen paikka turisteineen. Itse en sitä sikailua nähnyt varmaan siksi, kun en ollut "oikeassa paikassa oikeaan aikaan".

Esim. Sunny Beach'illa oli positiivisia asioita mm. lähellä oleva hieno Nessebar (Unescon suojelukohde) ja vesipuistokin oli ihan jees. Sitten siellä pystyi ottamaan erilaisia hoitoja (enkä puhu nyt niistä maksullisista) edullisesti. Itse kävin jalka- ja käsihoidot, kampaajan sekä hierojan läpi. Muistaakseni lähellä oli lisäksi joku kylpylä. Sieltä voi tehdä myös päiväretkiä eri paikkoihin. Itse kävin Burgasissa. Ja ranta oli ihan jees, eli auringonotto toimi.

Mutta tätä nykyä suosin enemmän noita kaukolomakohteita. Mutta jos tosiaan haluaisin yllä mainituin kriteerein loman, voisin mennä tuonne toistekin. Mielummin Bulgariaan kuin esim. Turkkiin tai Marokkoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom