Kokemuksia Bilteman sähkötyökaluista?

Pitäisi ostaa rälläkkä ja iskuporakone satunnaiseen käyttöön. Ei viitsisi ostaa paskaa, mutta ei viitsisi ostaa huippulaatuakaan kun tarve on vain satunnaista. Kulman takana olisi biltema.

Onko kokemusta Bilteman sähkötyökaluista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bilteman kamoista ei ole kyllä kokemusta, mutta jos on vaan satunnaista tarvetta ni voin suositella vuokraamista. Saat laatukaman suht edulliseen hintaan eikä tarvii käytön jälkeen miettii, että minne sen laitteen jemmais.

Mulla kesti Bilteman rälläkkä satunnaisessa käytössä melkein 10 vuotta. Kyllä Bilteman romppeet kestää pienissä hommissa, mutta jos päivittäin joutuu työkalujaan käyttämään, kannattaa pistää pari sataa lisää ja ostaa laadukas peli.

Pitäisi ostaa rälläkkä ja iskuporakone satunnaiseen käyttöön. Ei viitsisi ostaa paskaa, mutta ei viitsisi ostaa huippulaatuakaan kun tarve on vain satunnaista. Kulman takana olisi biltema.

Onko kokemusta Bilteman sähkötyökaluista?

Bilteman vehkeistä ei kokemusta, mutta ammatikseni myyn esim Makitaa josta löytyy harrastajallekin hyviä romppeita edulliseen hintaluokkaan. Kuinka paljon olet meinannut sijoittaa noihin ?

Bilteman rälläköitä kului viime kevään kaksi kappaletta viikon sisään. Laakerit meni ja jotain mustaa mönjää (silikonia?) puski ulos. En viitsinyt parempaa vehjettä käyttää, kun se kivipöly olis tukkinu heti kuitenkin.. Eli rajummassa käytössä ei tosiaan kestä.

Mulla on bilteman poravasara(vanha malli) ja hyvin on toiminut. Kylppärin piikkasin ja aika paljon betoniin poraillu.

Kyllä se kestää sen satunnaisen käytön? ja eikös niissä ole vuoden takuu? ainakin itse kävin sanomas että alko kipinöimää toi rälläkkä, niin se ei edes vilkassu sano vain että hae uus hyllystä :D

Itse käytän poikkeuksetta noita biltema, hongkong, motonet tms. halpiskaluja. Käyttöä tulee niin vähän, ettei viitsi hankkia kalliita pelejä. Kestää sen mitä kestää, jos menee rikki niin haen uuden. Broidilla kesti 9,90 maksava bilteman porakone satunnaista tiheämässä, välillä kovassakin, käytössä 3 vuotta, ei tullut porauksille kovinkaan kovaa hintaa.

Ihan passeleita nuo Bilteman ynnä muiden halpismerkkien koneet on satunnaiseen käyttöön. Hyvin ne kestää jos jotain sillon tällön rälläköi. Jos käyttö on vähäistä, niin ei tosiaankaan oo järkeä mitään Makitaa tai B&D ostaa. Sitä paitsi onhan noissa yleensä takuu. Ja vaikka muutaman vuoden päästä hajoiskin, niin ostaa uuden. Ei ne kalliita ole.

bilteman koneisiin en ole tutustunut mutta yleisesti työkaluissa kaikki halpa on täyttä paskaa.
suosittelen että vaikka satunnaisestikin käyttäisi nii ostat ainakin sen 150€ devaltin

Ihan passeleita nuo Bilteman ynnä muiden halpismerkkien koneet on satunnaiseen käyttöön. Hyvin ne kestää jos jotain sillon tällön rälläköi. Jos käyttö on vähäistä, niin ei tosiaankaan oo järkeä mitään Makitaa tai B&D ostaa. Sitä paitsi onhan noissa yleensä takuu. Ja vaikka muutaman vuoden päästä hajoiskin, niin ostaa uuden. Ei ne kalliita ole.
ei todellakaan ole kalliita mutta niillä ei todellakaan tee mitään! akku kestää kolme ruuvia ja rälläkkä kestää harvoin tunnin työskentelyä. HILTI:haart: vaikka vitun kalliita onkin...

Ok, myönnän etten tiedä tarkalleen kuinka kauan bossit kestää, mutta henk koht tykkään esim bossin piikeistä ja en oikein tykkää hilteistä. Mutta joo, hyvin nuo hiltit hakkaavat betonia nytkin.

Miten hinnoittelu menee hilteissä? Paljonkin kalliimpia kuin boss?

lonkalta heittäisin että noin 20-30%. joku aiemmin kehu että kone oli kestäny hyvin 3 vuotta, miulla on autossa hiltin iskuporakone joka on ollu päivittäisessä käytössä 15v voi vaan arvailla hintaa per reikä. mutta täytyy sanoa ettei sinisissä boscheista eikä devalteista ole kyllä kuulunu paljoo kieltäistäkään. :offtopic: lappeenrannassa oli jokuaikaa sitten tapaus jossa työmailta varastettiin paljon sähkökoneita mutta hiltit oli jätetty rauhaan, niitä ei kannata varastaa koska ne on kaikki rekisteröityjä ja jossain malleissa on on vielä jäljitys mahdollisuus.

henk koht epäilisin vähän noita hiltejä yms sinisiä keltasia ja punasia vehkeitä.

jos käyttö on oikeesti pientä niin jää 99% kapasiteetistä käyttämättä ellei kone kierrä lapselta lapselle pari sukupolvea...

e: ja vuoden takuuhan noissa aina on. palauttaa vaikka aina joka homman jälkeen ja ottaa rahat takas ;)
jos hajoo kesken kaiken niin vaihtaa uuteen ja sit vasta palauttaa.

Tää nyt on aina tätä täällä pakkiksella. Kyselet mitä tahansa niin joku haluaa tulla pätemään, että minä olen ammattilainen, mulla on parhaat vehkeet, muilla ei tee mitään. En tiedä mitä nuo Hiltin akkuporakoneet maksaa mutta jos vaikka 100 € maksaa niin myrphyn pitää vielä ruuvata toiset 15 vuotta jos meinaa tuohon minun laskukaavaani verrata.

Taidan mennä tästä vaikka pyöräthreadiin kyselemään millainen pyörä olisi hyvä käyttööni. Käytän pyörää ainoastaan lauantaisin, kun menen baariin ja sunnuntaisin, kun tulen baarista. Olen ajatellut hankkivani jonkun vanhan mummopyörän. Luulenpa, että joku pyöräthreadissa kuitenkin suosittelee mulle täysjousto Konaa tai Canondalea. Ne kato on paljon parempia.

En tiedä biltemasta, mutta itse ostelen kamaa Motonetistä ja Honkkarista. Kun tietää mitä ja mihin tarvitsee niin hyvin pärjää. Akkuporakonetta tarvii vähän väliä -> ostin Boschin. Rälläkkää tarvin ehkä 3 kertaa elämässä -> 19€ rälläkkä ja 5€ laikka. Hyvin pelaa. Sama pätee hiomakoneeseen, kuumailmapuhaltimeen, yläjyrsimeen ym. mitä olen ostellut. IMHO olisi mielisairasta pistää 500e kiinni johonkin Hiltiin jos ja kun sitä ei kuitenkaan oikeasti koskaan käytä. Vaikka kivahan sillä on elvistellä (vaikka muut sitten pitävät mielisairaana :D )

Vuokraaminen ei myöskään kannata. Jonkun verran olen paikallisia vuokrafirmoja käytellyt. Lähes aina on kamat olleet joko rikki tai muuten vain hengenvaarallisia. Ehkä jotkut telineet voi vuokrata, mutta että sähkötyökaluja....no ei.

Plan B on toisaalta ostaa laatuvehkeet, käyttää niitä hetki ja sitten myydä. En vaan tiedä kuinka moni kaipailee käytettyjä rälläköitä. Paineilmavehkeitä kai ostellaan enemmänkin. Omakotiraksailijat nääs.

bilteman jiirisaha ollu parivuotta ja hyvin toimii, johdon kun vaihtoi pakkasen kestäväksi niin uskaltaa käyttää talvellakin.
sahalla kuitenkin tehty omasauna "mitä varten ostin ja aatelin että olen tyytyväinen jos sen kestää" nyt sillä on sahattu broidin kämpän kaikki väliseinät ja mitkä vaan mahtuu siihen. ja vielä toimii.
suurin ero kalliimpiin taitaa olla ääni mikä ei todellakaan ole hiljaisimmasta päästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom