Kokemuksia Bilteman sähkötyökaluista?

En tiedä mitä nuo Hiltin akkuporakoneet maksaa mutta jos vaikka 100 € maksaa
Hiltin akkukoneissa hinnat lähtevät jostain ~500eurosta ylöspäin..

Aika naurettavaa tosiaan tämä meininki. :D Sanotaan että todella satunnaisesti tarvitsee joku reikä porata / pultti rälläkällä katkaista niin heti pitää vähintään se Dewaltti olla. Kyllä se 20euron rälläkkä varmasti sen yhden pultin vuodessa katkoo siinä missä 200euron Dewaltin vastaava tekelekin. Ammattilaiset ovat sitten ihan eri juttu, mutta kyllä satunnaisesti noita vehkeitä tarvitseva pärjää aivan varmasti sillä "Biltemallakin".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä noita rälläköitä on menny useita, halpa bosch kesti vajaa vuoden , skill 3kk , mutta bilteman silloinen malli kesti 2 vuotta ja sit palo(joka oli osaksi omavika, kun huomas että kone on kuumana, ni silti piti jatkaa, kun ennenkään ei oo hajonnu). Biltema oli noista kolmesta ehdottomasti paras käteen, harmi kun tota mallia ei enää myytävänä. Seuraavaksi varmaankin dewaltin ostan testiin.

en oo sanonukkaa et hilti pitäis ostaa. mutta aina kun joku kysyy että kannattaako ostaa joku halpa kone ni vastaan että EI, jatkan samaa linjaa täälläkii. ja hiltin akkukone masaa muistaakseni joku n.350€

en oo sanonukkaa et hilti pitäis ostaa. mutta aina kun joku kysyy että kannattaako ostaa joku halpa kone ni vastaan että EI, jatkan samaa linjaa täälläkii. ja hiltin akkukone masaa muistaakseni joku n.350€
Näinhän sä voit sanoa mutta fiksumpi vaihtoehto on ostaa käyttötarkoituksen mukaan.

Näinhän sä voit sanoa mutta fiksumpi vaihtoehto on ostaa käyttötarkoituksen mukaan.
rälläköistä en osaa sen kummemmin sanoa mutta halvoissa akkukoneissa akut kestää oikeesti sen 5-10 min ja iskukoneissa se terä ei vittu uppoo siihen betoniin. mutta voi tietysti ostaa eka pari halpaa ja siiten ku menee hermot ni sitteee vähän paremman.

rälläköistä en osaa sen kummemmin sanoa mutta halvoissa akkukoneissa akut kestää oikeesti sen 5-10 min ja iskukoneissa se terä ei vittu uppoo siihen betoniin. mutta voi tietysti ostaa eka pari halpaa ja siiten ku menee hermot ni sitteee vähän paremman.
Ihmeellistä, että itse olen pärjännyt tähän mennessä täysin näillä halvoilla koneilla. Mitään taloa en kylläkään ole rakentanut mutta tällaisissa joka kodin pikku näpertämisessä ei ole kyllä tullut tarvetta kalliimille työkaluille. Ammattimiesten työkalut ovat sitten erikseen.

Edit: Taulut olen kyllä saanut betoniseinään asennettua ja vähän isommat reiätkin tuli kun asensin taulutv:n seinäkiinikettä. Mitään kodin työtä ei ole jäänyt tekemättä halvan koneen takia.

Ihmeellistä, että itse olen pärjännyt tähän mennessä täysin näillä halvoilla koneilla. Mitään taloa en kylläkään ole rakentanut mutta tällaisissa joka kodin pikku näpertämisessä ei ole kyllä tullut tarvetta kalliimille työkaluille. Ammattimiesten työkalut ovat sitten erikseen.

Edit: Taulut olen kyllä saanut betoniseinään asennettua ja vähän isommat reiätkin tuli kun asensin taulutv:n seinäkiinikettä. Mitään kodin työtä ei ole jäänyt tekemättä halvan koneen takia.
ajan kanssa kaikki onnistuu ja siun on vaikee sanoo ku ei oo vertailu kohteita:rolleyes:

Bilteman rälläköitä kului viime kevään kaksi kappaletta viikon sisään. Laakerit meni ja jotain mustaa mönjää (silikonia?) puski ulos. En viitsinyt parempaa vehjettä käyttää, kun se kivipöly olis tukkinu heti kuitenkin.. Eli rajummassa käytössä ei tosiaan kestä.
Örr. No jos tuo mainitsemasi käyttö oli sitä "rajua käyttöä", niin mikset käyttänyt 500e ammattivehkeitä?

Ainiin.

Vehkeet käyttötarkoituksen mukaan, anyone?

Kodin pikkutöihin ruuvinväännin:

17_053iso.jpg

14,99e

vs.

322000213-2.jpg

269e (tarjouksessa)

Kyllä minä ainakin boschin valitsisin koska se on laatua! :david:

Itellä ollut bilteman iskupora. Varsin hyvin pelittänyt ja palvellut viitisen vuotta eikä maksanu paljoa. Ei ole ammattilaistyökalu, mutta enpä ole ammattilainen itsekään.

Örr. No jos tuo mainitsemasi käyttö oli sitä "rajua käyttöä", niin mikset käyttänyt 500e ammattivehkeitä?

Ainiin.

Vehkeet käyttötarkoituksen mukaan, anyone?

Kodin pikkutöihin ruuvinväännin:

17_053iso.jpg

14,99e

vs.

322000213-2.jpg

269e (tarjouksessa)

Kyllä minä ainakin boschin valitsisin koska se on laatua! :david:
toi siun kuva on sama ku sie vertailisit telkkaria ja pöytää

toi siun kuva on sama ku sie vertailisit telkkaria ja pöytää

No sepä juuri se pointti olikin! Ja tuossa ylläolevassa postauksessa se onkin hyvin selitettykin:whip:

Minä olen ostanut Bilteman hiomakoneen, porakoneen ja ruuvivääntimen pari vuotta sitten ja kaikki ovat toimineet ihan moitteettomasti kotikäytössä.

Jos asuu moisen lähellä niin Bauhausista saa niiden oman merkin sähkökaluja samat 10-20 erkkiä per masiina mitä Biltemastakin. Rälläkän ostin ja sillä tuli yhden vaatehuoneen metallihyllyt sahattua. Ääni on todella hirveä, mutta eikös tuosta se nimityskin tule? "Rälläkkä"?

Niinpä televisio toimii huonosti pöytänä (varsinkin jos on taulu-tv) ja toisin päin, pöytä toimii huonosti televisiona. Katsos, se käyttötarkoitus...
toinen on ruuvi väännin ja toinen akkukone. kyllä boschillakin on tollasia pieniä eikä ne halvimmillaan ole kun n.50

toinen on ruuvi väännin ja toinen akkukone. kyllä boschillakin on tollasia pieniä eikä ne halvimmillaan ole kun n.50

On se biltemankin peli akkukone :rolleyes:

Mutta silti, ammattimiehelle ammattitöihin ammattivehkeet ja satunnaiselle kotinäpertäjälle leikkivehkeet?
Ei kai siinä nyt mitään niin suurta pahaa voi olla?

No voi helvetti näitä vastauksia taas.

Jos sitä laitetta käyttää SATUNNAISESTI, niin nuo Bilteman yms. laitteet käy tarkoitukseensa enemmän kuin hyvin!

Etenkään akkukäyttöisistä laitteista ei kannata paljon maksaa jos niitä käyttää joskus ja jouluna. Se on ihan sama mikä DeWaltti tai Hilti se on, niin akku menee käyttämättömänä "paskaksi" parissa vuodessa. Vai kuka jaksaa purkaa ja ladata akkuja säännöllisesti?

Meillä töissä on tällaisena jokapaikan koneena joku parinkympin akkukone. Hyvin on kestänyt. Siinä huomaa sitten sen laadun jos käyttää enemmän. Eli itse ostin työkäyttöön Makitan koneen, sillä vääntää ja poraa jo vähän mieluummin kuin tollasella parinkympin koneella.

Eli kyllä ne halvat koneet kestää, ihan varmasti, käyttömukavuus se on mikä ratkaisee sitten kun hintaa tulee lisää. Ja tottakai kovassa käytössä luotettavuus.

Tää on vähän sama juttu kun itse kysyin joku aika sitten halpaa painepesuria. Ei niillä kuulemma mitään tehnyt, ainut oikea peli on vähintään 300 euron ammattikäyttöön tarkotettu kone. Ennemmin pesee auton ABC:n pesukadulla kun laittaa 300 euroa pesuriin jolla huuhtelee autoa n. 10 kertaa vuodessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom