Kokemuksia atk-liikkeistä?

Tuli tuosta uuden tietokoneen ostamis-threadista mieleen että minkäslaisia kokemuksia pakkislaisilla on erilaisista atk-liikkeistä? Mistä on parhaat/pahimmat kokemukset, oliko asiakaspalvelussa moitittavaa jne. Ainakin Turun seudulla on Indesoleista saanut kuulla vähintäänkin ristiriitaisia kommentteja, kun taas BPC:n myymälästä ei pahemmin mitään huonoa ole kuulunut. Kokemuksia vaan vapaasti esille.

Edittiä:Toivottasti tämä ei muuten loukkaa mainostuskielto, kyseessähän on kuitenkin atk-tarvikkeet eikä mitkään urheiluun liittyvät/sivuuttavat liikkeet :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni on hyviä kokemuksia ATK-agentista ja Verkkokaupasta, molemmista tilattu koneet ja takuuasiat on toimineet.

Itsellä huonoja kokemuksia Verkkokaupan takuuvaihdoista.
UUDEN koneen komponenteista emolevyssä oli häikkää, eli tilasin tuolloin 2x256mb kammat, niin vain yksi muistipaikka toimi. Toisen kamman kun laittoi kiinni kone ei edes käynnistynyt...
Kimpaantuneena soittelin Verkkokauppaan, niin pyysivät lähettämään KOKO tietokoneen sinne! Olisi kuulemma pitänyt varautua 4-6 viikon odotukseen!!!!
Ei kuulemma muuten onnistunut, joten paikallisesta atk-puljusta hankin 512 kamman ja ottivat ilman välirahaa nuo toiset vastaan :-)
Eli Forssan Bootstrap on toiminut hyvin, ja tietenkin Loimaan PC-Halli Loimaalla ja Raisiossa... :D
Eli nykyisin kannatan mielummin pieniä paikallisia liikkeitä, sillä takuuasiat ovat helpompia hoitaa kasvokkain ja muutenkin palvelu on enemmän henkilökohtaista. :love:

www.Beesting.fi

+ Täältä tilasin ihan vähän aikaa sitten muistia koneeseen. Toimitus oli todella nopeaa.

www.tietoasema.fi (Silloin joskus vielä ljh.fi)

+ Tilasin joitakin koneen osia, mutta cd-rw asema ei toiminut. Lähetin sinne ja sain ilman sen kummoisempia kyselyitä uuden ja vähän nopeamman tilalle.
- Tilasin toisella kertaa uuden emon+prossun+näyttiksen. Toimituksessa kesti kauan ja lopulta ne tuli kahdessa osassa. Toinen paketti tuli päivän ensimmäisen jälkeen. Taisi kyllä olla koko suomesta osat lopussa, mutta luvattu toimitusaika ylitettiin vissiin parilla viikolla.

www.verkkokauppa.com

- Tilasin joskus koneen osia. Tilaus hyväksyttiin ja kaikkea, mutta vähän ajan päästä tuli ilmoitus että kovalevyt olikin lopussa, ja jouduin ottamaan pienemmän ja ei niin edullisen. Muuten ok.

verkkokauppa.com
Palvelu on pelannut JOKA kerta, sähköposteihin vastataan todella nopeasti ja tilausta on helppo ja nopea muokata vielä tilauksen jälkeenkin. Myös takuuvaihdot ovat pelanneet aina ja toimitus on nopeaa jos varastossa vain suinkin on tavaraa.

BPC Turussa paras, missä olen asioinut. Siltä olenkin lähes kaiken hankkinut. Verkkokauppa.com on myös hyvä. Ei voi muuta kuin kehua.

Indesolin ja Mirkomajan välilä on vaikea päättää kumpi on se kaikkein huonoin. Indesolissa Hämeenkadulla Turussa on useimmiten töykeitä hieltä haisevia teinejä, mutta rikkinäisten tuotteiden tilalle on saanut uuden, tai rahat takaisin.

Mikromaja taitaa ainakin MuroBBS:ssä olla se mistä on eniten thredejä tehty mm. huonon palvelun ja takuita koskevien ongelmien vuoksi. Itsellä oli ongelmia juurikin noiden kanssa. Palvelu on onkin nopeaa ja ystävällistä juuri siihen asti kunnes tulee ongelma esim. tuotteen toimivuuden kanssa. Parhaimmillaan palautetut tuotteet "hukkuvat postissa", ja sitten sanotaan, että ei voida antaa rahoja tai uutta tuotetta, kun se ei ole tullut perille.

Tosin satuin kuulemaan silloin puhelimessa, kun "asiakaspalvelija" sanoi, toiselle, että se on hankala asiakas, sano, että se tuote ei ole täällä. Että näin Mikromajassa.

Mikromaja
+Nopea, halpa, asiallinen ja hyvä asiakaspalvelu.
Tuolta olen tilannut kaiken mitä tietokoneeseeni olen tarvinnut. Myös huuto.netistä tulee tilattua paljon.

Visiotekistä Turussa on vaan hyviä kokemuksia. Kaikki konepaketit tähän mennessä on sieltä saanut vallan mainiosti räätälöityä oman maun mukaan ja edullisesti. Toinen paikka mistä on hyviä kokemuksia on Verkkokauppa, kaikki tullut nopeasti ja kunnossa.

Yksi liike ei meinannut uskoa, että 8ms:n littunäyttöjä on olemassa. Väitti 5minsaa, että 20ms on nopein mitä on tehty :D

abine sanoi:
Minä taas en ole kuullut mistään liikkeestä vielä niin paljon valitusta kuin Mikromajasta, mutta ehkä se on parantanut sittemmin tapansa. Itse kun olin konehankinnoissa ja vertailin liikkeitä niin kyseinen pulju oli ainoa joka ei edes vastannut sähköpostiin jossa kyselin takuupolitiikasta/kompontenteista.

Jansku sanoi:
Minä taas en ole kuullut mistään liikkeestä vielä niin paljon valitusta kuin Mikromajasta, mutta ehkä se on parantanut sittemmin tapansa.
Mä olen viime parin vuoden aikana tilannu kyseisetä liikkeestä emolevyn, muistikampoja, prosessorin, dvd-aseman ja powerin ja nämä oli parissa eri tilauksessa ja jokainen tilaus on tullu nopeaa ja hyvin perille.

abine sanoi:
Mä olen viime parin vuoden aikana tilannu kyseisetä liikkeestä emolevyn, muistikampoja, prosessorin, dvd-aseman ja powerin ja nämä oli parissa eri tilauksessa ja jokainen tilaus on tullu nopeaa ja hyvin perille.
Kyllä sieltä aina kaikille tavara tuleekin todella nopeasti perille, mullekin kotiovelle asti. Jos tavarassa on vikaa niin sitten ne ongelmat vasta ovat kaikilla alkaneetkin.

Henk. koht. mulle ei riitä, että tavara tulee nopeasti. Liikkeitä kun on pilvin pimein niin uutta voi ostaa vaikka joka kerta eri paikasta jos ei ole tyytyväinen. Koneilla (tieto- ja muillakin) on se paha tapa, että ne saattavat mennä rikki. Mitäs sitten? Tavallisen Taisto Tasalakin sormi menee suuhun ja sitten soitetaan kaverilla tai jopa koneen myyjälle. Jos ei voi olla ilman konetta, kannattaa selvittää miten huollot toimivat, missä huolletaan, kauanko kestää, kuinka pitkä takuu tuotteella on, saako tuotteelle teknistä tukea ja mihin hintaan?

Jos ei olis rahasta kiinni niin ostaisin kyllä tietokoneen mahdollisimman pitkällä takuulla ja mieluiten on-sitenä parin tunnin vasteajalla, mutta kun maksaa hunajaa. No, onneksi osaan sen verran räpeltää, että osaan oman koneeni tarvittaessa korjatakin.

dink sanoi:
Visiotekistä Turussa on vaan hyviä kokemuksia. Kaikki konepaketit tähän mennessä on sieltä saanut vallan mainiosti räätälöityä oman maun mukaan ja edullisesti. Toinen paikka mistä on hyviä kokemuksia on Verkkokauppa, kaikki tullut nopeasti ja kunnossa.

Eilen illalla kysyin ennen nukkumaanmenoa konepakettia Visiotekista ja tänään aamupäivällä ennen 12 sovittiin että voin noutaa tuon huomenna. Jumaleissön on tähän mennessä hyvät vaikutelmat putiikista, sain vielä melkosen hyvällä hinnalla tuon paketin :thumbs:

Mikromaja
+Pirun nopeaa(toimitukset ja jopa takuutkin parissa päivässä) ja ystävällistä toimintaa, ei ikinä mitään ongelmia

Verkkokauppa.com
+Ihan hyvää palvelua
-Mutta takuu ollut aina sairaan hidas(jopa kuukausia)

iQs
-Täältä en enää ikinä tilaa mitään, jos edes on enää pystyssä, osat kuukausia takuussa, joillekin osille ei myönnetty takuuta, koska ne olivat muka selvästi hajotettu, esim. prosessorista sanottiin että se on murtunut/naarmuuntunut joka kohdasta silmin nähtävästi (lähetettäessä ei mitään näkyvää) ja tästä ei tietenkään saanut kuvia jne.
-Maileihin ei ikinä vastattu, joskus ehkä parin viikon välein sai kiinni ircistä

Mikromajasta oon ostanu muutaman kerran ja homma on toiminut ihan kivasti. Mutta sitten taas kavereilta kuullut, että ei tuolla Mikromajassa oikein noi takuu/huolto asiat ole kohdallaan...

Esimerkiksi luokkakaveri vei viikon vanhan Creative MuVon sinne huoltoon. Huolto kesti ensinnäkin 4 viikkoa ja tuotetta hakiessaan kaverilleni ilmoitettiin, että joutuisi maksamaan MuVon ohjelmiston päivityksestä... Ei pienen väittelyn jälkeen kuitenkaan joutun maksamaan huollosta, mutta MuVo ei tullut kuntoon kuitenkaan...

tiny_tinman sanoi:
Eilen illalla kysyin ennen nukkumaanmenoa konepakettia Visiotekista ja tänään aamupäivällä ennen 12 sovittiin että voin noutaa tuon huomenna. Jumaleissön on tähän mennessä hyvät vaikutelmat putiikista, sain vielä melkosen hyvällä hinnalla tuon paketin :thumbs:

Juu, yllättävän kilpailukykyiseen hintaan ovat pystyneet tarjoamaan noita paketteja noinkin pieneksi liikkeeksi. Ja palvelu on ihan asiantuntevaa ja ystävällistä, toivotaan että toi sunkin paketti vastaa odotuksia.

Lear sanoi:
Esimerkiksi luokkakaveri vei viikon vanhan Creative MuVon sinne huoltoon.
Mut ei oo välttämättä kaupan vika, koska ne lähettää sen sinne tehtaalle takaasi ja siel ne sen korjaa(usein lähettää uuden tilalle).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom