Kokeiluksi jääneet liikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Tomi
Mikähän Gillyllä ja Latsilla on tuossa ranskalaisessa? Liian leveä/kapea ote? Olkavarsien asento jotenkin outo? Kyynärpäät liikaa sivuilla? Tuo liike toimii myös uskomattoman hyvin pienemmilläkin painoilla, kun muistaa vaan pitää olkavarret paikoillaan ja tarpeeksi takana.

Mulla taas on pystysoutu sellainen liike, mihin en ole ikinä päässyt sisälle. Ehkä en yksinkertaisesti osaa tehdä sitä?

Suosittelen kokeilemaan pystysoutua joskus alataljassa sillä normaalilla alataljanvetokahvalla. Ote rystyset vastakkain ja siitä hiissaamaan. Liike näin suoritettuna ottaa kyllä normaalia pystysoutua enemmän hartioiden etuosiin. Mielestäni tällä liikkeellä saa selvästi suoraa tankoa paremman tuntuman. Yleensäkin suosittelen kyllä alataljaa pystysoutuun. :thumbs:

Originally posted by rima
Eli tanko pitää olla ihan kiinni kurkussa, suunnilleen solisluiden "nypyköiden" päällä, ainoastaan sormen päät tangon alla (kaikki paino siis solisluilla)

Näinkö tosiaan? Ovatko muut samaa mieltä, että paino tulee solisluille? Huh, hurjalta vaikuttaa :eek: Etukyykky siis kuuluu minulla juuri näihin kokeiluksi jääneisiin liikkeisiin. Olen tosin kokeillut sitä vain kerran, mutta niin onnettomalta tuntui, että en tiedä kokeilenko uudestaan... Kun sain tangon edes jotenkin pysymään paikallaan niin kyykkääminen (pelkällä tangolla) vihlaisi alaselkää pahasti :( Normaali kyykky sujuu oikein hyvin.

Toinen kokeiluksi jäänyt liike on vaakapenkki käsipainoilla. Vinopenkki sujuu hyvin ja tämän vuoden alusta olen oppinut tekemään myös tasapenkkiä tangolla ilman kipuja (rintalihaspistos vaivasi tasapenkissä vuosia), kuitenkin tuossa käsipainopenkissä sattuu vasempaan rintalihakseen kuin ennenkin.

Originally posted by Tiukkis
Näinkö tosiaan? Ovatko muut samaa mieltä, että paino tulee solisluille? Huh, hurjalta vaikuttaa :eek:

No ite pistän sivuolkien ja etuolkien risteys kohtaan mutta tanko makaa sivuolkapäiden päällä. Ristiote on tukevin jos riittää jousto käsissä, törkeen hyvä liike etureinoille, syvään tehtynä tottakai.

Originally posted by Sakkeus

Tais jäädä kokeiluksi, selänojennusta on vain vähän vaikee tehä isoilla kiekoilla, pitää kai hyödyntää momentin löylyä edelleen tai sit pistää toi tanko jo valmiiks niskaan, mutta samassa asennossa kun kyykyssä se ei pysy mitenkään vaan valuu sinne takaraivoon...
.

Kokeileppa käsipainon kanssa. Itsellä toimii ainakin 15kilosen kanssa paremmin kuin levypainon kanssa. tiedä sitten, kuinka hirveesti sun pitää sitä painoa sinne niskaa taakse laittaa.. löylyjä! :kippis1:

edit: omat kokeiluksi jääneet liikkeet: melkein kaikki hauisliikkeet.

Originally posted by Powerhousu
Joku ehkä saattaa nyt vetää herneet nenään, mut kertokaa mulle mitä hyötyä siitä "tuntumasta" on, kun jokainen valittaa ettei saa tuntumaa? Ei niitä lihaksia mun mielestä millään tuntumalla kasvateta. Ite en oikeastaan missään liikkeessä saa kunnon tuntumaa enkä siihen edes pyri, mut silti on seuraavana päivänä oikeet paikat kipeet ja tulosta tulee hyvää vauhtia.

Siihen etten saa tuntumaa voi kyllä olla osasyynä se, että käytän voimiini nähden suuria painoja ja nostan täysillä enkä ajattele turhia tuntumakikkailuja ja sitä että nostankohan nyt vaan sillä lihaksella mitä reenaan. Sillon tippuis painot puoleen ja se ei toimi mulla kyllä yhtään. (Kokeiltu on)
Eikös lihasten kasvu perustu siihen että lihasta "rikotaan" ja lihas pyrkii korjaamaan itsensä aina suuremmaksi kuin on ollut?
Ja tuntumallako se rikotaan??? Jos joku osaa selittää uskottavasti ton tuntuman hyödyllisyyden, niin olen erittäin kiitollinen.

No omasta mielestä tuntumahan on kaiken perusta ja selkeästi aliarvostettu asia. Tuntuma ei kai millään lailla estä suurempien painojen käyttöä - idea kai tehdä niillä painoilla millä pystyy liikkeen hallitusti tekemään - tämä ainakin omalla kohdalla tarkoittaa samalla tätä tuntumaa. Lihakset tuskin ymmärtävät onko painoa tangossa enemmän tai hieman vähemmän, harjoituksen vaikutus lienee tärkeämpi.

DIPPI: Saan siinä itseni enimmäkseen vain kipeäksi. Jo itse tekeminen sattuu, joten olen jättänyt kokeilujen jälkeen väliin. Lieneekö vikaa suoritustavassa?! No, enpä ole koko liikettä edes kaivannut.

Reiden loitontajat ja lähentäjät: Muuten ihan ok tehdä, mutta en ole huomannut niillä olevan mitään valikutusta.

Rannekäännöillä ei tuntunut olevan muuta vaikutusta kuin rannekivut joten jäivät ohjelmista pois hyvin nopeasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhden käden leuanveto.

Kyynervarsi ei koukistunut astettakaan kun yritin... :itku:

- Pec dec
- Ylätalja niskan taakse
- Pystypunnerrus niskan takaa
- Jalkaprässi
- Ristikkäistalja
- Kyynärvarret tangolla
- Ranskalainen punnerrus
- Dippi
- Pystysoutu
- Hack-kyykky
- Voimapyörä
- Pullover
- Etukyykky
- Suorinjaloin maastaveto

Löytyyhän noita, ehkä vielä joku 5 lisää mitä ei nyt keksi. Jääköhän mulla joku lihasryhmä kokonaan treenaamatta, kun noi liikkeitä on noinkin paljon:D

Monet ovat valittaneet ranskalaisen aiheuttavan kipuja. Itselläni auttoi se että en suorista käsiäni suoraksi missään vaiheessa. Tällöin myös jännitys säilyy kokoajan lihaksessa. Ojentajat saa muuten hyvin tuleen tekemällä ranskis sarjan jälkeen välittömästi yhden kapeapenkki sarjan.

Jotain mainitakseni
Etukyykky
Julle
Tate press
JM press
pinnapena
smithissä kaikki liikkeet

Originally posted by käärme
DIPPI: Saan siinä itseni enimmäkseen vain kipeäksi. Jo itse tekeminen sattuu, joten olen jättänyt kokeilujen jälkeen väliin. Lieneekö vikaa suoritustavassa?! No, enpä ole koko liikettä edes kaivannut.

Meillä salilla on sellainen kone jossa saapi säädettyä painon ja syvyyden dipille. Pari kolkyt kiloo sitten tuli tehtyä Dippiä sillä normaalilla zydeemillä paljonkin, mutta nyt ei kehtaa kokeilla sitä yhtäkään, mutta tuo kone on aivan hyvä systeemi tuohon Dippi liikkeeseen, saa olkapäätkin kivasti venytystä. :)

Originally posted by rima
Yhden käden leuanveto.

Kyynervarsi ei koukistunut astettakaan kun yritin... :itku:

Mene lääkärille. Sulla on jotain vikaa kyynärnivelessä.

Omat

-pystysoutu
-viparit eteen, joskus halusin isot pihvit mut ei enää jaksa mitään eristäviä :)

Originally posted by gnut
Mene lääkärille. Sulla on jotain vikaa kyynärnivelessä.

Ehkä se "astettakaan" oli hyperbola? Kyllähän se kyynärnivel taipuu n. 2 astetta yhden käden leuanvetoyrityksessä, jos vähän heilauttaa samalla kehoa.

Nimimerkki "20 leukaa, 2 astetta yhdellä kädellä"

Suositut

Back
Ylös Bottom