Kohtaamisia poliisin kanssa

Eli kertokaas hauskoja/ikäviä/yllättäviä tai muita vastaavia tarinoita kohtaamisistanne poliisien kanssa.
Itselläni on tämän tyylinen: Ajelin talvella todella rauhallisesti mutkaisella ja jäisellä/lumisella tiellä ja niinhän siinä kävi että ojaan mentiin kun ei nuo kitkat mitään pitäneet. Siihen sattui sitten poliisin maija ja kommentoivat vaan piruillen että:"taisi olla ylinopeutta" yritin selittää että kun oli niin pirun liukas, no eivätähän nämä sitä uskoneet ja virnuillen vetivät auton takaisin tielle. No parinsadan metrin jälkeen näin kun poliisien maija oli mennyt ojaan ja oli siihen pakko mennä sanomaan:"taisi olla ylinopeutta". Myönsivät poliisitkin että:"onpahan ihan pirun liukas tie" ja revittiin se transportteri pois sieltä ojasta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oltiin kaverin kanssa ravintolassa ja kaveri vähän enemmän tuiskeessa. Pientä kinaa sillä tuli siellä sisällä yhdestä naisesta joidenkin kanssa. Tuli valomerkki ja kaveria ei näkynyt missään. Siinä tiellä taksin vieressä tuli joku nujakka ja katselin, että ihan kaverin näköinen tyyppi alla. Siitä sitten väliin ja nostin kohteliaasti kainaloista puristaen päällimmäisen pois. Hieman tuli absurdi olo, kun kaveri käveli viereen tupakki huulessa ja tuijotti, että mitäs täällä nyt tapahtuu. Ei se alla ollut ollutkaan tuttu tyyppi. Tietysti poliisit oli ehtinyt paikalle. Vielä absurdimpaa oli se, että yksi pollari kutsui minua nimeltä. En kyllä tätä tyyppiä tuntenut. "Mitäs se "VelttoV" taas täällä sättää?". Pienen selittelyn jälkeen säästyin putkalta. Tulipa päivän hyvä työ tehtyä. :rolleyes:

Taitaa olla jotain kolme vuotta sitten kesällä kun tuli yllättävä kohtaaminen poliisin kanssa. Olin tulossa stadista ja kävelin bussipysäkiltä kotiin (asuin silloin vielä vanhempieni luona). Yhtäkkiä metsästä ilmestyy poliisi joka kysyi jotain tyyliin "Mikä mies ja millä asialla.?". Pyysi nähdä henkilöpapereita ja kysyi mistä olin tulossa. Kerroin tulevani keskustasta jossa olin viettänyt aikaa silloisen muijani ja hänen kaverinsa kanssa niinkuin oikeasti olinkin. Muijallani ei ollut kännykkää mukana siellä ja hän oli matkalla kotiinsa joten poliisi pyysi saada soittaa muijani kaverille.. Hän sitten vahvisti että stadissa ollemme olleet ja pelastuin :)

Poliisi kertoi että heiltä oli päässyt joku moottoripyöräilijä karkuun mutta tiedä häntä vaikka olisi ollut pahempaakin.

Taisi olla rauhallinen kesäinen alkuilta kun toi tapahtui ja olin täysin selvinpäin ja muutenkin tilanne tuli jotenkin todella yllättäen.. Mutta pääsin jatkamaan matkaani kotiin.

Ei erikoinen tapaus, mutta tapahtui niin rauhallisella seudulla ja yllättävästi että jäipi mieleen.

Kaveri oli saanut lainaksi vähän hienomman auton alleen, ku oli rikkaan isin pojan kuskina.Kaverini on kieltämättä vähän erikoisen näköinen heppu.
kaveri oli sit ajelemassa jne ku partio sit sen pysäytti.ilmeisesti herätti heidän mielenkiintonsa ku kirveellä veistetyt kasvonpiirteet omaava äijä ajelee hienolla autolla.
poliisi setä sit kysy ajokorttia ja rekisteriotetta, jotka kaveri näytti, ku kerran pyydettiin.
poliisi sit kysy kaverilta et missä auton haltija on?
kaveri sit siihen:ei kai noi vanhat miehet enää usko haltijoihin...

sakoilta ja putkalta sentään säästyi...

Heräsin yksi kesäyö siihen kun puhelin soi. Kömmin tokkurassa vastaamaan, mutten tietenkään kerinnyt joten eiku takaisin sänkyyn. Seuraavaksi soi ovikello ja eiköhän oven takana seiso kaksi poliisia.
- onko teillä tällainen ja tällainen moottoripyörä?
- kyllä sellainen tuossa pihassa seisoo
- ei muuten seiso

Sitten poliisikyytillä paikalle mihin voro oli joutunut kulkineen hylkäämään ja ajo kotio. Ei kyllä vitutukselta pystyny nukkumaan enää sinä yönä.

Poliiseille :thumbs:

Meikkis pelailee puulaakikaukalopalloa ja yhes joukkuees on aikas isokokoinen ja kovaotteinen puolustaja.On otettu sen kans monta kertaa yhteen ku oon maalilla ollut.Esim.kerran hän veti poikittaisella selkään,jonka seurauksena käännyin ja päästin oikein kunnon viikatteen tämän pohkeille-->äijä makas jäässä ja vonku kivuliaasti.Nooh,sit kerran menin polliisiasemalle kuulusteluihin,niin eiköhän tämä kyseinen herra ollut pöydän toisella puolella.Ensin olin ihan näin :eek: mut sit hetken päästä oli vaikea pidätellä :lol2:

pari :nolo: juttua hauskoilta, typeriltä ja hurjilta teinivuosilta. Kerran joskus mopo-ikäisenä oli tullut otetutta vähän liikaa ja lähdettyä mopolla liikenteeseen :typerys: Olin sitten kaatunu mopolla ja keräilin itteeni autotien viereisellä penkalla kun poliisit pamahti paikalle. (tässä vaiheessa oli ilmeisesti ollut paikalla jo suurikin yleisö+pari kaveria. Poliisit siinä sitten jututtamassa mua ja kyselee:"-Tiedätkö sä ketä me ollaan?" ja vastaus tulee kun apteekin hyllyltä:"- VITTU, tädättekste kuka MÄ oon? Mä vetäsen kerran nii on pusero tyhjä!!!111!" Tämän jälkeen poliisit kävi kimppuun veteli pitkin tien poskia ja pamputti. Ei tullu rattia eikä muutakaan seuraamuksia. Käski vaan kaverin hoitaa mut ja mopo kotiin. Toinen vähintään yhtä hauska tilanne oli kans joskus tossa iässä. Olin ollu taas pahanteossa(pahoinpidelly kaveria ja ajanu jurrissa sen peltoauton ojaan). Olin jo kotona nukkumassa kun poliisit tuli herättelemään kämpiltä(omassa sängyssä koisimassa, kiljupullo sängyn vieressä) Heräsin pienoiseen rähinään ja kirkkaisiin valoihin ja näin pari poliisia seisoskelemassa sänkyni vieressä. Vitutti niin lujaa, että totesin poliisille välittömästi:"- Mutsillas on tainnu olla ankara synnytys?!?" johon vittuntunut poliisi kuitenkin vastas: "kui nii?". Ja minä taas:"No ku sulla on vieläkin puoli vittua naamassa!!!!1111!!!" Ja taas mua vietiin. Puhalsin muuten 2,88 promillea ja tällä kertaa sain ratin. Onneksi sitä edes vähä oppii virheistään...

Mulla on kanssa yksi kohtaaminen poliisien kanssa, joka näin jälkikäteen on ihan koominen, mutta silloin ei kyllä naurattanut yhtään.

Oli vuosi -97, tai -98 ja koulutusalamme lentopallon SM-kisat. (Ja älkää edes kysykö mitä tällänen tappi siinä joukkueessa teki). Nukuimme koulumajoituksessa koko koulun sekajoukkue, raskaan urheilu- ja viinapainotteisen päivän jälkeen, kun yhtä äkkiä aamuyöllä luokan ovi avataan, ja poliisit tulee ryminällä sisään, ja osoittelevat taskulampuilla pimeässä aivan tukka sekaisin olevia opiskelijoita. Voitte vaan kuvitella, kuinka sekava tunnelma herätä sikeästä unesta taskulampun valokeiloihin, ja poliisien karjahteluihin.

Nooh, meille ei kerrottu, mistä on kyse, vaan komennettiin yksi kerrallaan ovi aukkoon seisomaan X- asentoon, ja jokaiselle tehtiin ruumiintarkastus, ja tutkittiin mm. kyynärtaipeet. Ja tutkimuksen jälkeen komennettiin käytävälle yöpuvussa istumaan. Kun kaikki oli saatu ulos luokasta, poliisit laittoivat koirat luokkaan haistelemaan meidän kamoja, ja tässä vaiheessa alkoi pikku hiljaa selvitä, mistä oli kyse. Koirat eivät merkanneet mitään paikkaa, joten huoneestamme ei siis löytynyt mitään sinne kuulumatonta. Koko shown jälkeen poliisit komensivat meidät takaisin huoneeseemme, ja lähtivät menemään. Ei mitään pahoitteluja, ei mitään. Aika tökeröä toimintaa. Voi olla, että joillekin tuollaiset poliisisetien yölliset vierailut ovat ihan arkipäivää, mutta kyllä se ainakin meikäläisen säikäytti pahemman kerran.

Seuraavana aamuna koko homma alkoi pikku hiljaa valkenemaan. Joku järjestävän koulun oppilaista oli edellisenä päivänä kulkenut huoneemme ohi juuri silloin, kun diabetestä sairastanut pelaajamme oli pistänyt itseään insuliinikynällä vatsaan..... ja siitä sitten nokkela vetänyt johtopäätöksen, että meidän majoitustilassa käytetään suonensisäisiä huumeita. Grrrreat
:thumbs: Ja eikun huumeyksikkö yöllä yllätysvisiitille koirien kanssa.

Tää oli ainoa negatiivinen kohtaaminen poliisisetien ja tätien kanssa, muuten heille kovasti rispektiä täysin alipalkatusta ja vaativasta hommasta.

Muutama kesä takaperin lähdin tuttuun tyyliin duuniin sunnuntai aamuna klo 4.45 ja tietysti hirveellä kiireellä. Liikkeellähän ei tietysti ollut ketään siihen aikaan joten vetelin siinä autolla 40:n alueella n. 85km/h. No Murphyhän siitä piti huolen että se tasan ainoa taakseni kääntynyt auto oli tietenkin poliisi. Tuskanhiki siitä nousi otsalle kun mielessä kävi että saa maksaa ittensä kipeeksi ja ei tarvitse ihan hetkeen ajaa... No kävimme siinä sitten seuraavan keskustelun:

-Mihinkäs nuorella miehellä kiire on tähän aikaan kun ei vielä kirkkoonkaan mennä?
-No anteeksi nyt oikeasti kauheesti mutta kun kiltti poliisisetä varmasti ymmärtää kun tuli nukuttua hiukan myöhään ja töihin on kiire ja muijakin lähti ja talokin palo ja velkaakin on...
-Annappas ajokortti ja rekisteriote.

Siinä se konstaapeli tutki lappuja muutaman sekunnin kunnes sen puhelin soi. Ilmeisesti oli jotain suhteellisen tärkeetä kun se kääntyi selin minua kohti puhumaan. Kuulin vain viimeisen lauseen "...ok, selvä mä lähen tuleen sinnepäin!"

Poliisi kääntyi meikäläistä kohti, antoi laput käteen ja lähti painelemaan autoaan kohti. Muutaman askeleen päästä kääntyi ja huusi: "SEURAAVAN KERRAN KUN NAPPAAN SUT AJAMASTA NOIN LUJAA NIIN TERVAAN SUN PERSEES!!" ja paineli autoon. Ensireaktio oli että "Kyllä kiltti poliisisetä" mutta muutaman sekunnin kuluttua vasta leikkas että "Mitäs helkkaria se sano?!?!?!". Siitä sitten ajelin hihitellen duuniin... :)

vilma-liina sanoi:
Joku järjestävän koulun oppilaista oli edellisenä päivänä kulkenut huoneemme ohi juuri silloin, kun diabetestä sairastanut pelaajamme oli pistänyt itseään insuliinikynällä vatsaan...

Tuo on kyllä ihme miten herkästi polliisilla on (/oli ennen?) aikaa tulla nuuskimaan ihmisten nurkkia mitä ihmeellisimmistä ilmiannoista. Esim. kotibileissä junnuna nuhainen kaveri grillaillessa tuuttaa Nasolinia hartaudella nenäänsä ja naapurin kyttärimummo rekisteröi huuuumeiden nuuskaamisen verhojen raostaan -> alta puolen tunnin paikalla on koppiauto, ukkoja taskulamput kourassa ja koira joka nuuski talon ja ihmiset läpi.

Pitäisi joskus ihan testimielessä ilmiantaa vaikka naapuri, kun sillä on niin epäilyttäviä kasveja parvekkeella.

Tuli tässä hieman aikaa sitten hölmöiltyä liikenteessä kaverin vasta hankitulla bemarilla... Hieman kokeilin rajoja moottoritiellä, (aivan hiljainen tie koska oli jo yö...) Kuinka ollakkaan partio oli yhtäkkiä pysäyttämässä, tuli jonkin sortin paniikki päälle ja lähdin painelemaan karkuun... Eihän ne sit kiinni saanu mut vastaan tulleessa siviili tutka-autossa oli ollu kamera. Ne oli saanu siit rekkarin ylös ja soittanu kaverille et miss se on, sattu olee 100 km:n pääs tapahtuma paikasta... se oli sit sanonu et kellä auto on ja ei ollu iha miellyttävin herätys ku kytät tuli aamul sisälle talkkarin kaa. Siit sit kuulusteluihin jne... Täs nyt sit käräjiä kauhulla odotellaan et millasii sanktioita ne antaa... Kortinhan ne jo sillon aamulla otti heti pois...

jarze sanoi:
pari :nolo: juttua hauskoilta, typeriltä ja hurjilta teinivuosilta. Kerran joskus mopo-ikäisenä oli tullut otetutta vähän liikaa ja lähdettyä mopolla liikenteeseen :typerys: Olin sitten kaatunu mopolla ja keräilin itteeni autotien viereisellä penkalla kun poliisit pamahti paikalle. (tässä vaiheessa oli ilmeisesti ollut paikalla jo suurikin yleisö+pari kaveria. Poliisit siinä sitten jututtamassa mua ja kyselee:"-Tiedätkö sä ketä me ollaan?" ja vastaus tulee kun apteekin hyllyltä:"- VITTU, tädättekste kuka MÄ oon? Mä vetäsen kerran nii on pusero tyhjä!!!111!" Tämän jälkeen poliisit kävi kimppuun veteli pitkin tien poskia ja pamputti. Ei tullu rattia eikä muutakaan seuraamuksia. Käski vaan kaverin hoitaa mut ja mopo kotiin. Toinen vähintään yhtä hauska tilanne oli kans joskus tossa iässä. Olin ollu taas pahanteossa(pahoinpidelly kaveria ja ajanu jurrissa sen peltoauton ojaan). Olin jo kotona nukkumassa kun poliisit tuli herättelemään kämpiltä(omassa sängyssä koisimassa, kiljupullo sängyn vieressä) Heräsin pienoiseen rähinään ja kirkkaisiin valoihin ja näin pari poliisia seisoskelemassa sänkyni vieressä. Vitutti niin lujaa, että totesin poliisille välittömästi:"- Mutsillas on tainnu olla ankara synnytys?!?" johon vittuntunut poliisi kuitenkin vastas: "kui nii?". Ja minä taas:"No ku sulla on vieläkin puoli vittua naamassa!!!!1111!!!" Ja taas mua vietiin. Puhalsin muuten 2,88 promillea ja tällä kertaa sain ratin. Onneksi sitä edes vähä oppii virheistään...

Ja tämä tarina on tosi ;)

Juttelimme juuri viime perjantaina puolituttujen kanssa hauskoja poliisien kanssa sattuneita episodeja.

Yks parhaista:
Yksi heidän kavereistaan oli juuri saanut ajokortin ja ei oikein ollut käsitystä miten poliisien kanssa toimitaan.. Noh, poliisi sitten pysäytti ja pyysi ajokortin ym rekisteriotteet. Tämän jälkeen sanoi että "sulla on toinen takavalo pimeenä" ja alkoi kirjoittamaan varoitusta tms. lappua. Kaveri totes siihen, että "selvä", veivas ikkunan kiinni ja lähti ajelemaan. Poliisi jäi lapun kanssa tienposkeen. :D

Toinen hyvä:
Kolme heistä joutui maijan perään jostain syystä. (siis keskiosaan oikeastaan.) Poliiseille tuli siinä joku keikka ja ne lähti selvittämään tilannetta noin kymmenen metrin päähän pihalle. Nää kaverit sitten hokas kahdet poliisilippikset ja mellakkavarusteet (kilpi & pitkä pamppu) autosta. Eikun ne päälle, lippa tietenkin vinoon, ovi auki ja huuto poliiseille: "tarviitteks te apua??!!!1" Poliisit veti herneet nenään ja huus takas että "nyt vittu!!!" ja lähti juokseen autolle. :D

Oli muitakin hyviä, mutta en perkule muista enempää.

Soitin joku aika sitten poliisin paikalle kun joku hullu huusi keskellä yötä niin ettei saanut nukuttua. Poliisi haki hullun pois. Poliisi :haart: :love:

Mulla ei kovinkaan paljon ole noita konfrontaatioita poliisin kanssa. Kerran kakarana tosin olin tavalliseen tapaan heitellyt lumipalloja erään lähistön hullun oveen. Tämä lähti aina perään juoksemaan ja uhkasi soittaa poliisit.

Kerran sitten kävi niin, että kaveri mätkäytti lumipallon oveen ja tämä hullu oli ollut valmiiksi puettuna oven takana odottamassa milloin pamahtaa. En heti huomannut kun kaveri heitti, seisoin just siinä oven vieressä ja liukastuin kun piti lähteä juoksemaan. Tämä hullu sitten ehti napata mut, raahas sisälle ja soitti sitten poliisit.

Poliisit tuli sitten paikalle ja sanoi mulle, että lähes nyt poika tästä ja yritä olla jatkossa heittämättä lumppareita tämän tyypin oveen. Päästivät sitten mut menemään ja jäivät aika pitkäksi aikaa juttelemaan tän hullun kanssa. Ei enää koskaan tämän jälkeen uhannut soittamaan poliisit, mutta tuttuun tapaan jatkoi kyllä meidän jahtaamistä erittäin sinnikkäästi. Tosta kehkeytyi lopulta meille ihan rattoisaa ajanviettoa aina talvisin. :D

Eräs sunnuntai aamu.
Ovikello soi: "Rikospoliisista päivää."
"No huomenta, huomenta"
"Oletko Matti Meikäläinen?"
"Kyllä"
"Matti Juhani Meikäläinen?"
"Juu-u"
"Et sitten ollu Kouvolassa käräjillä?"
"ööö miksi siellä ois pitäny olla?"
"Sulla käsittely siitä ja siitä aiheesta ja nyt tultiin hakemaan"
"Hetkinen mut enhän mä ole ikinä siellä edes käyny..." muita selityksiä...
"Tarkistetaas vielä se nimi ja sotu, oisko sulla papereita?"
Hain ajokortin
rikut"Katos perkele nimi ja syntymäaika täsmää, mutta loppu osa ei"
Hirveä määrä pahoitteluja ym...
:thumbs:

tiny_tinman sanoi:
Eli kertokaas hauskoja/ikäviä/yllättäviä tai muita vastaavia tarinoita kohtaamisistanne poliisien kanssa.
Itselläni on tämän tyylinen: Ajelin talvella todella rauhallisesti mutkaisella ja jäisellä/lumisella tiellä ja niinhän siinä kävi että ojaan mentiin kun ei nuo kitkat mitään pitäneet. Siihen sattui sitten poliisin maija ja kommentoivat vaan piruillen että:"taisi olla ylinopeutta" yritin selittää että kun oli niin pirun liukas, no eivätähän nämä sitä uskoneet ja virnuillen vetivät auton takaisin tielle. No parinsadan metrin jälkeen näin kun poliisien maija oli mennyt ojaan ja oli siihen pakko mennä sanomaan:"taisi olla ylinopeutta". Myönsivät poliisitkin että:"onpahan ihan pirun liukas tie" ja revittiin se transportteri pois sieltä ojasta.
Olen kuullu tän jutun jossakin radio-ohjelmassa, jossa ihmiset soitteli kohtaamisistaan poliisin kanssa, joten sä oot sitten melkein julkkis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom