Multivita sanoi:
Kohta on lumet ja jäät lähtenyt ja pääsee taas kaloja narraamaan. Ajattelin vaan, että olenkohan ainoa urpo täällä, joka luuhaa kalassa suunnilleen koko kesän. Tyttöystävällä menee hermot kun oon mukamas aina perhoa viskomassa, enkä ikinä kotona. Mutta onneksi viime kesänä mamma lähti mukaan monta kertaa ja väitti, että oli kivaakin.
Eikö "saliäijät" harrasta ollenkaan tätä perisuomalaista touhua, kun en ole yhtään keskustelua aiheesta nähnyt..
Et oo ainoa, kesän odotus alkoi jo lumentulon aikoihin, kun marketit työnsivät kaiken kalastauskaman kotiinkantohintaan. Ostin uuden haukisetin ja punotut siimat sekä repullisen (kirjaimellisesti) uistimia. Vanhoista uistimista on koukut teroitettu ja lakkaukset paikkailtu. Vehkeitä on viritelty koko talvi ja uusia uistimia väsätty läjäpäin. Kalapuukkojakin on tullut tekaistua jo kolme tulevaa kautta varten.
Hallitus tosiaan harvemmin diggailee, kun röhvellän koko ajan jokivarsia. Olen saanu sen kyllä houkuteltua monesti messiinkin, ja jos veneellä ollaan liikkeellä, ei tarvi vinkua mukaan. Nyt ois yhessä suunnitteilla polkupyörä vaellus kalastuksen merkeissä jonnekkin vähän syrjempään.
Kyllä tästä aiheesta jokin thredi oli. Siellä turinoitiin lähinnä seikkailuista koukku sormessa ja uskomattomista onnenpotkuista kalakeikoilla.
Uuden kauden avaus jo vähän jänskättää. Kahen edellisen avauksesta kun meidän porukassa meni pisteet mulle, niin nyt vähän jännättää pysynkö paikallani, varsinkin ku tuli tuota turpavärkkiä auottua vähän liikaakin. Se tosin kuuluu perinteisiin...
Kauden korkkaus meni viime kesänä itelle, kuin myös neljän ensimmäisen haukireissun suurimmat luupäät. Se neljäs kerta oli tuuria parhaimmillaan. Oltiin koko kööri haukia narraamassa ja piti perinteitä vaalien isotella kolmen edellisen reissun kaloilla koko menomatka. Jätkät veti kalaa ku siimaa ja mie en saanu mitään. Ei voinu muuta ku vetää osaa loppuun asti ja väittää poikien kaloista että en noin pieniä viitti pyytää, ois mulla jo repullinen noita tuppeja jos oisin viittiny ottaa. Alko jo hirvittää ku tiesin joutuvani vetään puheet kalamiesten kuninkaasta takaisin kotimatkalla. Ja kun edelliset reissut tuli soitettua poskea, niin pelotti jo ajatus siitä ku jätkät pääsee maksaan potut pottuina.
En sitte saanu kalaa ja sällit lähti jo autolle. Heitin vielä pari kertaa lumpeikon reunaan. Päälle neloseen paukahti, joka oli sillä reissulla tuplat kakkosesta. Pitelin kalaa selän takana kun tulin autolle. Sanoin poijjile että sain mie yhen mutta ku en viittiny perkata nii heitin takas. Kauhee röhönauru alko heti ukot rupes esitteleen kalojaan. Annoin niien elvistellä, että tippuvat korkeammalta. Lopulta otin hauen selän takaa ja sanoin että ne on pojat pyyntimiehet ja saantimiehet ollu aina erikseen. Oli tulla kävelyreissu kotia...