Kohta pääsee taas kalaan!

Torstaina on palkkapäivä ja sitten lähdetään hakemaan siimaa,vieheitä ja bisseä! vkonloppuna narraamaan affenia ja haukia :)

tämä se on elämää :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävinpäs eilen nostamassa muutamat ahvenet veestä meijän kolleille iltapalaksi :) Hyvin näytti kelpaavan, kun tossa pihalla ei enää oo kuin kolmipiikit (niitä viittiny veteenkään takasin heittää, kun kuitenkin ois kuolleet koukun aiheuttamiin vammoihin) ja äidin onkima särki. Muutaman isomman ahvenen ois toki voinu ittelleenkin säästää ja vaikka grillata, mutta jos sitte ens kerralla ^^

Huomenna aamulla koiran kanssa koilliskairaan pariksi viikoksi, sitten kaldoaivin/vätsärin maisemiin ainakin viikoksi. Eipä tarvii miettiä muita hommia ainakaan kolmeen viikkoon. Perkele että oon oottanu että pääsee reissuun!!! Toivottavasti siimat pysyy kireinä. Ainakin meinasin käydä hakemassa sen 3kg hauen joka viimekesänä varasti punasen meppsin ja lähti karkuun. Stna! :) Kalastus ei tosin ole pääasiana, vaan kiertelen vanhaa Sompion / Kemihaaran kairaa ja visiteeraan mm. Sakari Kännön "Mosku" -kirjasta tuttuja ja jollain tavalla historiallisia paikkoja liittyen mm. moskun tappamiin kolttalaisiin porovarkaisiin.. Tuo alue ja sen menneiden ihmisten/tapahtumien historia vaan jostain syystä jaksaa kiinnostaa. Loppumaton aapasoiden mosaiikki, pyhät nattastunturit, tummina virtaavat erämaajoet, tuulessa arvokkaasti huojuvat vuosisatoja nähneet ikihongat, korpikuusikot - ne on minulle sellasia erämaan suuria jalokiviä jotka vasta todella saa tuntemaan olevansa oikeasti kotona. Kaikana kaikesta, lähempänä itseä.

Huomenna aamulla koiran kanssa koilliskairaan pariksi viikoksi, sitten kaldoaivin/vätsärin maisemiin ainakin viikoksi. Eipä tarvii miettiä muita hommia ainakaan kolmeen viikkoon. Perkele että oon oottanu että pääsee reissuun!!! Toivottavasti siimat pysyy kireinä. Ainakin meinasin käydä hakemassa sen 3kg hauen joka viimekesänä varasti punasen meppsin ja lähti karkuun. Stna! :) Kalastus ei tosin ole pääasiana, vaan kiertelen vanhaa Sompion / Kemihaaran kairaa ja visiteeraan mm. Sakari Kännön "Mosku" -kirjasta tuttuja ja jollain tavalla historiallisia paikkoja liittyen mm. moskun tappamiin kolttalaisiin porovarkaisiin.. Tuo alue ja sen menneiden ihmisten/tapahtumien historia vaan jostain syystä jaksaa kiinnostaa. Loppumaton aapasoiden mosaiikki, pyhät nattastunturit, tummina virtaavat erämaajoet, tuulessa arvokkaasti huojuvat vuosisatoja nähneet ikihongat, korpikuusikot - ne on minulle sellasia erämaan suuria jalokiviä jotka vasta todella saa tuntemaan olevansa oikeasti kotona. Kaikana kaikesta, lähempänä itseä.

Kuulostaa aikasta hienolle:thumbs:

Itellä vene järveen taas vaihteeksi ja viimeistään perjantai-iltana vetämään uistinta. Kuhaa pitäisi tulla ihan hyvin vaikkei kelit vielä helteisimmät olekkaan...

Kerran oon meinannu saada hauen, stnan iso jötkylä nappas vieheestä kii mut juuri ennen kun olin saamassa sitä haaviin katkes prkl siima :itku: Ois ollu elämäni ensimmäinen hauki. Dääm. Mutta mökki, laituri, lämmin kesäilta, auringonlasku, itikat, saunan jälkeistä virvoketta...mikäs siinä virvelöidessä (=mato-onkiessa :D)

Mutta mökki, laituri, lämmin kesäilta, auringonlasku, itikat, saunan jälkeistä virvoketta...mikäs siinä virvelöidessä (=mato-onkiessa :D)

Tämän kyllä pilaa aika tehokkaasti se, että a) ei saa yhtään kalaa tai b) kaikki kolme kalaa jotka saat on jotain 5cm särkiä. Prrkl. Miten voi olla näin huonot kalavedet täällä Kustavissa.

Tämän kyllä pilaa aika tehokkaasti se, että a) ei saa yhtään kalaa tai b) kaikki kolme kalaa jotka saat on jotain 5cm särkiä. Prrkl. Miten voi olla näin huonot kalavedet täällä Kustavissa.

No kai se tekemisen ilo painaa tässäkin vaikkei niitä fisuja tuliskaan :D

Hei onko internetissä jotain halpaa/hyvää kalastustarvikenettikauppaa? kiitokset jo etukäteen

Kannattaa katella noiden kalastuspalstojen myyntiosiot, niistä löytyy suht paljon kaikenlaista tavaraa ihan hyvään hintaan. Vaappuja ja peruketarvikkeita on tullut pääasiassa tilattua ja tyytyväinen olen ollut. Toinen vaihtoehto on mennä lähimpään motonetiin tai hongkongiin. Jos ei laatu, niin hinta ainakin on kohdallaan.

Tän kesän saaliita tähän mennessä on ollut taimen, pari kuhaa, hirvee läjä haukia ja yksi parvellinen komeita ahvenia :) Nyt kun toista vuotta vähän aktiivisemmin on kalastellu niin alkaa sitä saalistakin tulemaan. Tosin kuhaa saisi tulla enemmän,mut eiköhän sekin korjaannu kun kelit lämpenee.

Kertokaas te kokeneet konkarit, että minkälaisella vieheellä sitä haukee saa sameessa vedessä? Näkyvyys luokkaa 0.

No ite kalastelen kanssa tuommosessa kuralammikossa ja oranssi/keltainen viehe kovasti tuota haukea houkuttaa, myös puna/valkonen toimii.

e. Kävin tuossa vähän heittelemässä ja testailemassa uutta avokelaa. Hyvin toimi ja kaksi kertaa haukikin nappasi :) Tosin alle 500g molemmat :(

Tänään lähtö viikonlopuksi. Riihmäen erämessuilta ostin Sufixin kuitu siimaa paksuu 0,12 eli aika herkkä siima kyseessä, toisessa puolassa on 0,20 siima jossa uitan isompia vieheitä. Toivottavasti sitä kalaa tulisi.. :)

Eilen olin vetämässä puoli kymmenestä puoleen yöhön. Kalaa oli kaiku täynä mutta ei ottanut kiinni, liekö vielä vesi liian kylmää (+15 astetta). Kuhaa lähinnä tuosta paikasta tulee...

Eilen olin vetämässä puoli kymmenestä puoleen yöhön. Kalaa oli kaiku täynä mutta ei ottanut kiinni, liekö vielä vesi liian kylmää (+15 astetta). Kuhaa lähinnä tuosta paikasta tulee...

Vois olla että vaatii hieman lämpösempää vettä vielä, kuhalle vois koittaa jigejä tai pohjaonkea tässä vaiheessa...

Vois olla että vaatii hieman lämpösempää vettä vielä, kuhalle vois koittaa jigejä tai pohjaonkea tässä vaiheessa...

Suosittelen myös jigiä. Tähän aikaan vuodesta (=kutuaika) kannattaa ettiä kuhapitoiseen järveen laskeva joki ja sieltä sopivia syvempiä monttuja, joita pommittaa jigillä. Saattaa yllättyä positiivisesti! Esim. ensimmäisen joesta löytyvän kosken alamonttu kannattaa tutkia sekä tietenkin jokisuu. :)

jos näkyvyys on nolla kannattaa varmaankin kokeilla useita eri tavalla uivia uistimia, siis esim lusikoissa kaksi ääripäätä vois olla, krodil ja jokin vaikka solvgrogenin iso 28g kovan potkun omaava tms, tai vaikkapa joku taimen lusikka. ja vaapuissa abun kumivaappu/kuusamon puukala ja jokin joitented. eli ideana houkuttaa kalaa värinällä. sitten kokeilet eri nopeuksilla pysäytyksillä. täkykin vois toimia.

Sameaan veteen hauelle suosittelen isoa lippaa, jossa on kumisia härpäkkeitä perässä. Uistimen nimi taisi olla Tursas. Hyvin kylvonyt tuhoa mökkilahdella silloinkin kun esim. vaaput ei ole toiminu. Värillä tuskin on kauhesti väliä, pointtina ton kohdalla on vittumainen ääni veden alla minkä se tekee.

Tän päivän kalastusreissu:
vaatteet kastu kun soudin....
sain UIKKARIT joen pohjasta :D
iskukoukku meni rikki
airo halkes....

RAKASTAN KALASTUSTA!!!!!!

+ EI YHDEN YHTÄ KALAA

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom