Kohta pääsee taas kalaan!

Ja tänään viedään 2kpl iskukoukkuja hyviin paikkoihin+ katiska :evil:.....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuhaa nousee :) Viime reissulla kolme kuhaa ylös asti ja yks pääs karkusille, eipä tosin väliä kun otan vaan sen mitä syön. Kelta/valko Jesse on ollu hyvä, ainakin sillon ku aurinko paistaa. Ahvenia ja haukia toki tulee myös, mut niitä ei lasketa.

Himmotais ittekken lähteä kaverin busterilla vesijärvelle uistelemaan ja heittelemään, muttakun kela hajos. :curs:

Piru vieköön kun saatiin siskon kanssa ahvenia! Melkeen minuutin välein sai nostaa vedestä onkea ja matoakin piti uusia joka toisen kalan jälkeen. Huhhuh, ja nyt suuren perkausurakan päätteeksi vielä paistoin jok'ikisen ja voin kertoo, että hyvälle maistuivat :kuola:

2 tunnin sisällä on joes 4 iskukoukkua ja katiska... aion saada yhden hauen jolla on kaverin iskukoukku leuas... :evil:

Piru vieköön kun saatiin siskon kanssa ahvenia! Melkeen minuutin välein sai nostaa vedestä onkea ja matoakin piti uusia joka toisen kalan jälkeen. Huhhuh, ja nyt suuren perkausurakan päätteeksi vielä paistoin jok'ikisen ja voin kertoo, että hyvälle maistuivat :kuola:

Oikea meininki! Oliko yhtään isompia joukossa?

Meppsin lipalla eilen 300g joki ahven.
Juhannukseksi 3 päivää Hauholle kalaa seuraksi olutta. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä mitä tekee jussina. Hyvää juhannusta pakkislaisille!

Vois olla että vaatii hieman lämpösempää vettä vielä, kuhalle vois koittaa jigejä tai pohjaonkea tässä vaiheessa...

Toi jiggaus on täysin outoa minulla. Olisi kyllä kiinnostavaa kokeilla vetouistelun vastapainona. Jiggauksessa vene annataan käytännössä olla paikoillaan ja jigiä heitetään ??? ja sitten nyitään pohjaa pitkin. Vaikea kuvitella miten tuo onnistuu jossain 5-10 m syvyydessä.

edit: eilen illalla +2 kg hauki

Toi jiggaus on täysin outoa minulla. Olisi kyllä kiinnostavaa kokeilla vetouistelun vastapainona. Jiggauksessa vene annataan käytännössä olla paikoillaan ja jigiä heitetään ??? ja sitten nyitään pohjaa pitkin. Vaikea kuvitella miten tuo onnistuu jossain 5-10 m syvyydessä.

edit: eilen illalla +2 kg hauki

Jep,jigiä uitetaan pohjassa pomputellen. Punottu siima sekä oikeanlaiset vavat mahdollistavat tuntuman syvemmässäkin vedessä. Sepi80:llä vois olla antaa tarkempia ohjeita, koska hän on varmaan enemmänkin kuhaa jigaillu.

Jep,jigiä uitetaan pohjassa pomputellen. Punottu siima sekä oikeanlaiset vavat mahdollistavat tuntuman syvemmässäkin vedessä. Sepi80:llä vois olla antaa tarkempia ohjeita, koska hän on varmaan enemmänkin kuhaa jigaillu.

No ei minun kokemus ole kummoinenkaan ja rajoittuu pelkästään jokijigaukseen, eli en ole perehtynyt ollenkaan tuohon hommaan järven puolella esim. jossain karikoiden kupeilla. Järven puolella vaatisi enemmän tutkimista kaiulla/kokeilua/paikallistuntemusta, että löytäisi kalaa yhtä suurella todennäköisyydellä kuin alkukesällä joesta. Kuhathan kokoontuvat toukokuusta heinäkuulle asti jokiin ja niiden suille kutupuuhiin.

Tuo tuntuman säilyttäminen on kyllä tärkeä juttu: itelläkin saaliit paranivat heti, kun opin oikean tekniikan. Tuntuma jigiin jatkuvasti, että ehtii vetäistä vastaiskun heti kun tärähtää. Ite en oo edes käyttäny kuitusiimoja, kyllä 5 metriin asti säilyy tuntuma monofiilillakin. Tosin järvellä pitäisikin varmaan mennä syvemmälle, jolloin homma alkaa vaatia kuitua. Kuidun kanssa matalassa vedessä tulee jigin pompuista herkästi turhankin teräviä, joka ei käsittääkseni aina ole kuhan mieleen. Rauhallisia noin metrin nykäisyjä ja löysät pois heti ja vapa sopivasti pystyssä odottelemaan kunnes jigi kuulostaa tömähtävän pohjaan tai kuha paukahtaa kiinni. Suurin osa kuhista ainakin itellä on napannu juuri ennen kuin jigi putoaa pohjalle. Mielenkiintoista puuhaa, kannattaa kokeilla! :)

3 Kuhaa tunnissa vihree-punasella jigillä.

30-40 Kuhaa tässä alle viikkoon :) 10 ehkä mitallista, mutta kivahan niitä on stiffillä kepillä tuolta lutakosta onkia :)

Kuhaa olen ollut kalastamassa melkein joka ilta. Tänään investoin pari uutta uistinta ja lisäpainoja, vielä tuntuu hieman syvässä olevan. Tyhjää reissua ei ole ollut kuin eilen jolloin en tainnut edes tuntia olla...

Nyt on parina iltana käyty heittelemässä/uistelemassa haukea rennolla meiningillä ja ensi yöksi koskelle perhostelemaan pitkästä aikaa:) Pe-la yönä pitäis käydä yhdet uistelukisat repäsemässä, toivottavasti säät suosii kun ollaan avoveneellä liikenteessä.

Juuri tulin uistelemasta ja jälleen kärsivällisyys palkittiin. Pari tuntia alkuun ilman tapahtumia ja sen jälkeen kaksi haukea ja kolme kuhaa. Illan kruunasi neljäs kuha, 2850 g. Suurin mitä itse olen saanut. Hienosti laitto jo kampoihin ja tekipä pari hyppyäkin...

edit: eli luulin jo järvitaimenen olevan kiinni :)

Muksulla on tollainen Daiwa Goldcast umpikela ja vaikka kyseessä on yksinkertainen laita niin käyttöohje on hukassa ja tuli pari tyhmää kysymystä, kun vaihdettiin siimaa. Itse olen viimeksi lapsena askarrellut avokelan kanssa, joten olen todella tumpelo ton umpikelan kanssa. (Umpikela on saatanasta jne, mutta ei tässä mennä nyt siihen.)

a) Kelassa on tollainen takasalpa. Sen kun laittaa taka-asentoon, voi kampea kelata vain yhteen suuntaan ja kuuluu nakse. Mikä ton tarkoitus on?
b) Jarru ei tunnut vaikuttavan mitenkään. Miten umpparin jarrun kireyden voi testata?

Faija oli juhannuksena vähän virvelöimässä:

20859_438625031741_626991741_5748527_8385455_n.jpg

Isompi 5.2kg ja pienempi vähän yli 2kg.

Salakalastuksesta. onko kalastuksenvalvojalla oikeus takavarikoida vehkeet? sakkohan siitä kaiketi tulee ja tarvitaan todistaja, norjassa valvojat kuulemman mukaan videoivat. pohjoisessa ,Utsjoki, maanomistajalla on oikeus kysyä luvat mutta voivatko ne viedä välineetkin jos on niin onnettomasti päässy käymään että kiinni on jääty. onko kokemuksia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom