Kohta pääsee taas kalaan!

Eilen lohesoutua Kymijoella, veneessä käväisi 10 kg ja 2kg lohet ja karkuun pääsi vajaa vitosen kala ja toinen mitä ei edes nähty. Hyvä päivä... :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En mä veden lämpötilaa ole tarkkaillu,vaikka meillä olis kyl mittari, joka katsoo ns harppauskerroksen, jossa kalojen pitäis olla.

hauet käy melkein mihin vaan kiinni, mikä siellä vedessä menee:D Väreistä en osaa sanoa, kun vähän kaikenlaiset tuntuu kelpaavan. Mahdollisimman lähellä pohjaa kun vetää, niin sillä tavalla olen saanut suurimmat kalat. Tosin nouseehan ne kalat välillä pintaankin...

Noita haukia tuntuu löytyvän kohdista, joissa syvyys vaihtuu radikaalisti. Eli matalikot selällä ja saarien päissä olevat matalikot tai muut töppyrät pohjassa tai montut. Ja sitten kun löytää otollisen paikan, niin pyörii siinä sitten.

Aika ympäripyöreitä vastauksia, mutta on sitä jo aika monta peräkkäistä seuran syysuistelun voittoo, mutta kuhamestaruusputki katkes tänä vuonna:(

Kisoissa tällä hetkellä johtoasema, mutta vain pari kiloa...

Mihis täällä hämeenlinnan suunnalla kannattais mennä jos haluaa jigailla isoa ahventa ja vieläpä rannasta heittelemällä? Vanajalta 10-tien sillan alta en ole ikinä saanu mitään ja pitäis olla niin hyvä paikka:jahas: Aulangon järvellä olen uimassa nähnyt körmyjä ja pilkilläkin saanut jokusen, mutta kesällä en ole uistimella niitä tavoittanut. Tässähän on lähellä vaikka mitä pikkujärviä, mutta olis kiva päästä kokeileen isoa kyrmyniskaa:evil: ja vähän tietää minkälaista saalista noilta järviltä on odotettavissa.

Ahven on ollu kyllä tänä kesänä surkealla syönnillä:( Kesän ainoat virvelöimällä saadut aapot tuli erään äkkisyvän pikkujärven rannalta heittelemällä lipoilla ruohikon reunoista. En tiiä mihin se ahven näin kylmänä syysaikana parhaiten ottais...?

Jahka kirjoitukset ja koeviikko päättyy niin suuntaa Petolintu hauki- ja ahvenjahtiin. Tavattoman vähän päässyt tänä kesänä kaloja kiusaamaan.

Minkäslaisia on muuten porukalla täällä ne rakkaimmat ottipelit? :D Olisi kiva tietää josko joltain löytyy sieltä pakin perukoilta se vaarilta saatu ,liki värittömäksi kulunut, hauentappaja, joka pelastaa miehen pallien keittämiseltä...

Itselläni kyseisen pelin virkaa toimittaa n. 6 vuotiaana huoltoasemalta ostettu muovinen n.8cm palikka.. värithän siitä lähti heti ensimmäisten kalojen kanssa, mutta onneksi on punainen ja musta permanenttitussi! :D Sen jälkeen kyseistä peliä ei ole pyräyttänyt mikaan :evil:

Täytynee tänään korkata heittokalastuskausi:D Ruotsin kirjotukset oli ja meni, mutta koeviikko eessä, mutta ei se mitään estä:D Täytyy varmaan ottaa kolmen päivän lupa ja kököttää siellä se 3 päivää, kun ei viitsi vuosilupaa ottaa, koska se on kalenterivuoden voimassa. Tonne aivan eripuolelle vesistöö olis seuran puolesta luvat, mutta nyt en pääse veneellä ja veneellä kyllä mielummin uistelisin.

Uistelukisat menikin sitten ihan kivasti. Viime viikonloppuna oli toinen ja viimenen osakilpailu. Ekan kisan jälkeen johdettiin parilla kilolla. Vikassa osassa saatiin sitten pikkasen vajaat 20kg ja tokalla siinä kisassa vajaat 10kg. Eli voitto tuli reilusti:dance: mutta kyllä kalat oli pientä palikkaa - suurin kolmen ja puolen kilon pintaan ja alamitta oli siis se 50cm.

E. syysuistelusta siis oli kyse ja haukia kaikki:D

WTF? Valvotaanko Suomessa jossain kalastusta ihan oikeasti :lol2:
Paljon tollasesta saa rapsua? ja lähteekö siinä kamat kanssa niinku olen kuullut? :D

Joo ilmeisesti valvotaan. Päästiin joku 300m rannasta järvelle päin ni sieltä rupee tulee kohti semmone alumiinipaatti, taisinkin sanoa veljellä läpällä että nyt varmaa tulee kalastuksenvalvojat. Niinpä! Harmi ku ei ollu kameraa mukana. Oisin ottanu yhteisposen valvojansedän kanssa, ensimmäistä kertaa näin sellasen livenä! Sakko oli 50e ja ihan poliisilaitoksella sain käydä kuulusteluissa :D Uskomatonta, mutta totta!

Nostetaanpas. Liekkö muut käyneet tuulastamassa? Ite olin nimittäin taas eilis-iltana ja löin 94cm ja 6.5kg hauen. Lisäksi saatiin kolmetoista pienempää haukea ja lahnaa semmosesta tosi pienestä lammesta. Perkele vaan on kuningashommaa! Nyt vaan jäätyy nuo lammet varsin aika vauhdilla ja taitaa koko touhu loppua tältä syksyltä.

Onneksi olkoon hyvästä kalasaaliista :)

Taitaa seuraava reissu mennä pilkkimisen puolelle, jos ei innostu lähtemään vielä johonkin koskelle. Riippuu nyt siitä että tuleeko jo oikea talvi.

Onnee vaan tst:lle hienosta saaliista, tuulastus se on hienoa hommaa. :rock: Hiukan vaan harmittaa kun yksin joutuu atraimella lykkimään vauhtia mutta ei se menoa haittaa, jostakin kumman syystä nuo mun isoimmat hauet on todella kepeitä, puntari näytti 6,5kg ja pituutta 105cm ja mahassa noin puolenkilon lahna :wtf: Joutuu varmaan ostaan digivaa'an. Jospa vielä tulisi hyvät kelit niin pääsee tekeen sen syksyn parhaan reissun, muussa tapauksessa joutuu keskittymään pilkkimiseen ja mateen pyyntiin rysillä ja katiskoilla. Verkkopyynti turhan työlästä kun ei oo kunnon uittovehkeitä.

IMG_0641.jpg
Siinäpä se mötkäle. Isoin se oli mitä mie olen tähän mennessä atraimella tappanut. Koukulla ja katiskalla on tullut joku kaheksan kiloinenkin ja noita kutosia ja seiskoja muutamia. Sitä kympin rajan rikkoutumista tässä odotellaan. Tuosta pikkulammesta toissa syksynä sain vähän reilun nelikiloisen tuulastamalla ja kuvittelin sitä sillon jo isoksi, mutta eilinen muutti käsityksiä. Aika rivakka kaveri tuommonen on kieltämättä varren päässä. Kymmenisen minuuttia piti pohjaa vasten painaa ennen kun uskalsin nostaa, kun olin aivan varma, että vielä karkaa, kun tuntui virtaa olevan. Meinasi karata varsi käsistä, onneksi menee coc 2,5:lla muutama toisto oikealla ja menee tuo pari kertaa vasurillakin,heh! Miulle kyllä nykyisin iskee nämä primitiiviset pyyntivälineet ihan täysillä. Koukkukalastus,matikan pilkitys ryöstäjällä ja tuulastus on aivan parhaita mahdollisia kalastuksen muotoja mitä voin keksiä ja menevät miulla nykysin aivan sata-nolla "urheilukalastuksen" edelle.

No miks niitä pitäis vetää siimanpäässä jos ei koskaan saalistaan syö (: Ois kiva joskus päästä tuulastamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom