Kohta pääsee taas kalaan!

Tänään alkoi kausi. Merellä möksällä vihernieriän perässä. Vähän nihkeää oli, tais olla kutupuuhat menossa vielä...sen verta ne möyri kaislikossa ja yhden sankarin vierestä ajoin veneellä, kun se möllötti kaislan juuressa vissiin mätiä vahtaamassa tai jotain. Noh, kahden viikon sisällä pitäis alkaa tapahtumaan siiman päässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen, tai oikeastaan toissapäivänä alkoi kausi. 5kg, 2kg, 1kg ja 800g hauet, HAAVILLA :D

No oli vielä niin kohmeessa, ettei mikään kelvannut suuhun, siinä ne virrassa laiskotteli ja havilla siileille syömistä. Tosta 5kg jänkäkoirasta varmaan 1kg oli mätiä.

Miten iskukoukuilla kalastetaan kesäisin, kun olen saanut sellaisen käsityksen, että ne ovat enemmän talvikalastajien hommia?

Miten iskukoukuilla kalastetaan kesäisin, kun olen saanut sellaisen käsityksen, että ne ovat enemmän talvikalastajien hommia?

Tee jostain noin 5cm paksusta puusta joku parin kolmen metrin riuku (pituus tietysti riippuu siitä miten syvään aiot koukun virittää) minkä nokkaan sitten köytät sen "siiman" minkä päässä iskukoukku on. Tökkäät vaan sit tuon kepin tukevasti pohjaan ja jäät odottelemaan saalista. Yhdellä mökkireissulla tuli kokeiltua tuota jokunen vuosi sitten tosin ei iskukoukulla vaan ihan perinteisellä koululla. Kyllähän sillä hauen sainkin mutta eipä ole jaksanut viritellä sen jälkeen. Mukavempi niitä on virvelillä väsytellä ilta-auringon lämmittäessä ja oluen viilentäessä. :)

Perhokalastuskausi avattu! :) Eilisen illan saldona kaksi about kilon taimenta, joista toinen jatkoi elämäänsä vedessä, toinen päätyy kohta savupönttöön. Yksi mokoma pääsi katkomaan siimat... Muita karkuutuksia useita.

Perhokalastuskausi avattu! :) Eilisen illan saldona kaksi about kilon taimenta, joista toinen jatkoi elämäänsä vedessä, toinen päätyy kohta savupönttöön. Yksi mokoma pääsi katkomaan siimat... Muita karkuutuksia useita.

Oliko mieskoskella se siimojen katkeaminen? Kaverilla katkesi siinä kanssa siimat viime viikolla, kun kala meni sillan alta ja pitkälle suvannon puolelle. Yllättävän pirteitä kaloja.

Oliko mieskoskella se siimojen katkeaminen? Kaverilla katkesi siinä kanssa siimat viime viikolla, kun kala meni sillan alta ja pitkälle suvannon puolelle. Yllättävän pirteitä kaloja.

Juuri siinähän ne siimat paukkui jotta naps vaan. Aina ei meinaa keretä kalan mukaan alajuoksulle...:D

Myö ollaan joskus tehty sillälailla, että pistetty vaan mehukattipönttöön muutama metri karhunlankaa ja siihen päähän iskukoukku, näitä sitten kellumaan näkömatkan päähään.
esim. jos isoja ahvenia ongella menossa yrittämään niin siihen veneen lähettyville jokunen tuommoinen pienillä särjillä täkytettyinä niin yleensä niihin jotain käy -puolen kilon ahvenia tai hauen tumppeja.

Kohta alkaa kalakausi! Kaveri tuossa jo yllytti, että lähijärvellä on saatu iso kala! :eek: Pitää kuulemma lähteä hakemaan sen isoveli talteen sieltä... Oon niin innoissani, etten meinaa malttaa nukkuakaan. :lol2:

Pientä päivitystä tännekin. Onkos porukka testaillu tuota uutta versiota kyseisestä pelistä ja oletteko onnistuneet saamaan kunnon mörköjä siiman päähän?
Uudessa versiossa on muutama uusi kalapaikka, ja ainakin hossalaislammet vaikuttaa otolliselta mestalta :)

Vuoden ensimmäinen lohi nostettu. Kovin on vielä pieni, mutta tästä se taas lähtee! :thumbs:

8143010478540031788web_0.jpg

Ooh, thread kuvaa loistavasti nykyistä mielitilaa!

Pakkaukset on tehty, vielä viime hetken tarkistukset ja samalla käydä pankissa hakemassa euroja, sekä kruunuja. Retkelle ollaan menossa rantateitse, sillä Vaasasta laivalla yli ruotsinmaalle on tavallisella autolla 60€, mutta asuntoautolla 120€. Saapahan samalla katsella maisemia tuotakautta kiertäessä.
Viikon reissu edessä todennäköisesti ruotsin Byske ja Kalix lohijoilla.
Viime lohireissusta on vuosi aikaa ja silloinkin saatu 4,5kg oli taivaallista katseltavaa/pideltävää. Toivottavasti lohi olisi nousullaan, vaikkakin Byske-jokeen normaalisti nousee kaudessä 2500 lohta ja nousu on alkanut kuukausi sitten, mutta mahtavan kesän takia nousu on vasta alkanut ja nyt jo on 5000+ kalaa ylittänyt laskurin!
Taidankin tästä sutkaista paikallisen kebab-pizzerian kautta kohti vauhtia ja vaarallisia tilanteita!
Kireitä siimoja kollegoille!

Viimeksi muokattu:
Onko kellään kalamiehellä heittää hyviä rantakalastuspaikkoja espoon nurkilta? Alkaa masentaa ku meinaa prkl mitää saaha :D

Sakot kalastusmaksun maksamattajättämisestä Viekijärveltä...:itku:

WTF? Valvotaanko Suomessa jossain kalastusta ihan oikeasti :lol2:

Paljon tollasesta saa rapsua? ja lähteekö siinä kamat kanssa niinku olen kuullut? :D

Onko syyshauki saldot avattu? Itse kutittelisi järvihauki jahtiin jo lähteä, mutta optimaalisinta veden lämpötilaa tiedustelisin arvon pakkislaisilta?

perhana kun ei edes kuhanuistelukisoihin kesällä ehtinyt ja tulipa eilen korkattua uistelukausi:D Ei ollu kovin kummonen saalis. Joku pari kilonen hauen palikka ja joku isompi louskas magnumista pikku palasen ja oli sen verta iso, että alkoi vaappu hyvin nopeesti vettymään. Täytyy kohta mennä kattoon, jos olis kuivunu ja sais paikata sen. Käytiin kokeilemassa vähän uusia paikkoja ihan syyskisoja silmälläpitäen.

plank, onks sulla antaa hyviä vetovinkkejä haukea ajatellen? ;)

Lähinnä veden lämpötilaa olen miettinyt, mikä on syksyllä optimaalisinta aikaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom