Kohta pääsee taas kalaan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Polttelee jo kovasti päästä koskelle, kun on ollu näin lämmintä.Pilkillä tuli nyt keväällä käytyä jonkin verran ja perhokalastuskausi aloitetaan heti kun töiltään ehtii.

Kyl kyl. Tossa 3-4 viikon päästä pitää päästä mökille avaamaan kausi. Jos sais vaikka haukea, kutuajan kunniaksi. :D

Susirajalla pääsee vielä jotenkuten pilkille. Sitten lähtee hauet livohkaan venhomme tieltä.

ensi viikon sunnntaina taas nokka kohti ruotsia, viikoksi vänerille vetämään järväriä. Reissun jälkeen muutama päivä töitä ja sitten kohti thaimaata, koh samuille !

kyllähän sitä taas kohta pitäs alottaa. Harmi vaan että meni täs viikolla yli 2000e arvosta uistimia. prkl varkaat.. No onneks sentään kaikki uistimet ja kamat ei ollu samassa paikassa :)

täällähän on ihan mukavasti kalastavaa porukkaa!

perhostelijat, sidotteko perhonne itse vai ostatteko valmiita????

ajattelin kun itse sidon ja olisi mukava vaihtaa hieman sidonta niksejä ja hyvin pyytäviä perho malleja!?
ja kalastatteko enimmäkseen joella, järvellä vai merellä sillä perhollanne?

Minäkin haluaisin oppia kalastamaan! Aikasemmin oon vaan pilkkiny baasritiskillä... Mitä mun pitäis ekana hankkia?
Metsästys on mulla jotenkuten hanskassa jo mutta kalojakin minä haluaisin vielä joskus saada.

täällähän on ihan mukavasti kalastavaa porukkaa!

Tottakai! Kyllähän jokaisen miehen, miksei naisenkin, pitää kalalla käydä :)

Itse tulee sidottua. Hyvät ja kalastavat perhot maksaa paljon. Itse kun tekee, niin pystyy värkkäilemään juuri haluamansa väri yhdistelmät ynnä muut..

Joskus harvoin tulee ostettua..

ajattelin kun itse sidon ja olisi mukava vaihtaa hieman sidonta niksejä ja hyvin pyytäviä perho malleja!?

Perhojen sidonta on itselleni melkoista pakkopullaa ja en siinä ole mikään mestari, joten en uskalla lähteä neuvomaan ihmeemmin.

Joella tulee pyydettyä.

Minäkin haluaisin oppia kalastamaan! Aikasemmin oon vaan pilkkiny baasritiskillä... Mitä mun pitäis ekana hankkia?
Metsästys on mulla jotenkuten hanskassa jo mutta kalojakin minä haluaisin vielä joskus saada.

Ostat vaan jonkun ihan perussetin marketista. 100-200 eskoa pitäis piisata. Shimanolla on hyviä avokelasettejä. Muinoin noviisit opetteli umpikeloilla, mutta nykyajan avokelat on niin iisejä käyttää että umpparivaiheen voi hypätä yli. Vaimolla meni 5 minuuttia oppia heittämään avokelalla.

Uistimiksi hommaat pari peruslusikkaa ja muutaman lipan. Niillä pärjää pitkälle. Jos kalastat vesillä, joissa on paljon vesikasveja, hommaa Rapalan ruohosuojattu Minnow Spoon. Se ei tartu juuri mihinkään ja haukea saa niin että ranteet on kipiät.

Sitte ei muuta ku kalalle. Muistat vaan että uistin pyytää parhaiten siellä vedessä. Moni aloittelija keskittyy heittämään pitkälle ja sitten kelaavat uistimen sisään kauheeta kyytiä. Kelaile nopeutta muuttelemalla ja välillä saa pysäyttääkki hetkeksi. Nykäset vavalle pientä spurttia uistimeen jne. Kalasta laaja alue nakkomalla joka suuntaan, ja jos kalaa ei ala kuulua, siirry toiseen kohtaan. Kaveri saatto polkee pyörällä pohjiksi 30 kilsaa, taapertaa pusikossa 5 kilsaa kalapaikalle ja siihen se sitte jäi samoille jalansijoille heittelemään. No eihän sillä palatessa reppu koskaan painanut...

Perhot tulee nysvättyä ite. Kalastelen perhoilla enimmäkseen joella. Koskipaikoissa ja molemmin puolin.

Viime kesänä oli joku ihmeen koppana ja korento -kausi. Tein retkipatjasta tai balsasta rungon ja kintut sekä siivet höyhenistä. Hyvin kelluvia malleja. Lisänä käytin ihan perinteisiä häkiläperhoja eri väreillä. Koppanat ja korennot tuntu tehoavan paremmin.

Päästäisenä Suspit uimakouluun.

Kylläpä tärisivät kädet kun pistin vermeitä rannassa vireeseen ensimmäisen kerran sitten viime syksyn. Kalastuksen fyysisiä vieroitusoireita? ;)

..ja suspit oppivat läksynsä: Taisi olla kauden viides heitto, joka antoi vuoden ekan viherkalan, 8,00kg. Taas jaksaa muutaman viikon ilman vapaa ja vapaata! :D

Juuri tulin kauden avausreissulta Espoonlahdelta. Ei saalista, mikä oli odotettavissakin kun yritimme pääsääntöisesti meritaimenta. Hieno reissu oli kuitenkin kun aurinko paistoi eikä tuullut paljoa.

Täällä kalastellaan uistelemalla,kohta pääsee jätti mammahaukia vetämään kuhan jäät rupee lähtemään 10kg ois kiva saada:thumbs: .
Ja isohkoja kuhia on kiva saada jospa tulevana kesänä sais 5kg kuhan niin ois :thumbs: .

Täällä kalastellaan uistelemalla,kohta pääsee jätti mammahaukia vetämään kuhan jäät rupee lähtemään 10kg ois kiva saada:thumbs: .
Ja isohkoja kuhia on kiva saada jospa tulevana kesänä sais 5kg kuhan niin ois :thumbs: .

Tavoitteet korkealle :thumbs:

Miulla on tavoitteena tällä kaudella saada kymppi rikki järvilohella tai -taimenella. Kuvia tulee sitten kesemmällä :D Ennen juhannusta..

Tavoitteet korkealle :thumbs:

Miulla on tavoitteena tällä kaudella saada kymppi rikki järvilohella tai -taimenella. Kuvia tulee sitten kesemmällä :D Ennen juhannusta..

Jep,tavoitteet on oltava korkealla:) .Kyllä toi 5 kg kuha on ihan hyvin saatavissa kun ovat yleistyneet niin kovasti ja joka kesä saatu isompia ja isompia viime kesänä pari 4 kg ja samoilta paikoilta ukko sai 9kg kuhan.
Ei muuta kun isoja Jessejä perään niin tullee kuhhaa;).

Eilen illalla kotiuduttiin vuoden ekalta uistelureissulta, viikko ruottissa vänerillä, kelit suosivat ja kaalakin tuli hyvin. Viikon suurin oli 8kg järvilohi joka sai vapautensa takaisin koska oli järven alkuperäistä luonnon kantaa.

Tuolla vänerillä on vissiin kalojen keskikoko ihan mukava. Täkyraksiko siellä on suosituin ottipeli?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom