Kohdelihaksen aktivaation parannus tipsit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En lukenut kaikkia viestejä, mutta tässä hyvä vinkki. Pyri kiihdyttämään liikettä supistusta kohti, oli paino sitten mitä tahansa. Eli rauhassa liikkeelle ja pyrkii kiihdyttämään.

Tuo on hyvä keino siihen mikä on kyllä ihan ensiarvoisen tärkeää eli liike alkaa/lähtee liikkeelle kohdelihaksella. Esim viparit sivulle että se ei lähde epäkkäällä rykäisemällä.

Mulla punnerrukset on aina "osuneet" hyvin rintalihoihin, tekniikalla ei niin väliä. Rinta on kasvanut ja kehittynyt pelkästään penkkiä ja vinopenkkiä hinkkaamalla. Mikään muu ei sitten rintalihojen lisäksi kehitykään.

Edit: Tää alleviivaa sitä, että jokaisella on omat helposti ja vaikeasti aktivoituvat kohdelihaksensa. Mulle aina vaikeinta on ollut "löytää" latsit. Harjoitukset jatkuvat...

Liittymättä mitenkään sinuun tai kehenkään muuhun nimimerkkiin tms.: porukka käyttää mielellään argumenttia "mulla se ja se osuu hyvin sinne ja sinne..." , mikä tietysti on täysin normaali reaktio jos lihas kehittyy millään tavalla. Sääli vaan että harvalla on mitään mittaria siihen milloin kehitys on todellakin optimaalista ko. tekniikasta johtuen, ja milloin kyse on vaan siitä että jotain kasvua tapahtuu, ilo ja riemu. Esim. itse olen ollut noin 30 vuotta vakuuttunut että teen vain oikeita liikkeitä ja oikein, ja tulokset ovat olleet koko ajan nousujohteiset. Paitsi että viimeisen 5-7 vuoden aikana, kun olen yksinkertaistanut treenin pelkästään puhtaisiin liikeratoihin ja tekniikoihin, teen ilman cheattia jne. rytkyttelyä, olen saavuttanut enemmän kun edellisessä 20 vuodessa. Aika jännä. Mutta totuus on se että jokainen tuijottaa sitä tulosta jonka saa, kuvitellen että se on optimaalinen suoritus, kunnes löytyy parempi tekniikka tms. jolla tulos paranee entisestään.

Tarvisin apua miten saan hermotettua olkapäät ja takareidet.
Olkapäihin en saa kunnolla tuntumaa, tai vaikka tuntuu treenatessa jotain niin domsseja ei tuu.
Takareidet jää vähän pakaroiden varjoon. Jotain liikkeitä takareisin hermotukseen ettei menis pakaralle.
Kiitos!!

Olkapäihin en saa kunnolla tuntumaa, tai vaikka tuntuu treenatessa jotain niin domsseja ei tuu.
Takareidet jää vähän pakaroiden varjoon. Jotain liikkeitä takareisin hermotukseen ettei menis pakaralle.
Kiitos!!
Takareisille kannattaa kokeilla tehdä maaten tehtäviä reisikoukistuksia, sillä silloin niinhin pitäisi saada kovin supistus. Painoa ei kannata alkuun kovin paljon laittaa. Kannattaa kokeilla myös nostaa ylävarataloa ylöslaitteesta ja painaa lantiota laitetta vasten. Myös yksi jalka kerrallaan kannattaa kokeilla. Toinen mitä kannattaa tehdä, on suorin jaloin maastaveto siten, että jalat pienessä koukussa työntää takapuolta taaksepäin ja hakee kunnon venytyksen takareisiin ja tekee sen pituista liikettä, kun saa vielä tuntuman pidettyä takareisillä.

Olkapäät ovatkin sitten vähän hankalammat. Onko ongelmana kaikki olkapään lohkot vai esimerkisi vain sivuolkapää? Olkapäillekin hyväkeino on tehdä yksi käsi kerrallaan. Ja sivuvipareita esimerksi siten, että on noin 30 asteen kulmassa(tai mikä tuntuu luontevalta) ja toisella kädellä kiinni jostain ettei kaadu. Tällöin pitäisi saada suht hyvä tuntuma sivuolkapäähän. Itse vipareiden tekniikasta en tässä enempää rupea kertomaan, vaan kannattaa hakea itselleen se sopivin tekniikka. Tosin olkapäihin ei kovin helposti tule domsseja ja, jos olet aiemmin saanut jo olkapäätreenit tuntumaan ja ainoastaan nuo domssit on ongelma, niin ei välttämättä mitään ongelmaa ole.

Tuossa nyt oli ainoastaan pari esimerkkiä liikkeistä, mitä kannattaa kokeilla. Joka tapauksessa kannattaa hakea itselleen ne liikkeet, mitkä saa tuntumaan kohdelihaksessa ja tehdä niitä mahdollisimman useasti kevyillä painoilla varsinaisten treenien lisäksi. Sen jälkeen, kun on tuntuman saanut haluttuun lihakseen voi sitä koittaa siirtää myös muihin liikkeisiin.

Takareisille kannattaa kokeilla tehdä maaten tehtäviä reisikoukistuksia, sillä silloin niinhin pitäisi saada kovin supistus. Painoa ei kannata alkuun kovin paljon laittaa. Kannattaa kokeilla myös nostaa ylävarataloa ylöslaitteesta ja painaa lantiota laitetta vasten. Myös yksi jalka kerrallaan kannattaa kokeilla. Toinen mitä kannattaa tehdä, on suorin jaloin maastaveto siten, että jalat pienessä koukussa työntää takapuolta taaksepäin ja hakee kunnon venytyksen takareisiin ja tekee sen pituista liikettä, kun saa vielä tuntuman pidettyä takareisillä.

Olkapäät ovatkin sitten vähän hankalammat. Onko ongelmana kaikki olkapään lohkot vai esimerkisi vain sivuolkapää? Olkapäillekin hyväkeino on tehdä yksi käsi kerrallaan. Ja sivuvipareita esimerksi siten, että on noin 30 asteen kulmassa(tai mikä tuntuu luontevalta) ja toisella kädellä kiinni jostain ettei kaadu. Tällöin pitäisi saada suht hyvä tuntuma sivuolkapäähän. Itse vipareiden tekniikasta en tässä enempää rupea kertomaan, vaan kannattaa hakea itselleen se sopivin tekniikka. Tosin olkapäihin ei kovin helposti tule domsseja ja, jos olet aiemmin saanut jo olkapäätreenit tuntumaan ja ainoastaan nuo domssit on ongelma, niin ei välttämättä mitään ongelmaa ole.

Tuossa nyt oli ainoastaan pari esimerkkiä liikkeistä, mitä kannattaa kokeilla. Joka tapauksessa kannattaa hakea itselleen ne liikkeet, mitkä saa tuntumaan kohdelihaksessa ja tehdä niitä mahdollisimman useasti kevyillä painoilla varsinaisten treenien lisäksi. Sen jälkeen, kun on tuntuman saanut haluttuun lihakseen voi sitä koittaa siirtää myös muihin liikkeisiin.

Reiden koukistus maaten menee herkästi selälle kun selkä koukistuu. Reiden koukistus lattialla maaten jalat jumppapallolla on ollut vähän parempi liike.
SJMV joutuu myös tekemään todella ajatuksella kun sekin menee herkästi pakaralle.

Olkapäistä just sivuolkapäät on se hankala. Mutta enpä olekaan tehnyt sivuvipareita yksi käsi kerrallaan. Pitääpä sitä kokeilla jos saisi keskityttyä paremmin siihen lihakseen!

Olkapäistä just sivuolkapäät on se hankala. Mutta enpä olekaan tehnyt sivuvipareita yksi käsi kerrallaan. Pitääpä sitä kokeilla jos saisi keskityttyä paremmin siihen lihakseen!

heitä vipareista ne murkulat nurkkaan ja otat tyttöjen painot käteen. Alat niillä kattomaan sen SUN kulman tekemällä tuhoton määrä toistoja rauhassa ilman mitään nykimistä tai riuhtomista eri käden asentoja kokeille. Joillain nimittäin esim kädet tikkusuorana aktivoituu epäkkäät ja muut kaulan lihakset liikaa. itsellä paras kulma tas on eräänlainen tiputanssi osento jossa kädet ovat aivan koukussa ja vain kyynärpäät liikkuvat.

Yksi hyvä keino on myös tehdä osatoistoja vain ns "puristavassa päässä" eli ei tiputeta niitä käsiä lötköksi jalkoihin vaan pidetään ne ylhäällä kokoajan. Ikäänkuin jatkuva staattinen pito tulee siinä toistojen lomassa.

Toinen..vai oliko se jo kolmas niksi on olkapään kulma. Monasti viparit tehdään seisoen tai istuen selkä suorassa. Näin olkapää pysyy hyvin paikoillaan 90 asteen kulmassa.
Mutta itse olen huomannut että monasti tämän kulman muutos voi tehdä ihmeitä. Koita muuttaa sitä esim roikkumalla yhdellä kädellä sivuttain kts "Lean away lateral rise".
Tai vaihtoehtoisesti päinvastainen kulma maaten kylkikulmassa kts "incline side lying lateral rise".

Reiden koukistus maaten menee herkästi selälle kun selkä koukistuu. Reiden koukistus lattialla maaten jalat jumppapallolla on ollut vähän parempi liike.
SJMV joutuu myös tekemään todella ajatuksella kun sekin menee herkästi pakaralle.

Reiden koukistuksessa riittävän kevyet painot ja keskittyä ainoastaan koukistamaan sitä jalkaa siten, että missään muualla kuin polvinivelessä ei tapahdu liikettä. Kuvitella jalan tekevän samalla tavalla kuin jännittäisi kädellä hauista. SJMV:ssä kannattaa nimenomaan keskittyä hakemaan vain sitä venytystä takareidelle ja tehdä niin lyhyttä liikettä kuin saa tuntuman pysymään takareidellä. Pikku hiljaa voi sitten kasvattaa liikerataa.

Olkapäitä tehdessä kannattaa muistaa pitää hyvä ryhti ja yrittää pitää epäkkäät rentona.

Niin siis olkapäissä kuitenkin tuntuu kun treenaat niitä? Saatko ne pumppiin? Ei sulla silloin mitään isompaa vikaa voi tuntumassakaan olla. Olkapäät on vähän hankalat domsien suhteen, kun ei ne vain useimmilla kipeydy. Onneksi domsit ei liity millään tavalla lihaskasvuun. Mäkään en saa olkapäitä kipeäksi edes joillain ihan hulluilla monen sadan toiston hapotustreeneillä.

Siinä sjmv:ssä (tai romanialainen maastaveto se oikeastaan on mitä sulle on tässä opetettu) on ihan hyvä apu seuraava mielikuva: Kun lasket tankoa alas, niin älä mieti laskevasi sitä vain alas, vaan ajattele että työnnät persettä taakse jolloin tanko laskee sen seurauksena. Tosiaan polvet koko ajan hieman koukussa, mutta ei paljoa. Ja jos teet sen oikein niin takareisissä pitäisi tuntua melkoinen venytys jo kun tanko on polvien kohdalla, eikä alemmas ole tarvetta laskea. Tai sitten olet varsin elastinen tapaus. Sen saa kyllä tietysti helposti tehtyä vaikka korokkeelta maahan asti, mutta kyseessä on silloin ihan eri liike mikä meneekin helposti perseelle.

Kiitos!!
Jos löytyy kuminauhaa ja semikorkeaa jakkaraa niin menet istumaan jakkaralle ja vaikka räkkiin kiinni kuminauhat ja teet sillä vastaavaa liikettä kuin reidenkoukistus, toimii melkein parhaiten superina sjmv:n jälkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
heitä vipareista ne murkulat nurkkaan ja otat tyttöjen painot käteen. Alat niillä kattomaan sen SUN kulman tekemällä tuhoton määrä toistoja rauhassa ilman mitään nykimistä tai riuhtomista eri käden asentoja kokeille. Joillain nimittäin esim kädet tikkusuorana aktivoituu epäkkäät ja muut kaulan lihakset liikaa. itsellä paras kulma tas on eräänlainen tiputanssi osento jossa kädet ovat aivan koukussa ja vain kyynärpäät liikkuvat.

Yksi hyvä keino on myös tehdä osatoistoja vain ns "puristavassa päässä" eli ei tiputeta niitä käsiä lötköksi jalkoihin vaan pidetään ne ylhäällä kokoajan. Ikäänkuin jatkuva staattinen pito tulee siinä toistojen lomassa.

Toinen..vai oliko se jo kolmas niksi on olkapään kulma. Monasti viparit tehdään seisoen tai istuen selkä suorassa. Näin olkapää pysyy hyvin paikoillaan 90 asteen kulmassa.
Mutta itse olen huomannut että monasti tämän kulman muutos voi tehdä ihmeitä. Koita muuttaa sitä esim roikkumalla yhdellä kädellä sivuttain kts "Lean away lateral rise".
Tai vaihtoehtoisesti päinvastainen kulma maaten kylkikulmassa kts "incline side lying lateral rise".
Kiitos! Just selkä suorana olemalla menee epäkkäille. Kokeilen siis eri kulmia.

Mulla etuolkapäät ja ojentajat vei aina kaiken tuntuman rinnalta. Samoin kun hauista tehdessä meni pelkät forkut aivan järjettömään tukkoon ja en saanut minkäänlaista tuntumaa hauiksiin. Mulle ratkaisu löyty niinkin yksinkertasesta asiasta kun.. mitenkähän sen voisi ilmaista, olisiko "esijännittäminen" edes sinnepäin. Eli esimerkiksi penkkiä tehdessä tuon tangon hitaasti rintaan ja pysäytän. Sen jälkeen jännitän rinnan ja mulla se pakottaa rinnan tekemään töitä ylöstyönnössä. Painothan tippui aivan onnettomiin tietysti alussa, mutta sieltä ne nousee pikkuhiljaa. Samoiten hauiksille mulla toimii sama juttu. Käsihän koukistuu kun hauista jännittää tarpeeksi kovaa, joten pyrin sitten vain painot käsissä alusta "jännittelemään" hauista liikkeelle lähdössä. Näin olen saanut myös hauiksiin kasvua aikaiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom