kofeiini tabut..kokemuksia??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^RISKI^
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vois kokeilla jalkatreeniin ottaa... Muuten kulkee homma aivan helvetin hyvin ja jaksaa kyllä, mutta jalkatreenin loppu menee yleensä ihan puoliteholla. Jos otan etureisille kolme liikettä + pohkeille kaks, niin jo reisitreenin puolivälissä alkaa voimat loppua. Pohjereeni jää sillon tällön väliinkin väsymyksen vuoksi, mikä ei kauheesti kehitystä edistä. Kahvia en juo kuin muutaman kerran viikossa.

Ja kaikki jotka ottavat kofeiinitabuja ennen treeniä varmaankin tietävät, kuinka kauan kofeiini tablettimuodossaan imeytyy? Vai ollaanko sitä vedelty plasebona pari minuuttia ennen rautoihin tarttumista? Näin tein itse aikaisemmin...

Nykyään kun tavoitteena on saada kofeiinista vähän lisäpotkua treenin jälkeiseen aerobiseen, ole ottanut ne treenin alussa. Treeni kestää balttiarallaa 40-50 minuuttia, jonka jälkeen elimistössä on mukavasti kofua.

Puoli tuntia enne tulee otettua ja vielä kun pureskelee ne tabletit niin tapahtuu se imeytyminenkin ainakin jonkinverran nopeammin/paremmin.

Timba79 sanoi:
Puoli tuntia enne tulee otettua ja vielä kun pureskelee ne tabletit niin tapahtuu se imeytyminenkin ainakin jonkinverran nopeammin/paremmin.

Eikos ne maistu aivan meisselille vai oonko vahingossa ostanut meisselinmakuisia kofutabuja? :) Taytyy kylla kokeilla tota rouskuttelua heti huomenna.

Just huomasin etta noi mun tabuthan sisaltaa 200mg kofua per tabu joten 400mg sita tulee aina 30-45 mintsaa ennen reenia otettua.

Pulla sanoi:
Eikos ne maistu aivan meisselille vai oonko vahingossa ostanut meisselinmakuisia kofutabuja? :) Taytyy kylla kokeilla tota rouskuttelua heti huomenna.

Mulla ainakin on tollasia meisseliflavourkofuhässäköitä... :lol2:

En todellakaan ala rouskuttelemaan niitä palasiksi.. Enemmän vaan koneeseen, niin kyllähän ne tehotkin sieltä löytyy... :D

ps. Tietenkin kannattaa miettiä saisko sitä treeniä kulkemaan ilman mitään ylimääräistä piristystä...

Timba79 sanoi:

:lol2:

Ite en varmasti pureskele omia tabujani, en! Maistuu aivan kamalalle noi tabletit, veden kanssa vaan ääntä kohti, ASAP! Kyllä ne sitten siellä imeytyy.

n.30 min ennen reeniä otan minäkin mutten pureksi.

Bwaaah! Älkääkä tehkö samaa virhettä kuin minä äsken. Otin 3 tabua tyhjään mahaan puolisen tuntia ennen aamuaerobista. Kyllähän se toi oman lisäsykkeensä kävelylenkille kun muutaman kilsan päässä kotoa huomaa että mahalaukku alkaa kääntämään itseään ympäri.

En kyllä sitten tiedä mitä apuaineita eri kofeiinitabuissa on, että mikä imeytyy mitenkin nopeasti.

Offtopicia:
10-millinen metopram on muuten aivan saman näköinen kuin Coffein Pharmia- merkkinen 100-millinen kofeiinitabletti ja maistuu samalta aluksi (laktoosilta). Vielä ne pirulaiset ovat pakattu samanlaisiin purkkeihin joissa on vähän samanväriset etiketit. Tuosta pöydältä sitten kerran heitin treenikassiin purkillisen pahoinvointilääkettä ja treeneissä ihmettelin, että miksei kofeiinilla tunnu olevan mitään vaikutusta. Tosi fiksua.

tabut.jpg

mä kokeilin tänään tota koffarihommaa, eli vedin kaks nappii 20 minsaa ennen salil menoo.. ensin menin tunnin kestävään step energy tunnil sit sen jälkeen 40 minsaa salitreenii, ja kun vieläkin energiaa piisas ni poljin viel 20 minsaa ellipsilaitetta!!

:hyper:

en uskonu et tepsis, myt ku en oikeestaan tota kahvii juo ollenkaan ni hyvin näköjään potkii!! katotaan pääsenkö huomen sängyst ylös.. juu, ja muistin venytellä!

täytyy sanoa kyllä, että itsellä toimii vallan hyvin kun aamulla n. 2h ennen treeniä syön 200mg kofeiinia + proteiini avaa silmät ja jaksaa treeninkin vetää vallan hyvin loppuun :evil: toisaalta jos joskus unohtuu ottaa niin kävelen suurinpiirtein laitteisiin pahki..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lepex sanoi:
:lol2:

Ite en varmasti pureskele omia tabujani, en! Maistuu aivan kamalalle noi tabletit, veden kanssa vaan ääntä kohti, ASAP! Kyllä ne sitten siellä imeytyy.

n.30 min ennen reeniä otan minäkin mutten pureksi.

No ei ne hyviä ole, mutta on sitä paljon pahempaakin maistettu. Hyvin ne uppoo pureskeltunakin...en tiedä onko se hyöty nyt järin suuri, mutta mun makuaistilla ihan sama vaikka pureekin, joten otetaan se mahollisesti pienikin hyöty irti tässä asiassa... :kippis1:

Salilla tulee yleensä juotua ainaki sen pari litraa vettä nii tästä seuraa muutenki semmosta vessassa ramppaamista, mutta ku otan vielä kofeiini nappeja nii saa salin jälkeen pari tuntia vartin välein hypätä vessassa....... Onko muilla tämmösiä vaikutuksia?????

Pulla sanoi:

Just huomasin etta noi mun tabuthan sisaltaa 200mg kofua per tabu joten 400mg sita tulee aina 30-45 mintsaa ennen reenia otettua.

No höh, mulla puuttuu sitten vissiin kokemus tosta meisselin mausta... :evil:

Kaveri suositteli ruoskuttelua ja kyllä ne alas menee vaikka pahalta maistuukin, jos saa wrangen soijashaissea alas raakana niin menee mikä vaan sen jälkeen... :urjo:

Haha joku pikkuäpärä laittoi tosta mun plussa ja miinus viestistä kehittävän miinusviestin =

01.04.2004 17:12 Ei se kofeiini mitään piriä oo.

Rauta Reiska sanoi:
Salilla tulee yleensä juotua ainaki sen pari litraa vettä nii tästä seuraa muutenki semmosta vessassa ramppaamista, mutta ku otan vielä kofeiini nappeja nii saa salin jälkeen pari tuntia vartin välein hypätä vessassa....... Onko muilla tämmösiä vaikutuksia?????

Tuo vessassa ramppaaminen tosiaan on se kofeiinitablettien ikävä puoli. Kofutabuja tosin tulee otettua erittäin harvoin, lähinnä koeviikkojen aikana nukkumattomien öiden ja :hyper: -olon takia.

*muistelee biologian kurssin asioita*
Kofeiini erittää elimistössä anti-diureettisia aineita, mikä lisää virtsan eritystä reippaasti. (Tai jotain tuonne suuntaan.)

Täytyypä kyllä kokeilla tuota kofutabun ottamista ennen treenejä.

Joskus ennen treeniä 1 tai 2 nappia cofeiinia maistuu, ja tuntuu piristävän ihan sopivasti, johtuisko siitä etten muuten kahviin pahemmin koske..

Nyt ruvennu kiinnostamaan millanen vaikutus tauriinilla olisin kofeiiniin verrattuna. Kokemuksia kenelläkään? Täytyy ootella seuraavaan pakkiksen tilaukseen asti ennenku pääsee itse kokeilemaan...

Relg sanoi:
Nyt ruvennu kiinnostamaan millanen vaikutus tauriinilla olisin kofeiiniin verrattuna. Kokemuksia kenelläkään? Täytyy ootella seuraavaan pakkiksen tilaukseen asti ennenku pääsee itse kokeilemaan...

Huomenna ois tarkotus pistää tilaus menee ja otan ton Tauriinin myös mukaan, ois kyllä kiva tietää että miten tehoaa. Aattelin kokeilla niin, että vähennän vähän tota kofeiinin määrää ja otan tota tauriinia kaveriksi, saa nähdä miten pelittää. Kokeilu ei kyllä kallis ole että ei mitään menetäkkään.

Tauriinista

Meitsi on aamuisin ennen treenejä tuota Bullsin training loaderia nautiskellut ja siinä tuota tauriinia jonkun verran on. Ennen sitä pelkillä aamupaloilla treenanneena olin vireystilassani jotain eroa havaitsevinani, eli kyllä se tauriini jonkun verran tuntuu ainakin meitsillä vaikuttavan (tai joku muu sekoitteen ainesosa). Ja saman teorian puolesta puhuu se, että joskus lauantain sparritreeneihin mennessäni olen juonut yhden red bullin, joka tauriinia kohtuu paljon sisältää, ja jaksaminen ollut aivan eri tasolla, kuin pelkästään aamupalat ja kahvit nautittuani.
Että kyllä meitsiä se tauriini piristää ja kofeiinin kera varmasti vielä enemmän :thumbs:

Osaako joku sanoa suunnilleen paljonko kupillinen normaalivahvuista(?) kahvia sisältää kofeiinia? Ja tuo kupillinen on sellainen pieni kuppi, muki on sitten erikseen.

Jotenkin muistelisin että mukillinen tai kupillinen? kahvia sisältäis about saman verran kofeiinia kun yksi tabletti, eli 100mg. Saatan olla ihan väärässäkin, ja tietenkin mukin koollakin on väliä...

Back
Ylös Bottom