kofeiini+c-vitamiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turilas
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
49
niin mä kun olen ollut siinä uskossa että kofeiini tuhoaa c-vitamiinia ja esim jos aamulla ottaa c:tä niin kahviin pitäs olla väliä pari tuntia ennen ja jälkeen,niin miten sitten nämä energiajuomat,boosterit,särkylääkkeet jne sisältää sitten molempia,eikös c-vitamiini ole aika hyödytön niissä jos kerta kofeiini tuhoaa sen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi olla,että kofeiini tosiaan "tuhoaa" c-vitamiinia, mutta mikäköhän on suhde? 1000 litraa tiivistettyä höyrytynyttä kofeiinia tuhoaa gramman c-vitamiinia,mitä merkitystä? Perkele hifistelyä!

Energiajuomat, C-vitamiini ja kofeiini

Teen kolme kertaa viikossa aamuisin hiit-harjoitusta. Onko kofeiinitablettien ja energiajuoman nauttimisella ennen suoritusta tehostavia vaikutuksia. Tarkoitus on siis polttaa rasvaa. Kuinka monta tablettia on 90-kiloiselle mielestänne sopiva määrä?
Kannattaako ottaa myös C-vitamiinia ennen suoritusta?

Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.

Re: Energiajuomat, C-vitamiini ja kofeiini

Originally posted by gordion
Teen kolme kertaa viikossa aamuisin hiit-harjoitusta. Onko kofeiinitablettien ja energiajuoman nauttimisella ennen suoritusta tehostavia vaikutuksia. Tarkoitus on siis polttaa rasvaa. Kuinka monta tablettia on 90-kiloiselle mielestänne sopiva määrä?

Energiajuoma? red bull tai vastaava? Ite ottaisin vaan noita kofeiiniatabletteja pari kolme.

Ei se kofeiini varmaan c-vitamiinia tuhoa, mutta kuitenkin kun tuo kofeiini on diureetti ja c-vitamiini vesiliuokoinen... haitta on varmaan minimaalinen, että turhaan pelkäät mitään.

Re: Energiajuomat, C-vitamiini ja kofeiini

Jos niillä energiajuomilla tarkoitetaan Batteryä, Red Bullia tms. tuotetta, niin jättäisin kyllä juomatta. Siis ainakin ne sokeriversiot kyseisistä litkuista.

Red Bullistahan on saatavilla sokeriton versio, joten sitä sitten, jos jotain tuollaista on pakko juoda....

Kiitoksia kaikille vastauksista. Nyt tilanne muuttui sellaiseksi, että Red Bull-varastot jäävät odottelemaan "janoisempia" litkijöitä. Itse en niihin koske.

Mites muuten nuo c-vitamiinimäärät, kuinka paljon kannattaa ottaa päivässä, mikäli harrastaa liikuntaa päivittäin jossain muodossa vähintään kaksi tuntia?:worship:

Kiitoksia kaikille vastauksista. Nyt tilanne muuttui sellaiseksi, että Red Bull-varastot jäävät odottelemaan "janoisempia" litkijöitä. Itse en niihin koske.

Mites muuten nuo c-vitamiinimäärät, kuinka paljon kannattaa ottaa päivässä, mikäli harrastaa liikuntaa päivittäin jossain muodossa vähintään kaksi tuntia?:worship:

No gramma päivässä on ihan ok määrä.

Tää nyt ei ihan aiheeseen liity, mutta mitenköhän oli kofeiinin sopivuus kreatiinin kanssa??? eikös kofeiini ollut jotenkin huono yhdistelmä kreatiinin kanssa vai oonko pahasti mettässä???

Originally posted by timba79
Tää nyt ei ihan aiheeseen liity, mutta mitenköhän oli kofeiinin sopivuus kreatiinin kanssa??? eikös kofeiini ollut jotenkin huono yhdistelmä kreatiinin kanssa vai oonko pahasti mettässä???
Ei pitäisi vaikuttaa keskenään, mutta kofeiinihan poistaa nestettä kun taas kreatiini kerää sitä.

Originally posted by Olbe
No gramma päivässä on ihan ok määrä.

Ja sekin gramma mieluiten jaettuna pienempiin osiin, vaikkapa parissa osassa pitkin päivää, tai aamulla ja illalla.

Originally posted by nikke1
Ja sekin gramma mieluiten jaettuna pienempiin osiin, vaikkapa parissa osassa pitkin päivää, tai aamulla ja illalla.

Miksi? Itse olen ottanut 1000mg:n poretabletin aamuisin ja jos lepopäivinä on lihakset todella kipeät toisen illalla.

Originally posted by Olbe
Miksi? Itse olen ottanut 1000mg:n poretabletin aamuisin ja jos lepopäivinä on lihakset todella kipeät toisen illalla.

No tämä nyt on mun käsityksiä asioista, ja olen saanut päähäni jostain että c-vitamiinia imeytyise kerralla n. 180 mg, ja sitä suuremmista annoksista menee vain hukkaan tuo. Sitten ton idean mukaan sitä kannattaisi jakaa pienempiin annoksiin pitkin päivää.

Apteekissa myytävät Cevi-tabsit on näppäriä, 500mg kokosia depot nappeja, niitä pari-kolme päivässä niin piisannee.

noista kofuista sen verran että muistakaa miten otatte ne. kielen alle ne apteekista saatavat pillerit.

Originally posted by nevahood
noista kofuista sen verran että muistakaa miten otatte ne. kielen alle ne apteekista saatavat pillerit.

Häh? tuo on mulle ihan uutta, miksi kielen alle???

Häh? tuo on mulle ihan uutta, miksi kielen alle???

imeytyy paremmin/tehokkaammin limakalvoilta, mutta imo. turhaa hifistelyä sen lisäksi että maistuvat :kakka:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom