- Ikä
- 48
Muutenkin tuosta "päivänvalosta"...Kokemuksen perusteella se ei oikein sovi sisätiloissa muuten kuin yksittäisinä tehoste keinona (jos ei lasketa laitostiloja ja hotelliauloja). Jos vielä rajataan, niin parhaiten ne kotona sopii teollisille-, sekä valkoisille pinnoille. Erillisenä siivousvalonakin toimii keittiössä, niin kuin Hupella (ei ollut varmaan tarkoitus :D). Jos Hupella on esimerkiksi normi sisävalot tiskialtailla, niin vetasee ruokapöydän päälle kattokruunun tunnelmavaloksi...no joo, helpomalla varmaan pääsee kun vaihtaa vanhaan hehkun. Tässä on hyvä esimerkki kun mennään vähän metsään valosuunnittelussa, löytyy sitä värilämpötilojen juhlaa
http://www.echelon.fi/images/echelon_fi/plzi/sauna/ledit.jpg
Kotona lähtisin miettimään sitä kirkasvaloa ainoastaan ulkovalaisuun ja akvaarioon.
Nimenomaan. Itse tosiaan tilasin tuon lampun koemielessä, koska rakennan sitä taloa ja sinne tarvitaan moista valoa esim: Kylppäriin, kodinhoitohuoneeseen, keittiöön ruoantekoon jne. Keittiöön tulee sitten esim. ruokapöydän yläpuolelle ihan perinteinen himmennettävä hehkulamppuviritelmä luomaan tunnelmaa itse ruokailuhetkeen.
Itse pidän paljon kusenkeltaisesta "kynttilän"valosta, enkä aio siitä kokonaan luopua. Makkarissakin kirkasvalo on hyvä heräämisen yhteydessä, mutta iltasella sitten jotkut kivat yövalot.