"Kivisyyttä" lihaksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

JTS

Ikä
41
Tere Pakkislaiset,

Miten sais lihaksista "kivisemmät"? Olen treenannut onoff vuosikausia ja habaakin on kasvanut, mutta lihakseni eivät ole kauhean kovat, jos tuo nyt kuulostaa yhtään järkevältä :jahas:

Onko olemassa esim tietyt toistomäärät mitkä auttavat saavuttamaan tämän, vai onko kyseessä yksinkertaisesti vuosien kova treeni? Kävin katsomassa jiu jutsu treenejä tossa pari viikkoa sitten ja sielläkin oli nuoria jamppoja jotka näytti tosi tiukilta ja kivisiltä :wtf:

Help please :worship:

Itse jo vastasit kysymykseesi, --> "jotka näytti tosi tiukilta ja kivisiltä". Eipä ne lihakset varmaan hirveen kovilta tunnut 20 % rasvoissa (en oleta, että itse olisit näin löysässä kunnossa). Rasvat alle kymppiin, niin luulisi "kivisyyttä" löytyvän vähitellen.

Moni myös yliarvioi oman rasvaprosenttinsa, eli aika vaikea sitä on arvioida ellei ole käyny mittauttamassa.

Helppoa. Semmonen 10-20 vuotta kovaa kehittävää treeniä ja sitten rasvat alle kymppiin. Muuta siihen ei tarvita :D

Ja jos rasvaprosentti on yli 5% niin en puhuisi "kivisyydestä".

Tarviiko olla ihan noin revitty sentään? Toki kireä pitää olla mutta kyllä ainakin mun silmään sattuu silloin tällöin salilla, tai ihan täällä kuvaketjussakin fysiikoita, jotka näyttävät hyvinkin kivisiltä, kypsiltä tai jtsp. vaikkei aivan kisakondiksessa oltaisikaan.

Tarviiko olla ihan noin revitty sentään? Toki kireä pitää olla mutta kyllä ainakin mun silmään sattuu silloin tällöin salilla, tai ihan täällä kuvaketjussakin fysiikoita, jotka näyttävät hyvinkin kivisiltä, kypsiltä tai jtsp. vaikkei aivan kisakondiksessa oltaisikaan.

Nooh... ehkä vähän liioittelin prosentin kanssa, mutta pointtina kuitenkin, että läski lämmittää, mutta jos sitä on lihaksen päällä liikaa, niin kivisyyttä on turha toivoa.

PS. Vasta 3% on revityn kireä... 5% on vain vähän keskivertoa parempi rantakunto ;)

Eikös se mene niin että voimatreenaajilla ne lihakset on pienemmät ja kivisemmät ja bodaajilla enemmän semmosta höttöä? :D

Nooh... ehkä vähän liioittelin prosentin kanssa, mutta pointtina kuitenkin, että läski lämmittää, mutta jos sitä on lihaksen päällä liikaa, niin kivisyyttä on turha toivoa.

PS. Vasta 3% on revityn kireä... 5% on vain vähän keskivertoa parempi rantakunto ;)

Onko ihan todella jollakin kehoilijalla ollut rasvaprosentti kolmen huitteilla ja mitattu luotettavasti röntgen tai upotusmenetelmillä, haluaisin jotain todisteita, muitakin kuin Inbody mittaustuloksia jotka ovat kaukana totuudesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös se mene niin että voimatreenaajilla ne lihakset on pienemmät ja kivisemmät ja bodaajilla enemmän semmosta höttöä? :D
Hmm, ainakin meidän salilla voimanostajat on läskejä.

Onko ihan todella jollakin kehoilijalla ollut rasvaprosentti kolmen huitteilla ja mitattu luotettavasti röntgen tai upotusmenetelmillä, haluaisin jotain todisteita, muitakin kuin Inbody mittaustuloksia jotka ovat kaukana totuudesta.

Ainoa rasvaprosentti millä on mitään väliä kehonrakennuksessa on se ihon ja lihaksen välinen. Röntgen, upotus ja inbody on siinä mielessä kaikki täysin tarpeettomia, koska se nyt on lihaksiston näyttävyyden kannalta aivan se ja sama, että minkämoinen rasvamaksa sieltä sisäpuolelta löytyy. Ja kyllä pätevissä pihtimittauksissa ainakin jätkät on 3% lukemia rapotoineet. Totuushan on, että kun ollaan revityn kireässä kisakunnossa niin mikään mittausmenetelmä ei oikein osaa enää näyttää luotettavaa lukemaa.

...tai no toisaalta ei sillä lukemallakaan ole paskaakaan merkitystä kilpalavalla, vaan ainoastaan sillä, että miltä näyttää.

tällästä legendaa määkin muistan pakkikselta oppineeni, mahtaakohan pitää paikkaansa? että voimatreenillä saatu olis jotenkin pysyvämpää ja kovempaa, ja bodytreenillä semmosta höttöstä pöhöä :D

tällästä legendaa määkin muistan pakkikselta oppineeni, mahtaakohan pitää paikkaansa? että voimatreenillä saatu olis jotenkin pysyvämpää ja kovempaa, ja bodytreenillä semmosta höttöstä pöhöä :D
Katsokaas kun ne on ne kuuluisat kreatiini-lihakset!

T-101 sanoi:
Ainoa rasvaprosentti millä on mitään väliä kehonrakennuksessa on se ihon ja lihaksen välinen. Röntgen, upotus ja inbody on siinä mielessä kaikki täysin tarpeettomia, koska se nyt on lihaksiston näyttävyyden kannalta aivan se ja sama, että minkämoinen rasvamaksa sieltä sisäpuolelta löytyy. Ja kyllä pätevissä pihtimittauksissa ainakin jätkät on 3% lukemia rapotoineet. Totuushan on, että kun ollaan revityn kireässä kisakunnossa niin mikään mittausmenetelmä ei oikein osaa enää näyttää luotettavaa lukemaa.

...tai no toisaalta ei sillä lukemallakaan ole paskaakaan merkitystä kilpalavalla, vaan ainoastaan sillä, että miltä näyttää.

Ei tuo nyt muuta mitenkään sitä sivuseikkaa että vaikka tuntuisi että kilpailevalla kehonrakentajalla olisi pelkkä nahka lihasten päällä, hän ei silti pysyisi hengissä todellisen rasvaprosentin ollessa 3%

Omakohtaisesti voin sanoa että täydellistä shittiä.
Olen aina treenannut bodaustyylisesti ja jopa kolmen vuoden totaali sohvaperuna tauon jälkeen ensimäisellä salikerralla voimatasoja testatessa on häipynyt sarjapainoista vain parikymmentä kiloa(8x150kg->8x130kg).
Tosin olen myös bodaillut aina vähemmän tuntuma pohjaisesti, olen aina tehnyt kaikki liikkeet puhtaasti mutta niin suurilla painoilla kuin mahdollista.
Voimanostoon eroa on ollut kuitenkin siinä että sarjapituudet ovat aina olleet vähintään kahdeksan toistoa ja myös voimanostajien apuliikkeiksi luokitelluiksi liikeissä olen tehnyt suoritukset maksimi painoilla jättämättä toistoja varastoon.

Kuitenkin jos voimat on hankittu horkkaamalla, ne kuihtuvat tauolla oli sitten kehonrakentaja tai voimanostaja.

Suositut

Back
Ylös Bottom