Kitaristit hoi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ huh, melkoisen haastava kappale soittaa on tuo. Älyttömiä hyppäyksiä, arpeggioita ja tempokin koko ajan taivaissa. En tiedä kuka tää nuori kundi on, mutta nää klassisen puolen soittajat on kyllä parhaimmillaan ihan omaa luokkaansa.
 
Ei tuo Marcin ollutkaan mikään puhdas klasarityyppi. Tuossa videossakin oli kieltämättä kuultavissa tiettyjä klassiselle musalle epätyypillisiä epäpuhtauksia, olkoonkin että todella kova veto tuo edellinen oli siitä huolimatta.

Mutta siis näköjään Candyrat Recordsille tuokin tehnyt jotain ja videoita youtube pullollaan. Varsin kova soittaja vaikuttaa olevan tässä fingerstyle-kategoriassa.
 
Kuuntelitko Toxicityn? Se oli "kammottavan huono".
Nyt kuuntelin jonkin matkaa. En osannut tulkita, putosiko vai ei teikäläiselle, mutta ite kuuntelen mieluummin ihan pelkkää soittoa kuin tota läpsyttelyä ja kopsuttelua. Noista tulee fiilis, että katsoo jotain performanssiesitystä musiikin sijaan. Enkä oikein piittaa tosta äänimaailmastakaan noin yleisesti. En tiedä, miten paremmin kuvailisi, mutta noi jutut ei monesti kuulosta kovin musikaaliselta.

Sama vika näissä akkarilla täpätyissä jutuissa. Ne ei minusta vaan kuulosta hyvälle.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kuuntelin jonkin matkaa. En osannut tulkita, putosiko vai ei teikäläiselle,

Mun mielestä jeppe siis soitti Toxicityn (teknisesti) huonosti, etenkin rytmisesti.

mutta ite kuuntelen mieluummin ihan pelkkää soittoa kuin tota läpsyttelyä ja kopsuttelua.

Soitto soittona minullekin. Jos joku tuollaisen tekniikan keksii, niin se hänelle "kuulukoon". Minusta sitä ei tulisi muiden matkia. Vähän sama tappingien kanssa (sekä sähköisenä että akkarina). Van Halenin homma, muut pidättäytykööt. :)

Noista tulee fiilis, että katsoo jotain performanssiesitystä musiikin sijaan. Enkä oikein piittaa tosta äänimaailmastakaan noin yleisesti. En tiedä, miten paremmin kuvailisi, mutta noi jutut ei monesti kuulosta kovin musikaaliselta.

Silloin tällöin niitä voi kuunnella kipaleen pari, ja hämmästellä, mutta sitten sopii olla vähän aikaa ilman.
 
Pikkuisen taas ihmetyttää. A-osa on ihan ymmärrettävä, mutta B:ssä jo hivenen yritetään. :) On tullut Tico ticoa omin pikku kätösinkin tapailtua (plektralla) ja oikea tempo asettaa tiettyjä haasteita.



P.S. Ihan kaikki nuotit eivät soi täysin puhtaasti, mutta onko tarpeenkaan. Ei, hyvä show-numero sallii moiset puutteet.
 
Pikkuisen taas ihmetyttää. A-osa on ihan ymmärrettävä, mutta B:ssä jo hivenen yritetään. :) On tullut Tico ticoa omin pikku kätösinkin tapailtua (plektralla) ja oikea tempo asettaa tiettyjä haasteita.



P.S. Ihan kaikki nuotit eivät soi täysin puhtaasti, mutta onko tarpeenkaan. Ei, hyvä show-numero sallii moiset puutteet.

Muusikoiden fb-ryhmässä joku kerkesikin autismoida epävireisestä kitarasta yms :D
 
Muusikoiden fb-ryhmässä joku kerkesikin autismoida epävireisestä kitarasta yms :D

Keihäs on aina epävireessä jostain kohtaa kaulaa. :)

Mutta minkä verran tuon sortin esitys vaatii yhteistä harjoittelua? Kuka on partneri? Onko hän sisko vai lukiovuosien himottu puuma? Tai päinvastaisesti eno vai naapurin peräkamaripoikamies. Ei toi yhden illan sessiolla voi olla hallussa. Kaikkiaan harjoittelu voisi olla aavistuksen kiusallista. Toisaalta jos vaan duunataan musaa, niin sittenhän lähellä olemisessa ei ole mitään ongelmallista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Klassisista soittajista kun oli puhetta, niin tässä taitaa olla aika lailla maailman kärkipäästä (muoks. tokko enää aktiivinen). Tän tason soittajalla koko tekniikkapuoli oikeastaan unohtuu ja jää katsomaan ja kuuntelemaan tota tulkintaa. Kaikki hallitut diminuendot, crescendot, dynamiikka ylipäätään ja miten teos elää ja kulkee eteenpäin.

Oikeastaan kun puhutaan ylipäätään klassisesta musasta ja esittämisestä klassisessa viitekehyksessä, niin näitä tulee lähestyttyä itsekin ihan omalla tavallaan. Nää on ihan oma maailmansa.

Tältä löytää lisää matskua helposti, nappasin vaan ton, joka tuli toisaalla vastaan.

 
Pirullisen helppoa. Tarvitsee vain osata. :)

Videon tittelissä mainittiin Requerdos de la Alhambra. Romero käyttää samaa näppäilytekniikkaa (3 pikkausta ylimmällä nuotilla) Malagueñassa. Äänet soivat äärimmäisen tasaisesti ja pehmeästi, mikä helppous.

Malagueñasta täytyy sanoa sen verran, että jos sattuu matkoilla tms. paikkaan, jossa joku pelimanne heittää espanjalaisia juttuja kitaralla, kannattaa tiedustella taipuuko kyseinen kipale. Saattaa positiivisesti yllättyä varsin rämäkän kitaroinnin suhteen.
 
mutta ite kuuntelen mieluummin ihan pelkkää soittoa kuin tota läpsyttelyä ja kopsuttelua.

No tämmönen läpsyttely-kopsuttelu tuli vastaan.



Läpsyttelyn ja kopsuttelun sijasta jäin pohtimaan tuota melodiapuolta, joka oli niiden läpsyttelyjen ja kopsuttelujen ulkopuolisena soitantana mielestäni kiinnostavaa. Ihastelin kyllä monenlaisia äänentuottotekniikoita, mitä tuossa oli tarjolla.
 
Sariolalla on kyllä hyvä soundi tän tyylin soittajista. Monesti noi pelkästään täpätyt jutut kuulostaa akkarilla vähän munattomalta ihan jo soittimen luonteesta johtuen, mutta Sariola saa tohon soundiin vähän potkuakin.

Toi biisi taas oli aika mitäänsanomaton, enkä varmaan jaksaisi kuunnella levyltä loppuun saakka. En jaksanut nytkään, vaikka tota soittoa on tietysti ihan mukava seurata. Tän tyylin musassa käytettyjä slap harmonicseja (en keksinyt mitään järkevää suomennosta) vois opetella käyttämään ehkä itsekin mausteena, niissä on ihan makea soundi.

Aasinsiltana näistä huiluäänistä: toi Tommyn käyttämä harppusoundi olis makea ottaa haltuun. En oo vielä jaksanut ruveta työstämään. Pitäs olla soitinkin sit hyvissä säädöissä ja tuoreet kielet. Toisen kitaran osalta riittäis vaihtaa kielet, mutta toinen pitäs kyllä säädättää kuntoon. Intonaatio ihan pielessä.

 
Maailman paras kitaristi lista:
1 Yngwie Malsteen
2 Michael Angelo Batio
3 Paul Gilbert
4 Eddie Van Halen
5 Jimi Hendrix
6 Joe Satriani
7 Steve Vai
8 Dave Mustaine
9 Michael Schenker
10 Dimebag

noin karkeasti, siitä voidaan neuvotella vielä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom